اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102316087917773

جدیدترین قابلیت های واتساپ

کد: 140102316087917773

https://bit.ly/3afYCXX

، تهران , (اخبار رسمی): واتساپ یک سرویس پیام رسان برای تلفن های همراه است، که در حال ارتقاء و اضافه کردن قابلیت هایی است که کاربران می توانند از آن بهرمند شوند

مجله دیجی تاپ : واتساپ که یکی از محبوب‌ ترین و بزرگترین اپلیکیشن های پیام‌ رسان در جهان محسوب می‌شود، به تازگی اعلام کرده است که نسخه بتا و آزمایشی آن دستخوش تغییر و تحولات جدید و میزبان قابلیت‌ های کاربردی جدیدی خواهد شد تا کاربران بتوانند بدین وسیله بر روی هر دو پلت‌ فرم اندروید و iOS از آنها بهره مند شوند.

قابلیت واکنش به پیام ها توسط ایموجی :

این عملکرد مشابه نحوه عملکرد واکنش‌ های فیسبوک است، یک پیام واتساپ را به مدت طولانی فشار می‌دهید و شکلک مورد نظر خود را برای واکنش انتخاب می‌کنید.
در حال حاضر، شما می‌توانید از بین ۶ ایموجی انتخاب کنید که توسط مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در پست فیسبوک خود نشان داده است، اما واتساپ قول داده که در آینده از شکلک‌ها و رنگ پوست بیشتری پشتیبانی کند.

قابلیت شنیدن ویس در خارج از چت :

واتساپ به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌ های صوتی ارسال کنند، اما مشکل این است که کاربران باید به پیام صوتی در همان صفحه چت گوش می‌دادند و اگر می‌خواستند به چت دیگری بروند، پیام صوتی متوقف می‌شد و اساساً باید فرایند گوش دادن به پیام صورتی را از نو شروع می‌کردند، به روز رسانی اخیر واتساپ این ایراد را برطرف کرده است.

این ویژگی شبیه به نحوه تماشای ویدیو‌های یوتیوب در واتساپ است و ویدیو حتی زمانی که چت را ترک می‌کنید و به چت دیگری می‌روید پخش می‌شود، تغییر دیگری که در این به روز رسانی وجود دارد شامل امکان بررسی پیام‌های صوتی شما قبل از ارسال است.

قابلیت واتساپ، با مشاغل نزدیک به موقعیت مکانیتان در ارتباط باشید :

جست‌وجوی مشاغل، قابلیت جدید واتساپ است که به کاربران کمک می‌کند تا مشاغل مختلف نزدیک به منطقه زندگی و یا مناطق مختلف را جست جو کنند و همچنین با برقراری چت با آن‌ ها در ارتباط مستقیم باشند.

کاربران با استفاده از اپلیکیشن واتساپ بیزینسی می‌توانند برای جست‌ و جوی مشاغل در اطراف منطقه خود استفاده کنند.

فعال سازی قابلیت جست‌وجوی مشاغل :

  • روی > Find businesses nearby ضربه بزنید.
  • اولویت اشتراک‌ گذاری موقعیت مکانی خود را انتخاب کنید.
  • برای استفاده از موقعیت مکانی خود برای یافتن مشاغل در منطقه خود، ALLOW LOCATION USE > ALLOW > While using app or Allow once را انتخاب کنید.
  • برای انتخاب یک مکان به صورت دستی یا استفاده از شماره تلفن خود برای مشاهده مشاغل در منطقه، روی CONTINUE WITHOUT LOCATION > SET LOCATION ضربه بزنید، سپس یک محله را از لیست انتخاب کنید.
  • روی دسته کسب‌ و کاری که می‌خواهید جست‌ و جو کنید، ضربه بزنید.‌
  • می‌توانید جست‌ و جوی خود را حتی بیشتر با ضربه زدن روی یک زیر مجموعه در بخش REFINE RESULTS فهرست یا فیلتر کنید.
  • روی X در کنار زیر شاخه ضربه بزنید تا آن فیلتر از نتایج حذف شود.
  • برای مشاهده توضیحات کسب‌ و کار، روی یک کسب‌ و کار ضربه بزنید.
  • برای باز کردن چت با کسب‌ و کار، روی CHAT ضربه بزنید.

قابلیت پیام های 24 ساعته

واتساپ به عنوان یکی از پرطرفدارترین پیام‌ رسان‌ ها در سراسر دنیا، پس از ارائه‌ ی قابلیت حذف خودکار پیام‌ها به صورت 7 روزه، قصد دارد این قابلیت را به صورت 24 ساعته هم ارائه کند.

احتمالاً به واسطه‌ ی این قابلیت کاربران می‌توانند تعیین کنند که پیام‌ های متنی، صوتی و تصویریشان پس از مدت مشخصی یعنی 7 روز یا 90 روز یا 24 ساعت، این سه گزینه حذف شود.

برای فعال کردن این گزینه، باید وارد صفحه چت شوید و در قسمت پروفایل گزینه Disappearing Messages را انتخاب کنید.البته باید اشاره کنیم که این قابلیت محدود خاصی را ایجاد نمی‌کند و به نظر می‌رسد که نه تنها مدیران گروه‌ها توانایی دیدن پیام‌ ها را دارند، بلکه امکان کپی کردن و عکس گرفتن از پیام‌ها هم وجود دارد.

قابلیت Broadcast List

واتساپ قابلیتی دارد که با استفاده از آن می‌توانید یک پیام را به طور همزمان برای چند مخاطب مد نظرتان ارسال کنید، به این قابلیت اصطلاحا ایجاد Broadcast List گفته می‌شود.
بنابراین شما با استفاده از آن می‌توانید یک پیام خاص را به طور همزمان و در عین حال مستقل برای چند مخاطب مختلف ارسال کنید، این عمل با ساخت یک Broadcast List در اپلیکیشن واتساپ امکانپذیر می‌شود.

ساخت یک Broadcast List در اپلیکیشن واتساپ :

  • به منوی گفتگوها یا همان Chats مراجعه کنید.
  • آیکون منو در بالای سمت راست را لمس کنید و سپس گزینه New Broadcast را انتخاب نمایید.
  • در بین لیست مخاطبین خود آن دسته از افرادی را انتخاب کنید که تمایل دارید پیام خاص مد نظرتان به طور همزمان برای هر یک از آن‌ ها ارسال شود، پس از انتخاب مخاطبین مد نظر باید آیکون سبز رنگ تایید را از بخش زیرین و سمت راست صفحه انتخاب کنید.
  • حال کافیست که پیام مد نظرتان را در فیلد موجود تایپ و گزینه ارسال را لمس کنید.
  • به همین سادگی قادر به ارسال همزمان پیام برای چند مخاطب واتساپ خواهید بود، دقت داشته باشید که در این شرایط یک Broadcast List در لیست گفتگو های اکانت شما ایجاد می‌شود، این بخش شاید از نظر ظاهری شبیه به یک گروه باشد، اما پیام‌ هایی که در آن ارسال می‌کنید به طور مستقل و جداگانه برای کاربران موجود در آن لیست ارسال می‌شوند.

شما می‌توانید با طی کردن مراحل زیر نسبت به ویرایش اعضای Broadcast List خود وارد عمل شوید :

  • از منوی Chats یا گفتگوها، Broadcast List ایجاد شده و مورد نظرتان را انتخاب کنید تا صفحه تایپ پیام در آن نمایان شود.
  • نام این لیست را از منوی بالای صفحه انتخاب کنید، در این شرایط منوی تنظیمات آن نمایش داده می‌شود.
  • با لمس آیکون مداد می‌توانید یک نام اختصاصی را برای این لیست تعریف کنید.
  • با لمس گزینه Add recipient می‌توانید مخاطب جدیدی را به آن اضافه کنید.
  • با نگه داشتن انگشت خود بر روی نام هر مخاطب موجود در لیست و سپس انتخاب گزینه Remove From Broadcast List قادر به حذف آن مخاطب از لیست خواهید بود.
  • با انتخاب گزینه Delete Broadcast List هم قادر به حذف کلی لیست ساخته شده می‌شوید.لازم به ذکر است که پیام‌ های ارسالی شما با استفاده از این قابلیت به طور مجزا برای هر یک از اعضای موجود در لیست مذکور ارسال می‌شود و پیام‌ هایی که آن هم به عنوان پاسخ برایتان ارسال می‌کنند به شکل کاملا مستقل قابل دریافت هستند.

قابلیت واتساپ در دو حالت Vacation و Silent

با استفاده از این قابلیت می‌توانید نشان Mute بودن چت‌ ها را به طور کامل مخفی کنید، Vacation Mode هنوز در مراحل توسعه به سر می‌برد و بر اساس Silent Mode طراحی شده.

وقتی که آن را فعال می‌کنید، Vacation Mode یا همان حالت سفر زمانی که پیام جدیدی در یک چت آرشیو شده به شما برسد، دیگر اجازه نمی‌دهد که چت از حالت آرشیو بیرون بیاید.
البته شاید اگر در داخل اپلیکیشن بگردید گزینه به اسم Vacation Mode نیابید ولی با انجام چند تغییر کوچک در منوی Archived chats می‌توانید با خاموش نمودن اعلان‌های سرسام آور چت‌ های بایگانی، خود را به تعطیلات واتساپی بفرستید.

با اینکار برای تمامی چت‌ های بایگانی شده بخشی مجزا ایجاد خواهد شد و کاربر می‌تواند چت‌ ها را دسته بندی نموده و هر کدام که مایل بود را بایگانی نماید تا اعلان‌ های آن مزاحمش نگردد.
همچنین حالت تعطیلات واتساپ قادر است چت‌ های غیرفعال که بیش از شش ماه از تاریخ آن می‌گذرد را به طور خودکار مخفی کرده و به پوشه بایگانی اضافه نماید.

قابلیت بزرگ شدن گروه ها

واتساپ محدودیت گروه را از 256 نفر مجاز فعلی به 512 نفر افزایش می دهد، افزایش محدودیت برای کاربران و مدیرانی که می‌خواهند افراد بیشتری را به گروه اضافه کنند، به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از “Supergroups” گروه هایی به بزرگی … 1,00,000 نفر در آن ایجاد کنند.

قابلیت نمایش عکس پروفایل در اعلان موبایل

واتساپ همچنین در حال کار، بر روی قابلیتی است که در آن اعلان های پیام شامل تصاویر پروفایل فرستنده می شود، هنگامی که پیامی از مخاطبین یا گروه های خود دریافت می کنید، اعلان عکس نمایه را روی صفحه قفل و همچنین مرکز اطلاع رسانی می بینید، این ویژگی ممکن است به نظر یک افزوده بزرگ نباشد، اما تشخیص سریع اینکه چه کسی پیام فرستاده، قبل از باز کردن واتساپ آسان‌ تر می‌ شود.واتساپ شبکه اجتماعی کاربردی است، برای راه اندازی کسب و کارهای آنلاین، شما می توانید با استفاده از برنامه واتساپ بیزینس، اکانت تجاری خود را ساخته و با مشتریان از این طریق در ارتباط باشید.

بیشتر بدانید : واتساپ بیزینس چیست ؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیجی تاپ

هلدینگ دیجی تاپ با هدف مشاوره ، طراحی و توسعه کسب و کارهای اینترنتی ایجاد شده و به همراه خدماتی مانند مشاوره و طراحی سایت ، اپلیکیشن ، استارت آپ و ... از چندین پنل تبلیغاتی و خدماتی تشکیل شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]