اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104286305018027

شرایط و هزینه ویزای دانش آموزی کانادا

کد: 140104286305018027

https://bit.ly/3coDFel

، تهران , (اخبار رسمی): در سیستم آموزشی کانادا انواع مدارس خصوصی، دولتی، شبانه‌روزی، تیزهوشان، کالج‌های استانی، کالج‌های دانشگاهی و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی وجود دارد.در استان‌های مختلف کانادا تفاوت‌هایی در سیستم آموزش وجود دارد.در کانادا والدین می‌توانند کودکان خود را از 4 یا 5 سالگی در مهد کودک ثبت نام کنند.

شرایط و هزینه ویزای دانش آموزی کانادا
شرایط و هزینه ویزای دانش آموزی کانادا

اخذ بورسیه در مدارس کانادایی بسیار سخت و تقریبا غیرممکن است. به همین دلیل اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید باید توانایی پرداخت هزینه‌هایی مثل شهریه، تمکن مالی را داشته باشید.

بررسی مقاطع تحصیلی در کانادا

مقاطع تحصیلی در کانادا به سه سطح Primary معادل دبستان- راهنمایی، Secondary معادل دبیرستان و Post- secondary معادل کالج و دانشگاه تقسیم می‌شود. دانش‌آموز پس از پایان تحصیلات در مقطع دبیرستان یا Secondary می‌تواند وارد کالج یا دانشگاه شود. بسیاری افراد فکر می‌کنند کالج دوره‌ای قبل از دانشگاه مانند پیش دانشگاهی است اما کالج نوعی موسسه آموزشی مانند دانشگاه است ولی بیشتر روی آموزش مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار تمرکز دارد.

انواع مدارس در کانادا

انواع مختلف مدارس در کانادا وجود دارد که باید با توجه به سطح علمی دانش‌آموز، محل زندگی و توانایی مالی بهترین نوع مدرسه را انتخاب کرد.

دولتی

مدارس دولتی در سراسر کانادا وجود دارد و برای ثبت و نام و تحصیل هیچ هزینه‌ای از دانش‌آموزان دریافت نمی‌کنند، زیرا آموزش و تحصیلات عمومی در کانادا رایگان است. تمامی این مدارس از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی برای تدریس استفاده می‌کنند. ثبت نام در مدارس کانادا به صورت محلی است یعنی مدارس، کودکانی که محل زندگی آنها نزدیک مدرسه است را ثبت نام می‌کنند. از آنجایی که برخی مدارس تقاضای بیشتری برای ثبت نام دارند باید قبل از ثبت نام با مدرسه موردنظر تماس گرفت. هیئت مدیره مدرسه پس از ارزیابی دانش‌آموز تصمیم به ثبت نام می‌گیرند. در صورت نیاز کلاس‌های پشتیبان زبان انگلیسی و فرانسوی (ESL) برگزار می‌شود.

خصوصی

مدارس خصوصی در کانادا انواع مختلفی دارند. این مدارس برای آموزش در هر نیم سال یا برای یک سال تحصیلی شهریه دریافت می‌کنند. البته امکان اخذ بورسیه تحصیلی یا تخفیف در شهریه برای دانش‌آموزان ممتاز وجود دارد. باید به این نکته اشاره کرد مدارس خصوصی لزوما برتر از مدار دولتی نیستند، پس قبل از ثبت نام در یک مدرسه خصوصی باید درباره مدرسه به خوبی تحقیق کنید.

شبانه روزی

مدارس شبانه‌روزی نوعی از مدارس خصوصی هستند که خوابگاه درون مدرسه وجود داشته و دانش‌آموزان می‌توانند علاوه بر تحصیل در خوابگاه کنار همکلاسی‌های خود زندگی کنند. این نوع مدارس برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی بدون والدین خود را دارند گزینه مناسبی است.

تیزهوشان

مدارس تیزهوشان یا استعدادهای درخشان نوعی از مدارس دولتی هستند که دانش‌آموزان نمونه و بااستعداد می‌توانند در آن ثبت نام کنند. اگر دانش آموز در هنر، علم یا ... استعداد داشته یا در ورزش قوی باشد می‌تواند در آزمون ورودی این مدارس ثبت نام کند. برخی از مدارس تیزهوشان نیز توسط روانشناس از دانش‌آموزان تست هوش می‌گیرند. توجه داشته باشید ظرفیت این مدارس محدود است.

سایر مدارس

انواع مدارس فارسی زبان، مدارس آلمانی زبان، مدارس مذهبی و ... در کانادا وجود دارد. حتی امکان تحصیل خانگی در کانادا وجود دارد. البته قوانین تحصیل در خانه در استان‌های کانادا متفاوت است و حتی ممکن است از محیط خانه دانش‌آموز بازدید شود اما به طور کلی فراهم کردن برنامه تحصیلی اولیه و ارائه گزارش‌های پیشرفت برای آموزش در خانه از مهمترین قوانین است.

شرایط و مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا از مدارس کانادا چه مراحلی دارد؟ در ادامه به طور کامل به این سوال پاسخ می‌دهیم. والدین یا سرپرستان قانونی باید ثابت کنند که فرزندشان از مراقبت و حمایت مورد نیاز در طول اقامت در کانادا برخوردار خواهد بود. کودکان زیر 17 سال باید با والدین یا سرپرست قانونی خود به کانادا سفر کرده یا در کانادا متولی داشته باشند. امکان زندگی با خانواده‌های مطمئن کانادایی که صلاحیت آنها تایید شده نیز وجود دارد. در این صورت دانش‌آموز با خانواده‌هایی که حداقل دو کودک دارند زندگی خواهد کرد. سرپرست یک فرد بالغ مسئول است که دارای تابعیت کانادا یا اقامت دائم است و از دانش‌آموز مراقبت و حمایت می کند.

ارسال درخواست پذیرش

فرم ارزیابی و درخواست پذیرش مدرسه انتخابی را تکمیل کرده و با مدارکی که مدرسه اعلام کرده است ارسال کنید. پس از ارزیابی دانش‌آموز در صورت موافقت با تحصیل، نامه پذیرش تحصیلی صادر می‌شود که در مراحل بعدی برای اخذ مجوز تحصیل نیاز است.

دریافت ویزای دانش آموز و ویزای همراه دانش آموز

پس از اخذ پذیرش نوبت به اقدام برای اخذ ویزای دانش‌آموزی و ویزای همراه می‌رسد. دانش‌آموزان زیر 10 سال باید به همراه یکی از والدین خود برای تحصیل به کانادا سفر کنند. در این صورت ویزای توریستی 5 ساله برای همراه دانش‌آموز صادر می‌شود

در چه صورت برای تحصیل در کانادا نیازی به مجوز تحصیل وجود ندارد؟

دانش‌آموزان خارجی که برای تحصیل در کانادا ویزای دانش‌آموزی دریافت می‌کنند برای ادامه تحصیل باید مجوز تحصیل اخذ کنند اما در شرایط زیر نیازی به اخذ مجوز تحصیل وجود ندارد:

• در صورت ثبت نام در مهد کودک

• دانش‌آموزانی که والدین مجاز به کار یا تحصیل در کانادا دارند.

• کودکانی که پناهنده بوده یا مدعی پناهندگی هستند.

• دانش‌آموزانی که والدین پناهنده یا مدعی پناهندگی داشته باشند.

• افرادی که به عنوان یک بازدید کننده برای دوره یا برنامه مطالعاتی شش ماهه یا کمتر به کانادا آمده‌اند.

• افرادی که در یک دوره یا برنامه شش ماهه یا کمتر تحصیل خواهند کرد.

هزینه زندگی و تحصیل در مدارس کانادا چقدر است؟

هزینه زندگی در کانادا با توجه به نوع مدرسه، محل زندگی و ... می‌تواند متغییر باشد. در ادامه مهمترین هزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و اخذ ویزای تحصیلی را بررسی می‌کنیم.

هزینه های اپلای و اخذ ویزا

• تمکن مالی برای یک سال زندگی در کانادا حدود 12000 دلار است.

• هزینه اخذ مجوز تحصیل و انگشت نگاری حدود 180 دلار است.

• هزینه بلیط هواپیما بین 700 تا 2000 دلار است.

• حدود 300 دلار نیز باید برای بررسی مدارک دانش‌آموز به اداره آموزش و پروش مربوطه پرداخت کنید.

• هزینه ویزای توریستی همراه نیز بین 100 تا 185 دلار متغییر است.

شهریه مدارس

شهریه مدارس دولتی

شهریه مدارس با توجه به نوع مدرسه متفاوت است. مدارس دولتی کانادا رایگان هستند اما ممکن است از دانش‌آموزان بین‌المللی شهریه دریافت کنند پس بهتر است قبل از ثبت نام با مدرسه تماس گرفته و درباره شهریه اطلاعات لازم را کسب کنید.

شهریه مدارس خصوصی

میانگین شهریه مدارس خصوصی از 9000 تا 35000 دلار است. این شهریه برای مدارس روزانه و بدون خوابگاه است. برخی از مدارس خصوصی هم دوره روزانه و هم دوره شبانه‌روزی دارند. شهریه مدارس شبانه‌روزی تا 65000 دلار نیز ممکن است برسد. هزینه غذا، درمان، حمل و نقل و ... جدا بوده و شهریه فقط برای برنامه‌های درسی و خوابگاه پرداخت می‌شود. در اکثر مدارس خصوصی یونیفورم نیز باید تهیه شود که هزینه آن برعهده دانش‌آموز است. 

دبستان8000 تا 16000 دلار کانادا

دبیرستان12000 تا 16000 دلار کانادا

مدارس شبانه روزی30000 تا 80000 دلار کانادا

هزینه محل اقامت

در صورتی که مدارس خصوصی و شبانه‌روزی را برای تحصیل انتخاب کنید نیاز به پرداخت هزینه برای محل اقامت ندارید. نوعی از اقامت در کانادا به نام Home Stay وجود دارد که دانش‌آموز در ازای پرداخت ماهانه 1000 دلار در کنار یک خانواده کانادایی در یک اتاق مستقل زندگی می‌کند و وعده‌های غذایی نیز برعهده این خانواده است. هزینه اجاره خانه در کانادا به شهر و امکانات خانه بستگی دارد. اما به طور میانگین برای اجاره یک آپارتمان مبله و دو خوابه در کانادا باید ماهانه حدود 2000 دلار پرداخت کرد.

هزینه خورد و خوراک

با توجه به تعداد افراد خانواده‌ یا داشتن رژیم‌های غذایی خاص هزینه خورد و خوراک می‌تواند متفاوت باشد. به صورت عادی یک فرد اگر در هفته 6 روز در خانه غذا بخورد، حداکثر هزینه 70 تا 80 دلار خواهد بود. میانگین هزینه برای هربار غذا خوردن در رستوران نیز حدود 15 تا 30 دلار است.

هزینه رفت و آمد

تمام سرویس‌های حمل و نقل عمومی مترو، قطار، اتوبوس در کانادا تحت نظارت سامانه‌ای به نام TTC هستند. بر اساس قیمت‌هایی که در این سایت درج شده است هزینه بلیط یک روزه 3 دلار و 25 سنت است و این مبلغ برای دانش‌آموزان 2 دلار و 30 سنت است. 

سایر هزینه‌ها

• هزینه موبایل حداقل 35 دلار در ماه در ازای 1 گیگ اینترنت و مکالمه نامحدود

• هزینه اینترنت بین 50 تا 90 دلار در ماه

• هزینه قبض آب و برق بین 50 تا 70 دلار برای خانه‌های 1 یا 2 خوابه

• هزینه عضویت در باشگاه 40 تا 60 دلار

• هزینه درمان حدود 40 دلار

• هزینه تفریحات حدود 80 دلار

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | حقوقی و قانون