اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103316148918027

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی و سازمان ملل

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی و سازمان ملل

کد: 140103316148918027

https://bit.ly/3xRnuxs

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از روش های مهاجرت به کانادا، پناهندگی کانادا می باشد.نکاتی که برای مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی حائز اهمیت است این است که کانادا پناهندگی خود را معمولا به شهروندان کشور هایی اعطا می کند که در صورت بازگشت از کانادا به کشور خودشان ممکن است مورد شکنجه و یا مجازات غیر انسانی قرار بگیرند.

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی و سازمان ملل
مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی و سازمان ملل

کانادا پناهندگی خود را معمولا به شهروندان کشور هایی اعطا می‌کند که در صورت بازگشت از کانادا به کشور خودشان ممکن است مورد آزار و اذیت یا شکنجه و یا مجازات غیر انسانی قرار بگیرند.

مهاجرت به کانادا از طریق سازمان ملل

در مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی معمولا دو نوع پناهندگی وجود دارد: پناهندگی معمولی و افرادی که نیاز به حفاظت دارند.

۱- پناهنده های معمولی

معمولا افرادی هستند از کشورهای دیگر که مایل به بازگشت به وطن خود نیستند. 

  • دلایل نژاد پرستانه
  • دلایل مذهبی
  • دلایل سیاسی (نظرات سیاسی مخالف حکومت)
  • ملیت
  • عضویت در یک گروه و یا جمعیت اجتماعی خاص مخصوصا زنان و مردانی که تمایلات جنسی متفاوت از عامه جامعه دارند.

۲- افرادی که نیاز به مراقبت دارند

افرادی که نیاز به امنیت و مراقبت دارند و تنها پناهندگی معمولی برایشان کفایت نمی‌کند معمولا افرادی هستند که در صورت بازگشت به وطن مورد قتل واقع خواهند شد.

دلایل این افراد برای پناهندگی معمولا شامل موارد زیر است:

  • خطر شکنجه شدن
  • خطر جانی
  • خطر مواجهه با مجازات های سخت و غیر انسانی

پناهندگی کانادا از سازمان ملل چقدر طول می کشد؟

پرونده های پناهندگی کانادا از طریق سازمان ملل، پرونده های مشخصی هستند که معمولا برای اتباع مناطق جنگ زده و بی خانمان تشکیل می گردند. پس از تشکیل پرونده در آژانس پناهندگی سازمان ملل، مشخصات این افراد برای کشورهای مختلف ارسال می شود و کشورها بر اساس نیاز های کشور، قوانین داخلی و راهبرد های انسان دوستانه خود تصمیم به پذیرش تعدادی از پناهجویان متقاضی می‌شوند.

چطور به کانادا پناهنده شویم؟

دو راه معمول برای گرفتن مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی وجود دارد:

ممکن است درخواست شما برای گرفتن پناهندگی کانادا قانونی باشد یا نباشد. افسرانی که در شورای مهاجرتی و پناهندگی مشغول به فعالیت هستند پس از دریافت دعاوی شما در مورد قانونی بودن آنها تصمیم خواهند گرفت. این شورا یک سازمان مستقل از دولت کانادا است که درباره امور مهاجرتی و پناهندگی افراد تصمیم میگیرد.

ریجکت پناهندگی کانادا

  • -درخواست پناهندگی به کشور دیگری داده باشید و تایید شده باشد.
  • - قبلا پناهندگی کانادا به شما اعطا شده باشد.
  • -از مرز آمریکا وارد کانادا شده باشید.
  • - شما به خاطر جرائم غیر سیاسی و یا حقوق بشری تحت تعقیب باشید.
  • -قبلا درخواست پناهندگی به کانادا داده باشید که مورد قبول واقع نشده است.

درخواست‌های پناهندگی از خارج از کانادا

روند آوردن پناهندگان به کانادا و اعطای اقامت دائمی کانادا به آن ها توسط دفتر امور شهروندی و پناهندگی کانادا بررسی میشود و در صورت تایید دولت کانادا موظف است تمام تمهیدات لازم برای این کار را انجام دهد. دفتر امور شهروندی و پناهندگی کانادا به درخواست کمیساریای عالی امور پناهندگان در سازمان ملل متحد به این گونه از درخواست ها نیز پاسخ می دهد.

بسیاری از گروه‌های تامین و خیریه خصوصی در خصوص تامین امکانات مالی پناهندگان در کانادا با دفتر امور شهروندی و پناهندگی کانادا به توافق رسیده اند. در این توافق نامه این گروه ها به دولت کانادا قول داده اند که حقوق مشخص ماهانه و کار و فعالیت مناسب برای پناهندگانی که به کانادا می آیند را تامین کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

دفتر امور شهروندی و پناهندگی معمولا سه راه مختلف قانونی برای بررسی پرونده های مهاجرتی پناهندگی به کانادا دارد. این سه راه شامل موارد زیر میشود:

 پناهندگان معمولی

پناهندگان معمولی معمولا افرادی هستند از کشور های دیگر که مایل به بازگشت به وطن خود نیستند چرا که ممکن است در صورت بازگشت به دلایل زیر مورد مورد آزار و اذیت قرار بگیرند:

  • دلایل نژاد پرستانه
  • دلایل مذهبی
  • دلایل سیاسی
  • ملیت
  • عضویت در یک گروه و یا جمعیت اجتماعی خاص مخصوصا زنان و مردانی که تمایلات جنسی متفاوت از عامه جامعه دارند.

شرایط پذیرش پناهندگان معمولی کانادا

اگر شما جزو این دسته از افراد هستید باید دارای شرایط زیر باشید:

 اینکه شما باید در خارج از کانادا حضور داشته باشید و درخواست آمدن به کانادا داشته باشید.

 اینکه درخواست پناهندگی شما باید از طریق یک نهاد رسمی مثل کمیساریای عالی امور پناهندگان در سازمان ملل متحد یا یکی از گروه های خیریه مرتبط با امور پناهندگان در کانادا به دست دولت کانادا برسد. در حقیقت یک سازمان معتبر باید شما را به عنوان فردی که درخواست پناهندگی دارد به دفتر امور شهروندی و پناهندگی کانادا معرفی کند.

 اینکه شما فردی باشید که دارای سرمایه و دارایی کافی باشید تا بتوانید به عنوان پناهنده در کانادا به زندگی خود ادامه دهید.

پس از ارائه درخواست سفر به کانادا مامور ویزای کانادا درباره اینکه پرونده شما به دفتر امور شهروندی و پناهندگی فرستاده شود یا نه تصمیم خواهد گرفت.

  پناهندگان از کشور های آواره

این دسته از مهاجران کسانی هستند که در دسته پناهندگان معمولی قرار نمیگیرند.چه کسانی واجد شرایط این دسته هستند؟

 کسانی که در هنگام ارائه درخواست پناهندگی به کانادا در خارج از کشور خود اقامت دارند.
 کسانی که در کشور خود شرایط بسیار بد جنگ خارجی یا جنگ داخلی را تجربه کرده اند و یا در کشور های زندگی میکنند که از مردمش از خشونت و یا نقص آشکار حقوق بشر رنج میبرند.

 کسانی که در یک فاصله زمانی مشخص نمیتوانند برای موقعیت مهاجرتی خود یک راه حل مناسب پیدا کنند و ممکن است به کشورشان بازگردانده شوند.

 افرادی که از نظر مالی تمکن خوبی دارند و یا فرد و افرادی را در کانادا دارند و می‌توانند در طول دوران پناهندگی خود در کانادا از پس هزینه های خود بربیایند.

افرادی که واجد شرایط چهارم هستند از نظر دولت کانادا بهترین شرایط را برای گرفتن پناهندگی این کشور دارند و بسیاری از پناهندگانی که سالانه به کانادا میروند نیز در این دسته قرار دارند.پس از همه این مراحل مامور ویزای سفارت کانادا درباره اینکه پرونده شما به دفتر امور شهروندی و پناهندگی فرستاده شود یا نه تصمیم خواهد گرفت.

 پناهندگان از کشور های منبع

چه کسانی در این دسته قرار میگیرند؟

 اتباع کشور هایی که نام کشورشان در سازمان ملل متحد به عنوان کشور منبع پناهنده ها معرفی شده است. ایران جزو این کشورها نیست.

 افرادی که شخصا خودشان و یا خانواده آن ها به خاطر جنگ خارجی یا داخلی یا شرایط نظامی بد دچار آسیب‌های جدی شده اند.

 افراد و یا گروه هایی که در کشور خودشان به خاطر مشکلات آزادی بیان، حق آزادی عقیده یا حق تجارت آزاد و پیدا کردن کار دچار سختی هستند. این افراد معمولا اقلیت‌های مذهبی، سیاسی یا اقلیت هایی با گرایشات جنسی خاص را تشکیل میدهند که در کشور خود ممکن است مورد توقیف یا بازداشت نیز قرار گرفته باشند.

 افرادی که به خاطر عضویت در گروه‌های خاص سیاسی، مذهبی، یا به خاطر قرار گرفتن در دسته اقلیت های قومی در کشور خود از حقوق و مزایای طبیعی و انسانی برخوردار نیستند و مورد بدرفتاری دولت خود قرار میگیرند.

 افرادی که از نظر مالی تمکن خوبی دارند و یا فرد و افرادی را در کانادا دارند و میتوانند در طول دوران پناهندگی خود در کانادا از پس هزینه های خود بر بیایند.

شرایط اقامت دائم  پناهندگان کشورهای منبع

البته توجه داشته باشید برای اقامت مستقیم از طریق کشور های منبع فرد باید یکی از شرایط زیر را نیز دارا باشد:

 افراد و یا گروه هایی که در کشور خودشان به خاطر مشکلات آزادی بیان، حق آزادی عقیده یا حق تجارت آزاد و پیدا کردن کار دچار سختی هستند. این افراد معمولا اقلیت های مذهبی، سیاسی یا اقلیت‌هایی با گرایشات جنسی خاص را تشکیل می‌دهند که در کشور خود ممکن است مورد توقیف یا بازداشت نیز قرار گرفته باشند.

افرادی که به خاطر عضویت در گروه‌های خاص سیاسی، مذهبی، یا به خاطر قرار گرفتن در دسته اقلیت های قومی در کشور خود از حقوق و مزایای طبیعی و انسانی برخوردار نیستند و مورد بدرفتاری دولت خود قرار میگیرند.

 افرادی که از نظر مالی تمکن خوبی دارند و یا فرد و افرادی را در کانادا دارند و میتوانند در طول دوران پناهندگی خود در کانادا از پس هزینه های خود بر بیایند.

هزینه پناهندگی در کانادا

هزینه های پناهندگی در کانادا به انتخاب شما بستگی دارد. این که شما کدام ایالت کانادا را برای پناهندگی کانادا انتخاب کرده اید بسیار مهم است. کانادا دارای ایالت های بسیار بزرگی میباشد که هزینه زندگی در این ایالت ها بسیار زیاد است. ما در مقاله ای به صورت مجزا گرانترین شهر های کانادا را آورده ایم. با مطالعه این مطلب می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش