اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104306307818027

حداقل سابقه کار برای کانادا چقدر است؟

کد: 140104306307818027

https://bit.ly/3PLi0eM

، تهران , (اخبار رسمی): مهاجرت کاری به کانادا طبق برنامه 3 ساله کانادا برای پذیرش مهاجران، این کشور در سال‌های 2021 تا 2023، تعداد 1 میلیون و 233 هزار مهاجر می‌پذیرد که حدود 60% از این تعداد مهاجر برنامه‌های کاری وارد کانادا می‌شوند.هر شغل و تخصصی که داشته باشید، کانادا یکی از بهترین کشورها برای کار است.

حداقل سابقه کار برای کانادا چقدر است؟
حداقل سابقه کار برای کانادا چقدر است؟

کانادا با کمبود نیروی کار مواجه است. به‌همین دلیل بخش بسیاری از نیاز خود به نیروی کار را از طریق مهاجران تامین می‌کند.آمار مهاجرت کاری به کانادا هم با توجه به این موضوع در این سال‌ها افزایش داشته است.

بازار کار کانادا و مشاغل مورد نیاز

قبل از بررسی شرایط مهاجرت کاری به کانادا، بهتر است نگاهی به وضعیت کار در کانادا و مشاغل مورد نیاز این کشور بیندازیم. 

هر شغل و تخصصی که داشته باشید، کانادا یکی از بهترین کشورها برای کار است. با توجه به نیاز گسترده این کشور به نیروی کار، احتمال پیدا کردن کار در این کشور بسیار بالاست.

افرادی که قصد اخذ ویزای کاری کانادا دارند، باید مطمئن شوند شغل آن‌ها در طبقه‌بندی مشاغل کانادا یا لیست ناک کانادا وجود دارد یا خیر؟!

کانادا مشاغل موجود در بازار کار را تحت عنوان طبقه بندی ملی مشاغل کانادا (National Occupational Classification) یا به اختصار ناک NOC منتشر می‌کند. این شغل ها بر اساس وظایف کاری، ماهیت کار و اهدافی مانند مهاجرت و … در 5 رده دسته‌بندی می‌شوند.

شرایط ویزای کار کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کار با توجه به نوع ویزا و روش مهاجرتی متفاوت است. اما گرفتن ویزای کاری کانادا یک‌سری شرایط عمومی دارد که مهم‌ترین آن‌ها در زیر آمده است:

مهم‌ترین شرایط اخذ ویزای کار کانادا

  • سن زیر 40 سال (بجز روش ICT)
  • مدرک تحصیلی حداقل لیسانس
  • سابقه کارحداقل 1 سال
  • مدرک زبان آیلتس 6.5 معادل CLB 8

انواع ویزای کاری کانادا

برای مهاجرت از طریق کار به کانادا، 6 روش اصلی و مهم وجود دارد:

مهم‌ترین روش‌های مهاجرت کاری به کانادا

1-برنامه مهاجرت فدرال (Federal)

2-برنامه مهاجرت استانی (PNP)

3-جاب آفر کانادا (Job Offer)

4-ویزای کار بعد از تحصیل (PGWP)

5-ویزای خود اشتغالی

6-برنامه انتقال درون شرکتی (ICT)

با استفاده از این روش‌ها می‌توانید اقامت کانادا از طریق کار را بگیرید. در بین این روش‌ها، روش فدرال (شامل اسکیل ورکر و اسکیل ترید) و روش استانی تنوع بیشتری داشته و شرایط بهتری برای کار در کانادا برای ایرانیان در اختیار دارند.

مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه فدرال

این برنامه متداول‌ترین روش اخذ اقامت کاری کاناداست. متقاضیان خارجی باید در دو روش اسکیل ورکر (Skilled Worker) و اسکیل ترید (Skilled Trade) از طریق سیستم اکسپرس انتری برای اخذ ویزای کار کانادا اقدام کنند.

اسکیل ورکر کانادا (Skilled Worker)

کارگران و نیروهای متخصص می توانند با استفاده از برنامه اسکیل ورکر کانادا از طریق برنامه اکسپرس انتری و سیستم امتیازبندی، اقامت دائم کانادا از طریق کار را دریافت کنند.

از جمله شرایط مهاجرت کاری به کانادا در این روش؛ وجود شغل متقاضی در مشاغل سطح A، B یا 0 لیست ناک کانادا، حداقل 1 سال سابقه کار و داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی با نمره CLB 7 به بالاست.

اسکیل ترید کانادا (Skilled Trade)

نیروهای متخصص و فنی گروه شغلی B می‌توانند از طریق برنامه اسکیل ترید و شرکت در سیستم امتیازبندی، ویزای شغلی کانادا را دریافت کنند. از جمله شرایط اقامت کاری در کانادا از طریق برنامه اسکیل ترید؛ داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی با نمره CLB 5/CLB 4 و سابقه کاری است.

جاب آفر کانادا (Job Offer)

جاب آفر کانادا همان پیشنهاد شغلی است که از سمت یک کارفرمای مورد تایید برای کار در کانادا به متقاضی داده می‌شود. با داشتن شرایط مورد نیاز و پیدا کردن یک پیشنهاد شغلی در کانادا می‌توانید ویزای جاب آفر کانادا یا ویزای کاری کوتاه مدت کانادا بگیرید.

البته یک راه بهتر هم هست! می‌توانید این دعوت نامه کاری کانادا را در سیستم اکسپرس اینتری وارد کرده و امتیاز خود را برای اخذ اقامت کانادا از طریق کار افزایش دهید.

از جمله شهرهای کانادا که هرساله به واسطه جاب آفر نیروهای کار مورد نیاز خود را تامین می‌کند، می‌توان به تورنتو اشاره کرد. توصیه می‎‌کنیم مطلب کار در تورنتو را در این خصوص مطالعه کنید.

برای پیدا کردن جاب آفر در کانادا می‌توانید از کاریابی‌های کانادایی یا ایرانی کمک گرفته و لیست مشاغل مورد نیاز کانادا را هم به‌صورت مداوم زیرنظر بگیرید.

ویزای کار استانی کانادا (PNP)

دولت کانادا این اختیار را به استان‌ها داده است تا با توجه به نیازهای خود در زمینه کار، سرمایه‌گذاری، تحصیل و … مهاجر جذب کنند.

معمولاً در برنامه‌های استانی کانادا یک سیستم امتیازدهی وجود دارد که فرد بر اساس آن ارزیابی ‌شده و در نهایت می‌تواند ویزای کار کانادا را اخذ کند.

اخذ جاب آفر استانی کانادا و مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری هم در این روش ممکن است.

استان‌های بریتیش کلمبیا British Columbia، ساسکاچوان Saskatchewan و نیوبرانزویک New Brunswick با توجه به شرایط زندگی مناسب و بازار کار پررونق، از مهم‌ترین مقاصد کار در کانادا برای ایرانیان هستند.

ویزای خود اشتغالی کانادا

اگر در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی فعالیت می‌کنید و به‌دنبال اخذ ویزای کاری کانادا هستید، برنامه خوداشتغالی کانادا گزینه خوبی برای شماست. مهم‌ترین تخصص‌های مورد تایید برای اخذ این ویزا این موارد هستند:

  • تخصص‌های ورزشی تخصص‌های فرهنگی-هنری
  • ورزشکار، طراح ، مربی ورزشی ، نویسنده داور ورزشی ، نقاش ، راهنما و مربی برنامه‌های ورزشی ،نوازنده 
  • از جمله مهم‌ترین شرایط ویزای کار کانادا از طریق برنامه خوداشتغالی: داشتن حداقل 2 سال سابقه کار حرفه‌ای، کسب حداقل 35 نمره از 100 در سیستم امتیازبندی و تمکن مالی است.
  • البته کانادا درمورد این ویزا سخت‌گیری‌های زیادی دارد و تنها به افراد شاخص و حرفه‌ای در سطح جهانی ویزا می‌دهد.

ویزای کار بعد از تحصیل کانادا (PGWP)

دانشجویانی که مقطع بالاتر از دیپلم را در کانادا گذرانده‌اند، پس از فارغ التحصیلی می‌توانند به‌مدت 6 ماه دنبال کار بگردند و در صورت پیدا کردن کار، درخواست ویزای کار پس از تحصیل کانادا PGWP یا (Post Graduate Work Permit) بدهند.

ویزای شغلی کانادا برای دانشجویان تا سقف 3 سال صادر می‌شود و این افراد می‌توانند در این مدت سابقه کار در کانادا را به رزومه خود اضافه کنند. دانشجویان با این سابقه کاری می‌توانند از طریق برنامه تجربه کار کانادایی (Canadian Work Experience) یا روش‌هایی دیگر اقامت کاری دائم کانادا را اخذ کنند.

برنامه انتقال درون شرکتی ICT کانادا

برنامه ICT یکی از روش‌های مهاجرت شغلی به کانادا به‌صورت موقت است که می‌توان آن را به اقامت دائم و اخذ پاسپورت کانادا هم تبدیل کرد.

این برنامه به مدیران اجازه می‌دهد بدون نیاز به مدرک زبان و مدرک تحصیلی و بدون محدودیت سنی از طریق انتقال کسب و کار به کانادا، به این کشور مهاجرت کنند.

امکان اخذ ویزای همراه کاری کانادا برای اعضای خانواده و حتی تبدیل آن به اقامت دائم هم در این روش وجود دارد.

امتیاز بندی ویزای کار کانادا

همان‌طور که احتمالا تا الان متوجه شده‌اید، بسیاری از روش‌های مهاجرت کاری به کانادا تابع سیستم امتیازبندی هستند.

به‌غیر از روش خود اشتغالی، مابقی ویزاهایی که سیستم امتیازبندی دارند، منظور همان سیستم امتیازبندی اکسپرس انتری است.

در این سیستم طبق 6 معیار و در 2 مرحله به شما امتیاز داده می‌شود:

معیارهای امتیازبندی اکسپرس انتری کانادا

سن، میزان تحصیلات ، سابقه کار، مهارت‌های زبان انگلیسی/ فرانسوی، میزان انطباق پذیری ، داشتن پیشنهاد شغلی

هر چه امتیاز بالاتری کسب کنید، شانس اخذ ITA و اقامت کاری کانادا برای شما بیشتر است.

مدارک لازم برای ویزای کار کانادا

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار کانادا با توجه به نوع روش مهاجرتی و شرایط شما میتواند متفاوت باشد. اما معمولا برای مهاجرت به کانادا از طریق کار این مدارک را باید آماده کنید:

  • مدارک شخصی: پاسپورت معتبر و مدت‌دار، شناسنامه، عکس، کارت ملی، سند ازدواج، کارت پایان خدمت یا معافیت (برای آقایان)، در صورت لزوم کپی یا ترجمه این مدارک
  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی  (CELPIP, IELTS, TEF)
  • مدارک سوابق کاری
  • مدرک دوره‌های گذرانده شده و مهارت‌ها
  • مدارک تحصیلی معتبر و معادل سازی شده
  • مدارک تمکن مالی
  • مدارک نداشتن سو سابقه کیفری
  • ارائه نامه جاب آفر (در صورت وجود)
  • مدارک آزمایشات پزشکی و سلامت
  • ارائه رسید پرداخت هزینه‌های مربوطه

سخن پایانی

روش‌های مهاجرت کاری به کانادا متنوع است. در نتیجه هر فردی مطابق با شرایط خود می‌تواند با استفاده از یکی از روش‌های موجود برای اخذ ویزای کاری کانادا اقدام کند. نکته‌ای که در تمام این روش‌ها مشهود و قابل توجه است شرایط بهتر از نظر میزان درآمد، امکانات زندگی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]