اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104196281318027

✔️9 روش اصلی اقامت کانادا

کد: 140104196281318027

https://bit.ly/3RpuOJw

، تهران , (اخبار رسمی): اقامت کانادا ممکن است به شما هم این حس دست داده باشد که نیاز به تجربه سطح جدید و به مراتب بالاتری از زندگی، ثبات اقتصادی و رفاه اجتماعی داشته و بخواهید تا در کمترین زمان ممکن، با مهاجرت به کانادا و اقامت کانادا دست پیدا کنید. بدون شک، کانادا یکی از اولویت‌های اصلی مهاجرت به خارج از کشور است.

✔️9 روش اصلی اقامت کانادا
9 روش اصلی اقامت کانادا

کانادا دومین کشور پهناور دنیا است که برخلاف وسعت بی اندازه‌اش، از جمعیت کمی برخوردار بوده و شرایط بسیار مناسبی را برای پذیرش مهاجران واجد شرایط از سراسر دنیا ارائه می‌دهد.

مهاجرت به کانادا

وقتی صحبت از مهاجرت به کانادا و روش‌های اخذ اقامت کانادا می‌شود، مطمئناً هدف شما کسب ویزای موقت و توریستی کانادا نبوده و می‌خواهید تا از همان ابتدا برای مهاجرت دائمی به این کشور خوش آب و رنگ و دریافت اقامت ارزشمند کانادا اقدام کنید.

  • ویزای تحصیلی کانادا
  • ویزای اسپانسرشیپ خانوادگی
  • ویزای کار LMIA
  • روش اکسپرس اینتری – اسکیلد ورکر
  • برنامه نامزدی استانی PNP
  • ویزای استارتاپ کانادا (سرمایه‌گذاری و کارآفرینی)

چنانچه در امر مهاجرت کانادا جدی هستید، اما نمی‌دانید که چه روش مهاجرتی به کشور کانادا برای شما مناسب بوده و با شرایط فعلی تحصیلی، کاری و مالی شما هم‌خوانی بیشتری دارد، می‌توانید از ارزیابی و مشاوره تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام در این زمینه استفاده کنید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

پیش از بررسی روش مهاجرت تحصیلی به کانادا باید به این نکته اشاره کنیم که شما امکان شرکت در دوره آموزشی و تحصیلی کوتاه مدت کمتر از 6 ماه را با استفاده از ویزای توریستی و یا همان visitor کانادا دارید.

اما روش مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا مختص آن دسته از افرادی است که قصد ادامه تحصیل بلندمدت در یک مقطع دانشگاهی را در یکی از موسسات آموزشی معتبر DLI کانادا داشته و می‌خواهند از طریق تحصیل، کسب تجربه کار دانشجویی، فارغ‌التحصیلی و کار تمام وقت در بازار کار این کشور، به اقامت دائم کشور کانادا دست پیدا کنند.

در این روش، شما ملزم هستید تا مدارک متعددی از جمله ترجمه رزومه و سوابق تحصیلی، انگیزه نامه، توصیه‌نامه اساتید، ترجمه مدارک و ریز نمرات تحصیلی، مدرک زبان بین‌المللی و غیره را برای دپارتمان پذیرش یک دانشگاه و یا موسسه آموزشی کانادایی فرستاده و نامه پذیرش تحصیلی و یا همان acceptance letter را دریافت کنید.

مهاجرت خانوادگی به کانادا

از میان روش‌های اخذ اقامت کانادا می‌توان به گزینه اسپانسرشیپ کانادا نیز اشاره کرد که البته وابستگی زیادی به عضو خانواده شما در کشور کانادا دارد.

یعنی چنانچه عضوی از خانواده شما دارای حداقل 18 سال سن بوده و از شرایط حق شهروندی و پاسپورت کانادا و یا اقامت دائم PR برخوردار باشد، این امکان را دارد تا برای این روش مهاجرت به کانادا اقدام کرده و به عنوان اسپانسر مالی، دعوتنامه اسپانسرشیپ خانوادگی را برای شما ارسال کند.

البته تنها داشتن کارت اقامت و یا حق شهروندی برای اقدام طرح اسپانسرشیپ خانوادگی و مهاجرت به کانادا کفایت نکرده و فرد دعوت کننده باید از شرایط درآمدی و مالی مناسبی برای حمایت مالی فرد دعوت شده برخوردار باشد.

مهاجرت کاری به کانادا

اگر بخواهید از جنبه کاری به روش‌های اخذ اقامت کانادا و شرایط مهاجرت به کانادا نگاه کنید باید بگوییم که بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا نخست به سراغ دریافت جاب آفر و یا همان دعوتنامه کاری کانادایی می‌روند، سپس برای ویزای کار کانادا اقدام کرده و براساس آن، خود را برای مهاجرت بلند مدت به این کشور جذاب آماده می‌کنند.

 از میان راه‌های مهاجرت به کانادا، مهاجرت کاری LMIA گزینه چندان سرراست و راحتی نیست، اما کماکان جزو روش‌های محبوب و پرمخاطب مهاجرت به این کشور مهاجرپذیر محسوب می‌شود.

به طور خلاصه، LMIA مخفف عبارت Labour Market Impact Assessment به معنی  "ارزیابی تاثیر بازار کار" است و مدرک مهمی است که یک کارفرمای کانادایی برای استخدام و جذب نیروی کار خارجی به آن نیاز دارد.

به بیانی دیگر، یک گواهی مثبت LMIA نشان‌دهنده این موضوع است که برای یک موقعیت شغلی نیاز به جذب نیروی کار خارجی وجود دارد و در عین حال هیچ نیروی کار کانادایی و یا فرد مقیم دائم کانادا برای این پوزیشن کاری در دسترس نیست. از این رو، به گواهی مثبت LMIA نامه تائیدیه و یا همان confirmation letter نیز گفته می‌شود.

زمانی که کارفرمای کانادایی برای اخذ مجوز LMIA اقدام کند، نیروی کار خارجی امکان اپلای ورک پرمیت و یا همان ویزای کار کانادا را از سفارت این کشور خواهد داشت.

چنانچه مایل به اپلای و اخذ مجوز کار و مهاجرت به کانادا باشید، نیاز به موارد زیر خواهید داشت:

  • یک جاب آفر معتبر کانادایی
  • یک قرارداد کاری در کانادا
  • کپی مجوز LMIA
  • شماره LMIA

البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که تحت شرایط خاصی امکان اقدام برای روش مهاجرت IMP کانادا نیز وجود دارد که طی آن کارفرما می‌تواند بدون طی کردن پروسه اخذ مجوز LMIA برای جذب نیروی کار خارجی از ایران و یا هر کشوری در دنیا اقدام نماید.

اسکیل ورکر کانادا

اگر به دنبال اخذ اقامت کانادا از طریق مهاجرت کاری از همان ابتدا هستید، ممکن است روش اسکیل ورکر Skilled worker دولت فدرال کانادا برای شما مناسب باشد.

این روش مهاجرتی بر پایه یک سیستم هوشمند و آنلاین به نام اکسپرس اینتری بنا شده و طی مراحل مختلفی از جمله جمع‌آوری امتیاز مهاجرت به کانادا و شرکت در قرعه کشی، به فرد دارای مهارت و تخصص کاری اجازه شرکت در این برنامه مهاجرتی، اخذ مجوز کار و کارت اقامت PR کانادا را می‌دهد.

در مرحله اول، شما ملزم هستید تا در سیستم اکسپرس اینتری ثبت‌نام کرده و بر مبنای فاکتورهای مختلف دارای امتیاز، حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز را کسب کنید تا اجازه ورود به مرحله قرعه‌کشی Pool اکسپرس اینتری را پیدا کرده و مجاز به کسب امتیاز در مرحله دوم شوید.

چنانچه قادر به کسب حداقل 67 امتیاز از این برنامه شوید، می‌توانید یک پروفایل آنلاین در بخش Pool اکسپرس اینتری ارسال کنید و توسط سیستم جامع امتیازدهی CRS، مجاز به کسب حداکثر 1200 امتیاز شوید.

در صورتی که امتیازهای شما به حدنصاب لازم رسیده و بتوانید در مرحله قرعه‌کشی اسکیلد ورکر فدرال پیروز شوید دعوتنامه ITA برای شما ارسال می‌شود که با طی کردن مراحل مورد نیاز، گواهی اقامت دائم PR  کانادا برای شما و اعضای خانواده صادر شده و مجاز به انجام کار و زندگی دائمی در کشور کانادا خواهید بود.

برخورداری از پیشنهاد کاری و موقعیت شغلی در کانادا

در کنار فاکتورهای دارای امتیاز طرح اکسپرس اینتری فدرال، متقاضی برنامه اسکیل ورکر و مهاجرت کانادا نیاز دارد تا از تمامی شرایط زیر برخوردار باشد:

داشتن حداقل یکسال تجربه کار مستمر تمام‌وقت و یا معادل پاره‌وقت طی 10 سال گذشته

تجربه کاری متقاضی باید در یکی از ناک‌های مهارتی و شغلی مشاغل نظام‌مند کانادا یعنی ناک صفر(مشاغل مدیریتی)، ناک A(مشاغل تخصصی) و یا ناک B (مشاغل فنی و تجاری) باشد

برخوداری از تمکن مالی کافی

بهره‌مندی از مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی با حداقل نمره معادل CLB7

برنامه نامزدی استانی کانادا

در کنار روش مهاجرت نیروی کار ماهر فدرال به کشور کانادا، روش محبوب دیگری با نام PNP یا نامزدی استانی برای مهاجرت کانادا وجود دارد.

کانادا دارای 10 استان آلبرتا، منیتوبا، بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، کبک، ساسکاچوان، انتاریو و پرینس ادوارد آیلند است و هر یک از آنها دارای یک یا چند برنامه استانی مختص به خود هستند.

کسب حداقل 60 امتیاز از 100 امتیاز ممکن

برخورداری از حداقل یک سال تجربه کاری در 10 سال گذشته (در یک شغل تخصصی مورد نیاز این استان)

داشتن حداقل نمره زبان انگلیسی یا فرانسوی جنرال معادل CLB 4 برای طرح OID و یا CLB7 برای طرح EE

برخورداری از حداقل یک سال تحصیلات دانشگاهی

داشتن تمکن مالی کافی 

با کسب حداقل امتیاز مهاجرت به کانادا در این برنامه استانی، نوبت به ایجاد یک پروفایل علاقه‌مندی EOI می‌رسد که باید امتیازات و شرایط اولیه خود را در آن ادعا کرده و به مرحله قرعه‌کشی Pool استانی وارد شوید.

این مرحله کاملاً رقابتی بوده و چنانچه واجد شرایط شناخته شوید، دعوت‌نامه ITA برای شما ارسال می‌گردد، سپس نوبت به آپلود مدارک و ارسال پروفایل برای اداره مهاجرت استانی کانادا می‌رسد.  

چنانچه با فاکتورهای مهارتی و شرایط کلی شما موافقت شود و مورد تائید نامزدی استانی قرار بگیرید، این امکان را دارید تا از طریق دولت فدرال کانادا برای اقامت دائم کانادا PR اقدام کنید.

باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که لیست مشاغل مورد نیاز هر استان در کانادا در هر سال به روزرسانی و آپدیت شده و باید بر طبق فهرست Occupation In-Demand برای مهاجرت استانی اپلای کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]