اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103186125518027

ثبت شرکت در کانادا و مهاجرت از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در کانادا و مهاجرت از طریق ثبت شرکت

کد: 140103186125518027

https://bit.ly/3O4HPWk

، تهران , (اخبار رسمی): ثبت شرکت در کانادا برای سرمایه گذاری در کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری است. ثبت شرکت کانادا مناسب افرادی است که قصد اجرای ایده کسب و کار خود را دارند، انواع شرکت در کانادا ، مراحل ثبت شرکت در کانادا ، ثبت شرکت فدرال در کانادا ، ثبت شرکت ایالتی در کانادا صحبت خواهیم کرد.

ثبت شرکت در کانادا و مهاجرت از طریق ثبت شرکت
ثبت شرکت در کانادا و مهاجرت از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در کانادا یکی از راه ها برای سرمایه گذاری فعال است ،به اخذ اقامت دائم کانادا منجر ودولت کانادا از سرمایه گذار فعال استقبال و برای شرکت های نوآور تسهیلات مثل مالیات های کم را فراهم می‌آورد.

ثبت شرکت کانادا برای افراد غیر کانادایی

افراد غیرکانادایی مجاز هستند که شرکت خود را در کانادا به ثبت رسانند. سرمایه گذاران می‌توانند با سرمایه گذاری در کانادا و اخذ ویزای سرمایه گذاری این کشور وارد کانادا شوند و پس از چند سال فعالیت اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند. ثبت شرکت در کانادا یک کار کاملا حقوقی است و علاوه بر آگاهی بر روند آن باید در این زمینه با کارشناسان مجرب مهاجرتی نیز مشورت نمایید. در ادامه این مقاله بیشتر در مورد مراحل ثبت شرکت کانادا و مزایای آن برای مالکین کسب و کارها صحبت خواهیم کرد و نحوه اخذ اقامت دائم کانادا با ثبت شرکت در کانادا را توضیح خواهیم داد.

مزایای ثبت شرکت در کانادا برای افراد غیر کانادایی

علاوه بر آنکه با ثبت شرکت در کانادا می‌توانید اقامت دائم کانادا را به دست آورید. ثبت شرکت در کانادا شامل مزایای دیگری به شرح زیر است :

  • نرخ پایین مالیات برای شرکت ها
  • بهره بردن از اقتصاد پایدار کانادا
  • سرعت بالا در رسیدگی به پرونده شما
  • داشتن ویزای توریستی کانادا برای شروع فرآیند الزامی نیست.
  • سابقه سفر به کشورهای حوزه شینگن اهمیتی ندارد.
  • ناهماهنگی رشته تحصیلی و سوابق کاری مشکلی ندارد.
  • همسر می‌تواند ویزای کار داشته باشد و فرزندان زیر 18 سال از تحصیل رایگان بهره مند خواهند شد.

انواع ساختار شرکت در کانادا

برخلاف شرکتهای آسیایی که تاسیس شرکتهای با مسئولیترمحدود بسیار محبوب است؛کانادا تاسیس این نوع شرکت هارا در لیست خود ندارد در واقع در کانادا شرکتی با عنوان و یا تعریف شرکت با مسئولیت محدود وجود ندارد اما انواع دیگر از ثبت شرکت در این کشور وجود دارد :

شرکت های مالکیت یگانه ( Sole Proprietorship ) کانادا

شرکت های مالکیت یگانه یا Sole proprietorship در کانادا از جمله ساختارهای رایج و پرطرفدار برای ثبت شرکت در کانادا هستند، چرا که ثبت و تاسیس اینگونه شرکت ها نیاز به تشریفات اداری خاصی ندارد و به راحتی صورت می‌پذیرد. در واقع شرکت های مالکیت یگانه در کانادا معادل شرکت های مسئولیت محدود در انگلیس و آمریکا هستند 

در شرکت های مالکیت یگانه یا مالکیت انحصاری، از نظر قانون و نهادهای مالیاتی شخصیت حقوقی و حقیقی شرکت یکی هستند. قانون مالیات کانادا با شرکت مالکیت یگانه همچون منبع درآمدی برای مالک آن برخورد می‌کند؛ بنابراین لازم است که جزییات مالی این نوع از کسب و کار در بخش جداگانه ای از فرم مالیات بردرآمد صاحب شرکت آورده شود. در یک شرکت مالکیت یگانه پول و مسئولیت های شرکت برای مالک شرکت است.

شرکت های چند مالکیتی یا مشارکتی ( Partnership ) کانادا

ساختار شرکت های چند مالکیتی یا Partnership کانادا بسیار شبیه به شرکت های Sole proprietorship کاناداست، با این تفاوت که در این شرکت ها مالکیت حقوقی شرکت بر عهده 2 یا چند نفر است. در حالی که در شرکت های مالکیت یگانه هیچگونه ساختار قانونی برای شراکت وجود ندارد، در شرکت های چند مالکیتی توافق نامه هایی وجود دارد که درصد شراکت هر مالک در درآمد، هزینه ها و مسئولیت های شرکت را مشخث می‌کند. هنگامی نیز که موعد پرداخت مالیات شرکت فرا می‌رسد، هر مالک بر اساس میزان سهم خود از درآمد و هزینه شرکت، سهم مالیاتی خود را می‌پردازد.

شرکت های سهامی ( Corporation ) کانادا

شرکت های سهامی یا Corporation در کانادا دارای ساختارهای قانونی پیچیده تری در مقایسه با شرکت های Sole proprietorship و Partnership هستند. پروسه ثبت شرکت های سهامی به این شکل است که یک نهاد حقوقی جداگانه باید به وسیله مالکیت سهامدارانش شکل گیرد. شرکت های سهامی دارای تشریفات رسمی برای تقسیم سهام هستند و این سیستم فاصله مالیاتی و قانونی میان شرکت و سهامداران ایجاد می‌کند.

ثبت اینگونه شرکت ها معمولا تحت قوانین حقوقی استان محل سکونت صورت می‌گیرد، اما برخی از شرکت‌ها که فعالیت خارج از استانی یا بین المللی دارند، باید به صورت فدرال ثبت شوند که مراحل آن هزینه و پیچیدگی بیشتری نیاز دارد. شرکت های سهامی باید به صورت سالانه سوابق و گزارشات دقیق مالی خود را به نهادهای نظارتی مرتبط ارائه دهند. بنابراین ترازنامه های مالی آن ها باید هر سال توسط حسابداران رسمی، مورد حسابرسی قرار گیرد.

مراحل ثبت شرکت در کانادا

برای ثبت شرکت در کانادا چهار مرحله کلی وجود دارد که در ادامه به شرح این چهار مرحله خواهیم پرداخت، اما توجه کنید که آگاهی از این مراحل به این معنا نیست که می‌توانید این کار را بدون مشاوره یک کارشناس حقوقی مجرب انجام دهید. ثبت شرکت در کانادا یک امر حقوقی است و در صورتی که بدون اطلاع از موارد حقوقی آن انجام شود، امکان دارد شما را در معرض مالیات های ناخواسته و پیگردهای قضایی قرار دهد.

مرحله اول : نام شرکت خود را مشخص کنید

نام شرکت در کانادا می‌تواند به دو شکل حرفی و عددی باشد. این نام، شرکت شما و کار آن را توصیف می‌کند و شما باید از آن در تمام قراردادها و فاکتورهای شرکت خود استفاده کنید. برای نام گذاری شرکت در کانادا باید شرایط زیر را رعایت کنید.

نام حرفی شرکت در کانادا می‌تواند شامل حرف، نمادها و اعداد است. این نام باید منحصر به فرد باشد و مشابه اسامی تجاری شرکت های دیگر نباشد، همچنین این نام نمی‌تواند شامل کلمات ممنوعه باشد. 

مرحله دوم : اساسنامه شرکت خود را تنظیم کنید

اساسنامه شرکت باید شامل موضوعاتی همچون نام شرکت شما، ساختار سهمی شرکت شما ، تعداد مدیران شرکت شما و  هرگونه مسائل، محدودیت ها و قانون هایی باشد که قصد دارید برای فعالیت شرکت خود اعمال کنید. زبان این اساسنامه می‌تواند انگلیسی، فرانسوی یا ترکیبی از هر دو زبان باشد.

مرحله سوم : دفتر شرکت خود را تعیین کنید

هر شرکت ثبت شده در کانادا باید یک آدرس ثبت شده برای دفتر خود و هیات مدیره مشخص داشته باشد. دفتر ثبت شده شرکت شما جایی است که شما سوابق و اسناد شرکت را در آنجا نگه داری می‌کنید. آدرس شرکت خود را به گونه ای انتخاب کنید که از دریافت اسناد ارسال شده توسط نهادهای قانونی مطمئن باشید. شما برای ثبت شرکت در کانادا نیازمند این هستید که اعضای هیات مدیره شرکت خود را تعیین کنید. هنگام نوشتن اسامی هیات مدیره باید مطمئن شوید که مدیران شما واجد صلاحیت های قانونی هستند و باید نام و نام خانوادگی هر مدیر، آدرس آن‌ها و وضعیت اقامت آن ها در کانادا را مشخص کنید.

مرحله چهارم : شرکت خود را ثبت کنید و هزینه ها را بپردازید

بعد از آنکه مراحل گفته شده در بالا را به منظور ثبت شرکت تکمیل کردید.  باید پرونده خود را به صورت آنلاین ایجاد کنید و هزینه های ثبت شرکت در کانادا را پرداخت نمایید.

ثبت شرکت فدرال در کانادا

ثبت شرکت در کانادا می‌تواند به دو شیوه فدرال و ایالتی صورت گیرد، هنگامی که شما از طریق ثبت شرکت فدرال اقدام کنید، قادر خواهید بود در تمام ایالت های کانادا به فعالیت بپردازید و فعالیت بین المللی شرکت شما نیز با تسهیلات بیشتری همراه خواهد بود. با این وجود هزینه ثبت شرکت های فدرال بالاتر است و معمولا به میزان سرمایه بیشتری نیاز دارند. برای ثبت شرکت فدرال در کانادا باید مراحل زیر را انجام دهید:  

تنظیم اساسنامه شرکت

  • اخذ شماره بیزنس فدرال
  • داشتن حساب مالیات بر درآمد شرکتهای فدرال

ثبت شرکت ایالتی در کانادا

در صورتی که قصد دارید حوزه فعالیت شرکت خود را محدود به یک منطقه یا ایالت خاص نمایید، نیاز به ثبت شرکت ایالتی در کانادا دارید. هر یک از ایالت های کانادا قوانین خاص خود را برای ثبت شرکت دارد. عموما ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا و ثبت شرکت در اونتاریو کانادا در نزد سرمایه گذاران محبوب تر هستند.

هزینه ثبت شرکت در کانادا

هزینه های مربوط به ثبت شرکت کانادا به نوع شرکت و ایالتی که شرکت را در آن ثبت کرده‌اید، بستگی دارد؛ اما به طور کلی حداقل سرمایه اولیه لازم برای شروع بیزنس در کانادا، حدود ۷۰ هزار تا ۲۰۰ هزار دلار کانادا می باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

کانادا نیز مانند برخی کشورهای بزرگ دیگر، برای اعطای اقامت دائم به سرمایه گذاران خارجی از سیاست جذب سرمایه فعال استقبال می‌کند و با سرمایه گذاری غیر فعال ( خرید ملک، خرید سهام و...) امکان دریافت اقامت دائم کانادا وجود ندارد. ثبت شرکت در کانادا و راه اندازی یک کسب و کار نوآور یکی از راه های بسیار عالی برای سرمایه گذاری فعال در کاناداست که منجر به دریافت اقامت دائم کانادا شود. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]