اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102276081318027

آشنایی با اخذ ویزای توریستی کانادا

کد: 140102276081318027

https://bit.ly/3MjQiEF

، تهران , (اخبار رسمی): ویزای توریستی کانادا، با اهداف گردشگری، تفریح و یا بازدید از دوستان و یا خانواده صادر می‌شود. به دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوان کشور کانادا و شرایط عالی ویزای توریستی کانادا، درخواست متقاضیان ایرانی رو به افزایش است.داشتن ویزای توریستی کانادا، مجاز به کار کردن و یا تحصیل در این کشور نخواهید بود.

ویزای توریستی کانادا
ویزای توریستی کانادا | هزینه ها، مدارک، با و بدون دعوتنامه

شرایط ویزای توریستی کانادا، مواردی است که توسط سفارت کانادا تعیین شده است و اگر شرایط ویزای توریستی کانادا را نداشته باشید، ریجکت می‌شود.

انواع ویزای توریستی کانادا

به طور کلی ویزای گردشگری یا توریستی کانادا به دو گروه طبقه بندی می‌شوند:

ویزای یک بار ورود توریستی کانادا

ویزای چند بار ورود توریستی کانادا

هر دو نوع ویزای توریستی کانادا تنها برای مدت زمان مشخصی معتبر هستند و پس از به پایان رسیدن تاریخ انقضا نمی‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

ویزای توریستی کانادا یک بار ورود

ویزای توریستی یک بار ورود کانادا به دارندگان این نوع ویزا اجازه می‌دهد که تنها یک بار وارد کشور کانادا شوند. پس از این که صاحب ویزا کانادا را ترک کند برای اینکه بتواند دوباره وارد این کشور شود، باید دوباره ویزای توریستی کانادا درخواست کند. اگر گردشگر بخواهد به کشورهای ایالت متحده آمریکا سفر کند برای ورود دوباره به کشور کانادا نیازی به ویزا نخواهد داشت.

ویزای توریستی کانادا مولتی

ویزای توریستی چند بار ورود کانادا، به دارنده این اجازه را می‌دهد که با توجه به مدت زمان پاسپورت متقاضی، به صورت نامحدود به این کشور وارد شود و در هر بار ورود، تا ۶ ماه بدون محدودیت در کانادا اقامت داشته باشند. ویزای توریستی چند بار ورود کانادا، تا یک ماه پیش از اتمام تاریخ پاسپورت، باطل می‌شود.

مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا

قبل از اینکه درخواست خود مبنی بر دریافت ویزای توریستی کانادا را ارائه دهید بهتر است اطلاعاتی کامل در رابطه با مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا را مطالعه کنید. همچنین باید اطلاعاتی در رابطه با دریافت ویزای توریستی این کشور را جمع آوری کنید تا مطمئن شوید مستعد دریافت این نوع ویزای کانادا هستید. پس از اینکه مطمئن شدید تمام شرایط مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی کانادا را دارید می‌توانید با خیال راحت مراحل زیر را جهت اخذ ویزای توریستی کانادا انجام دهید.

مرحله اول: تعیین نحوه ارائه درخواست اخذ ویزای توریستی کانادا

شما می‌توانید درخواست خود مبنی بر دریافت ویزای توریستی کانادا را به دو روش ارائه دهید:

۱. ارائه درخواست ویزای توریستی کانادا روی کاغذ

برای ارائه درخواست کاغذی ویزای توریستی کانادا، شما باید مدارک درخواستی ویزای توریستی کانادا را، به همراه مبلغ آن به یکی از دفاتر وک در کشورهای همسایه ارائه کنید. در ارائه درخواست کاغذی، همزمان با تحویل مدارک، امور انگشت نگاری و عکس برداری خود را نیز انجام می‌دهید.

۲. ارائه درخواست ویزای توریستی کانادا آنلاین و اینترنتی

برای ارائه درخواست دریافت ویزای توریستی کانادا آنلاین به کارت اعتباری و اسکنر یا دوربین برای ایجاد کپی‌های الکترونیکی از اسناد مورد نیاز خواهید داشت و مدارک خود را به صورت آنلاین برای سفارت کانادا ارسال می‌کنید.

مرحله دوم: ساخت حساب کاربری و آپلود مدارک ویزای توریستی کانادا

درمرحله دوم، شما باید در سایت سفارت کانادا به آدرس canada.ca یک حساب کاربری بسازید. پس از ایجاد حساب کاربری، امکان ارسال مدارک درخواستی ویزای توریستی کانادا برای شما میسر خواهد شد.

مرحله سوم: پرداخت هزینه‌های فرآیند دریافت ویزای توریستی کانادا

پس از آپلود مدارک درخواستی ویزای توریستی کانادا، شما باید هزینه‌های مربوط به بررسی مدارک و همچنین انگشت نگاری خود را پرداخت کنید.

مرحله چهارم: مراجعه به مراکز درخواست ویزای توریستی کانادا

پس از پرداخت هزینه‌های انگشت نگاری و عکسبرداری، شما تا ۳۰ روز وقت دارید به یکی از دفاتر انگشت نگاری کانادا مراجعه کنید.

مرحله پنجم: پیکاپ پاسپورت ویزای توریستی کانادا

پس از انگشت نگاری، در صورتی که ویزای توریستی کانادا برای شما صادر شود، باید پاسپورت خود را به یکی از دفاتر وک پیکاپ کنید و در مدت زمان بین ۳ تا ۵ روز، ویزای شما در پاسپورتتان الصاق می‌شود.

ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه

دعوت نامه ویزای توریستی کانادا، شانس متقاضیان ویزا را افزایش می‌دهد. در دعوت نامه کانادا، شخص دعوت کننده اعلام می‌کند که شما در منزل ایشان اقامت خواهید داشت و در صورت نیاز، از شما حمایت مالی خواهد کرد. دعوت نامه ویزای توریستی کانادا می‌تواند از طرف بستگان درجه یک، دوست و یا یک آشنا باشد. اعتبار دعوت نامه پس از اتمام مدت زمان سفر، به پایان می‌رسد.

ویزای توریستی کانادا بدون دعوتنامه

ارسال درخواست ویزای توریستی کانادا بدون دعوت نامه، ریسک بزرگی است. در صورتی که دعوت نامه داشته باشید، از نظر مالی تامین خواهید بود اما در صورتی که دعوت نامه نداشته باشید، باید به افسر ویزای کانادا اعلام کنید که خودتان از پس تمام هزینه‌های سفر به کانادا بر می‌آیید. 

تمکن مالی ویزای توریستی کانادا

تمکن مالی ویزای توریستی کانادا، مبلغ مشخص شده‌ای از سوی سفارت کانادا می‌باشد. این مبلغ با توجه به هزینه‌های روزانه زندگی در کانادا محاسبه شده است. تمکن مالی ویزای توریستی کانادا برای هر نفر، با توجه به هزینه‌های اقامت و هزینه‌های روزمره در کانادا، مبلغ ۵۰ هزار دلار کانادا می‌باشد.

درخواست ویزا توریستی برای والدین کانادا

برای درخواست ویزا توریستی کانادا برای والدین، باید از سوپر ویزای کانادا استفاده کنید. سوپر ویزای کانادا، دارای مزایای بسیاری برای والدین اشخاصی است که در کانادا زندگی می‌کنند.

پناهندگی با ویزای توریستی کانادا

به طور کلی، پناهندگی طبق تعریف صلیب سرخ، به معنای فرار یک شخص از کشور مادری خود، به کشور دیگر می‌باشد. اعطای پناهندگی، به سن شخص و کیس ارائه شده بستگی دارد. بیشترین کیس‌های ارائه شده در پناهندگی کانادا، سیاسی، اجتماعی و مذهبی می‌باشد. پناهندگی با ویزای توریستی کانادا، عملا انجام پذیر نیست. زمانی که شما ویزای توریستی کانادا دریافت می‌کنید، به این معنا است که در کشور خود شرایط اجتماعی و اقتصادی قابل قبولی دارید و این برای اداره مهاجرت کانادا مبهم است که با این شرایط خوب، به چه دلیل قصد برگشت به کشور مادری خود را ندارید؟

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

زمانی که شما با ویزای توریستی کانادا در این کشور اقامت دارید، نمی‌توانید آن را تغییر بدهید و به ویزای کاری و یا تحصیلی تبدیل کنید. در این شرایط، فقط می‌توانید شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و از کارفرمای آن شغل، درخواست دعوت نامه رسمی کنید. پس از اخذ دعوت نامه کاری، باید به ایران برگردید و درخواست ویزای کاری خود را به سفارت کانادا تحویل دهید.

اطلاعیه ویزای توریستی کانادا

فرآیند صدور ویزای کانادا علی رغم انتشار سویه جدید کرونا (امیکرون)، کماکان ادامه دارد و می توانید بدون نگرانی برای آن اقدام کنید.

در پی کاهش محدودیت‌ها در کانادا، افرادی که مجاز به سفر به کانادا هستند، در صورت دریافت دوز کامل واکسن کرونا  از اقامت ۳ روزه در هتل و قرنطینه ۱۴ روزه معاف خواهند بود.

واکسن های مورد تایید کانادا برای اخذ ویزای توریستی و سفر به این کشور عبارتند از: «فایزر و بیون‌تک»، «مدرنا»، «آسترازنکا»، «جانسون اند جانسون»، «سینوفارم» و «سینوواک»

۱. تکمیل فرآیند دریافت ویزای توریستی کانادا چه مدت طول می‌کشد؟

تکمیل فرآیند دریافت ویزای توریستی کانادا، بسته به زمان آپلود مدارک و پرداخت هزینه‌های انگشت نگاری و بررسی مدارک توسط متقاضی و یا عامل ویزای توریستی کانادا می‌باشد و نمی‌توان زمان مشخصی برای آن تعیین کرد.

۲. آیا تمدید ویزای توریستی کانادا امکان پذیر است؟

به طور کلی باید گفت که تمدید ویزای توریستی کانادا امکان‌پذیر است و اگر شما قصد دارید برای مدت زمان بیشتری در این کشور اقامت کنید باید ۳۰ روز قبل از اینکه اعتبار ویزای توریستی شما پایان یابد درخواست خود را برای اقامت بیشتر به مقامات رسمی این کشور ارائه دهید.

۳. آیا برای دریافت ویزای توریستی کانادا دریافت بیمه مسافرت ضروری است؟

داشتن بیمه مسافرتی ضروری نمی‌باشد، اما توصیه می‌کنم همواره برای سفر به کشورهای خارجی یک بیمه مسافرتی نیز دریافت کنید. شما از اتفاقی که در سفر برای شما رخ خواهد داد اطلاعی نخواهید داشت بنابراین داشتن بیمه مسافرتی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | سلامت و زیبایی