اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105026315118027

تحصیل در کالج‌های کانادا

کد: 140105026315118027

https://bit.ly/3PIsg7E

، تهران , (اخبار رسمی): دوره کالج در کانادا مربوط به دوره‌هایی است که بیشتر روی آماده سازی متقاضی برای ورود به بازار کار تمرکز دارند.کالج‌ها از نظر تئوری تمرکز کمتری روی دروس گذاشته و بیشتر به جنبه کاربردی و عملیاتی توجه می‌کنند. دوره کالج در کانادا توصیه می‌شود که قصد ورود سریع به بازار کار را دارند.

تحصیل در کالج های کانادا
تحصیل در کالج های کانادا

دوره‌های کالج در کانادا توسط مراکز علمی معتبر برگزار می‌شوند که توسط اداره مهاجرت کانادا، تایید شده‌اند. به دلیل مدت کوتاه‌تر و فنی و حرفه‌ای بودن، پس از فارغ التحصیلی می‌توان فرصت‌های شغلی پیدا کرد.

برای شروع بهتر است اول بگوییم که کالج به چه نوع سیستم آموزشی گفته می‌شود؟ در کانادا به موسسات آموزشی کوچکتر از دانشگاه با تنوع رشته‌های تحصیلی کمتر که مدارک و گواهی نامه‌هایی را صادر می‌کنند و عموما بین ۱ تا ۳ سال به طول می‌انجامد کالج می‌گویند.

سیستم کالج در کانادا برای ارائه آموزش‌های فنی و دیپلم‌هایی که به تغییر روند کار و نیازهای یک اقتصاد در حال تغییر پاسخ می‌دهند، ساخته‌شده است. کالج های کانادا بیشتر بر آماده‌سازی متقاضی برای ورود به بازار کار تمرکز می‌کنند و در زمینه علمی، هنری، فنی‌ و حرفه‌ای و آموزشی فعالیت دارند. می‌توان گفت، کالج دوره‌ای بین مدرسه و دانشگاه است که به دو صورت دولتی و خصوصی فعالیت می‌کند.

ما شرکت در کالج‌هایی را توصیه می‌کنیم که دارای دوره کارورزی بعنوان بخشی از دوره اصلی هستند، زیرا این دوره به متقاضی این فرصت را می‌دهد تا بتواند در دوره کارورزی ارتباطات کاری خود را گسترش داده و شانس خود را برای استخدام شدن افزایش بدهد. کالج‌ها در کانادا به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. شرایط ادامه تحصیل در کالج های کانادا معمولا نسبت به دانشگاه ساده تر بوده و پیش نیاز های کمتری جهت ورود به کالج های کانادا وجود دارد. همچنین نمره زبان مورد نظر جهت ورود به دوره کالج کانادا نسبت به دانشگاه‌ها ساده تر خواهد بود. 

اخذ پذیرش جهت ادامه تحصیل کالج در کانادا کار تخصصی بوده و پیشنهاد می‌کنیم با مشاور خود این موضوع را مطرح سازید. مخصوصا اگر متقاضی قصد اخذ اقامت دائم کانادا از روش تحصیلی را داشته باشد، دانش کامل نسبت به انتخاب دوره مورد نظر در کالج بسیار اهمیت دارد. 

اگر بخواهیم کالج در کانادا را با سیستم تحصیلی ایران مقایسه کنیم، در واقع کالج‌ها همان مراکز آموزشی فنی و حرفه ای در کانادا به شمار می‌آیند که نقش اصلی آن‌ها آماده سازی نیروی کار برای ورود به بازار کار است. در حالیکه دانشگاه های کانادا متقاضیان را برای هدف های آکادمیک آماده می‌کنند.

دوره های زیر در کالج ها تدریس می‌شود:‌

  • دوره DEC. این دوره در کالج های کبک ارائه می‌شود و پیش نیاز ورود به آن دیپلم دبیرستان است.
  • دوره دیپلما ( پیش نیاز این دوره دیپلم و پیش دانشگاهی است)
  • دوره سرتیفیکیت (‌پیش نیاز این دوره‌ها دوره دیپلم است)
  • دوره پست بچلر (‌پیش نیاز این دوره‌ها دوره لیسانس است)
  • دوره بچلر (این دوره همان دوره لیسانس بوده که پیش نیاز ورود به آن دوره دیپلم و پیش دانشگاهی است)

نمره زبان مورد نیاز جهت اخذ پذیرش کالج در کانادا

برخی از کالج‌ها نیاز به نمره زبان حداقل آیلتس ۶ دارند. البته در بسیاری از کالج‌ها این امکان وجود دارد که متقاضی از طریق انجام تست آنلاین سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی خود را اثبات نماید.

شهریه کالج در کانادا

شهریه کالج های کانادا بین ۸,۰۰۰ تا ۱۶,۰۰۰ دلار در سال است. بازه هزینه‌ها بستگی به دوره و فشردگی کلاس‌ها دارد. در طول دوران تحصیل در کالج باید هزینه بیمه درمانی خود را نیز پرداخت نمایید. هزینه زندگی در کانادا را هم به لیست هزینه های تحصیلی خود اضافه کنید.

شرط سنی برای اخذ پذیرش تحصیلی در کالج های کانادا

طبق قانون هیچ شرط سنی برای اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی کانادا وجود ندارد. البته آفیسرهای اداره مهاجرت مسلما فاکتور سن را در ارزیابی پرونده ویزای متقاضیان در نظر می‌گیرند و باید برنامه تحصیلی متقاضی برای آفیسر توجیه پذیر باشد. برای مثال متقاضی که ۵۰ سال دارد و قصد تحصیل در دوره کالج کانادا را دارد، به سختی می‌تواند آفیسر را با مدارک خود قانع نماید که قصد تحصیل و بازگشت به کشور خود را دارد. بنابراین طبق قوانین قانون برای ممنوعیت اخذ پذیرش در مورد سن وجود نداشته ولی پرونده متقاضی باید برای آفیسر اداره مهاجرت توجیه پذیر باشد.

امکان اخذ ویزای همراه کاری متقاضی تحصیل در کالج کانادا

فرد همراه متقاضی اصلی می‌تواند برای دریافت ویزای بازدید یا ویزای کار اقدام نماید و محدودیتی در این مورد وجود ندارد و فرزند متقاضی نیز امکان برخورداری از تحصیل رایگان در کانادا را خواهد داشت.

انتقال واحد های درسی از کالج به دانشگاه های کانادا

Credit Transfer شیوه مرسوم در مورد ادامه تحصیل در کانادا برای دانشجویان کانادایی و همچنین دانشجویان بین‌المللی است. در این روش، دانشجو ابتدا در کالج مورد نظر خود دوره ای را شروع کرده و در ادامه بر اساس معدل بدست آورده در کالج می‌تواند دروس خود را به کالج یا دانشگاه دیگری انتقال دهد. این روش برای متقاضیانی که قصد ورود به دانشگاه های با رتبه بالا را دارند بسیار مرسوم است، زیرا متقاضی می‌تواند در دوره کالج که ورود به آن رقابت کمتری را می‌طلبد وارد شده و با تقویت مهارت زبان و همچنین پایه درسی، دروس خود را به دانشگاه مورد نظر انتقال دهد و ادامه آن را در آن دانشگاه پیگیری کند. کانادا در زمینه انتقال واحد های درسی بین کالج‌ها و دانشگاه‌ها، پیشرفته‌ترین کشور دنیا است. در بین استان های کانادا در زمینه انتقال واحدهای درسی، قوی‌ترین سیستم را استان بریتیش کلمبیا دارد. سالیانه در کل کانادا بیش از ۶۰ هزار دانشجو از سیستم انتقال واحد درسی استفاده می‌کنند.

امکان اخذ اقامت دائم پس از تحصیل در کالج های کانادا

پس از تحصیل در دوره های کالج در کانادا، بسته به استانی که در آن تحصیل کرده‌اید، روش های مهاجرتی مختلفی برای اخذ اقامت دائم کانادا وجود دارد. برای اخذ اطلاعات بیشتر به صفحه اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا مراجعه کنید.

در هر یک از ۱۱ استان کانادا جهت اخذ اقامت پس از تحصیل در دوره های کانادا شرایط خاصی وجود دارد. در برخی از استان‌ها پس از ادامه تحصیل بلافاصله امکان اخذ اقامت دائم وجود داشته و در برخی دیگر متقاضی ابتدا اجازه کار و سپس ویزای اقامت را دریافت می‌کند. در این خصوص با کارشناسان ، محبوب مهاجر سرزمین من، مشورت کنید.

انتخاب نوع کالج مورد نظر در کانادا بسیار حائز اهمیت است، زیرا شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در کالج های کانادا، نسبت به دوره انتخاب شده تفاوت زیادی دارد. یعنی یک سری از دوره‌ها متقاضی را برای اخذ اقامت و ویزای کار واجد شرایط می‌کنند. در حالیکه برخی از دوره‌ها این ویژگی را ندارند. از اینرو اهمیت مشاوره با کارشناسان پذیرش و ویزای تحصیلی، جهت ادامه تحصیل در کانادا بسیار زیاد است. 

بهترین کالج در کانادا

کالج‌های دولتی و خصوصی زیادی در کانادا وجود دارند. اما از میان آن‌ها برخی معروف ترند و رتبه علمی بالایی را به خود اختصاص داده‌اند.

شما می‌توانید با وارد کردن رشته تحصیلی خود در این وبسایت دولتی، مشاهده کنید که در کدام یک از کالج‌های کانادا می‌توانید تحصیل کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به صفحه اینترنتی هر کالج نیز اطلاعات بیشتر و برنامه‌های آن را برای دانشجویان خارجی ببینید.

نکات مهم برای پذیرش در کالج های کانادا

۱. برای ورود به کالج در کانادا مدرک دیپلم ضروری است.
۲. مدرک زبان برای اخذ ویزا اهمیت دارد.
۳. متقاضی می‌تواند دوره‌های زبان را با توجه به شروط کالج در کانادا بگذراند.
۴. اثبات این که شما از قانون پیروی می‌کنید، سابقه کیفری ندارید و برای امنیت کانادا خطری ندارید، اهمیت دارد.
۵. ممکن است شما نیاز به ارائه گواهی پلیس داشته باشید.
۶. شاید به ارائه گواهی سلامت نیز در مراحل بعد نیاز پیدا کنید.

امکان تحصیل کالج در کانادا بدون مدرک زبان

امکان پذیرش کالج در کانادا بدون مدرک زبان نیز وجود دارد. در صورت پذیرش بدون مدارک زبان باید در دوره‌های دانشگاه شرکت کنید. به این نوع پذیرش مشروط گفته می‌شود که دانشجو باید در دوره‌ها شرکت کند و توانایی زبان را به اثبات برساند. با این حال به دلیل نیاز داشتن به مدرک زبان در فرآیند ویزا و دریافت تایید آن بهتر است قبل از اقدام، مدرک زبان را در دست داشته باشید.

شرایط سنی لازم برای اخذ پذیرش کالج در کانادا

معمولا برای تحصیل کالج در کانادا سن ۱۸-۳۵ مورد بررسی قرار می‌گیرند.

هزینه کالج در کانادا و شهریه کالج های کانادا

هزینه تحصیل کالج در کانادا به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان به طور دقیق شهریه ثابتی را اعلام کرد. با این که شهریه کالج‌های کانادایی افزایش داشته است اما می‌توان گفت، هنوز شهریه‌های این کشور به نسبت کشورهایی نظیر استرالیا و انگلیس بسیار مناسب است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]