اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102175956918027

اسکیل ورکر کانادا چیست؟

اسکیل ورکر کانادا چیست؟

کد: 140102175956918027

https://bit.ly/3ylohIv

، تهران , (اخبار رسمی): سیستم اسکیل ورکر براساس سیستم امتیازبندی کار می‌کند، مواردی که در امتیازبندی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند می‌توان به تحصیلات، سن متقاضی، سطح زبان و همچنین تجربه تخصصی و کاری فرد اشاره کرد. کسانی که بیشترین امتیاز تعیین شده را بدست بیاورند می‌توانند در نهایت اقامت کشور کانادا را نیز دریافت نمایند.

✔️اسکیل ورکر کانادا چیست ؟
اسکیل ورکر کانادا چیست ؟

اسکیل ورکر در کشور کانادا فقط به یک شکل نیست و انواع مختلفی دارد و از جمله آنها می‌توان به اسکیل ورکر فدرال، برنامه استانی (PNP) و برنامه مختص ایالات کبک اشاره کرد.

تفاوت اکسپرس اینتری و اسکیل ورکر کانادا

برای دانستن تفاوت این دو طرح کشور کانادا، ابتدا باید با تعریف اکسپرس اینتری یا Express Entry نیز آشنا شوید. این طرح یک سیستم خاص و آنلاین می‌باشد و با استفاده از آن افراد می‌توانند برای دریافت ویزا و اقامت دائم کشور کانادا اقدام کنند.

همانطور در بالا نیز گفته شد، برنامه‌های مختلفی برای اخذ ویزا در کانادا وجود دارد و شما می‌توانید از یک سیستم مورد نظر مانند برنامه فدرال اسکیل ورکر، فدرال اسکیل ترید (یا FTS) و تجربه کار کانادایی (یا CEC) استفاده کنید‌.

وقتی شما در برنامه آنلاین اکسپرس اینتری اقدام به تشکیل پروفایل میکنید، از اطلاعات شما برای تعیین امتیاز در طرح‌های مختلف من جمله اکسپرس اینتری و دیگر سه طرح گفته شده استفاده خواهد شد.

وقتی برای یکی از طرح‌های اقامت دائمی کانادا واجد شرایط شدید می‌توانید وارد اکسپرس اینتری شوید. بهتر است بدانید که سیستم امتیازدهی در اسکیل ورکر کانادا منحصربه‌فرد بوده و با سیستم اکسپرس اینتری متفاوت است. با وجود اینکه فاکتورها و گزینه‌های مشابهی را می‌توانید در هر دو مشاهده کنید اما در نهایت امتیازدهی این دو متفاوت است‌.

در طرح اسکیل ورکر شما با داشتن حداقل امتیاز 67 واجد شرایط خواهید شد و پس از کسب این امتیاز وارد طرح اکسپرس می‌شوید. در این مرحله با توجه به امتیازات پول اکسپرس اینتری امتیازبندی می‌شوید.

اهمیت نرخ بیکاری در اسکیل ورکر کانادا

قبل از اقدام برای مهاجرت به هر کشوری، باید به نرخ بیکاری و میزان و وضعیت اشتغال آن کشور توجه شود. کشوری که دارای نرخ بیکاری بالایی باشد نمی‌تواند انتخاب خوبی برای اقامت کاری به حساب بیاید.

خبر خوب این است که کانادا همواره در میان کشورهایی بوده است که به نیروی کار نیاز داشته و در اشتغال‌زایی خیلی خوب عمل کرده است. همچنین این کشور دارای شرایط زندگی خوبی نیز بوده و برای نیروی کار ماهر که در اسکیل ورکر کانادا انتخاب شده است، بهترین بستر را فراهم می‌کند.

امتیازدهی در برنامه اسکیل ورکر کشور کانادا

در سیستم اسکیل ورکر کانادا شما باید از دو مرحله امتیازدهی قبول شوید. پس از اینکه در مرحله اول امتیاز لازم را کسب کردید به مرحله بعد خواهید رفت‌. در مجموع باید حداقل امتیاز 67 را از 100 کسب نمایید تا واجد شرایط ورود به مرحله دوم شوید. در صورتی که امتیازی کمتر از این حداقل تعیین شده را دریافت کنید واجد شرایط برنامه SKILLED WORKER نخواهید بود‌.

عوامل موثر در امتیازدهی اسکیل ورکر

عوامل مهمی که در سیستم امتیازدهی تاثیر دارند که در زیر در مورد آن‌ها توضیح داده می‌شود:

میزان مهارت در زبان‌های انگلیسی و فرانسه در اسکیل ورکر کانادا

شما باید در این بخش حداقل امتیاز 28 را دریافت نمایید. مهارت شما در بخش‌های زبانی Writing،Listening ،speaking ، Reading بررسی خواهد شد‌. ارائه نمودن یک مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسه در این بخش ضروری است. 

تحصیلات

یکی دیگر از گزینه‌های مهم در امتیازدهی اسکیل ورکر کانادا، تحصیلات است. حداکثر میزان امتیاز در این بخش 25 می‌باشد. برای واجد شرایط شدن در این بخش باید یا دارای یک مدرک معتبر از این کشور باشید و یا اداره مهاجرت کشور کانادا مدرک شما را مورد ارزیابی و در نهایت معادل سازی قرار دهد.

تجربه کاری

حداکثر امتیاز در بخش تجربه کاری برابر 15 است‌. ملاک بررسی این بخش سال‌هایی است که به شکل تمام وقت (یعنی 30 ساعت کار در طول هفته یا به صورت معادل این ساعت کار پاره‌ وقت) درآمد کسب کرده‌اید. البته کارهای داوطلبی مورد محاسبه قرار نمی‌گیرد.

استخدام های هماهنگ شده در کشور کانادا

حداکثر امتیاز این بخش برابر 10 است. در صورتی که شما دارای یک پیشنهاد کاری تمام وقت و همراه با حقوق در کشور کانادا هستید می‌توانید پیش از اقدام به اسکیل ورکر امتیاز بگیرید و در لیست NOC در سطوح شغلی 0، A یا B قرار بگیرید.

سازگار‌پذیری

اگر شما یک فرد متاهل باشید، همسر شما می‌تواند در اسکیل ورکر کانادا حداکثر 10 امتیاز دریافت نماید. از جمله عواملی که در سازگارپذیری مورد بررسی قرار می‌گیرد عبارتند از:

1. سطح زبان همسر متقاضی (سطح CLB4 و یا بالاتر در مدرک زبان فرانسه یا انگلیسی برای تمامی مهارت‌های زبانی لازم است)

2. تحصیلات پیشین شما در کشور کانادا (در صورتی که حداقل دارای 2 سال تحصیلات به صورت تمام وقت در کانادا باشد)

3. سابقه کار پیشین شما در کشور کانادا (در صورتی که با اجازه کار حداقل یک سال به شکل تمام وقت در کانادا کار کرده باشد و در گروه NOC در سطوح 0، A یا B باشد.)

4. حداقل یک سال سابقه کار قانونی همسر شما در کشور کانادا

5. استخدامی هماهنگ شده در کشور کانادا 6. داشتن اقوام خود در کانادا

مرحله دوم اسکیل ورکر کانادا یا POLL

پس از اینکه در مرحله نخست موفق به دریافت قبولی شدید یعنی حداقل امتیاز 67 را دریافت کردید وارد مرحله دوم یا pool می‌شوید. حداکثر امتیاز در این بخش 1200 است. در میان این 1200 امتیاز نیمی از آن یعنی 600 امتیاز به امتیازات فردی و 600 امتیاز به شرایط دیگر ازجمله پیشنهاد کار (در صورت وجود) مربوط می‌شود.

افراد بر اساس امتیازهایی که کسب کرده‌اند در طبقه‌بندی قرار می گیرند.در در طول سال 25 نوبت انتخاب بر طبق بالاترین امتیاز انجام می شود و فرد می تواند با داشت بالاترین امتیاز دعوت‌نامه برای اقامت دائم کسب نماید. متقاضیان دریافت اقامت دائم به مدت یک سال در بخش pool باقی می‌مانند و اگر دعوت‌نامه دریافت نکنند باید برای اقدام مجدد از ابتدا پروفایل جدید ایجاد کرده و شروع کنند تا در اسکیل ورکر انتخاب شوند‌.

ویزای همراه و اسکیل ورکر کانادا

یکی از مزیت‌های دریافت اقامت دائم با اسکیل ورکر، امکان بردن همراه به شکل همزمان است. بر اساس قوانین بین‌المللی تعیین شده، همراه متقاضیان شامل همسر ایشان و فرزندان آنها که کمتر از 22 سال سن دارند می‌باشد و دیگر اعضای خانواده مانند پدر و مادر شامل همراه‌ها نخواهند بود. در واقع، اقامت این اعضا باید به روش دیگری اخذ شود‌.

در همین راستا برنامه اکسپرس اینتری کشور کانادا بخشی جداگانه برای محاسبه امتیازات همسر در نظر گرفته است و با توجه به آن می‌توان امتیاز نهایی متقاضی را بالا برد‌. نکته مهم در مورد همراه بردن همسر و فرزندان این است که شما باید تمکن مالی کافی برای تمامی این افراد را داشته و اثبات کنید که می‌توانید به راحتی در کانادا ساکن شوید‌.

مدارک مورد نیاز برای کار در کشور کانادا

پس از دریافت اسکیل ورکر کانادا داشتن مدارکی که با آنها بتوانید اجازه کار و اسکان پیدا کنید ضروری است. از جمله مدارک لازم برای دریافت ویزای کار از طریق سیستم اسکیل ورکر عبارتند از:

  •  ارائه ترجمه و شناسنامه فرد متقاضی.
  • ارائه ترجمه و مدارک تحصیلی که شامل مراحل لیسانس، فوق لیسانس و دکترا با تمامی ریز نمرات می‌شود.
  • ارائه کردن پاسپورت متقاضی که دارای اعتباری بیش از 6 ماه است.
  • ارائه کردن مدرک زبان معتبر مورد نیاز. – ارائه کردن نامه کاری و همچنین سوابق کاری مورد قبول.
  • ارائه کردن نامه‌ای مبنی بر داشتن تمکن مالی کافی شخص متقاضی. – دریافت کردن ویزای کار با اسکیل ورکر کانادا.

هزینه اسکیل ورکر کانادا

پیش از اقدام به دریافت اقامت از طریق اسکیل ورکر باید با هزینه‌های آن آشنا باشید. ارائه درخواست اسکیل ورکر مانند هر درخواستی به خارج از کشور دارای یک سری هزینه است. خبر خوب این است که در سیستم اسکیل ورکر اگر شما تایید نشوید، هزینه‌ها برگشت داده خواهند شد. قابل ذکر است که هزینه‌های این برنامه به تعداد نفرات نیز بستگی دارد و اگر شخصی بخواهد همراه با خانواده مهاجرت کند باید برای این درخواست مبلغ بیشتری بپردازد.

  • متقاضی اصلی: 1,040 دلار هزینه لازم برای ثبت پرونده و رسیدگی به آن (490 دلار از این پول برای اقامت دائم می‌باشد)
  • همسر متقاضی: 1,040 دلار هزینه لازم برای ثبت پرونده رسیدگی به آن (490 دلار از این پول برای اقامت دائم است)
  • فرزند متقاضی: 150 دلار هزینه لازم برای ثبت پرونده و رسیدگی به آن

قابل ذکر است که، این مبالغ فقط برای مرحله اولیه قابل ثبت و رسیدگی می‌باشد. اسکیل ورکر هزینه‌های دیگری نیز برای تست‌های مخصوص پزشکی و زبان، ارزیابی کردن مدارک شغلی و تحصیلات و همچنین ترجمه مدارک دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | سلامت و زیبایی