اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103116115618027

ویزای توریستی کانادا

کد: 140103116115618027

https://bit.ly/394HUdZ

، تهران , (اخبار رسمی): میلیون‌ها گردشگر و مهاجر با اهداف گوناگون هرساله به کانادا سفر می‌کنند. ویزای توریستی کانادا به شما اجازه می دهد که وارد خاک کانادا شوید و برای مدتی معین در این کشور اقامت کنید. ویزای توریستی کانادا (Visitor Visa) که نوعی ویزای اقامت موقت است، روشی رایج برای ورود به این کشور است.

ویزای توریستی کانادا
ویزای توریستی کانادا(مولتیپل 5 ساله )

ویزای توریستی کانادا به شما اجازه می دهد که وارد خاک کانادا شوید و برای مدتی معین در این کشور اقامت کنید. ایرانیانی که باهدف اقامت کوتاه‌مدت به کانادا سفر می‌کنند نیازمند ویزای توریستی هستند.

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا به شما اجازه می دهد که وارد خاک کانادا شوید و برای مدتی معین در این کشور اقامت کنید. ایرانیانی که باهدف اقامت کوتاه‌مدت به کانادا سفر می‌کنند نیازمند ویزای توریستی هستند؛ مگراینکه دارای اجازهٔ اقامت دائم باشند یا شهروندی کانادا را دریافت کرده باشند. اگر هدف تان بازدید از جاذبه‌های این کشور است یا برای شرکت در کنفرانس‌ها یا همایش‌ها، دیدن دوستان، آشنایان و اعضای خانواده یا ملاقات‌های کاری به کانادا می روید، باید برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کنید. خوب است بدانید کانادا هزینه‌های درمانی و بیمارستانی گردشگران را پرداخت نمی‌کند. بنابراین بهتر است پیش از سفر، برای خرید بیمهٔ سفر با پوشش‌های مناسب پزشکی اقدام کنید.

ویزای سینگل کانادا
با ویزای سینگل کانادا اجازه دارید تنها یک بار در مدت مشخص شده وارد خاک کانادا شده و تا پایان اعتبار ویزای‌تان در این کشور اقامت کنید. با خروج از کانادا ویزای شما بی اعتبار می‌شود، حتی اگر تاریخ پایان اعتبار آن فرا نرسیده باشد. بنابراین برای ورود به خاک کانادا باید دوباره درخواست ویزا کنید، مگر اینکه مستقیماً به ایالات متحده یا سنت پیر و میکلون سفر کرده باشید..


ویزای مولتیپل کانادا
این ویزا که به ویزای مولتی کانادا نیز شناخته می‌شود، به شما اجازه می‌دهد تا پایان اعتبار ویزا‌، به صورت نامحدود به کانادا رفت‌و‌آمد و در هر بار ورود به کانادا تا ۶ ماه در این کشور اقامت کنید. پس از پایان مدت ۶ ماهه، کافی ا‌ست تنها چند ساعت از خاک کانادا خارج شوید و در ورود دوباره به کانادا، اجازه ۶ ماه اقامت مجدد در کانادا را خواهید داشت. این تمدید ۶ ماهه در شرایطی قابل افزایش است. کافی است برای افزایش این مدت اقامت درخواست بدهید؛ درصورت قانع‌کننده بودن شرایط‌تان با درخواست شما موافقت خواهد شد.از آنجایی که مدت اعتبار پاسپورت یا گذرنامه ایرانی ۵ سال است این ویزا به عنوان ویزای پنج ساله کانادا نیز شهرت یافته است. البته مدت زمان اعتبار ویزای مولتیپل شما برابر با مدت زمان اعتبار گذرنامه‌تان خواهد بود.یکی از مراحل اخذ ویزای توریستی، انگشت‌نگاری است. اگر در ۱۰ سال گذشته برای اخذ ویزای کانادا انگشت‌نگاری کرده باشید (بیومتریکس)، برای درخواست مجدد نیازی به انگشت‌نگاری نخواهید داشت.

سوپر ویزای کانادا
سوپر ویزای کانادا یکی دیگر از انواع ویزای توریستی برای کسانی ا‌ست که فرزندان یا نوه‌هایشان شهروند کانادا هستند یا اقامت دائم کانادا را دارند. مدت اعتبار این ویزا ۱۰ ساله است، اما با توجه به اینکه پاسپورت‌های ایرانی ۵ سال اعتبار دارند، این ویزا نیز با اعتبار ۵ ساله صادر می‌شود. با سوپر ویزای کانادا اجازه دارید در هر بار ورود به کانادا تا دو سال متوالی در این کشور اقامت کنید. برای دریافت سوپر ویزا، دعوت نامهٔ رسمی فرزند یا نوهٔ بالای ۱۸ سال درخواست‌کننده ضروری است. همچنین فرد دعوت‌کننده باید ثابت کند که از عهدهٔ هزینه‌های دعوت شونده در طول مدت اقامت برمی‌آید؛ بدین منظور مدارک اقامت و برگه‌های ارزشیابی شرایط مالی و مالیاتی‌اش ضمیمهٔ پرونده درخواست ویزای متقاضی گردد. البته رقم حقوق ماهیانه برای خانواده‌های دو یا چندنفره بیشتر خواهد بود؛ بنابراین تعداد اعضای خانواده باید در دعوت نامه ذکر شود. همچنین برای تأمین شرط درآمد، امکان کمک‌گرفتن از همسر نیز وجود دارد. بدین منظور وی باید دعوت‌ نامه‌ جداگانه‌ای ارسال کند.

آیا داشتن ویزا به منزله اجازه ورود به کاناداست؟
نکتهٔ مهمی که نباید فراموش شود این است که داشتن ویزای توریستی یا دیگر انواع اجازهٔ اقامت موقت، به‌معنی اجازهٔ ورود قطعی به کانادا نیست. در هنگام ورود، افسر مرزی درباره صدور اجازه ورود شما تصمیم می‌گیرد. شما در هنگام ورود به خاک کانادا باید در ارتباط با  اینکه هدف‌تان از سفر به کانادا چیست توضیح داده و افسر را متقاعد کنید که اقامت‌تان موقتی است. اگر افسر مرزی نتیجه بگیرد که قصد ندارید پس از پایان مدت ویزا، کشور را ترک کنید، به شما اجازهٔ ورود نخواهد داد!

آیا امکان تبدیل ویزای توریستی به اقامت دایم وجود دارد؟ 
اساساً این نوع ویزا به صورت موقت بوده و شما اجازه کار و یا حتی افتتاح حساب نخواهید داشت اما اگر در کانادا با پیشنهاد شغلی و یا خرید بیزینس مواجه شدید، میتوانید طی شرایط خاص نسبت به تبدیل وضعیت اقامتی خود اقدام کنید.   

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی:

  • داشتن پاسپورت با حداکثر زمان اعتبار 
  • ترجمه صفحات شناسنامه 
  • ترجمه اسناد ازدواج 
  • ترجمه اسناد مالکیت دارایی  
  • ترجمه اسناد شغلی 
  • گواهی تمکن و گردش حساب بانک   

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا یا همان Visitor Visa که زیر گروه Temporary Resident Visa یا TRV است، یکی از انواع ویزای کانادا است که دارنده آن می‌تواند بسته به نوع ویزای توریستی کانادا خود (سینگل، مولتی و یا سوپر ویزای کانادا) وارد خاک این کشور شده و در هر بار سفر تا مدت زمان معینی در کانادا اقامت داشته باشد.

مجوز توریستی کانادا عمدتاً به دو شکل ویزای یکبار ورود single entry و یا ویزای مولتیپل کانادا multiple entry صادر می‌شود. این بدین معنی است که اگر متقاضی ویزای توریستی کانادا قصد شرکت در یک کنفرانس و یا همایش علمی، فرهنگی و غیره را داشته باشد، ویزای وی به صورت سینگل با تاریخ مشخص برای خروج از خاک کانادا صادر خواهد شد؛ اما اگر متقاضی با دلیل موجهی مثل (بازدید از اقوام) و ارائه مدارک مورد نیاز، تقاضای ویزای بلند مدت توریستی نماید، برای وی ویزای مولتیپل (چندبار ورود) کانادا صادر می‌گردد.

ویزای مولتیپل کانادا

این ویزا که به ویزای مولتیپل کانادا نیز شناخته می‌شود، به شما اجازه می‌دهد تا پایان اعتبار ویزا‌، به صورت نامحدود به کانادا رفت‌و‌آمد و در هر بار ورود به کانادا تا ۶ ماه در این کشور اقامت کنید. پس از پایان مدت ۶ ماهه، کافی ا‌ست تنها چند ساعت از خاک کانادا خارج شوید و در ورود دوباره به کانادا، اجازه ۶ ماه اقامت مجدد در کانادا را خواهید داشت. این تمدید ۶ ماهه در شرایطی قابل افزایش است. کافی است برای افزایش این مدت اقامت درخواست بدهید؛ درصورت قانع‌کننده بودن شرایط‌تان با درخواست شما موافقت خواهد شد.از آنجایی که مدت اعتبار پاسپورت یا گذرنامه ایرانی ۵ سال است این ویزا به عنوان ویزای ۵ ساله کانادا نیز شهرت یافته است. البته مدت زمان اعتبار ویزای مولتیپل شما برابر با مدت زمان اعتبار گذرنامه‌تان خواهد بود.یکی از مراحل اخذ ویزای توریستی، انگشت‌نگاری است. اگر در ۱۰ سال گذشته برای اخذ ویزای کانادا انگشت‌نگاری کرده باشید (بیومتریکس)، برای درخواست مجدد نیازی به انگشت‌نگاری نخواهید داشت.

ویزای مولتیپل کانادا که در بین ایرانیان با نام‌هایی همچون ویزای مولتی کانادا و یا ویزای ۵ ساله کانادا نیز شناخته می‌شود، یکی از جذاب‌ترین انواع ویزای کانادا است. اگرچه ویزای مولتی کانادا در ذات نوعی ویزای اقامت موقت است اما بر اساس قوانین مهاجرتی کانادا و اطلاعیه‌های صادر شده، اعتبار این ویزا به جز در شرایط خاص تا زمان پایان اعتبار پاسپورت متقاضی خواهد بود.

برخی از مهمترین ویژگی‌های ویزای مولتیپل کانادا از این قرار است:

  • نامحدود بودن تعداد دفعات ورود به خاک کانادا
  • اعتبار ویزا تا زمان اعتبار پاسپورت
  • امکان اقامت در کانادا تا ۶ ماه برای هر بار ورود
  • امکان تمدید مدت ۶ ماه در صورت ارائه دلایل قانع کننده و کافی متقاضی

پس از گذشت ۶ ماه از ورود کافی است برای حتی چند ساعت از خاک کانادا خارج شوید تا با ورود مجدد بتوانید ۶ ماه دیگر در این کشور اقامت داشته باشید.

در صورتی که طی ۱۰ سال گذشته برای اخذ ویزای کانادا انگشت نگاری کرده باشید، برای درخواست مجدد نیاز به انگشت نگاری نخواهید داشت، حتی اگر تقاضای شما ریجکت شده باشد.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا

تاریخ انقضایی که در برچسب ویزا درج می‌شود به معنای اعتبار اقامت در کانادا نیست! بلکه تاریخی است که دارنده ویزای کانادا می‌بایست پیش از آن به خاک کانادا وارد شود. اگر تا پیش از تاریخ درج شده در ویزای کانادا فرد مورد نظر وارد خاک کانادا نشود، ویزای وی باطل خواهد شد...

اگرچه نوع ویزای کانادا در سفارت این کشور و توسط افسر مهاجرت تعیین می‌شود؛ اما مدت اعتبار ویزای کانادا را افسر مرزی مستقر در فرودگاه تعیین می‌کند!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]