اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104136272515593

ده فرمان موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری

ده فرمان موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۲

کد: 140104136272515593

https://bit.ly/3ApEopN

، تهران , (اخبار رسمی): موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری(سراسری، آزاد و وزارت بهداشت) ،یعنی ارتقاء به بهترین وضعیت تحصیلی که می­توانیم به آن برسیم. در این مقاله، مشاور ارشد سنجش امیرکبیر، با توجه به چندین سال تجربه در حوزه­ ی موفقیت، نکاتی را برای تسریع موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری آورده است.

ده فرمان موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۲
ده فرمان موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۲

ده فرمان موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۲

موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری(سراسری، آزاد و وزارت بهداشت) ،یعنی ارتقاء به بهترین وضعیت تحصیلی که می­‌توانیم به آن برسیم. در این مقاله، مشاور ارشد سنجش امیرکبیر، با توجه به چندین سال تجربه در حوزه­ موفقیت، نکاتی را برای تسریع موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری آورده است.

۱- از موفقیت تحصیلی خود چه انتظاری دارید؟ خواسته تان از رتبه و مقطع تحصیلی تان چیست؟

میان زندگی عملی، و آن سطح که در درون خود در پی آن هستیم، همواره، تفاوتی فاحش وجود دارد. همه داوطلبان کنکور ارشد و دکترا، در پی موفقیت هستند، اما آیا واقعاً می‌دانید که از موفقیت و سطح تحصیلی تان چه توقعی دارید؟ آیا از سطح آرزوهای خود، در رابطه با کنکور کارشناسی ارشد و دکترای تان آگاهی دارید؟ و اگر تاکنون به سطحی از تحصیلات که آرزویش را دارید نرسیده‌­اید، می­دانید که چه عاملی مانع رسیدن شما به این خواسته ‌تان شده است.

در جامعه­ کنونی ما، رسیدن به موفقیت ساده نیست، اما این مسئله نباید سبب فراموشی خواسته‌هایمان برای رسیدن به موفقیت (ارشد و دکتری سراسری، آزاد و وزارت بهداشت) شود، چراکه موفقیت در تحصیل و در زندگی، حق هر انسانی است.

۲- عزم راسخ

برای موفقیت، عزم راسخ، کافی نیست؛ اما برای شروع لازم است. موفقیت در کنکور ارشد و دکتری راهی است با شیبی تند. برای غلبه بر شک و دودلی نتوانستن­‌ها به عزمی پولادین و راسخ نیاز است، اما باز هم این کل ماجرا نیست؛ پس ادامه دهید ….

۳- خوش ­بینی و اعتماد به نفس

هر داوطلب کنکور کارشناسی ارشد و کنکور دکتری ، به صفتی به ­نام خوش ­بینی نیاز دارد. خوش­ بینی، صفت خوبی است که به ما کمک می­‌کند تا همواره روی مثبت مسائل و اتفاقات را ببینیم.

معتقدم، خوش ­بینی، به تنهایی برای حصول موفقیت، کافی نیست، اما خوش ­بینی توام با عمل، به اعتماد به نفس منجر می­شود. وجود اعتماد به نفس، به شما قدرت می‌­دهد تا به خودتان و به راهی که در آن قدم گذاشته ­اید. اعتماد و باور داشته باشید (بله، من قطعاً با تلاش، پی­گیری و ممارست، می­توانم در کنکور کارشناسی ارشد و دکترا قبول شوم.)

انسان دارای اعتماد به ­نفس، هیچ مانعی، هیچ سدی را، پیش­ پای خود نخواهد دید. توجه کنیم که بین حصول موفقیت در کنکور ارشد و دکترا و وجود اعتماد به ­نفس رابطه‌­ای عینی و کاملاً مستقیم دیده می­شود، چراکه انسانی که فاقد اعتماد به ­نفس باشد، استعدادهای خود را نادیده انگاشته و توانایی­های واقعی خود را نخواهد شناخت، در نتیجه در امور تحصیلیش، موفقیتی هم حاصل نخواهد شد.

۴- برنامه ­ریزی کنید

با انضباطی کامل، برنامه ای را برای میزان ساعات درس خواندن خود، تنظیم کرده و خود را متعهد به انجام آن نمایید. هر موفقیتی به تغییری توام با نظم احتیاج دارد، چنان­چه نخواهید ترکیب فصلی زندگی­تان را تغییر دهید، هرگز، نخواهید توانست به اهداف، آرزوها و خواسته­ هایتان به شکل کسب موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکترا نائل شوید.

۵- مسئولیت کامل بر عهده شماست

مسئولیت، یعنی ما در برابر تمام رفتارها و پیش ­آمدها و اتفاقاتی که در پیرامون، با آن­ها مواجه می‌­شویم، به شکلی ۱۰۰% و تمام و کمال، مسئول هستیم. ما مسئول تمام رویدادها و پاسخ‌هایی هستیم که به آن­ها می‌­دهیم. البته که اکثر افراد تمایل دارند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و دیگران را (جامعه، دولت، پدر و مادر، کشور، همسر و …) را مقصر و مسئول عدم قبولی در کنکور کارشناسی ارشد و دکترای خود بدانند.

اما هرچه زودتر دست از این نگاه برداشته و بپذیریم که علی­رغم همه­ موانع و مشکلات خود ما مسئول قبولی یا عدم قبولی مان هستیم، سریع­تر و راحت‌­تر قادر خواهیم بود، اوضاع ­مان را جهت تغییراتی بهینه، به ­دست گرفته و بهبود ببخشیم.

ساده است که دیگران را برای عدم قبولی در کنکور ارشد و دکترایمان، مقصر بدانیم، اما خوب است بدانیم که این دیدگاه، راه­گشای تغییرات مثبت در زندگی ما نخواهد بود، پس با کمال میل کل مسئولیت آن­چه که پیش ­رویتان قرار می­گیرد را بپذیرید، تا بتوانید بر موفقیت خود، مسلط شوید.

هشدار: تاوانی که در صورت عدم قبول مسئولیت خواهید پرداخت، بسیار سنگین و آزاردهنده خواهد بود.

۶- گذشته­‌تان را رها کنید، شما بر روی خلق آینده­ خود قدرت دارید

گذشته، با همه­ کمی‌ها، کاستی‌ها، شکست­‌ها و ضعف‌­هایش، پشت سر شما قرار دارد، گذشته، از دسترس ما خارج شده، پس به جای تمرکز بر گذشته از دست رفته، باور کنید که قدرت خلق آینده موفقیت تحصیلیتان به همان شکل و شیوه‌ای که می‌پسندید را دارید.

پس شروع کنید به آرزو، به خواستن تمام آن موفقیتی که میل دارید به­ دست آورید. آینده ­ای موفق را در ذهن خود خلق و ترسیم کنید.

خالق قبولی در کنکور کارشناسی ارشد و دکترا، در ذهنتان باشید، تا همان موفقیت، در واقعیت زندگیتان هم خلق شود.

۷- از منطقه­ ی امن (رفاه) خود خارج شوید

منطقه ­ی رفاه، جایی است که در آن احساس امنیت و راحتی می­کنیم. بودن و ماندن در این منطقه البته احساس بسیار خوبی می­دهد، اما ماندن در این منطقه راه موفقیت ما را سد می­‌کند. ماندن در این منطقه، نهایتا زندگی سخت و کسالت ­باری را برای ما به ارمغان خواهد آورد. از این منطقه خارج شوید، اگر می­خواهیم که طعم موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکترا را بچشیم، بیرون از این منطقه موفقیتی چشمگیر در انتظار شماست.

۸- جرات ریسک کردن را داشته باشید

واقعیت این است تعداد افراد موفق، بسیار اندک است و عدم جرات و ریسک­ پذیری افراد هم مسبب این عدم موفقیت است، اگر تغییر می­خواهید، باید جرات تغییر را داشته باشید و ریسک تغییر را هم بپذیرید. در غیر این­صورت اقدامی مفید و موثر را نمی­توانید برای رسیدن به موفقیت کنکور ارشد و دکترا انجام دهید.

۹- تسلیم نشوید

هرگز، هرگز، هرگز، تسلیم شرایط بیرونی یا حتی درونی پیش­روی خود نشوید، اگر می­خواهید موفقیت تحصیلی را تجربه کنید. انسان، همیشه تمایل دارد که برای موفقیت­ های خود، حد و مرز تعیین کند و این یعنی یافتن دلیل یا دلایلی برای تسلیم شدن در برابر شرایط. وقتی هدفی را برای خود تعیین کردید، هم ­چون قبولی در کنکور کارشناسی ارشد دکترا- آزاد- سراسری- وزارت بهداشت- نباید در برابر موانعی که بر سر راه هدف­ تان به­ وجود می­آیند، تسلیم شوید، هرگز!

واژه­ی تسلیم شدن را، هرچه زودتر از فرهنگ لغات خود حذف کنید، یک­بار، برای همیشه.

۱۰- از خودتان انضباط نشان دهید

انضباط یعنی، نیرو.

در راهی که برای موفقیت برگزیده ­اید، هم­ نشینی با انضباط، شخصیتی از شما خواهد ساخت تا بتوانید توانایی بی­ نهایت خود را درک کنید.

انضباط را، هم­چون اهرمی برای رسیدن به موفقیتی که خواهان آن هستید، به­کار بگیرید. بدون انضباط در یادگیری، در برنامه­ریزی، در تحصیل (قبولی در کنکور کارشناسی ارشد و کنکور دکترا) شانس موفقیت شما، از بین خواهد رفت.

انضباط جدی و پی­گیری و انجام آن، از خصوصیات مشترک همه موفقان است.

۱۱- معجزه رخ می­‌دهد

اگر تمام مراحل بالا را، قدم به قدم اجرا کردید، منتظر معجزه بمانید، که نام زیبای شما در لیست پذیرفته ­شدگان کنکور کارشناسی ارشد و دکترا، سراسری، آزاد، وزارت بهداشت، قرار خواهد داشت و خواهید دید که بله! دنیا پر از انسان ‌هایی است که معجزه­گر زندگی خود هستند. بله، موفقیت، معجزه­ی هوشمندی خودتان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سنجش امیرکبیر

سنجش امیرکبیر در یک نگاه ۱- سال ۷۸: چاپ کتب تالیف شده کارشناسی ارشد فنی و مهندسی توسط انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) ۲- سال ۷۹: مشاوره و برنامه ریزی برای دانشجویان آزمون کارشناسی ارشد گروه فنی و مهندسی سراسری و آزاد ۳- سال ۸۱: ثبت رسمی موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر با شماره ۱۴۶۲۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۴- سال ۸۴: ارایه بسته آموزشی تکنیک های برنامه ریزی و مشاوره تحصیلات تکمیلی ۵- سال ۸۵: ارایه بسته های آموزشی کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد ۶- سال ۸۶: شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مشترکا با انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۷- سال ۸۷: ارایه بسته های آموزشی کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی،ارایه تکنیک تریز در حل تست ها ۸- سال ۸۸: ارایه بسته آموزشی برای دکتری دانشگاه آزاد ،ثبت نام برگزاری کلاس و آزمون با موسسه پوران پژوهش و مهستان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش