اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105196343818027

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی Self Employed

کد: 140105196343818027

https://bit.ly/3SSOBSq

، تهران , (اخبار رسمی): خود اشتغالی کانادا مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی این سوال مطرح میشود که منظور از فرد خود اشتغال مهاجرت به کانادا چیست؟ فرد خوداشتغال نیروی کار خارجی است که تمام شرایط مهاجرت خوداشتغالی را داشته باشد و آفیسر مهاجرت را قانع کند که توانایی راه اندازی بیزینس شخصی خود را دارد.

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی Self Employed
مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

فرد خوداشتغال نیروی کار خارجی است که تمام شرایط مهاجرت خوداشتغالی را داشته باشد و علاوه بر همه آنها آفیسر مهاجرت را قانع کند که توانایی راه اندازی بیزینس شخصی خود را دارد.

داشتن سابقه مرتبط و هم چنین تصمیم داشتن برای امرار معاش از مسیر خود اشتغالی که در آن تسلط دارید، کلید موفقیت در اخذ اقامت دایم کانادا از طریق خود اشتعالی است.

  • سابقه کار مرتبط
  • تمایل به خود اشتغال ماندن در کانادا
  • داشتن تمایل و توانایی در جهت کمک ویژه به فعالیت تجاری خاصی در کانادا

همچنین فرد متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی باید اثبات کند که توانمندی راه اندازی کسب و کار را در کانادا داشته و میتواند برای خود موقعیت شغلی ایجاد کند.

خود اشتغالی

شرایط سابقه کار مرتبط جهت مهاجرت خود اشتغالی به کانادا برای هنرمندان و ورزشکاران

الف : دو سابقه کار یک-ساله در فعالیت های فرهنگی یا ورزشی خود اشتغالانه در پنج سال اخیر یا

ب: دو سابقه کار یک-ساله شرکت در فعالیت های فرهنگی یا ورزشی در سطح جهانی در پنج سال اخیر یا

شرایط سابقه کار مرتبط جهت مهاجرت خود اشتغالی به کانادا برای کشاورزان

دو سابقه کار یک-ساله در مدیریت مزرعه در پنج سال اخیر
شغل های خود اشتغال واجد شرایط در برنامه مهاجرت خود اشتغالی:

  • نویسندگان و مولفان
  • هنرمندان خلاق و مبتکر
  • موسیقی دانان
  • نقاش
  • مجسمه ساز و هنرهای تجسمی
  • متخصص در امور فنی تصاویر متحرک
  • صنایع دستی
  • طراحان خلاق

پیش نیاز مالی برای مهاجرت خود اشتغالی به کانادا

حداقل مبلغی برای این برنامه در نظر گرفته نشده است ولی آفیسر مهاجرت باید قانع شود که مهاجر خوداشتغال از نظر مالی توان کافی برای حمایت خود و خانواده را داشته و همچنین توان مالی برای راه اندازی اشتغال را نیز خواهد داشت.
امتیازبندی مهاجرت خوداشتغالی به کانادا

حداقل امتیاز لازم برای واجد شرایط شدن در این برنامه ۳۵ امتیاز است. یادآور میشویم که داشتن ۳۵ امتیاز به معنی این نیست که ویزا حتما به شما تعلق خواهد گرفت.

  • تحصیلات ۲۵ امتیاز
  • سن ۱۰ امتیاز
  • تجربه کاری ۳۵ امتیاز
  • توانایی در مهارت انگلیسی یا فرانسوی ۲۴ امتیاز
  • انطباق پذیری ۶ امتیاز
  • امتیاز لازم 35

چقدر طول می کشد؟

23 ماه، ممکن است لازم باشد بیومتریک را با برنامه خود ارائه دهید. این زمان پردازش  شامل  زمانی است که شما برای ارائه بیومتریک خود نیاز دارید میشود.

آیا تخصص شما در لیست تخصصهای مورد نیاز برای اقامت گرفتن‌ از طریق روش خود اشتغالی وجود دارد؟

میتوانید از اینجا دقیقا بررسی کنید که آیا تخصص شما جزء تخصصهای مورد نیاز برای اقامت گرفتن از طریق روش خوداشتغالی میباشد یا خیر.

اقامت گرفتن از طریق روش خود اشتغالی Self Employed

اگر در 5 سال گذشته 2 سال تمام وقت یکی از شرایط زیر را داشته اید و تخصص شما جزء تخصصهایی هست که در لینک انتهای متن آمده است می توانید برای خود اشتغالی فدرال اقدام کنید.
برای هنرمندان یا فعالان فرهنگی

دو سال تمام وقت خود اشتغال بوده باشید یا

دو سال فعالیتهایی در کلاس جهانی داشته اید یا

یکسال فعالیتهایی در کلاس جهانی داشته اید و یک سال تمام وقت خود اشتغال بوده اید

 برای ورزشکاران

دو سال تمام وقت خود اشتغال بوده اید یا

دو سال در مسابقات کلاس جهانی شرکت داشته اید یا

یکسال خود اشتغال بوده اید و یکسال در مسابقات کلاس جهانی شرکت داشته اید

 برای کشاورزان
دو سال مدیریت یک مزرعه

در صورت داشتن شرایط بالا بایستی امتیاز 35 را از فاکتورهای مختلف بیاورد که میتوانید امتیاز خودتان را از سایت دولت کانادا محاسبه کنید.

و در انتها بایستی بتوانید به آفیسر ثابت کنید که توانایی و قصد این را دارید که در کانادا به صورت خود اشتغالی کار کنید و طرح مناسبی برای این موضوع بتوانید ارائه دهید که مورد تایید آفیسر قرا بگیرد.

برای شروع برنامه، شما باید سابقه شغلی طبق شرایط زیر داشته باشید:

1- برای مشاغل مرتبط با موضوعات فرهنگی Cultural Activity:

الف- دو سال سابقه کار خوداشتغالی در بخش فرهنگی
ب- دوسال سابقه کار در سطح بین المللی در بخش فرهنگی
ج- یک سال سابقه کار در بخش “الف” و یک سال سابقه در بخش “ب”

2- برای مشاغل مرتبط با موضوعات ورزشی Athletics:

الف- دو سال سابقه کار خوداشتغالی در بخش ورزشی
ب- دوسال سابقه کار در سطح بین المللی در بخش ورزشی
ج- یک سال سابقه کار در بخش “الف” و یک سال سابقه در بخش “ب”

3- برای خرید مزرعه و مدیریت آن، نیاز به 3 سال سابقه در مدیریت مزرعه دارید.

امتیازبندی برنامه خوداشتغالی فدرال کانادا

متقاضی در سه گروه کشاورز، هنرمند، ورزشکار باید از 5 بخش زیر حداکثر 100 امتیاز کسب کنند:

  • تحصیلات حداکثر 25 امتیاز
  • تجربه کار حداکثر 35 امتیاز
  • سن حداکثر 10 امتیاز
  • دانش زبان حداکثر 24 امتیاز
  • انطباق پذیری 6 امتیاز

عوامل مهم برای موفقیت در خود اشتغالی کانادا

میزان سرمایه برای برنامه مهاجرت از طریق خود اشتغالی تعریف نشده است اما به صورت کلی هر چقدر منابع مالی شما (منابع نقدی و غیر نقدی) بیشتر باشد، احتمال موفقیت پرونده بیشتر است. حداقل سرمایه مورد نیاز بستگی به نوع کار شما و طرحی که برای فعالیت خوداشتغالی در کانادا شما ارائه خواهید داد دارد.
علاوه بر سرمایه لازم برای ایجاد بیزینس، هزینه‌های زندگی به مدت 6 ماه برای خود شما و خانواده باید در حساب بانکی شما موجود باشد.

سابقه شغلی شما برای اثبات اینکه شما به عنوان یک فرد خود اشتغال کسب درامد کرده باشید بسیار مهم است. اگر هنرمند یا ورزشکار با رزومه بین المللی نیستید باید سابقه شما به دقت تبیین و تنظیم شود . در هر صورت ارایه مدارک مالی از محل شغل شما لازم و ضروری است.
در طرح خود اشتغالی شما سن شما و سطح زبان انگلیسی شما بسیار تعیین کننده است. هر دو فاکتور مذکور باید با طرح شما همخوانی داشته باشد.

هدف از برنامه مهاجرت از طریق خود اشتغالی ارتقا سطح هنری، فرهنگی و یا ورزشی کانادا است. اگر تجربه، مهارت و قصد ایجاد حرفه خود را در کانادا به صورت خوداشتغال را دارید، حتما به این موضوع دقت کنید. داشتن یک طرح کلی به همراه هدف گذاری دقیق که در آن شناخت شما از کشور کانادا نمایان باشد ضروری است.

برای اثبات دو فاکتور منابع مالی و سوابق خوداشتغالی باید حساب بانکی و قرارداد‌های مربوط به شغل شما ارایه شود. کسب درآمد از محل شغل شما کمک بسزایی به افسر بررسی کننده پرونده شما برای رسیدگی به آن می‌کند. 

سوال و جواب‌های مهاجرت خود اشتغالی

۱)مریم در زمینه عکاسی مشغول به کار است. عکس های او در مجله هایی مانند نشنال ژئوگرافی و مجله های در آن سطح چاپ شده اند. مریم تاکنون جوایز بین المللی بسیاری را در زمینه عکاسی برنده شده و در ۵ سال اخیر مشغول به این فعالیت بوده است. آیا او از نظر شغلی واجد شرایط جهت مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی میباشد؟‌

بله. سابقه کار مریم برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه مهاجرتی خود اشتغالی مورد قبول است.

۲)منظور از ورزشکار یا هنرمند در سطح جهانی چیست؟‌

منظور این است که ورزشکار یا هنرمند در سطح جهانی شناخته شده باشد یا در بالاترین سطح آن رشته فعالیت کند و همچنین سایر همکاران او در همان سطح او را بشناسند. در برخی از ورزش ها یا فعالیت ها که خیلی پرطرفدار نیستند قوانینی وجود دارد که از این افراد حمایت میکند و حتی با وجود اینکه در سطح جهانی شناخته شده نیستند، در بالاترین سطح رشته خود بودن کافی است.

۳)چطور میتوانم تمایل خودم را در برنامه خوداشتغالی کانادا برای راه اندازی شغل شخصی به آفیسر اثبات کنم؟

روش های مختلفی در این زمینه وجود دارد که پیشنهاد میکنیم با مشاور مهاجرت خود مشورت نمائید. اما اگر بخواهیم به برخی از آنها اشاره کنیم میتوان سفر قبلی به کانادا یا داشتن طرح تجاری قوی یا یافتن شرکا تجاری در کانادا یا داشتن تجربه بیزینسی در زمینه مورد نظر و همچنین سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی اشاره کنیم.

۴)چطور میتوانم تمایل خودم را در برنامه خوداشتغالی کانادا در زمینه داشتن تمایل و توانایی در جهت کمک ویژه به فعالیت تجاری خاصی در کانادا اثبات کنم؟

هنرمندان و ورزشکاران در این زمینه باید آفیسر را قانع کنید که پس از ورود به کانادا فعالیت خود را ادامه میدهید و از طریق آن فعالیت کسب و کار راه اندازی خواهید کرد. در مورد کشاورزان، باید اثبات کنند که توانمندی خرید مزرعه در کانادا را داشته و تمام مسایل جزیی مدیریت مزرعه در کانادا را از قبیل جغرافی کانادا، مسائل مربوط به آب و خاک و قوانین کشاورزی در کانادا را آگاه هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]