اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104116269318027

کاریابی در کانادا

کد: 140104116269318027

https://bit.ly/3ugW6Yw

، تهران , (اخبار رسمی): کاریابی در کانادا یکی از گام های مهم در فرایند مهاجرت به کانادا است. حتی اگر با ویزایی غیر از ویزای کار در کانادا یا ویزای اقامت دائم کانادا وارد این کشور شوید، ممکن است نیاز به پیدا کردن کار در کانادا داشته باشید.

کاریابی در کانادا
کاریابی در کانادا

راه های بسیاری برای پیدا کردن کار در کانادا وجود دارد: جستجو در وب سایت شرکتی که دوست دارید در آن کار کنید؛ شرکت در نمایشگاه‌های مشاغل در شهر محل سکونت خود؛ جستجو در سایت‌های اینترنتی و روزنامه‌ها.

جستجوی کار و ارائه درخواست شغلی در کانادا

جستجوی کار در کانادا از راه‌های متعددی امکان پذیر است که مهم‌ترین آن‌ها در زیر آمده است:

  • جستجوی کار نزد شرکت‌های کانادایی که دوست دارید در آن‌ها کار کنید.
  • از طریق ارائه درخواست برای پیشنهادات شغلی که در سایت اینترنتی آن‌ها آمده است.
  • از طریق تماس مستقیم با کارفرماها برای آگاهی از زمان استخدام.

شرکت در نمایشگاه‌های مشاغل که در شهرتان برگزار می‌شود؛ در این رویدادها می‌توانید با کارفرمایان ملاقات کنید و در مورد موقعیت‌های شغلی صحبت کنید. با توجه به اینکه در شرایط فعلی و همه‌گیری ویروس کرونا، این نمایشگاه‌ها ممکن است به صورت آنلاین برگزار شوند، برای افرادی که هنوز در ایران هستند نیز امکان شرکت در نمایشگاه‌های مشاغل آنلاین وجود دارد.

  • به سایت‌های کاریابی و بخش آگهی‌های استخدامی روزنامه‌ها سر بزنید.
  • از خدمات آژانس‌های کاریابی استفاده کنید.
  • از اعضای خانواده یا دوستانتان پرس و جو کنید. برخی از فرصت‌های شغلی جایی آگهی نمی‌شوند و تنها راه این است که آشنایی شما را معرفی کند.

موسسات کاریابی کانادا

مشخصات ۲۰ شرکت برتر کاریابی در کانادا که برای خارجی‌ها کار پیدا می کنند و در محل‌های مختلف کانادا شعبه دارند، در جدول زیر آمده است. در همه جای کانادا، شرکت‌ها به کارگران مهاجر ماهر نیاز دارند و آژانس‌های کاریابی می توانند استعدادهای لازم را از سر تا سر جهان پیدا کرده و برای پست‌های موجود استخدام کنند.

سایت‌های کاریابی کانادا

همانطور که پیش تر گفته شد، یکی از راه‌های کاریابی در کانادا، مراجعه به سایت‌های کاریابی کانادا است. چند نمونه از این سایت‌ها را در اینجا معرفی می‌کنیم:

  • Job Bank. بانک مشاغل مهم ترین سایت اطلاعات مشاغل و بازار کار کاناداست. هر روزه تا 2000 شغل جدید در سایت Job Bank یا Guichet-Emplois ثبت می شود.
  • در سایت jobs.gc.ca یا emplois.gc.ca فرصت‌های شغلی در بخش‌های دولت فدرال به اطلاع عموم می رسد.
  • Indeed Canada .Indeed شعبه‌هایی در کشورهای مختلف، از جمله کانادا دارد. این سایت اطلاعات شغلی را از دیگر سایت‌ها جمع آوری کرده و به صورت رایگان نمایش می‌دهد. همچنین می توانید از سایت‌هایی که با Indeed ادغام شده اند، یعنی WowJobs و SimplyHired نیز استفاده کنید.
  • Glassdoor نیز سایتی بین المللی برای جستجوی کار است.
  • Monster Canada. سایت Monster یکی از پر بازدید ترین سایت‌های جستجوی شغل در جهان است.
  • CareerBuilder Canada که نسخه کانادایی سایت استخدام بین المللی CareerBuilder است.
  • Eluta.ca یک موتور جستجوی شغل رسمی تورنتو بوده و سالانه میلیون‌ها جویای کار را به خود جذب می‌کند.
  • Jobillico مخصوص استان کبک است و دو میلیون جویای کار از آن استفاده می کنند. این سایت به تازگی با Job Bank نیز وارد همکاری و شراکت شده است.
  • Jobboom بیشتر برای شغل‌هایی که در کبک وجود دارند مناسب است. به تازگی نیز با گوگل وارد شراکت شده و دسترسی بهتری به کارجویان می‌دهد.
  • LinkedIn یکی از پلتفرم‌های مهم برای کاریابی در کاناداست. به همه افراد توصیه می شود که در LinkedIn حساب کاربری فعال داشته باشند؛ به خصوص برای پیدا کردن کار در حوزه تخصصی تان، این پلتفرم می تواند بسیار مفید باشد. شایان ذکر است که داشتن اکانت LinkedIn برای کارفرمایان کانادایی نیز بسیار مهم است.
  • workopolis.com یک سایت کاریابی هم در زمینه‌های تخصصی و هم در بخش عمومی است.
  • سایت Robert Half نیز یکی از سایت‌های کاریابی معتبر جهان است که برای کاریابی در کانادا نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

درباره سایت‌های کاریابی کانادا بیشتر بخوانید.

پیدا کردن کار در کانادا برای ایرانیان

پیدا کردن کار در کانادا برای ایرانیان چه از کانادا چه از داخل ایران امکان پذیر است. به خصوص برای مواردی که در آن داشتن جاب آفر (Job Offer) ضروری است، باید حتماً پیش از مهاجرت به کانادا به فکر پیدا کردن کار در این کشور باشید.

اگر از داخل ایران برای کاریابی در کانادا اقدام می کنید، استفاده از بیشتر روش‌های گفته شده امکان پذیر است. ساده ترین راه، استفاده از اینترنت و جستجوی فرصت شغلی در سایت‌هایی است که معرفی شدند.

سایت‌های:

  • www.monster.ca
  • www.workopolis.ca
  •  www.hotjobs.ca

سایت‌های مهمی هستند که می‌توانید برای جستجوی کار در کانادا از داخل ایران به آنها سر بزنید. همچنین خوب است با دوستان و آشنایان خود در کانادا در ارتباط باشید و از آن‌ها بخواهید به شما کمک کنند و در صورتی که از یک موقعیت شغلی آگاهی دارند، شما را معرفی کنند. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مثل LinkedIn که قبلاً به آن اشاره شد، از اهمیت بالایی برخوردار است. شبکه‌های دیگر که می‌توانند مفیدباشند bot، boardoftrade و www.rcyc.ca هستند.

ارائه درخواست شغلی در کانادا

  • وقتی کار مورد علاقه تان را پیدا کردید، باید درخواست شغلی خود را، که شامل موارد زیر است، ارائه کنید:
  • انگیزه نامه که حاوی توضیحی کوتاه در مورد شماست و دلایل شما برای اینکه برای پست مربوط مناسب هستید را بیان می‌کند.
  • رزومه که به آن CV نیز گفته می‌شود. در رزومه باید تحصیلات، مهارت‌ها و تجربه‌های شغلی خود را بنویسید.

کاریابی در کانادا برای مهاجران

کاریابی در کانادا برای مهاجران یکی از بهترین فرصت‌هاست و به دلیل فرهنگ مهاجرپذیری کشور کانادا، افراد در این کشور از اقبال بالاتری برخوردار هستند.

مرحله بعد از اقدام برای کاریابی در کانادا

مرحله بعد از ارائه درخواست شغل در کانادا، گام بسیار مهمی در فرایند کاریابی کانادا محسوب می شود. در این مرحله، کارفرما تصمیم می گیرد شما را برای مصاحبه دعوت کند. مصاحبه به کارفرما امکان ملاقات با شما و پرسیدن سوالاتی را می دهد که مشخص می کنند آیا برای شغل پیشنهادی فرد مناسبی هستید یا نه. از طرفی به شما نیز کمک می‌کند اطلاعات بیشتری در خصوص کار مربوط به دست آورید؛ به این ترتیب می توانید تصمیم بگیرید که دوست دارید در شرکت مورد نظر کار کنید یا نه. اگر برای شغلی که برایش درخواست داده اید انتخاب شوید، پیشنهاد شغلی رسمی یا همان جاب آفر (Job Offer) برایتان فرستاده می‌شود.

مشکلات کاریابی در کانادا

چند مورد از مشکلات کاریابی در کانادا عبارتند از: نبودن فرصت شغلی مناسب، نداشتن تجربه کاری و نداشتن مهارت زبانی کافی.

یکی از راه‌های پیشنهادی برای حل این مشکلات، استفاده از فرصت کار داوطلبانه است. این تجربه مزایای چندی برایتان خواهد داشت و به شما کمک می کند؛ از جمله:

  •  تجربه کار در کانادا به دست آورید.
  • سطح زبان انگلیسی و فرانسه تان را بهبود بخشید.
  • با افراد دیگری آشنا شوید و دوست کانادایی پیدا کنید.
  • فردی را پیدا کنید که برای شغل‌های بعدی معرف شما شود.
  • به کارفرمایان احتمالی نشان دهید که واقعاً دنبال کار هستید.
  • برای پیدا کردن کار داوطلبانه کلمه volunteer و نام شهرتان را سرچ کنید.

از دیگر راه‌های پیشنهادی برای حل مشکلات کاریابی در کانادا، کار کردن در شرکت‌هایی است که ساعت کارشان زیاد اما دستمزدشان کم است. همچنین می توانید در شرکت‌هایی به دنبال کار باشید که به افراد خاصی، مثلاً ایرانیان مقیم کانادا، خدمات می دهند. توصیه دیگر ما پیدا کردن کار در شرکت‌های بین المللی است که در خارج از کانادا نیز شعبه دارند.

همچنین درباره مهاجرت کاری به کانادا بدون مدرک زبان و قانون کار کانادا بخوانید.

چند توصیه برای کاریابی در کانادا

اگر نتوانستید در رشته تحصیلی یا تخصص خود کار پیدا کنید، با این مسئله ساده برخورد کنید. در کارهای ساده‌تر یا برعکس، فنی تر مشغول به کار شوید. شرکت در دوره‌های فنی می تواند به شما کمک کند. حتی می توانید قبل از مهاجرت، وقتی هنوز در ایران هستید، در دوره‌های فنی که بازار کار بهتری دارند شرکت کنید.

وقتی وارد کانادا شدید، تعلل نکنید و فوراً به سازمان خدمات اجتماعی مراجعه کرده و در کارگاه‌های آموزشی که پیش تر به آن‌ها اشاره شد، شرکت کنید. در این کارگاه‌ها علاوه بر اینکه یاد می گیرید چگونه رزومه و انگیزه‌نامه بنویسید، می‌آموزید در مصاحبه چگونه صحبت و کارفرمای آینده خود را قانع کنید.

به بانک مشاغل کانادا سر بزنید.

در دوره‌های کارآموزی فدرال، برنامه تازه وارد‌ها به کانادا (FIN)، شرکت کنید. این برنامه برای مقیمان دائم کانادا و افرادی است که تازه ملیت کانادایی گرفته‌اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کار و استخدام | صنایع دستی