اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101235812518027

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

کد: 140101235812518027

https://bit.ly/3uL8KzA

، تهران , (اخبار رسمی): مهاجرت از طریق ازدواج یکی از روش‌های اخذ اقامت دائم است. این روش شامل افرادی می‌شود که قصد ازدواج با یکی از شهروندان کانادایی و یا افراددارای اقامت دائم این کشور را دارند. همسر مورد نظر توانایی مالی ساپورت خانواده خود را داشته باشد، می‌تواند از طریق اسپانسرشیپ خانواده برای اقامت دائم همسر اقدام کند.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج
مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج یکی از روش‌های مرسوم مهاجرتی است که باعث می‌شود کانون گرم خانواده شما همچون یک خانواده اصیل ایرانی گرم و صمیمی باشد.

برای واجد شرایط اسپانسرشیپ شدن فرد متقاضی باید:

  • بیش از 18 سال سن داشته باشد.
  • تابعیت کانادا و یا اقامت آن را داشته باشد.
  • از منابع مالی دولتی کمک‌هزینه‌ای دریافت نکند (مگر به دلایل معلولیت جسمی).
  • از تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های خود و فرد اسپانسر شده برخوردار باشد.
  • سابقه سوء پیشینه نداشته باشد.

فرد اسپانسر مقیم کانادا باشد و یا تعهد دهد که قصد اقامت در این کشور را خواهد داشت.

فرد اسپانسر مجرد بوده و در طول 5 سال گذشته به عنوان همسر برای شخص دیگری درخواست اسپانسرشیپ نداده باشد.

حداقل درآمد مورد نیاز برای اسپانسرشیپ همسر و اعضای خانواده

متقاضیان اسپانسرشیپ همسر باید مدارکی از درآمد خالص خود در طول سال گذشته را به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهند. توجه داشته باشید که درآمد خالص یعنی درآمدی که پس از کسر انواع قسط، بدهی و ... برای فرد باقی می‌ماند. افراد می‌توانند تا چندین منبع درآمدی قانونی همچون حقوق، اجاره املاک، سود سرمایه‌گذاری و... را ارائه داده، تا زمانی که برای تمامی آن‌ها گواهی شفافیت مالی وجود داشته باشد.

نکات مهم مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

به دلیل سودجویی برخی از افراد و ازدواج‌های صوری، اداره مهاجرت کانادا در مورد صحت ازدواج‌های مطرح شده تحقیق می‌کند. اگر مشخص شود که رابطه افراد واقعی نیست، حتی پس از مهاجرت به کانادا، اقامت دائم پس گرفته شده و با فرد متخاطی برخورد می‌شود. به همین دلیل بهتر است که تنها در صورتی که قصدی حقیقی برای ازدواج با شهروندان کانادایی و یا دارندگان اقامت دائم آن را دارید، برای این روش اقدام کنید.

متقاضیان پس از تایید درخواست حداقل تا دو سال باید با شریک زندگی خود باقی مانده و در صورت طلاق، درخواست آن‌ها باطل می‌شود. همچنین آن‌ها باید مدارکی دال بر واقعی بودن ازدواج خود (همچون عکس‌ها، پیام‌ها، حساب مشترک و ...)

دریافت تابعیت کانادا از طریق ازدواج

همسر شهروندان و یا دارندگان اقامت دائم کانادا پس از ازدواج می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند، اما برای دریافت تابعیت باید فرآیند متفاوتی را از سر بگذرانند که ممکن است چندین سال به طول انجامد.

هزینه‌های مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

متقاضیان دریافت ویزای اسپانسرشیپ خانواده باید مبلغ 1050 دلار کانادا برای بررسی پرونده و 85 دلار بابت هزینه بایومتریک هنگام ثبت درخواست خود بپردازند. همچنین در صورت لزوم پرداخت برخی آزمایشات پزشکی نیز ضروری است. لازم به ذکر است که بررسی پرونده ویزای اسپانسرشیپ خانواده برای همسر حدودا یکسال زمان می‌برد.

تصمیم‌گیری برای ازدواج و وارد شدن به زندگی مشترک برای یک زن و شوهر اتفاق هیجان‌انگیزی است. وقتی تابعیت آنها با هم برابر نباشد، این اتفاق هیجان‌انگیزتر هم خواهد شد! هیجان‌انگیزتر، چالش‌برانگیزتر و صدالبته دارای اندکی مشکلات بیشتر.

چرا مهاجرت به کانادا با ازدواج

با این که دولت کانادا ترجیح می‌دهد مهاجران کاری را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد، نمی‌تواند نسبت به اولویت انسجام خانواده بی‌توجهی کند.

انسجام خانواده یکی از جنبه‌های مهم فرهنگی کشور کانادا است و از آن گذشته مهاجرینی که به این کشور وارد می‌شوند نیز معمولا دارای همین فرهنگ و بینش هستند.

دولت کانادا هم با اهمیت ویژه به این مسئله، راه را برای دور هم جمع شدن اعضای یک خانواده باز نگه‌داشته است؛ روند رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان مهاجرت به کانادا با ازدواج، با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود و طی کردن پروسه آنها نسبت به سایر روش‌های مهاجرتی کمتر است.

حالا چطور باید برای گرفتن این ویزا و فرایندهای مهاجرت اقدام کرد؟

وقتی فردی تصمیم بگیرد که با ویزای کاری به کانادا مهاجرت کند، می‌تواند همراه با خود اعضای خانواده را نیز ببرد. این افراد می‌توانند پدر، مادر، فرزند، همسر، شریک زندگی یا یکی دیگر از اعضای خانواده او باشند.

در مواردی مانند ازدواج که یکی از زوجین از قبل اقامت دائم داشته است و حالا قرار است طرف مقابل نیز برای زندگی نزد او برود، قضیه به این صورت است: در ازدواج با تبعه کانادا، همسری که تابعیت این کشور را دارد باید اسپانسر همسرش بشود و از او حمایت کند.

قوانین مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج شامل حال چه کسانی می‌شود؟

قوانین و عرف هر جامعه با جامعه دیگر متفاوت است و وقتی حرف از تابعیت کشور دیگری به میان می‌آید باید با قوانین آنها پیش برویم و از دید آنها به قوانین نگاه کنیم.

گرچه در کشور ما، شریک زندگی کسی است از جنس مخالف که به صورت شرعی و قانونی با ما پیوند زناشویی بسته است و زندگی مشترکش را شروع کرده، در کانادا این دیدگاه اندکی متفاوت است.

دو نوع شریک زندگی تعریف شده است. شریک زندگی قانونی که همسر نامیده می‌شود و شریک زندگی عرفی. این شریک زندگی شخصی است از جنس مخالف یا موافق که به مدت بیشتر از یک سال با دیگری زندگی مشترک و رابطه داشته است.

حتی نوع دیگری از شریک زندگی نیز وجود دارد که با یکدیگر رابطه زناشویی دارند؛ ولی بنابر شرایطی نمی‌توانند در کنار هم زندگی کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج شامل تمامی این سه دسته افراد خواهد شد. البته اثبات اینکه فردی از لحاظ نسبت به فردی که دارای تبعه کانادایی است در این سه دسته قرار می‎گیرد لازم و ضروری است.

مامورین ویزا، به دقت تمامی جوانب را می‌سنجند و اگر حس کنند که نسبت دو نفر ساختگی است این درخواست را رد می‌کنند.

توجه داشته باشید که با استفاده از این ویزا نمی‌توانید برای نامزد خود اقامت دائم بگیرید و چیزی به عنوان ویزای نامزدی کانادا وجود ندارد.

زمانی می‌توانید نامزد خود را با استفاده از قانون اسپانسرشیب همسر به اقامت دائم کانادا دربیاورید که او شریک زندگی شما به حساب بیاید.

شرایط اقامت کانادا از طریق ازدواج

شرایط اقامت کانادا از طریق ازدواج به دو بخش تقسیم می‌شود: شرایطی که اسپانسر( همسری که تابعیت کانادا را دارد) باید داشته باشد و شرایطی که اسپانسرشونده (همسری که تابعیت کانادا ندارد و قرار است با تحت حمایت قرار گرفتن توسط همسرش به کانادا مهاجرت کند) باید داشته باشد.

شرایط اقامت کانادا از طریق ازدواج برای کسی که اسپانسرکننده

اگر شما اسپانسر کننده همسر یا شریک زندگی خود هستید باید:

  • باید بالای 18 سال سن داشته باشید. درخواست‌ برای اسپانسر کردن همسران یا شرکایی که زیر 18 سال سن دارند رد خواهد شد.
  • شهروند کانادا باشید یا اقامت دائم این کشور را داشته باشید.
  • ثابت کنید که به دلایلی غیر از معلولیت کمک مالی از سمت دولت دریافت نمی‌کنید.
  • ثابت کنید که توانایی حمایت مالی از شخص اسپانسر شونده را دارید. مدت زمانی که شما موظف به حمایت مالی از اسپانسرشونده و برطرف کردن نیازهای اساسی او هستید 3 سال است. شما باید به دولت کانادا و شخصی که قرار است او را حمایت کنید امضا و تعهد بدهید. البته اگر فرد اسپانسرشونده توانایی مالی برای پرداخت‌ هزینه‌هایش را داشته باشد این شرط سد راه شما نخواهد شد.
  • در صورتی که شهروند کانادا هستید، باید در آنجا زندگی کنید. در صورتی که ساکن کانادا نیستید باید ثابت کنید که وقتی افرادی که حمایت می‌کنید اقامت دائم گرفتد می‌خواهید در کشور کانادا زندگی کنید.
  • هنگام مطرح نمودن این درخواست نباید همسر یا شریک زندگی دیگری داشته باشید.
  • تحت حمایت همسر یا شریک زندگی قبلی خود نباشید. اگر هنوز تحت حمایت همسر و شریک زندگی خود هستید، به این معناست که کمتر از 5 سال از اقامت شما در کانادا می‌گذرد. وقتی که شما به واسطه ازدواج با تبعه کانادایی اقامت دائم گرفته‌اید و این ازدواج به جدایی منجر شده باشد، تا مدتی برای اسپانسر کردن همسر جدید محدودیت دارید. به طور کلی شخص اسپانسرشونده نمی‌تواند تا 5 سال اسپانسر شخص دیگری باشد.
  • طی سه سال گذشته اسپانسر همسر دیگری نشده باشید. چرا که در این صورت دارید او را از لحاظ مالی حمایت می‌کنید و در دوران تعهد به سر می‌برید. به طور کلی شخص اسپانسر کننده نمی‌تواند تا 3 سال اسپانسر شخص دیگری شود.
  • محکوم به جرائمی همچون جرائم جنسی، جرائم علیه اشخاص، تهدید دیگران، خشونت‌های خانگی و … نشده باشید. اگر به یکی از این جرائم محکوم شده باشید تنها در صورتی می‌توانید اسپانسر فرد دیگری شوید که یا اعاده حیثیت کرده باشید، یا تبرئه شده باشید و یا اینکه مجازات خود را گذرانده باشید و از آن 5 سال نیز گذشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]