اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14010114579236066

پرش دکتر مهدی روحانی، کارآفرین خلاق، از برج میلاد

مردان خاص، همیشه به دنبال کار‌های خاص می‌روند

کد: 14010114579236066

https://bit.ly/37g5FOY

، تهران , (اخبار رسمی): روز اول فروردین یا به عبارتی 1-1-1 یعنی روز اول از سال اول از ماه اول قرن جدید، یک رویداد خاص و هیجان انگیز در شبکه ‌های اجتماعی انعکاس یافت که صرف نظر از این که ماهیت این کنش هیجان انگیز ورزشی و تفریحی تکراری و روتین بود؛ اما نکاتی در این خبر می‌توان یافت که اهمیت ویژه ای از چند منظر متفاوت دارد.

مردان خاص، همیشه به دنبال کار‌های خاص می‌روند
مردان خاص، همیشه به دنبال کار‌های خاص می‌روند

صبح اولین روز فروردین، دکتر مهدی روحانی، کارآفرین و کارشناس اقتصادی برجسته، که بیشتر مردم وی را با راه اندازی و تاسیس «سرای ابریشم» به عنوان اولین ‌هایپرفرش مدرن ایران می‌شناسند، از بلندترین بانجی جامپینگ ایران در برج میلاد سقوط آزاد کرد.

پرش از برج میلاد پیش از این به دفعات توسط چتربازان و نیرو‌های حرفه ای انتظامی و کسانی که در این زمینه تخصص و م‌هارت دارند انجام شده است که از آن جمله می‌توان به پرش مرحوم امیر بدری (بدلکار فیلم 007 جیمز باند) از این برج اشاره کرد؛ اما اگر این پرش را با یکی از جمله ‌های مشهور دکتر مهدی روحانی تلفیق کنیم، اهمیت فلسفی و اجتماعی این پرش بیشتر خودنمایی می‌کند. دکتر روحانی در مصاحبه با یکی از رسانه ‌ها گفته بود «برنده شدن به اندازه مرگ اهمیت دارد.»

این همان مسئله ای است که در پرش این کارآفرین بی پروا، که در حوزه اقتصادی نیز راه ‌های نرفته ای را پیموده و مسیر را برای بسیاری از فعالان اقتصاد هموار کرده است، اهمیت می‌یابد. «برنده شدن» و «مرگ» دو واژه کلیدی است که اگر با درک «موقعیت خاص» همراه باشد، سه گانه بی نظیری است که ریسک ‌های موفقیت یا شکست را به بالاترین حد ممکن می‌رساند.

در این مورد خاص،‌ «برنده شدن» همان «پرش موفق» است و «مرگ» مفهوم و الگوی ذهنی مسلطی است که هنگام سقوط از ارتفاع نزدیک به 300 متری برج میلاد ذهن پرش کننده و تمام ناظرین را فتح می‌کند و «موقعیت خاص» همان تاریخ منحصر به فردی است که این رویداد در آن شکل گرفت. تاریخی که خیلی ‌ها بی تفاوت از کنار آن گذشتند در حالی که شبیه این تاریخ فقط یک قرن دیگر می‌تواند تکرار شود و خود این تاریخ هرگز.

شاید بتوان اهمیت این مساله را با کنش ‌های مشابهی از دو کارآفرین خلاق ج‌هانی مقایسه کرد. در این مثال ‌هایی که ذکر می‌شود نیز عمل انجام شده هیچ ضرورتی ندارد. بلکه صرفا برای خاص بودن عمل، که ریشه در روحیه و ماجراجویی عاملانش دارد می‌توان آن ‌ها را تفسیر کرد.

 

پرواز دو میلیاردر کارآفرین، جست و جوگر و ماجراجو به فراتر از محیط گرانشی زمین، در مقیاسی وسیع تر، دقیقا همین معنا را در ذهن مخاطب برجسته می‌کند:‌ دست زدن به عملی متفاوت در شرایطی متفاوت. عملی که در واقع هیچ ضرورتی ندارد و در آن غلبه بر ترس و مواجهه مستقیم با الگوی ذهنی مرگ بحث مسلط است.

پرواز ریچارد برانسون، مالک گروه ویرجین و ده ‌ها کسب و کار دیگر و به دنبال آن پرواز مشابه جف بزوس، موسس آمازون و کارآفرین بزرگ، از قماش همین اعمال بر بستر دست یافتن به کنش ‌های متفاوت و کشف افق ‌های جدید در زندگی و فعالیت افرادی است که به لحاظ ذهنی و رفتاری متفاوت تر از دیگران هستند و به این دلیل ریسک ‌های پرخطر آن ‌ها در حوزه ‌های اقتصادی نیز همیشه مهم ترین رفتار‌هایشان محسوب می‌شود.

نکته جالب توجه پرش دکتر مهدی روحانی در روز یک/ یک/ یک، این بود که همراه با وی، مجید کثیری بنیانگذار مجموعه اخبار رسمی به عنوان اولین نیوزوایر بین المللی ایران و چند برند دیگر، نیز حائز اهمیت بود. مجید کثیری نیز به گواه عملکردش در طول یکی دو دهه گذشته نشان داده است که همواره به دنبال چالش ‌های بزرگتر در حیطه فکر و عمل بوده است و چالش پرش از مرتفع ترین بانجی جامپینگ ایران را نیز باید یکی دیگر از تجربه ‌های این کارآفرین در حوزه ای متفاوت ارزیابی کرد. تجربه ای که او در نقاط مختلف به دفعات تکرار کرده بود؛ اما این پرش، هم از نظر ارتفاع، هم از نظر برنامه ریزی و ماهیت ذهنی، بسیار متفاوت بود. ‌

گفتنی است که برج میلاد پنجمین برج بلند مخابراتی ج‌هان و ارتفاع قابل پرش آن ۲۸۵ متر است و این دو کارآفرین ایرانی انجام این کار را به عنوان سمبلی از مسیری که در قرن جدید و از پیش رو برداشتن چالش‌‌های جدیدی که در چشم انداز مقابل دیده می‌شود،‌ انجام دادند. 

 

مردان خاص، همیشه به دنبال کار‌های خاص می‌روند

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز رویدادهای اخبار رسمی

مرکز رویدادهای اخبار رسمی یکی از دپارتمان های اخبار رسمی است که با هدف انتشار اخبار و وقایع مرتبط با همایش ها، جشنواره ها و رویدادهای مختلف در حوزه های متنوع (اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی )در دنیا و ایران ایجاد شده است. در این مرکز تلاش دائمی می شود تا مخاطبان نخستین نیوزوایر ایران(اخبار رسمی) از تحولات و رویدادهای مهم صنایع و حوزه های خدماتی مختلف با خبر باشند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]