اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104076162417076

قابلیت‌های پایروسیم در مدلسازی دود، شعله و آتش

کد: 140104076162417076

https://bit.ly/3Ae17ov

، تهران , (اخبار رسمی): ماهیت شعله، آتش و دود همیشه برای انسان جالب بوده است. در دنیای مدرن بخاطر تراکم افراد در فضای شهری و صنعتی، حوادثی مثل آتش سوزی و حریق می توانند باعث آسیب و فوت افراد شود. برای اینکه با رفتار دود و آتش و حالت پخش گرما آشنا بشویم، می توانیم از پایروسیم برای شبیه سازی استفاده کنیم

قابلیتهای پایروسیم در مدلسازی دود، شعله و آتش
سیمولیشن دود و CFD آتش و شعله در ساختمان، واحد صنعتی، هتل و مجتمع

قابلیت های سیمولیشن پایروسیم(PyroSim- FDS)

نرم افزارهای شبیه سازی آتش و حریق مانند FDS و نرم افزار Pyrosim پایروسیم برای این است که رفتار شعله و دود را بتوانیم پیش بینی کنیم. به کمک نرم افزار شبیه سازی حریق می توان سناریوهای مختلف را در هنگام آتش سوزی در مکان هایی مانند تونلها، پارکینگ ها، ایستگاههای مترو، مجتمع های تجاری مسکونی، سالنهای ورزشی، سینما، دیتا سنترها و کارخانجات مورد بررسی کنید. همچنین با پایروسیم خواهید توانست شبیه سازیها و تحلیلهای مختلفی را انجام دهید. در این بخش به بررسی برخی از قابلیتهای نرم افزار PyroSim می پردازیم.

1- CFD آتش، شعله و دود

این بخش، اصلی ترین کاربری این نرم افزار را شامل می شود. به کمک نوع شبیه سازی پایروسیم می توانید با مشخص کردن شدت و موقعیت آتش(شعله) فرضی، رفتار حریق و نحوه پخش دود حاصل از آتش گرفتن مواد مختلف را شبیه سازی کرد. باید توجه داشت که خصوصیات هر ماده در هنگام آتش گرفتن متفاوت است و به همین دلیل مشخص کردن نوع متریالی که دچار آتش شده، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. همچنین در بخش اول باید هندسه محیط به صورت کامل مدلسازی سه بعدی گردد و ساده سازی های مورد نظر انجام پذیرد.

2- شبیه سازی جریان هوای تهویه CFD

سیمولیشن جریان هوا در تهویه از موارد دیگری است که با نرم افزار پایرو سیم - Pyrosim قابل انجام است. در این حالت پس از آماده سازی مدل سه بعدی از هندسه، نوبت به طراحی ورودی ها و خروجی های کانالها و تجهیزات تهویه می رسد. در حقیقت شبیه سازی تهویه از نوع شبیه سازی و سیمولیشن CFD است که با نرم افزار پایروسیم هم می توان آنرا انجام داد.

3- شبیه سازی و بررسی سیستم کنترل و اطفاء حریق اتوماتیک

یکی دیگر از کاربری های پایروسیم، شبیه سازی و بررسی عملکرد سیستم اطفا آتش خودکار و بررسی نحوه عملکرد سنسورهای دود است. در این حالت و پس از مدلسازی هندسه محیط، موقعیت و مشخصات سنسورهای دود و سیستم اسپرینکر ها در نرم افزار وارد می شود. سپس با توجه به موقعیت و مشخصات حریق مورد نظر، مکان آتش فرضی و شدت آن تعریف می گردد. در ادامه سیستم کنترل و اطفا اتوماتیک حریق از لحاظ نحوه عملکرد و طبق برنامه ریزی انجام شده در نرم افزار پایرو سیم وارد می شود و سپس با اجرای شبیه سازی، نحوه عملکرد سیستم کنترل و اطفا اتوماتیک حریق و سنسور ها در مواجهه با دود به صورت انیمیشن تهیه و مورد بررسی قرار می گیرد.شرکت آراکو با بهره گیری از کارشناسان زبده و مسلط به پایروسیم، آماده ارائه خدمات شبیه سازی و تحلیل آتش سوزی، حریق، شبیه سازی سیستم اطفا و مدلسازی شعله صنعتی در پروژه های مختلف می باشد.

شرکت آراکو - محمد قربانعلی بیک

09124780268 

02166129745

02166561974

لینک مقاله قابلیتهای پایروسیم

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت آراکو

تمرکز ما در شرکت آراکو بر روی خدمات مهندسی معکوس، بومی سازی، طراحی صنعتی و بهینه کردن ماشین آلات و خط تولید است. علاوه بر این موارد به صورت تخصصی هموژنایزر روتور استاتور برای صنعت رنگ، مواد غذایی، سم و کود، مواد دارویی و محصولات آریشی بهداشتی تولید می کنیم. ما در زمینه نرم افزار سالید ورک با سابقه ای بیش از 10 سال پروژه های مختلفی را انجام دادهایم که نمونه بعضی از این پروژه ها در وبسایت شرکت آراکو قابل مشاهده است. در زمینه طراحی و ساخت قالب های فایبرگلاس و کامپوزیت بخصوص فن نیز سوابق خوب و درخشانی داریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه