اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102065941118027

برنامه های استانی مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

کد: 140102065941118027

https://bit.ly/3vlJ3Gl

، تهران , (اخبار رسمی): برنامه کارآفرینی، یکی از برنامه‌های مهاجرتی کاناداست و تاثیر بسزایی در اقتصاد این کشور دارد

برنامه های استانی مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی
برنامه های استانی مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

کانادا یکی از کشورهای مهاجرپذیر جهان است؛ که از نظر فعالیت‌های کارآفرینی، پس از کشور ایالات متحده آمریکا، در رده دوم جهان قرار دارد. به گفته محققان، سطح کارآفرینی در کانادا با استرالیا برابر است .

 روش کارآفرینی یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت و دریافت اقامت کانادا است و مزایای زیادی دارد. در ادامه با مهمترین این مزیت‌ها آشنا می‌شوید:

●امکان دریافت اقامت دائم برای خود و خانواده پس از گذشت حدود 2 سال از راه‌اندازی کسب وکار

●وجود حمایت‌های مالی و سرمایه‌گذاری برای کسب و کارهای نوپا در کانادا

●امکان کارآفرینی در حوزه‌های مختلف

●دریافت حق شهروندی کانادا پس از سه سال اقامت در کانادا طی یک دوره پنج ساله

●امکان پیشرفت سریع با وجود اقتصاد رو به رشد کانادا

●عدم نیاز به مهارت بالای زبان انگلیسی یا فرانسوی نسبت به روش اکسپرس اینتری و مهاجرت تحصیلی به کانادا

●سرمایه‌گذاری پس از ورود متقاضی انجام می‌شود و نیازی به انجام این کار تا قبل از ورود متقاضی نیست.

●بررسی پرونده‌های کارآفرینی معمولا نسبت به پرونده‌های دیگر روش‌های مهاجرتی، سریع‌تر است.

کانادا دارای 10 استان و سه قلمرو است و بیشتر آن‌ها، برنامه‌ی جداگانه و متفاوتی برای کارآفرینی دارند که در نهایت از قوانین فدرال تبعیت می‌کنند. هرکدام از برنامه‌های استانی کارآفرینی(که زیرمجموعه برنامه PNP هستند)، قوانین اختصاصی خود را دارند و شما برای شرکت در آن‌ها نیاز به مدارک متفاوتی دارید. مهمترین وجه مشترک تمام این برنامه‌ها این است که شخص متقاضی باید با مدارک مستند، به سازمان‌های ذیربط در استان مورد نظر نشان دهد که مدیر یک کسب و کار در کشور مبدا است. تعداد سال‌های مدیریت هم در برنامه کارآفرینی اهمیت دارد و روی امتیازات متقاضی تاثیر می‌گذارد.

●برنامه مهاجرت کارآفرینی استان آلبرتا

●برنامه مهاجرت کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا

●برنامه مهاجرت کارآفرینی استان انتاریو

●برنامه مهاجرت کارآفرینی استان ساسکاچوان

●برنامه مهاجرت کارآفرینی استان منیتوبا

●برنامه مهاجرت کارآفرینی استان نوا اسکوشیا

●برنامه مهاجرت کارآفرینی استان نیوبرانزویک

●برنامه مهاجرت کارآفرینی استان نیوفاندلند و لابرادور

●برنامه مهاجرت کارآفرینی قلمرو نورث وست تریتوریز

●برنامه مهاجرت کارآفرینی استان جزیره پرنس ادوارد

●برنامه مهاجرت کارآفرینی قلمرو یوکان

●برنامه مهاجرت کارآفرینی استان کبک

شرایط عمومی و مدارک موردنیاز برای کارآفرینی در کانادا

هرکدام از استان‌های کانادا قوانین متفاوتی برای برنامه‌های مهاجرت کارآفرینی خود دارند. با این وجود می‌توان گفت تعدادی از قوانین در تمام یا حداقل بیشتر این برنامه‌ها یکسان است. برای مثال، یکی از شرایط اکثر برنامه‌های کارآفرینی کانادا، این است که متقاضی در مدیریت یک کسب و کار، مشارکت فعالانه داشته باشد. همچنین، عموماً حداقل سرمایه خالص الزامی برای این برنامه‌ها، در محدوده ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دلار کانادا است. بهتر است بدانید؛ برخی از برنامه‌های مهاجرت کارآفرینی به سپرده ودیعه احتیاج دارند؛ که این مبلغ پس از تاسیس کسب و کار در کانادا بازپرداخت خواهد شد.

یکی از نیازمندی‌های مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی ، سرمایه‌گذاری مقداری پول بر روی کسب و کار آینده‌تان است. میزان این مبلغ برای برنامه‌های هر استان، متفاوت است. جدا از مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری، میزان دارایی خالص شما هم در برنامه مهاجرت کارآفرینی اهمیت دارد. 

مراحل دریافت ویزای کارآفرینی کانادا

جهت ایجاد کسب و کار در کانادا به افرادی نیاز دارید که به منظور سرمایه گذاری در کانادا از شما حمایت کنند. همان طور که در بالا بیان کردیم، در صورتی موفق به انجام این کار خواهید شد، که بتوانید شغلی جدید در این کشور ایجاد کنید و نقشی بسیار برجسته در اقتصاد و درآمدزایی کانادا داشته باشید. بنابراین مرحله اول متقاعد کردن یکی از این گروه‌ها یا صندوق‌های تعیین شده، می‌باشد که وظیفه ارزیابی کسب و کار و شغل علاقه‌مندان را دارند. ازاین رو اگر جواب آن‌ها مثبت بود، سرمایه به کارآفرینان تعلق می گیرد.

مرحله اول: ثبت نام

برای شروع مراحل مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی، قبل از هرچیزی باید به صورت آنلاین در برنامه مهاجرتی هر استان ثبت نام کنید. لازم است قبل از ثبت نام از داشتن شرایط لازم و فراهم بودن مدارک مورد نیاز مطمئن شوید. ممکن است در انجام مراحل یا آماده‌سازی مدارک، نیاز به کمک و مشورت یک فرد متخصص داشته باشید؛ پس بهتر است از یک مشاور حرفه‌ای مهاجرت به کانادا کمک بگیرید؛ تا با اطمینان بیشتری مراحل دریافت ویزای کارآفرینی کانادا را طی کنید.

در این مرحله متقاضیان برنامه‌های مهاجرت کارآفرینی استان‌ها، فرم ابراز تمایل (EOI: Expression of Interest (خود را تکمیل و به صورت آنلاین برای مسئولان ذیربط هر استان، ارسال می‌نمایند. سپس منتظر می‌مانند تا دعوتنامه‌ای برای ارائه درخواستشان دریافت کنند

مرحله دوم: دریافت دعوتنامه

تمام متقاضیان پس از ثبت نام منتظر می‌مانند تا از سمت اداره مهاجرت هر استان دعوتنامه‌ای دریافت کنند. متقاضیان برگزیده باید پس از دریافت دعوتنامه، اطلاعات خود را تکمیل کنند و مدارک لازم را در وب‌سایت مشخص شده هر استان آپلود کنند.

مرحله سوم: بررسی میزان دارایی خالص

در این مرحله دارایی خالص، میزان توانایی سرمایه‌گذاری، و نامه پشتیبانی مالی متقاضی بررسی می‌شود. در صورت فراهم بودن تمام شرایط مالی، که در هر برنامه متفاوت است؛ متقاضی به مرحله بعد می‌رود.

مرحله چهارم: تکمیل درخواست

پس از تایید شرایط مالی، متقاضی تا مدت محدودی فرصت دارد تا درخواست خود را، با توجه به نیازمندی‌های هر برنامه، کامل کند. ممکن است متقاضی در این مرحله به مصاحبه دعوت شود و توانایی‌های او در مدیریت و راه‌اندازی کسب و کار سنجیده شود.

مرحله پنجم: مهاجرت به کانادا و راه‌اندازی کسب و کار

در این مرحله متقاضی با ویزای کار کانادا، همراه با خانواه خود وارد کشور کانادا می‌شود و با توجه به جزئیات تعهد خود به سازمان‌های مربوطه هر استان، کسب و کار خود را راه‌اندازی می‌کند.

مرحله ششم: دریافت اقامت دائم کشور کانادا از طریق کارآفرینی

پس از گذشت حدود 2 سال، متقاضی می‌تواند در صورت انجام تعهدات خود، برای اقامت دائم کانادا درخواست بدهد. بدیهی است که در این مرحله نیازمندی‌هایی مثل سطح مهارت زبان انگلیسی وجود دارد؛ که باید از سمت متقاضی تامین شود.

مهاجرت کارآفرینی کانادا

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی را دارند؛ می‌توانند با توجه به شرایط خود برنامه مناسب از بین برنامه‌های مهاجرتی استانی کانادا را انتخاب کنند. بعضی از استان‌ها دارای برنامه کارآفرینی چند شاخه هستند؛ که هر کدام از شاخه‌ها، شرایط متفاوتی نسبت به دیگری دارد.

برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا یکی از منعطف‌ترین و متنوع‌ترین اقتصادهای استانی کانادا را دارد. این استان پیشرفته مقصد بسیاری از مهاجرانی است که از طریق کارآفرینی وارد کانادا شده‌ا‌ند. اقتصاد قدرتمند این منطقه باعث شده است؛ که کسب و کارهای مختلف در زمان کوتاهی در این استان پیشرفت کنند. در حال حاضر این استان دو برنامه‌ کارآفرینی را برگزار می‌کند: برنامه اصلی کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا (British Columbia Entrepreneur Base Category)و برنامه Regional Pilot. هر دوی این برنامه‌ها، نیازمند شرایط متفاوتی هستند و شما برای راه‌اندازی بیزینس خود در این استان، به یکی از این دو برنامه نیاز دارید.

برنامه مهاجرت کارآفرینی استان انتاریو

برنامه کارآفرینی استان انتاریو (Ontario Entrepreneur Stream – OES) متقاضیانی در خارج از کانادا را هدف قرار داده است که مایل به راه اندازی و یا خرید یک کسب و کار موجود در این استان باشند. متقاضیان مورد تایید در این برنامه، برای اخذ اقامت دائم کانادا معرفی می‌شوند و پس از انتخاب شدن، واجد شرایط درخواست برای اخذ اقامت دائم کانادا خواهند بود.

 برنامه کارآفرینی ساسکاچوان

استان ساسکاچوان در مرکز کشور کانادا واقع شده است و یک منطقه مناسب برای کسب و کارهای تولیدی و صنعتی محسوب می‌شود. مالیات پایین در این استان و منابع طبیعی زیاد، موجب شده است کارآفرینان بین‌المللی زیادی به فکر سرمایه‌گذاری در آن باشند. جمعیت متخصص این استان نسبت به دیگر استان‌های کانادا، جوان‌تر است و این نگرانی کسب و کارهای مختلف را در زمینه سن بالای نیروی کار، کم کرده است. مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی در بیشتر استان‌های این کشور از طریق برنامه‌های کارآفرینی انجام می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ