اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101225809418027

شرایط و هزینه ویزای دانش آموزی کانادا

کد: 140101225809418027

https://bit.ly/3E1ciRo

، تهران , (اخبار رسمی): مدرسه در کانادا از ۵ تا ۶ سالگی شروع شده و از ابتدایی تا دیپلم ۱۲ سال می باشد. این مدارس را اصطلاحا K-12 می نامند. در استان کبک از ابتدایی تا دیپلم ۱۱ سال و دو سال هم دوره پیش دانشگاهی به طول می انجامد. مدرسه ۵ روز در هفته بوده و از اواخر آگوست تا اوایل ماه ژوین هر سال است.

شرایط و هزینه ویزای دانش آموزی کانادا
شرایط و هزینه ویزای دانش آموزی کانادا

دانش آموزان بین المللی تحصیل در مدارس ابتدایی تا تحصیل در مدارس راهنمایی و تحصیل در دبیرستان میتوانند بهره مند شوند. تحصیل در کانادا فرصت بینظیر برای اخذ مدرک معتبر تحصیلی و تجربه بین المللی میباشد.

به طور کلی در کانادا بر اساس مالکیت دو نوع مدرسه وجود دارد:

مدارس دولتی کانادا

شهریه: ۱۴ هزار دلار. بیمه دانش آموزی ۱۰۰۰ دلار.

مدارس دولتی کشور کانادا برای افراد شهروند کانادا و دارندگان کارت اقامت دائم کاملا رایگان هستند و در عین حال برای دانش آموزان خارجی دارای شهریه بالای میباشند. اگر اولین سال هست که فرزند خود را در مدارس کانادا ثبت نام میکنید، از ایشان تست هایی گرفته میشود تا ببینند از چه سطحی باید شروع کنند و همچنین ممکن است دوره های تقویتی زبان انگلیسی یا فرانسوی برای محصل گذاشته شود.
ترکیب محصلین کانادایی و محصلین بین المللی درتمام مدارس کانادا دیده میشود و این مدارس جز استانداردترین و با کیفیت ترین سیستم های آموزشی کل دنیا میباشند.

مدارس خصوصی کانادا

شهریه مدارس خصوصی بین ۳۰ هزار تا ۶۰ هزار دلار در سال بوده و این مدارس از کیفیت بسیار بسیار بالایی بهره مند هستند و اغلب محصلینی در این مدارس ثبت نام میکنند که به از ابتدا به دنبال تخصص در رشته خاصی هستند.

مدارس شبانه روزی در کانادا 

انجمن مدارس شبانه روزی در کانادا است که مدارس معتبر شبانه روزی را معرفی میکند. این مدارس به نحوی هستند که محصل در آنجا درس خوانده و همزمان اقامت دارد. شهریه این مدارس بین ۳۰ تا ۶۰ هزار دلار در هر سال است. ما هر ساله متقاضیان زیادی را از سرتاسر دنیا در مدارس شبانه روزی کانادا ثبت نام میکنیم و از فعال ترین شرکت هایی هستیم که به صورت تخصصی با مدارس کانادا همکاری کرده و دانش آموزان را در سطوح مختلف راهی بهترین مدارس کانادا میکنیم.

سیستم مدارس دولتی کانادا

سیستم آموزشی کشور کانادا تحت کنترل یک دولت فدرال یا ایالتی نمی باشد. مدارس استانی که دارای بودجه ی دولتی هستند، مدارس دولتی یا مدارس خاص (مدارس دولتی رومان کاتولویک) نامیده می شوند و اگرچه هر کسی می تواند در آن ها حضور داشته باشد، عموما در امتداد خطوط فرقه های مذهبی تمایز می یابند.

مدارس دولتی کانادا تحت مسئولیت دپارتمان های آموزش استانی مجزایی هستند و در درجه ی اول از مالیات های محلی و استانی همراه با برخی بودجه های فدرال تامین وجه می شوند. فعالیت ها و سیاست های مربوط به آموزش مدارس کانادا (دولتی و خصوصی و مدارس شبانه روزی) به استان مد نظر بستگی دارد. دپارتمان های آموزش استانی سیاست آموزش را بر طبق قوانین استانی تعیین می کنند. وزیر آموزش مسئول تنظیم سیاست های مرتبط به امور آموزشی و همچنین تخصیص بودجه های استانی و فدرال، گواهینامه معلمان و مربیان، کتاب های درسی و  سرویس های کتابخانه ای، تهیه ی سوابق و آمارهای آموزشی و تنظیم و اجرای دوره های آموزش اجباری می باشد.

یکی از جنبه های منحصر به فرد سیستم آموزش دولتی کشور کانادا، مقدار غیرمتمرکز بودن  و میزان اداره ی آن توسط توسط مقامات محلی است. هر استان در سطح محلی به مدارس منطقه ای تقسیم می شود که توسط یک سرپرست و یک هیئت منتخب محلی (هیئت آموزش) اداره می شود و در مورد سیاست های دستوری، استخدام معلمان، خرید تجهیزات و نظارت کلی بر اداره ی روزانه ی مدارس تصمیم گیری می کنند. ا

مدارک و استانداردهای معلمان در هر استان متفاوت است. در همه ی استان ها معلم باید دارای مجوز یا گواهی آموزش برای تدریس در مدارس دولتی ابتدایی یا دبیرستان باشد، اگرچه الزامات واقعی در گواهینامه ی معلم توسط دپارتمان آموزشی خود استان تنظیم می شود. همه ی استانها برای تدریس در مقطع ابتدایی نیازمند مدرک لیسانس هستند و اکثر مدارس به عنوان آماده سازی برای تدریس در مقطع متوسطه حداقل نیازمند مدرک لیسانس هستند در حالیکه تعداد کمی از آنها نیز بر تحصیلات تکمیلی 5 ساله یا یک مدرک ارشد تاکید دارند.

نیروی آموزشی تمام وقت در سطح ابتدایی و متوسطه حدود 310,000  نفر است و 40,000 نفر دیگر در دانشگاه ها و کالج ها حضور دارند. از والدین به طور مداوم خواسته می شود تا در آموزش فرزند خود مشارکت داشته باشند و مدارس پیوسته به دنبال داوطلبین دستیار معلمی هستند تا به آنها در خواندن، هنر و پروژه های خاص کمک نمایند.

انتخاب یک مدرسه دولتی در کانادا

برای اکثر والدین کانادا، یکی از مهمترین (و شاید مهمترین) معیار هنگام انتخاب یک محله ی  جدید، شهرت مدارس دولتی آن محله است. این شهرت اغلب با توجه به تعداد دانش آموزان آن مدرسه که به بهترین دانشگاه های کانادا فرستاده شده اند، (آمارها توسط همه ی مدارس ارائه می شوند)، ارزیابی می شود.در سال های اخیر تردیدهای مداومی درباره ی انتخاب مدرسه وجود دارد که با توجه به شهر یا استان محل اقامت، بسیار متغیر است؛ برای مثال والدین ادمونتون (آلبرتا) می توانند فرزند خود را به هر مدرسه ای از شهر بفرستند و والدین مانیتوبا می توانند فرزند خود را بر هر یک از مدارس استان بفرستند.

با این حال، در اکثر نواحی باید فرزند خود را به مدرسه ای دولتی که در منطقه ی زندگی شما قرار دارد بفرستید و پذیرش فرزندتان در مدرسه دولتی از ناحیه ای دیگر دشوار می باشد. به این دلیل، محله هایی که دارای مدارس خوبی هستند بیشتر مورد تقاضا بوده و گران قیمت ترند. اگر قصد دارید فرزند خود را به یک مدرسه ی دولتی کانادا بفرستید، باید قبل از تصمیم گیری در مورد محل زندگی خود، درباره ی کیفیت مدارس آن محل پرس و جو کنید. اغلب گرانقیمت ترین ویژگی یک محل، بهتر بودن مدارس دولتی آن محل است.

در بسیاری از شهرها و مناطق راهنماهایی برای جابه جایی و نقل مکان منتشر شده است که معمولا شامل نمایی از مدارس محلی و نمرات مقایسه ای آنها در پایه های متفاوت است. بسیاری از انجمن ها به کیفیت سیستم آموزش دولتی آن محل افتخار می کنند که در حفظ ارزش های املاک آن منطقه اهمیت زیادی دارد.

کیفیت مدارس دولتی کانادا با توجه به استان و انجمن بسیار متغیر است و اگرچه برخی از مدارس ضعیف می باشند، اما اکثرا عالی هستند. انجمن های محلی از مدارسی که به خوبی مدیریت می شوند، به خوبی حمایت می کنند، کیفیت آموزش عمومی در این مدارس از هر جای دیگری از جهان پیشی گرفته و می تواند فرصت هایی که به ندرت در بسیاری از کشورها در دسترس است را فراهم کند. حتی در مدارسی که میانگین استانداردها پایین است، دانش آموزانی که از فرصت های فراهم شده بهترین استفاده را می کنند، آموزشی عالی دریافت می نمایند. تحصیل در کشور کانادا یکی از فرصت های بزرگ دانش آموزان برای ورود به برترین دانشگاه های کانادا می باشد.

سازماندهی

اکثر کودکان مدرسه را قبل از شش سالگی، زمانی که تحصیل اجباری معمولا آغاز می شود، در یک کودکستان یا مهد کودک شروع می کنند. در مجموع حداکثر 13 سال دوره ی رسمی ابتدایی و دبیرستان آموزش کودک را از 5 تا 18 سالگی پوشش می دهد که به مقاطع تحصیلی (پایه) (کودکستان و پایه های 1 تا 12) تقسیم می شود. کودکان معمولا در سن 5 سالگی آموزش خود را شروع می کنند و هر ساله تا زمانی که در سن 18 سالگی به پایه 12 برسند یک مقطع تحصیلی به آنها اضافه می شود. یک دانش آموز گاها، به علت غیبت طولانی مدت و نمرات پایین مجبور می شود که یک مقطع را تکرار کند اما احتمال این امر بسیار پایین می باشد.

یک دانش آموز از نظر قانونی می تواند در 16 سالگی مدرسه را ترک نماید (از مدرسه خارج شود) اما این کار زیاد توصیه نمی شود و اکثریکت دانش آموزان تا رسیدن به 18 سالگی در دبیرستان می مانند.

سن: نمره- مدرسه

  • 2 تا 5:  پیش دبستانی یا کودکستان
  • 1 تا 6: 1 تا 6:  ابتدایی
  • 12 تا 14: 7 تا 9: سال های اول دبیرستان (junior)
  • 15 تا 18: 10 تا 12: سال های آخر دبیرستان (senior)

معمولا دانش آموز در طی 6 سال اول مدرسه (ابتدایی)، برای همه ی دروس خود یک معلم دارد و در 6 سال اول و آخر دبیرستان (junior و senior) برای هر یک از دروس معلمان متفاوتی دارد.

ثبت نام در مدارس روزانه کانادا

دانش آموزان دبستانی و دبیرستانی معمولا در یک دبیرستان دولتی نزدیک به خانه ی خود حضور دارند. اگر ترجیح شما تحصیل در یک مدرسه ی دولتی یا یک مدرسه ی خاص است، معمولا باید ملکی در آن محل خریداری یا اجاره کنید. اگرچه می توانید فرزندتان درخواست دهید که فرزندتان در مدرسه ای خارج از محله ی شما تحصیل کند (به نام میان مرزی). مردم کانادا از یک بنگاه های معاملات ملکی می خواهد که برایشان خانه ای در نزدیک یک محدوده مدرسه ی خاص بیابد. همه ی مدارس ترجیح می دهند که کودک تحصیل خود را از ابتدای ترم جدید شروع کنند (نیمسال), اگرچه این امر اجباری نیست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]