اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105136335418181

زندگی در آینده

زندگی در آینده: فناوری که روش زندگی ما را تغییر خواهد داد

کد: 140105136335418181

https://bit.ly/3zW6qIF

، (اخبار رسمی): فناوری که قبلاً در معرض آن قرار گرفته‌ایم و به آن عادت کرده‌ایم، راه را برای نوآوری بیشتر برای ما هموار کرده است. این فهرست از فناوری‌های فعلی و آینده مطمئناً این پتانسیل را دارد که زندگی ما را حتی بیشتر تغییر دهد.

زندگی در آینده: فناوری که روش زندگی ما را تغییر خواهد داد
زندگی در آینده: فناوری که روش زندگی ما را تغییر خواهد داد

چرخش مداوم فناوری جدید به این معنی است که محل‌های دفن زباله اغلب مملو از فناوری‌های قدیمی و منسوخ هستند.

فناوری قدرت انجام بسیاری از کارها را دارد و تغییر جهان یکی از آنهاست.

ما ممتازیم که در زمانی زندگی می‌کنیم که علم و فناوری می‌توانند به ما کمک کنند، زندگی ما را آسان‌تر کنند و در راه‌های زندگی روزمره‌مان تجدید نظر کنیم.

فناوری که قبلاً در معرض آن قرار گرفته‌ایم و به آن عادت کرده‌ایم، راه را برای نوآوری بیشتر برای ما هموار کرده است، و این فهرست از فناوری‌های فعلی و آینده مطمئناً این پتانسیل را دارد که زندگی ما را حتی بیشتر تغییر دهد.

در اینجا لیست ما از فناوری هایی است که "احتمالا" زندگی ما را برای همیشه در دهه آینده و پس از آن تغییر خواهند داد:

ما می‌توانیم تقریباً به هر کشوری در جهان بدون هیچ مشکلی پرواز کنیم، اما اگر روزی بتوانیم زمین را از فضا ببینیم چه می‌شود؟

شرکت هایی مانند Virgin Galactic، SpaceX و حتی Blue Origin آمازون، می خواهند روزی آن را به واقعیت تبدیل کنند و یک صندلی (بسیار گران) در یک سفینه فضایی به ما بدهند تا ما را به مدار ببرد. مسافران شاتل فضایی نیو شپرد آمازون قبل از بازگشت به زمین با چتر در ارتفاع 100 کیلومتری از سطح دریا برده خواهند شد.

استعمار سیارات دیگر

  • ما مدت زیادی است که بر روی زمین ویران می‌کنیم و این سیاره فقط می تواند برای مدت طولانی با طبیعت ویرانگر بشر تحمل کند.
  • اگر آن را نابود نکنیم، روزی از آن بزرگتر خواهیم شد. برنامه هایی برای استعمار سیارات دیگر در دست اجراست و بدون شک مریخ اولین بندر مورد نظر خواهد بود.
  • با جهش های رو به جلو در فناوری، این چشم انداز از آینده به سرعت به واقعیت علمی تبدیل می شود تا علمی تخیلی.

ربات‌ها در فضا و محل کار

ناسا در حال حاضر روبات هایی با اشکال و اندازه های مختلف به فضا می فرستد. با پیشرفت تکنولوژی، این امر منطقی است. ربات‌ها نیازی به نگرانی در مورد اکسیژن برای تنفس یا غذا برای خوردن ندارند و می‌توان آنها را پر از حسگرها برای ارسال داده‌ها به زمین نگه داشت.

همین امر در محل کار نیز صدق می کند. ربات‌ها می‌توانند کارهای سخت‌تر، خطرناک‌تر و کسل‌کننده‌تر را انجام دهند تا بشریت را از دردسر و خطر نجات دهند. آنها همچنین می توانند از نظر تئوری سریعتر، کارآمدتر و با اشتباهات کمتری نیز عمل کنند.

هوای شخصی

در دنیایی که در حال حاضر از لحاظ اجتماعی فاصله می گیریم و در اماکن عمومی ماسک می زنیم، خیلی سخت نیست که بگوییم روزی همه این کار را با دستگاه تنفسی غنی از فناوری انجام خواهیم داد.

Air Ring قبلاً یک ماسک تصفیه کننده هوا ساخته است که می تواند هوا را تمیز کند و ویروس ها و عوامل بیماری زا را از هوایی که کاربر تنفس می کند حذف کند.

در آینده، این نوع فناوری احتمالاً بسیار رایج تر خواهد بود.

Li-Fi

Li-Fi در چند سال گذشته آزمایش شده است و پتانسیل جالبی برای سرعت انتقال داده بسیار سریع دارد. Li-Fi به جای امواج رادیویی Wi-Fi از نور برای انتقال داده ها استفاده می کند. این فناوری از نظر تئوری قادر به انتقال داده با سرعت بسیار بالاتر است و همچنین کمتر در معرض تداخل است.

از آنجایی که طیف نور مرئی حدود 10000 برابر بزرگتر از طیف رادیویی است، پتانسیل بسیار بیشتری برای پهنای باند وجود دارد. همچنین تصور می شود که اگر Li-Fi بتواند از بین برود، به طور قابل توجهی ارزان تر از Wi-Fi خواهد بود

Li-Fi بتواند از بین برود، به طور قابل توجهی ارزان تر از Wi-Fi

خواهد بود.

بازی های ابری بدون ماشین

پخش فیلم و موسیقی امروزه کاملاً عادی است. طولی نمی کشد که ما نیز همین کار را با بازی ها انجام می دهیم. تصور کنید برای خدماتی که دیگر نیازی به داشتن کنسول یا رایانه ندارید، هزینه پرداخت می‌کنید، اما می‌توانید با پخش جریانی از فضای ابری، بازی‌های پیشرفته و مدرن را روی تلویزیون خود انجام دهید.

پهنای باند سریعتر، فناوری بازی بهتر و زیرساخت قابل اطمینان تر می تواند به زودی این امر را به واقعیت تبدیل کند.

نانوربات‌هایی که سلامت شما را بررسی می کنند

فناوری رباتیک دیگری برای نظارت و مراقبت از سلامت ما استفاده می شود. نانوربات‌های میکروسکوپی کوچک از نظر تئوری می‌توانند برای اسکن و نظارت بر درون ما برای کشف مشکلات سلامتی استفاده شوند.

همچنین ممکن است برای ترمیم اندام های آسیب دیده یا انجام روش‌های جراحی پیچیده و ظریف و رفع نیاز به جراحی سنتی تهاجمی استفاده شود. این می تواند به معنای زمان کمتر در بیمارستان، زمان بهبودی کمتر و زخم های کمتر باشد.

مزارع مرتفع

با ادامه رشد جمعیت زمین، فضای زندگی نیز کاهش می‌یابد، نه تنها برای انسان‌ها، بلکه برای حیوانات و گیاهانی که به آنها تکیه می‌کنیم.

منطقی است که آینده ای را ببینیم که در آن فناوری باید توسعه یابد تا زمین های کشاورزی در مکان های غیرعادی امکان پذیر شود. این مفهوم از مزارع مرتفع در وسط یک شهر کاملاً خارج از این دنیا نیست.

گوشت های آزمایشگاهی

گاوهای روی بلوک های برج ممکن است کمی دلخراش به نظر برسند، اما گوشت پرورش یافته در آزمایشگاه یک چیز واقعی است که در حال حاضر روی آن کار شده است. اگر دانشمندان بتوانند روشی مقرون به صرفه برای پرورش گوشت خوراکی در آزمایشگاه ایجاد کنند، روش زندگی و غذا خوردن ما را برای همیشه تغییر خواهد داد.

این تغییر نه تنها آسیب های زیست محیطی را که پرورش گوشت به جهان وارد می کند کاهش می دهد، بلکه جایگزینی اخلاقی برای گوشت خواری می سازد که بسیاری از مردم می توانند از آن لذت ببرند.

محققان دانشگاه توکیو توانسته‌اند گوشتی تولید کنند که شبیه ماهیچه‌های واقعی است و در نتیجه ساختار واقعی‌تری دارد. این بدان معناست که دانشمندان ممکن است بتوانند گوشت‌های استیک مانند را به جای چرخ کرده بسازند. به این معنی که گوشت های آزمایشگاهی می تواند قانع کننده تر باشد و مردم ممکن است بیشتر آن را بخورند.

اسکلت خارجی

اسکلت بیرونی رباتیک در حال حاضر توسط ارتش مورد استفاده قرار می گیرد تا به سربازان قدرت و توانایی بیشتری بدهد و کار آنها را آسان تر کند، اما می تواند به افراد ناتوان، به ویژه آنهایی که قادر به راه رفتن یا استفاده از بازوهای خود نیستند، کمک کند تا به راحتی از آن عبور کنند.

اندام های مصنوعی و روباتیک در حال حاضر یک واقعیت هستند، و ثابت شده اند که ارزشمند هستند، اما داشتن یک بدن رباتیک کامل، سطح کاملا جدیدی از آزادی را برای بسیاری در سراسر جهان فراهم می کند.

باورنکردنی ترین سلاح های آینده نگر و وسایل نقلیه جنگی مدرنی که خواهید دید

بازیافت و مهندسی مجدد

چرخش مداوم فناوری جدید به این معنی است که محل های دفن زباله اغلب مملو از فناوری های قدیمی و منسوخ هستند. یکی از کارهایی که نسل بشر در آینده باید انجام دهد این است که روش های جدیدی برای بازیافت، استفاده مجدد و مهندسی مجدد فناوری قدیمی برای به حداقل رساندن زباله و نجات جهان بیاموزد.

مردم در حال حاضر راه‌های جالبی برای بازیافت فناوری قدیمی ارائه کرده‌اند، از جمله تبدیل پلاستیک بلااستفاده به موادی برای سنگفرش جاده‌ها و پیاده‌روها.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش