اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101155795818027

آشنایی با ویزای دانش آموزی در کانادا

کد: 140101155795818027

https://bit.ly/3uV6DIn

، تهران , (اخبار رسمی): تمکن مالی برای ویزای دانش آموزی در کانادا باید به اندازه‌ای باشد که هزینه زندگی و تحصیل حداقل یکسال دانش آموز را تامین کند. در واقع والدین دانش آموزان لازم است تا به سفارت کانادا مدارکی را ارائه دهنده که نشان دهد حداقل در 5 سال گذشته از توان مالی خوبی برخوردار بوده‌اند.

✔️ویزای دانش آموزی در کانادا
ویزای دانش آموزی در کانادا

ویزای گاردین کانادا Guardian Visa ویزای همراه دانش آموزی کانادا است. ویزای گاردین همان ویزای توریستی است که والدین دانش آموزان می‌توانند از آن برای همراهی فرزند خود در کشور کانادا استفاده کنند.

هزینه ویزای دانش آموزی در کانادا

دقت کنید که برای تحصیل در مدارس و سایر مراکز عالی کانادا داشتن تمکن مالی بسیار مهم است. چرا که تمکن مالی جدای از هزینه های لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا قرار دارد. در واقع هزینه ویزای دانش آموزی کانادا شامل این موارد است:‌

  • هزینه درخواست ویزا
  • هزینه مجوز تحصیلی
  • هزینه ویزای بازدید یا همان مالتیپل یا سینگل
  • هزینه انگشت نگاری
  • هزینه عکس بیومتریک
  • هزینه ارسال مدارک
  • هزینه انجام آزمایشات مدیکال
  • پرداخت شهریه مدرسه مورد نظر
  • و…

در صورتی که تمکن مالی برای ویزای دانش آموزی در کانادا داشتن قدرت تامین نیازهای مالی برای زندگی و ادامه تحصیل در کانادا است. امروزه دولت کانادا با توجه به ویزاهای موقت کانادا و شرایط تحصیل شما در مناطق مختلف این کشور سرمایه های متفاوتی را به عنوان تمکن مالی برای مهاجرت کنندگان در نظر می‌گیرد. اما به طور کلی شما در هر شرایط تحصیلی باید بتوانید به دولت وقت این کشور آمریکایی ثابت کنید که توان پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را به مدت حداقل یک سال دارید.

اثبات تمکن مالی برای ویزای دانش آموزی در کانادا

شما بعد از ارسال تمام مدارک درخواست شده از طرف سفارت کانادا با استفاده از روش های مختلفی می‌توانید تمکن اقتصادی خود را به این دولت ثابت کنید. از جمله این روش ها عبارت‌اند از:

  • از سرمایه یا همان موجودی حساب بانکی خود به مدت حداقل چهار ماه گذشته یک پرینت تهیه کنید
  • به بانک رفته و چند حواله بانکی را به پول رایج دولت کانادا یعنی به دلار تبدیل کنید
  • رسید پرداخت هزینه های مورد نیاز برای تحصیل و زندگی در کانادا را برای سفارت ارسال کنید. هزینه هایی از قبیل اپلیکیشن فی، هزینه های خوابگاه و از همه مهم‌تر شهریه مدرسه و…

ارائه بورسیه تحصیلی کانادا

  • داشتن حساب بانکی مناسب در یکی از بانک های کشور کانادا
  • ارائه وام تحصیلی
  • ارائه ضمانت نامه بانکی یا همان GIC با استفاده از یکی از بانک های معتبر کانادا

مقدار تمکن ویزای تحصیلی کانادا

اگر سن شما زیر 18 سال است باید حداقل با یکی از والدین خود به عنوان قیم اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کانادا کنید. در این درخواست تحصیلی مهم‌ترین شرطی که سفارت کانادا برای فرد دانش آموز و سایر همراهان او قرار می‌دهد تمکن مالی است. در حقیقت والدین شما باید بتوانند شرایط یک زندگی مطلوب را در کشور کانادا برایتان فراهم کنند. چرا که تامین هزینه های تحصیلی و زندگی در این کشور برای دولت کانادا بسیار اهمیت دارد. البته تمکن مالی باید به اندازه‌ای باشد که به اثبات برساند شما بعد از پایان رسیدن دوره تحصیلی سرمایه لازم برای بازگشت به کشور خود را دارید.

ویزای دانش آموزی کانادا

دولت کانادا شرایطی را فراهم کرده است که دانش‏ آموزان سراسر دنیا امکان تحصیل در مدارس کانادا را داشته باشند. برای ورود به کانادا و تحصیل در مدارس این کشور باید ویزای دانش آموزی بگیرید.

شرایط اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

برای دریافت ویزای تحصیلی دانش آموزی کانادا باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • پذیرش از مدارس دولتی یا خصوصی کانادا در یکی از دوره‏‏‌های تحصیلی ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان
  • داشتن حداکثر ۱۸ سال سن
  • همراهی پدر یا مادر دانش آموز و در صورت عدم همراهی آنها، داشتن سرپرست قانونی (کاستودین) در کانادا
  • اثبات داشتن توانایی مالی کافی برای پرداخت شهریه و هزینه یک سال زندگی در کانادا
  • نداشتن بیماری
  • اثبات بر ترک کشور کانادا پس از پایان تحصیل 

تمکن مالی برای ویزای دانش آموزی کانادا

تمکن مالی از جمله مدارک مهم برای ویزای دانش آموزی کانادا است. اگر به عنوان پدر و مادر دانش آموز قصد دارید اسپانسر مالی وی شوید باید بتوانید به سفارت کانادا اثبات کنید:

  1.  پول کافی برای تأمین هزینه‌‏های تحصیل و زندگی یک سال فرزند خود را دارید.
  2.  از وضعیت و ثبات مالی خوبی برخوردار هستید.
  3.  در صورت همراهی فرزندتان باید مبلغ بیشتری تمکن مالی برای مخارج زندگی خودتان هم در کانادا نشان دهید.

ویزای همراه دانش آموزی کانادا

طبق قوانین مهاجرتی کانادا شما به عنوان پدر و مادر دانش آموزی که قصد دارید او را برای تحصیل به کشور کانادا بفرستید این شانس را دارید که فرزند خود را در این سفر همراهی کنید. برای اینکار باید ویزای همراه دانش آموزی بگیرید. مطمئنا در این زمینه سوالات بسیاری دارید.

آیا از طریق ویزای همراه دانش آموزی می‌توان اقامت دائم کانادا را دریافت کرد؟

پاسخ به این سوال مثبت است. شما در هنگام اقدام برای ویزای همراه دانش آموزی در واقع برای ویزای توریستی همراه درخواست می‏‌دهید. هنگام ورود به کشور کانادا همزمان با تحصیل فرزندتان می‌‏توانید ویزای توریستی همراه خود را به ویزای تحصیلی یا ویزای کاری تبدیل کنید. البته برای انجام این کار باید شرایط لازم را داشته باشید.

برای مثال، برای تبدیل ویزای توریستی خود به ویزای تحصیلی باید از یکی از دانشگاه‌‏های کانادا پذیرش بگیرید و سپس برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید.

پس از اخذ ویزای تحصیلی یا ویزای کاری کانادا شروع به تحصیل یا کار می‏‌کنید و پس از پایان تحصیل و یا پس از سال اول کاری می‏‌توانید برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

تحصیل دانش آموزی در کانادا

تحصیل در مدارس کانادا معمولا از سنین ۵ سالگی شروع و تا ۱۸ سالگی ادامه دارد. مقاطع تحصیلی در مدارس کانادا شامل ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان است. البته در بعضی از مدارس مقاطع راهنمایی و دبیرستان با هم ادغام شده‏‌اند و شامل پایه‏‏‌های ۶ تا ۱۲ است.

چه کسی واجد شرایط ویزای دانش آموزی کانادا است؟

هرکسی که بخواهد در کانادا تحصیل کرده و هنوز به سن قانونی نرسیده باشد، می‌تواند از این امکان برای ادامه تحصیل در این کشور استفاده کند.

کودکان و نوجوانان زیر سن قانونی می‌توانند برای تحصیل در مقاطع مختلف ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم از ویزای دانش آموزی کانادا استفاده کنند. البته باید بدانید که در ایالت‌های مختلف کانادا تعاریف مختلفی برای سن قانونی وجود دارد.

ویژگی‌های کلی ویزای دانش آموزی کانادا

مدت‌زمان مجاز برای استفاده از ویزای دانش آموزی کانادا بستگی به زمان تحصیل و مقطع تحصیلی دارد.

معمولا در صورت وجود نداشتن مشکل در مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای دانش آموزی در کانادا، سه ماه طول می‌کشد تا این ویزا برای فرزند شما صادر شود.

مقاطع تحصیلی در کانادا برای دانش آموزان

سیستم آموزشی کانادا نیز همانند ایران دارای 12 پایه تحصیلی تا رسیدن به سن کالج یا دانشگاه است. دانش آموزان از سن 5 سالگی می‌توانند وارد مقطع ابتدایی شوند و تا حدود 10 سالگی در این مقطع درس خواهند خواند.

پس‌ازآن اصطلاحا مقطع راهنمایی یا میانی آغاز می‌شود. کودکان و نوجوانان 10 تا 14 ساله در این مقطع باید پایه‌های پنجم تا هشتم را بگذرانند. پس‌ازآن نیز یک دوره 4 ساله پایانی وجود دارد که تا سن 18 سالگی به طول می‌انجامد.

ویزای گاردین کانادا چیست؟

ویزای گاردین کانادا Guardian Visa یکی از انواع ویزای همراه دانش آموزی کانادا است. ویزای گاردین همان ویزای توریستی است که والدین دانش آموزان می‌توانند از آن برای همراهی فرزند خود در کشور کانادا استفاده کنند.

درخواست برای صدور این نوع ویزا هم‌زمان با ویزای دانش آموزی کانادا ارسال می‌شود. این نوع ویزا درواقع به قیم دانش‌آموز داده می‌شود و معمولا برای یکی از اعضای خانواده صادر خواهد شد.

شرایط ویزای دانش آموزی کانادا چیست؟

شرایط ویزای دانش آموزی در کانادا شاید به نظر کمی دشوار برسد.

اما اگر برای این کار از طریق یک سازمان معتبر مهاجرتی اقدام کنید، می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی با طی مراحل گرفتن ویزای دانش آموزی کانادا این ویزا را برای فرزند خود دریافت کنید.

البته می‌توانید به‌طور هم‌زمان نیز ویزای توریستی را برای خودتان به‌عنوان همراه دریافت کنید.

اداره مهاجرت کانادا معمولا سخت‌گیری زیادی در رابطه با شرایط ویزای دانش آموزی کانادا دارد. زیرا این نوع ویزا بلندمدت است.

برای دریافت ویزای دانش آموزی کانادا چه مدارکی لازم است؟

پس‌از اینکه همه شرایط لازم را برای دریافت ویزای دانش آموزی کانادا مهیا کردید، باید مدارک لازم را برای این کار فراهم کنید.

دریافت نامه پذیرش تحصیلی از مدارس معتبر این کشور، یکی از مهم‌ترین مدارک لازم برای ویزای دانش آموزی کاناداست. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]