اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101245815216287

آشنایی با جذب و استخدام

کد: 140101245815216287

https://bit.ly/3JNOW2P

، (اخبار رسمی): «جذب و استخدام»؛ اصطلاحی که بهرحال همه افراد شاغل در یک شرکت با آن درگیر بوده‌اند. احتمالا حداقل یکبار به دنبال موقعیت شغلی بودید و یا آن سوی میز به دنبال فردی بااستعداد و ماهر نشسته‌اید

جذب و استخدام
استخدام رایگان

در صورت هر نوع تغییری مثل بازنشستگی، مرگ، حوادث یا بیماری، شرکت به فرایند «جذب و استخدام» نیاز دارد.

«جذب و استخدام»؛ اصطلاحی که بهرحال همه افراد شاغل در یک شرکت با آن درگیر بوده‌اند. احتمالا حداقل یکبار به دنبال موقعیت شغلی بودید و یا آن سوی میز به دنبال فردی بااستعداد و ماهر نشسته‌اید.

این اصطلاح (ترکیب دو واژه Recruitment و Hiring) فرایندی از انواع فعالیت‌های مختلف است که در نهایت منجر به اضافه یا جایگزین شدن فردی متناسب با نیازهای شرکت شما در یک موقعیت شغلی می‌شود. «جذب» (Recruitment) فرایندی طولانی (البته خسته‌کننده!) را شامل می‌شود که به منظور انتخاب بهترین کاندیدها برای قرار گرفتن در یک موقعیت شغلی طراحی و پیاده‌سازی می‌شود؛ درحالیکه «استخدام» (hiring) به عنوان آخرین گام از این فرایند، زمانی انجام شده که فرد مناسب از میان بسیاری از آن کاندیدها انتخاب می‌شود.

در صورت هر نوع تغییری مثل بازنشستگی، مرگ، حوادث یا بیماری، شرکت به فرایند «جذب و استخدام» نیاز دارد.

پیاده‌سازی مرحله به مرحله این فرایند فقط یکی از عوامل لازم برای داشتن استخدامی موفق است؛ کیفیت اجرای این مراحل، استفاده از متدها و تکنیک‌های به‌روز شده، ایجاد تغییرات همراه با خلاقیت و خیلی اقدامات دیگر در کنار هم، به شما برای رسیدن به نقطه مطلوب استخدام کمک می‌کنند. یادآوری چند نکته ساده‌ای که در زیر آمده، تاثیر عمیقی در بهتر شدن نتیجه دارند.

«سبد استعداد»تان را ارتقا دهید

معمولاً فرایند جذب و استخدام از بین کاندیدهایی که برای آگهی منتشر شده رزومه ارسال کرده‌اند، سخت‌ و کند پیش می‌رود. اغلب رزومه‌ها یا غیرمتبط‌ هستند، یا فاقد کیفیت لازم از حیث دانش و مهارتند. بهترین شیوه برای مقابله با این دردسرها ایجاد و بهبود Talent Pool یا «سبد استعداد» خودتان است. برای مسیرهایی که شما را به سمت استعدادها راهنمایی می‌کنند زمان کافی هزینه کنید: با دانشگاه‌ها و شتابدهنده‌هایی که این روزها راه‌اندازی کرده‌اند، با کارشناسان فعال در حوزه استخدام و همچنین انواع شرکت‌های استعدادیابی در ارتباط باشید. حضور در فضاهای کاری و انواع سمینارها و کنفرانس‌های باکیفیت این امکان را به شما می‌دهد تا شبکه‌سازی قوی‌تری انجام دهید. حتی استفاده از فضای آنلاین مثل LinkedIn و شبکه‌های مجازی مختلف (توییتر، اینستاگرام، تلگرام) سرعت برقراری ارتباط و در معرض بودن شما را بیشتر می‌کند. به همه این کارها به اصطلاح شبکه‌سازی می‌گویند و در آینده مطلبی درباره چگونگی آن می‌نویسم.

ابتدا سراغ گزینه‌های داخلی شرکت بروید

ارائه فرصت‌ ارتقا به نیروهای فعلی، بی‌تردید باعث افزایش روحیه آنها و مثبت شدن اتمسفر شرکت می‌شود. به‌علاوه، این باور در آنها شکل می‌گیرد که توانایی‌ها، استعدادها و مهارت‌های‌شان برای شرکت مهم است و نادیده گرفته نمی‌شود. به این ترتیب با تعهد و انگیزه بیشتری نسبت به عملکردشان مسئول خواهند بود.

کارکنان را در فرآیند استخدام درگیر کنید

کارمندان فعلی شرکت براساس مدت زمان همکاری و شغل‌شان، می‌توانند در فرایند استخدام همراهی و کمک‌تان کنند؛ وقتی آنها افرادی را به سازمان پیشنهاد می‌کنند، قطعا به اندازه کافی فیلترینگ را مطابق با فرهنگ سازمان رعایت کرده‌اند. همینطور برای رتبه‌بندی رزومه‌ها می‌توانید از کمک آنها استفاده کنید. گاهی هم ایجاد فضایی برای حضور آنها در جلسه مصاحبه و ارزیابی کاندید استخدام، می‌تواند یک روش برنده-برنده برای شما و فضای کار شرکت باشد. به این ترتیب حس همکاری و تعهد در افراد تیم‌تان بسیار افزایش خواهد یافت.

باهوش‌ترین را استخدام کنید

آدمها خیلی تغییر نمی‌کنند! وقت‌تان را برای آنکه چیزی را به کسی اضافه کنید هدر ندهید. آنچه که درون افراد است را بیرون بکشید. یادتان باشد! این کار آنقدرها هم آسان نیست. اگر به دنبال فردی هستید که در کار تیمی موفق عمل کند، باید کسی را با پتانسیل و استعداد یادگیری مهارت کار تیمی پیدا کنید

از سایت شرکت استفاده کنید

با هماهنگی تیم منابع انسانی، چشم‌انداز، ماموریت، ارزش‌ها، اهداف و محصولات خود را در سایت شرکت به نمایش بگذارید. به این ترتیب افراد جویای کار، بعد از بررسی سایت و آشنایی با مواردی که عنوان شد، یک مرحله از قضاوت را خودشان به عهده می‌گیرند و رزومه‌هایی که متناسب با شرایط شما نیستند به میزان کمتری برای‌تان ارسال می‌شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام