اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14010124581465738

ذخیره سازی تحت شبکه، راهکاری راحت و مطمئن برای همه

کد: 14010124581465738

https://bit.ly/3KF5XO5

، تهران , (اخبار رسمی): NAS یعنی فضای ذخیرهسازی متصل به شبکه با مکانیزم ذخیرهسازی سطح فایل که به گروهی از کلاینت‌های تحت شبکه اجازه می‌دهد به ساده‌ترین شکل و با بالاترین سطح امنیتی به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

ذخیره سازی تحت شبکه، راهکاری راحت و مطمئن برای همه
ذخیره سازی تحت شبکه، راهکاری راحت و مطمئن برای همه
ذخیره سازی تحت شبکه، راهکاری راحت و مطمئن برای همه
کیونپ ذخیره سازی قوی و باصرفه
ذخیره سازی تحت شبکه، راهکاری راحت و مطمئن برای همه
چرا به ذخیره سازی به روش nas نیاز داریم؟

معرفی سیستم ذخیره ساز NAS

NAS یعنی فضای ذخیره‌سازی متصل به شبکه با مکانیزم ذخیره‌سازی سطح فایل که به گروهی از کلاینت‌های تحت شبکه اجازه می‌دهد به ساده‌ترین شکل و با بالاترین سطح امنیتی به اطلاعات دسترسی داشته باشند. کاربران NAS به‌ شکل کارآمدی با یکدیگر همکاری دارند و بر اساس مجوزهایی که مدیر شبکه برای آن‌ها تعیین کرده به پوشه‌ها و اسناد دسترسی داشته و وظایف خود را انجام دهند.

ذخیره‌ساز NAS به روتر متصل می‌شود تا کلاینت‌های عضو شبکه یا از طریق اتصال اترنت استاندارد یا از طریق اینترنت به فضای ذخیره‌سازی اشتراک‌گذاری شده دسترسی یابند. معمولا دستگاه‌های NAS صفحه‌کلید یا صفحه‌نمایش ندارند و با یک ابزار مبتنی بر مرورگر پیکربندی و مدیریت می‌شوند. هر NAS به عنوان یک گره مستقل در شبکه LAN شناخته می‌شود و آدرس آی‌پی منحصر به فرد خود را دارد.

در این زمینه شرکت فالنیک (ایران اچ پی) با سابقه درخشان در فروش و خدمات، آماده خدمت‌رسانی به شماست و می‌توانید خریدی مطمئن از آن داشته باشید. در ادامه با دو برند قدرتمند در زمینه ذخیره سازهای شبکه آشنا می‌شوید سپس به بررسی بیشتر روش nas می‌پردازیم.

معرفی استوریج‌های کیونپ

QNAP یکی از معتبرترین برندهای فروش استوریج‌های تحت شبکه است. این شرکت با ارائه استوریج‌هایی در کلاس‌های مختلف نه تنها به نیاز مصرف‌کنندگان سازمانی پاسخ داده، بلکه با عرضه استوریج‌های متوسط و اقتصادی نیازهای کاربران خانگی و شرکت‌هایی را که برای انجام فعالیت‌‌های تجاری نیازمند استوریج‌های سوهو هستند، رفع می‌کند.

ذخیره‌سازهای متصل به شبکه  QNAPموسوم به NAS سیستم‌هایی هستند که از یک یا چند هارد دیسک و حافظه فلش با ظرفیت‌های بالا پشتیبان می‌کنند و به شرکت‌ها اجازه می‌دهند در ارتباط با امور مختلفی همچون آرشیو اطلاعات، اشتراک‌گذاری اسناد یا مجازی‌سازی از این استوریج‌ها استفاده کنند.

محصولات QNAP ظرفیت تبدیل به هاب یا یک واحد متمرکز ذخیره‌سازی اطلاعات در شبکه‌های سازمانی را دارند و با ارائه قابلیت‌های چندرسانه‌ای قدرتمند به کاربران و شرکت‌های فعال در حوزه چندرسانه‌ای راه‌حلی کارآمد برای میزبانی و اشتراک‌گذاری فایل‌هایی مثل عکس‌ها، فیلم‌ها و آهنگ‌ها ایجاد کنند.

معرفی استوریج ibm

در دنیای استوریج‌های شبکه، راه‌حل‌های ذخیره‌سازی IBM به خریداران کمک می‌کنند مدیریت داده‌ها و زیرساخت را با خودکارسازی یکپارچه داده‌محور، عملیات ابری و بینش مبتنی بر هوش مصنوعی به‌طور چشمگیری ساده کنند و در عین حال از بهترین مکانیزم‌های امنیتی برای محافظت از داده‌ها استفاده کنند.

راه‌حل‌های ذخیره‌سازی ibm مثل IBM FlashSystem 7300 و 9500 که مبتنی بر IBM Spectrum Virtualize، هستند یک محیط عامل نرم‌افزارمحور قدرتمند را برای استقرار سریع سرویس‌های ذخیره‌سازی سازمانی و ابرمحور پدید می‌آورند.

استوریج‌های آی‌بی‌ام با ارائه قابلیت‌هایی همچون مجازی‌سازی خوشه‌ای پیشرفته زمان دسترسی به اطلاعات را برای مشتریان به میزان قابل توجهی کوتاه می‌کنند و در عین حال به لطف هوش مصنوعی محاسباتی و فشرده‌سازی داده‌ها در کاربردهایی مثل تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها و بارهای کاری HPC کمک شایانی به سازمان‌ها و متخصصان می‌کنند.

چرا به NAS نیاز داریم؟

در گذشته، شرکت‌ها مجبور بودند صدها یا حتی هزاران فایل سرور را برای مدیریت، طبقه‌بندی و دسترسی به فایل‌ها پیکربندی و مدیریت کنند. این مسئله دو مشکل بزرگ به‌وجود می‌آورد، اول آن‌که مدیریت این حجم از فایل سرورها کار ساده‌ای نبود و در عمل به تیمی از کارشناسان شبکه آشنا به مباحث ذخیره‌سازی نیاز بود و دوم آن‌که همواره احتمال بروز تناقض در اطلاعات آرشیو شده، رونویسی همزمان اسناد توسط چند کاربر، مشکلات امنیتی و... وجود داشت. همچنین نس فضای ذخیره‌سازی بسیار بزرگی در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد.

در مقیاس خانگی نیز کاربران می‌توانند از ذخیره‌سازهای کوچکی که در بازار وجود دارد برای ذخیره‌سازی انواع فایل مثل فایل‌های ویدیویی در یک مکان واحد و دسترسی به فایل‌ها از طریق تجهیزات مختلف استفاده کنند.

اکثر فروشندگان NAS با ارائه‌دهندگان راه‌حل‌های ذخیره‌ساز ابری در تعامل هستند تا در پشتیبان‌گیری از اطلاعات، به مشتریان انعطاف‌پذیری بیشتری بدهند.

NAS به دلیل دسترسی آسان، ظرفیت بالا، پشتیبانی از فناوری‌های ترکیبی ذخیره‌سازی (هارددیسک‌ها و حافظه‌های SSD) و هزینه کم مورد استقبال کاربران تجاری و خانگی قرار دارد. شرکت‌ها می‌توانند تجهیزات ذخیره‌سازی را با مولفه‌های دیگر شبکه همچون سرورها ادغام کنند و حتی از مزایای پیشرفته ارائه شده توسط نس‌ها مثل محاسبات ابری برای انجام وظایفی همچون بایگانی و پشتیبان‌گیری از اطلاعات استفاده کنند. البته برای بهره‌مندی از خدمت ابری باید این مسئله را بررسی کنید که فروشنده دستگاه ابزارها و نرم‌افزارهای لازم برای مدیریت فضای ابری را همراه با محصول خود ارائه می‌کند یا خیر.

امروزه NAS و شبکه‌های ذخیره‌سازی (SANs) دو گزینه اصلی ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری اطلاعات در شبکه هستند. NAS در زمینه مدیریت داده‌های بدون ساختار، مانند صدا، تصویر، وب‌سایت‌ها، فایل‌های متنی و اسناد مایکروسافت آفیس عملکرد خوبی دارد، در حالی‌که SANها عمدتاً مبتنی بر ذخیره‌سازی بلوکی است و گزینه مناسبی برای کار با پایگاه‌های داده است.

کاربرد ذخیره سازهای NAS چیست؟

نس با هدف کمک به کاربران برای همکاری موثر با یکدیگر و اشتراک‌گذاری ساده اطلاعات در نظر گرفته شده است. NAS به‌ویژه برای سازمان‌هایی مناسب است که از تیم‌هایی تشکیل شده اند که نیاز به دسترسی از راه دور به اطلاعات دارند یا در موقعیت‌های جغرافیایی مختلفی زندگی می‌کنند. NAS اغلب به یک روتر بی‌‌سیم متصل می‌شود تا دسترسی به فایل‌ها از طریق کامپیوترهای دسکتاپ یا تجهیزات همراه امکان‌پذیر شود.

برخی سازمان‌ها، نس را به‌عنوان زیربنای راه‌حل ابر خصوصی سازمانی به کار می‌گیرند. ذخیره‌سازهای کلاس سازمانی nas دست‌کم چهار خشاب برای دیسک‌های ذخیره‌ساز دارند و ترکیبی از هارددیسک‌ها و حافظه‌های حالت جامد را پشتیبانی می‌کنند تا سازمان‌ها بتوانند از سرعت بالای حافظه‌های حالت جامد و ظرفیت بالای هارددیسک‌ها به بهترین شکل استفاده کنند.

شرکت‌هایی که بارهای کاری چندان زیادی ندارند و به‌دنبال محصولات پیشرفته نیستند، ذخیره‌سازهای اقتصادی برایشان طراحی شده که حداقل دو خشاب برای درایو‌ها دارند، البته نمونه‌های تک-سینی (single-bay) نیز وجود دارند که بیشتر کاربرد روزمره و خانگی دارند.

شرکتی را تصور کنید که روزانه با حجم زیادی از اسناد، فایل‌ها و عکس‌ها (تصاویر اسکن شده یا اسناد ایمیل شده) در ارتباط است. این شرکت نمی‌تواند این داده‌ها را به دلیل تأخیر زمانی به فضای ابری انتقال دهد. به‌جای این‌کار از یک NAS کلاس سازمانی برای ذخیره تصاویر استفاده می‌کند.

محصولات NAS رده بالا با پشتیبانی از ظرفیت بالا و دیسک‌های کافی در قالب آرایه‌های ذخیره‌ساز به شرکت‌ها اجازه می‌دهند بر مبنای ملاحظات تجاری از RAID متناسب با نیازهای کاری خود استفاده کنند تا ضمن حفظ اصل دسترس‌پذیری بالا به افزونگی موردنیاز برای استمرار فعالیت‌های تجاری دست پیدا کنند و از طرفی هارددیسک‌ها را به‌گونه‌ای پیکربندی کنند که به عنوان یک واحد منطقی در اختیار سرور قرار بگیرد تا مدیریت نس به ساده‌ترین شکل انجام شود. طبیعی است در چنین شرایطی NAS عملکرد به مراتب بهتری نسبت به cloud دارد.

یکی از ویژگی‌های شاخص نس پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی پر مخاطبی است که کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند. می‌توان از موارد زیر به عنوان کاربردهای اصلی NAS در مقیاس تجاری  نام برد:

  • اشتراک‌گذاری صفحات گسترده مایکروسافت اکسل یا اسناد ورد با همکاران پشتیبان‌گیری دوره‌ای از داده‌ها
  • مدیریت حجم زیادی از فایل‌های چندرسانه‌ای به لطف دیسک‌های با ظرفیت زیاد
  • سودآوری بیشتر سازمان با پردازش سریع جریان‌های کاری (Work-Flow) که باعث می‌شوند خدمات تجاری با سرعت بیشتری انجام شوند.

مزایای نس برای کاربران خانگی

  1. مدیریت و ذخیره‌سازی محتوای ضبط شده از تلویزیون‌های هوشمند
  2. مدیریت سیستم‌های امنیتی و آرشیو کردن فایل‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته
  3. مدیریت مولفه‌های اینترنت اشیا مبتنی بر مصرف کننده
  4. ایجاد یک سرویس پخش رسانه‌ای
  5. مدیریت فایل‌های تورنت میزبانی سرور ابری شخصی
  6. ایجاد، آزمایش و توسعه یک وب‌سایت شخصی

دو نکته بسیار مهم در خریدن استوریج

اینکه برای ذخیره سازی اطلاعات خود می‌خواهید از چه راهکاری استفاده کنید و برای این راهکار چه امکاناتی لازم دارید، مشخص‌کننده قیمت استوریج است.

نکته‌ای که در فروش استوریج و دستگاه ذخیره ساز مهم است داشتن گارانتی معتبر و اصلی برای استوریج است. توجه کنید که قیمت دستگاه استوریج بدون گارانتی کمتر از زمانی است که گارانتی دارد و صد البته گارانتی باید معتبر و اصیل باشد. فالنیک، 18 ماه گارانتی اصلی و معتبر برای استوریج و دستگاه ذخیره سازی اطلاعات ارائه می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فالنیک (ایران اچ پی)

فالنیک (ایران اچ پی)، دارنده بزرگترین سبد محصولات و خدمات اچ پی در ایران است و اولین شرکتی است که برای محصولات اچ پی گارانتی رسمی ارائه می‌کند. راحت‌تر کردن زندگی مشتریان با تحت کنترل درآوردن تکنولوژی و خلق تجربه‌های لذتبخش برای آنها، مهم‌ترین رسالت ما در فالنیک است. ما با جوانانی پر انرژی، پویا، مستعد و حرفه‌ای؛ با تمام قدرت برای دستیابی به این هدف تلاش می‌کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]