اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103076104518027

گزینه‌های اجازه کار کانادایی برای نیروی کار فنی

کد: 140103076104518027

https://bit.ly/3Gr67ax

، تهران , (اخبار رسمی): داشتن سابقه کار کانادایی تأثیر بسزایی در دریافت اقامت دائم این کشور خواهد داشت. تمامی اتباع خارجی برای کار در کانادا به «اجازه کار» نیاز دارند. برخی از این مجوزها مختص نیروی کار فنی است که قادرند بدون حضور در کانادا برای اقامت دائم اقدام کنند. با این حال، داشتن سابقه کار کانادایی تأثیر بسزایی دارد

گزینه‌های اجازه کار کانادایی برای نیروی کار فنی
گزینه‌های اجازه کار کانادایی برای نیروی کار فنی

تمامی اتباع خارجی برای کار در کانادا به «اجازه کار» نیاز
دارند. برخی از این مجوزها مختص نیروی کار فنی است که قادرند بدون حضور در کانادابرای اقامت دائم اقدام کنند. با این حال، داشتن سابقه کار کانادایی تأثیر بسزایی دراستخدام سریع‌تر مهاجران و ادغام آنها در بازار کار کانادا خواهد داشت. گزینه‌هایدریافت «اجازه کار کانادایی» و مسیرهای مهاجرتی مناسب برای نیروی کار فنی در ادامه ذکر شده است.

زیرشاخه استعداد جهانی (Global Talent Stream)

زیرشاخه «GTS» به نحوی طراحی شده است که 80 درصد از درخواست‌ها را طی 2 هفته یا کمتر پردازش کند. اگر شغل مورد نظر افراد به «ارزیابی میزان تاثیر بر بازار کار» (LMIA) نیاز داشته باشد، دریافت آن حدود دو هفته طول می‌کشد. این بدان معناست که نیروی کار خارجی می‌توانند حداکثر در عرض 4 هفته، به کانادا نقل مکان کنند. پس از تأیید توسط کارفرمایان تحت گروه A یا B، نیروی کار خارجی قادرند «اجازه کار» دریافت کنند.

گروه A

برای شرکت‌هایی است که به سرعت در حال رشد بوده، و به استعدادهای
خارجی در زمینه‌های تخصصی نیاز دارند. کارفرمایان این گروه باید از یک آژانس دولتی
یا نیمه دولتی در کانادا، تأییدیه دریافت کرده و سپس نسبت به استخدام نیروی کار
فنی اقدام کنند.
گروه B

برای کارفرمایانی است که به دنبال استخدام نیروی کار
موردنیاز مبرم در «لیست مشاغل استعداد جهانی» هستند. در حال حاضر، این لیست شامل 12 شغل است که تمامی آنها در زمینه فناوری هستند.

کارفرمایان باید معیارهای خاصی را برآورده کنند. برای مثال، آنها باید نشان دهند که استخدام نیروی کار خارجی باعث ایجاد موقعیت‌های شغلی برای کانادایی‌ها خواهد شد. آنها همچنین باید نشان دهند که حداقل حقوق مشخصی را به تبعه خارجی پرداخت می‌کنند. این مبلغ با توجه به شغل و استان موردنظر، متفاوت است.

CUSMA

«توافق‌نامه سرمایه گذاران کانادا، آمریکا، و مکزیک»(CUSMA)  به شهروندان آمریکا یا مکزیک که در مشاغل جدید یا فعلی در کانادا سرمایه گذاری می‌کنند، امکانی برای دریافت «اجازه کار» می‌دهد. دو گروه «Professionals» و «Intra Company Transfer» تحت این برنامه در دسترس هستند.


گروه Professionals

در حال حاضر، 63 شغل در لیست مشاغل موردتأیید «CUSMA» وجود دارد. سرمایه گذاران واجد شرایط قادرند از طریق این گروه، برای برای توسعه و هدایت بیزینس خود از داخل کانادا اقدام کنند.
گروه ICT

نیروی کار خارجی که قصد نقل مکان به کانادا را دارند، در صورتی که شرکت آنها دارای شعبه‌ای در کانادا باشد، قادرند از این طریق اقدام کنند. آنها باید حداقل یک سال در یک جایگاه مدیریتی یا تخصصی مشغول به کار بوده باشند.

انتقال درون شرکتی (ICT) (به جز سرمایه گذاران «CUSMA»)

اجازه کار «ICT» برای کارآفرینانی است که در کشوری غیر از آمریکا و مکزیک هستند، و قصد گسترش یک بیزینس خارجی را در کانادا دارند. این برنامه معمولاً توسط شرکت‌های چند ملیتی برای انتقال مدیریت و کارکنان اصلی بین شعب بین الملل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نیروی کار فنی که از این طریق به کانادا می‌آیند، نیازی به «LMIA» نخواهند داشت. «اجازه کار ICT» با اعتبار 1 ساله صادر می‌شود. برای تمدید آن، متقاضیان باید شواهدی ارائه دهند که نشان دهد بیزینس خود را به بهترین نحو اداره کرده اند.

اقامت دائم کانادا برای نیروی کار فنی

متقاضیانی که اقامت دائم کانادا را کسب می‌کنند، برای اشتغال دیگر نیازی به اجازه کار نخواهند داشت. مقیمان دائم پس از چند سال زندگی در کانادا، قادرند برای شهروندی نیز درخواست دهند. برخی از مسیرهای مهاجرتی برای نیروی کار فنی در ادامه آمده است.

اکسپرس انتری

نیروی کار فنی می‌توانند از طریق دو برنامه از سه برنامه‌ای که توسط سیستم اکسپرس انتری مدیریت می‌شود، به کانادا بیایند:

  • برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP) 
  • برنامه تجربه کانادایی (CEC)

80 درصد درخواست‌های ارسال شده تحت اکسپرس انتری، طی 6 ماه یا کمتر، پردازش می‌شوند. متقاضیان «FSWP» به حداقل یک سال سابقه کار (طی 3 سال گذشته) در یک شغل تخصصی، و نمره «CLB» (انگلیسی) یا «NCLC» (فرانسه) حداقل 7 نیاز دارند. متقاضیان «CEC» باید حداقل یک سال سابقه کار کانادایی (طی 3 سال گذشته) در یک شغل تخصصی، و نمره «CLB» یا «NCLC» حداقل 7 (برای مشاغل در گروه شغلی A) داشته باشند.

انتخاب استانی» (PNP) پرسرعت برای نیروی کار فنی و دانشجویان بین المللی موردنیاز مبرم است. متقاضیان باید تحت یکی از زیرشاخه‌های مهاجرتی موجود در بریتیش کلمبیا ثبت نام کرده، و دارای پیشنهاد شغلی معتبر حداقل 1 ساله در یکی از 29 شغل واجد شرایط باشند.

انتخاب‌های فنی انتاریو

متقاضیان مهاجرت به انتاریو باید واجد شرایط «زیرشاخه نیروی انسانی مورد نیاز مبرم» (HCP) باشند. این بدان معناست که باید معیارهای برنامه «FSWP» یا «CEC» را داشته باشند. افراد همچنین باید دارای سابقه کار در یکی از مشاغل زیر باشند:

  • مدیران سیستم‌های رایانه‌ای و اطلاعاتی (کد شغلی 0213) 
  • مهندسین کامپیوتر (کد شغلی 2147)
  • تحلیلگران و مدیران داده‌ها (کد شغلی 2172)   
  • مهندسان و طراحان نرم افزار (کد شغلی 2173)  
  • برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه‌ (کد شغلی 2174) 
  • طراحان و توسعه دهندگان وب (کد شغلی 2175)

 اداره مهاجرت کبک  (MIFI) سه  پایلوت‌ جدید را برای اتباع خارجی در نظر گرفته است. یکی از این پایلوت‌ها شامل دو زیرشاخه «هوش مصنوعی» (AI) و «جلوه‌های بصری» (IT/VE) است.

متقاضیان زیرشاخه «AI» می‌توانند به عنوان نیروی کار خارجی یا فارغ التحصیل کبک، درخواست خود را ارائه دهند. هر زیرشاخه همچنین شامل دو نوع پروفایل است:   

  • فرانسه‌زبان (francophone)
  • فرانسه‌سازی(francization)

 متقاضیانی که تحت پروفایل «francophone» اقدام می‌کنند، باید دارای مهارت گفتار هفت در فرانسه باشند. متقاضیانی که تحت پروفایل «francization» درخواست می‌دهند، باید در زمان ثبت درخواست پرونده اقامت دائم، زبان فرانسه را یاد بگیرند. این افراد به طور خودکار در یک سرویس ادغام مهاجران ثبت می‌شوند. هدف از انجام این فرایند، حمایت از تازه واردان در یادگیری زبان فرانسه و ادغام در جامعه کبک است.

مراحل کسب اقامت کاری با جاب آفر در کانادا

مهاجرت از طریق جاب آفر یا از طریق کارفرما به این صورت است که ابتدا باید کارفرمایی دارای سابقه تأسیس حداقل یک سال مالی در کانادا پیدا کنید و از این طریق اقدام کنید. معمولاً پیدا کردن کارفرمای علاقه مند به جذب نیروی کار خارجی، کار آسانی نیست و از عهده‌ی همه ی افراد به تنهایی بر نمی‌آید. در نتیجه برای مهاجرت از طریق جاب آفر باید این فرایند با مشاورینی در کانادا صورت بگیرید که مستقیماً با کارفرماها یا کاریابی‌های کانادایی کار می‌کنند تا این مراحل را برای شما آسان‌تر کنند.

مرحله اول:

اطلاع از بازار کار و درخواست نیروی کانادا برای هر شغل

سیستم طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا (NOC) برای هر دسته از شغل‌، شرایط خاصی قرار داده و تعداد افرادی که برای این دسته استخدام می‌کنند و دیگر شرایط، را توضیح داده است. افرادی که علاقه دارند از طریق جاب آفر به کانادا مهاجرت کنند ابتدا باید تمامی شرایط مربوط به حوزه شغلی خود را در سیستم طبقه بندی مشاغل ملی کانادا (NOC) بررسی کنند و با شرایط خود تطبیق دهند. شرایط شغلی هر دسته از مشاغل متفاوت است . در این طبقه بندی مشخص می‌شود که هر دسته شامل چه مشاغلی می‌شوند. علاوه بر عناوین شغلی، شرایط و وظایفی که متقاضی هر شغل باید بتواند انجام دهد را آورده است. 

مرحله دوم

پیدا کردن کارفرما

مرحله دوم از جاب آفر پیدا کردن کارفرماست. کارفرماهایی که واجد شرایط عمومی باشند (تجارت قانونی دارند، کالا یا خدماتی را برای عموم ارائه می‌دهند، قادر به پرداخت حقوق به کارگر خارجی هستند، نیاز واقعی به کارگر خارجی دارند، در دوره ۱۲ ماهه قبل از درخواست کارمندان اخراج یا تعلیق شده نداشته اند) می‌توانند نیروی بین المللی استخدام کنند. از لحاظ قانونی برای جذب نیروی کار خارجی نیاز به مجوزی به اسم LMIA وجود دارد. این مجوز به کارفرمایان اجازه می‌دهد که برای جذب نیروی خارجی درخواست دهند و از لحاظ قانونی یک جاب آفر معتبر صادر کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]