کد: 140104136272916713

استراتژی سه مووینگ اوریج

کد: 140104136272916713

https://bit.ly/3R5I9qf

، شیراز , (اخبار رسمی): آموزش بورس بین الملل - فارکس را با سایت Googleforex.net شروع کنید

استراتژی 3 مووینگ اوریج
استراتژی سه مووینگ اوریج

استراتژی سه مووینگ اوریج

اندیکاتور مووینگ اوریج

اندیکاتور مووینگ اوریج یکی از ساده ترین شاخص های تحلیل تکنیکال برای معامله گران به شمار می رود. اما یکی از همه کاره ترین و پرکاربردترین آن هاست که برای معامله گران در همه سبک ها و در تمام بازه های زمانی مناسب است. در این مقاله، به بررسی شاخص میانگین متحرک و چرایی یک شاخص تجاری مهم که می تواند برای شناسایی روندها مورد استفاده قرار گیرد، خواهیم پرداخت. اما این تنها کاربرد آن نیست. این شاخص کاربردهای وسیع تری برای کمک به کنترل سر و صدای نوسانات قیمت دارد.

شاخص میانگین متحرک چیست؟

می توانید اندیکاتور مووینگ اوریج را بر روی هر مجموعه داده ای که با گذشت زمان تغییر می کند محاسبه کنید، اما در تجزیه و تحلیل فنی، رایج ترین استفاده از آن با قیمت دارایی است. میانگین متحرک (MA) یک مقدار محاسبه شده مداوم از میانگین قیمت در یک بازه زمانی مشخص است. بخش “متحرک” نام وجود دارد زیرا ما با پیشرفت هر بازه زمانی مقدار جدیدی را محاسبه می کنیم، به طوری که ارزش میانگین ما با تغییر قیمت عوض می شود.

بنابراین، برای مثال؛ ممکن است از میانگین متحرک 30 روزه استفاده کنیم. ارزش متوسط ​​میانگین قیمت در 30 روز گذشته است، به عبارت دیگر؛ ما هر یک از 30 قیمت پایانی را جمع کرده و سپس بر 30 تقسیم می کنیم. این مقدار هر روز محاسبه می شود و قدیمی ترین مقدار موجود در مجموعه داده را کنار می گذارد، به نفع روز اخیر. تأثیر یک میانگین متحرک برطرف کردن نوسانات قیمت است.

این به ما کمک می کند تا قیمت را فراتر از مواقع گذرا یا ناچیز ببینیم و در عوض گرایش بلندمدت بازار را ببینیم. اقتصاددانان و تحلیل گران مدت ها قبل از ظهور و در دسترس بودن رایانه های شخصی برای کمک به محاسبات خود از میانگین متحرک استفاده کرده اند. خوشبختانه این روزها، محاسبه میانگین های متحرک در تقریباً هر بازه زمانی دلخواه آسان تر است، فقط به یک کلیک دکمه  با متاتریدر نیاز است.

شاخص های میانگین متحرک بلند مدت به معامله گران کمک می کند تا تمرکز خود را حفظ کرده و به سرعت به آن ها اجازه می دهند بفهمند که آیا روند وجود دارد یا خیر و در صورت وجود، جهت آن چیست. شاخص میانگین متحرک بلند مدت معامله گران را در سمت راست بازارهای مالی نگه می دارد. این به معامله گران کمک می کند تا از تنظیمات برگشتی خطرناک اجتناب کنند و به آن ها اجازه می دهد تنظیماتی را که مطابق با روند کلی هستند وارد کنند.

اجرای اندیکاتور مووینگ اوریج در پلتفرم متاتریدر

جهت اجرای اندیکاتور مووینگ اوریج در متاتریدر خود می‌توانید از مسیر زیر اقدام نمایید:

ابتدا سربرگ insert را انتخاب کنید سپس گزینه indicator را کلیک کنید. از دسته ی trend میتوانید بر روی Moving Average کلیک و آن را به چارت خود بیافزایید:

insert >> indicator >> trend >> Moving Average

مطابق عکس زیر :

انواع اندیکاتور مووینگ اوریج عبارتند از :

1- مووینگ اوریج ساده (SMA)

تنظیمات در اندیکاتور مووینگ اوریج ساده بدین صورت است که: قیمت‌ها در یک دوره ی زمانی مشخص (مثلا 100 کندل گذشته ) با یکدیگر جمع شده و حاصل بدست آمده بر تعداد دوره تقسیم می‌شود. بدین ترتیب میانگین حرکت قیمت بازار در آن دوره مشخص میشود.

2- مووینگ اوریج نمایی (EMA)

اندیکاتور مووینگ اوریج اکسپوننشیال بر روی آخرین کندلهای تشکیل شده توجه بیشتری دارد و تنظیمات آن به گونه ای است که نسبت به تغییرات قیمت اخیر واکنش سریعتری نشان میدهد. در نتیجه خروجی سیگنال سریعتری نیز دارد. به همین علت است که نسبت به اندیکاتور مووینگ اوریج ساده محبوب تر است.

تشخیص روند با مویینگ اوریج

ارزش اصلی استفاده از شاخص میانگین متحرک تعیین سریع حضور و جهت روند و حرکت است. در این جا سه ​​نوع تنظیمات برای تمایز بین روند و حرکت وجود دارد. تنظیمات یا دوره ی بلند مدت ، دوره ی متوسط و دوره ی کوتاه مدت

اگر قیمت از MA بلند مدت عبور کند ، یک روند کلی رخ می دهد؛ در روند صعودی بالاتر یا در روند نزولی پایین تر

اگر قیمت از MA متوسط ​​ عبور کند ، روند کوتاه مدت قابل مشاهده است؛ بیشتر (صعودی) یا پایین (نزولی)

اگر قیمت از MA کوتاه مدت عبور کند ، شتاب و حرکت ناگهانی قابل مشاهده است؛ بیشتر (صعودی) یا پایین (نزولی)

جهت افتتاح حساب در بروکر رگوله شده بروکر آمارکتس amarketsکلیک کنید و 20% شارژ هدیه دریافت نمایید.

استراتژی سه مووینگ اوریج

یک مثال برای نقطه ورود به معامله  فروش :

معامله فروش ( sell) :  در بازه ی زمانی 4 ساعته باید  21MA  و MA55 عبور از 100MA  را از بالا به پایین انجام دهند. ترتیب قرار گرفتن مووینگ اوریج ها به این صورت حالت است که:  MA100 خط بالاترین و دورترین به کندل ها باشد و MA55 خط وسطی باشد و 21MA  خط پایینی و نزدیک به کندلها باشد. در این حالت که کراس سه moving average صورت گرفته است در صورتی که به لحاظ تحلیل تکنیکال موقعیت ورود منطقی باشد شرایط ورود به معامله آماده است.

عکس زیر یک پوزیشن معامله فروش ( sell) را نمایش میدهد.  که مووینگ اوریج  100 با رنگ قرمز و مووینگ اوریج 55 با رنگ زرد و و مووینگ اوریج 21  با رنگ آبی مشخص شده است :

جمع بندی

اندیکاتور مووینگ اوریج در تریدینگ ویو نیز قابلیت اجرا را دارد. شاخص میانگین متحرک کاربردهای زیادی در معاملات دارد. زیبایی آن در این واقعیت نهفته است که شما می توانید آن را به همان اندازه ساده و یا پیچیده که نیاز دارید بسازید. در انتهای ساده تر طیف، این شاخص می تواند به رفع نوسانات در بازار ناپایدار کمک کند. این امر باعث می شود که بتوانید آن چه را که اتفاق می افتد بدون توجه به سر و صدای ناپایداری، مشاهده کنید. یکی دیگر از کاربردهای اساسی، معیاری ابتدایی برای روند بازار در بازه زمانی مشخص است. همان طور که دیدیم، افزایش MA نشان دهنده روند صعودی است و MA کاهش یافته نشان دهنده روند نزولی است.

البته، می توانید پیچیدگی را از آن جا با میانگین متحرک نمایی و یا با استفاده از شاخص میانگین متحرک همراه با نوسان ساز برای تشخیص واگرایی افزایش دهید. میانگین متحرک یک خط ترسیم شده است که به سادگی میانگین قیمت یک جفت ارز را در یک دوره زمانی خاص، مانند 200 روز گذشته یا سال ، برای درک جهت کلی اندازه گیری می کند. همه چیزهایی که در مورد تجارت یاد می گیرید مانند ابزاری است که به جعبه ابزار معامله گران فارکس شما اضافه می شود. هنگامی که از ابزار مناسب در زمان مناسب استفاده می کنید، ابزارهای شما به شما شانس بیشتری برای تصمیم گیری تجاری مناسب می دهد اگر گونه ای درست به کار ببرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گوگل فارکس

تیم «گوگل فارکس» از طریق آموزش رایگانِ صحیح و با هدف ارتقاء سطح آگاهی و دانشِ جامعه ی معامله گرانِ بازارهای مالی ، فعالیت خود را از سال 1398 آغاز نموده است. ما باور داریم که گسترش دانش مالی و یادگیری می تواند به معامله گران در راه افزایش کیفیت معاملات کمک کند. هدف کارشناسان تیم «گوگل فارکس» ، شناسایی نیاز و هدف شما معامله گران گرامی است. از این رو درخواستهای خود را از طریق «تلگرام» با ما در میان بگذارید تا بتوانیم با ارائه خدمات بهتر به پیشرفت مالی شما عزیزان کمک کنیم.