اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105316370916287

استخدام مهندس کامپیوتر

کد: 140105316370916287

https://bit.ly/3pztebk

، (اخبار رسمی): مگر می‌شود از فناوری صحبت کنیم و حرفی از برنامه‌نویسی نزنیم. یکی از موارد مهمی که یک مهندس آی‌تی باید با آن آشنایی داشته باشد.

استخدام مهندس کامپیوتر
استخدام مهندس کامپیوتر

استخدام مهندس کامپیوتر

استخدام مهندس کامپیوتر

یکی از ترندهای جذاب این روزها، مهارت‌های کامپیوتر و فناوری اطلاعات است، خیلی از افراد رشته‌ی آی‌تی را انتخاب می‌کنند تا در این زمینه مشغول به کار شوند و در آینده یک زندگی خوب و راحت برای خود دست‌وپا کنند؛ اگر شما هم به علوم مرتبط با کامپیوتر و فناوری اطلاعات علاقه‌مندید،‌ این نوشته را تا انتها بخوانید تا کمی بیشتر با مفهوم آن آشنا شویم و بخش‌های مختلف آی‌تی را برای شما توضیح دهیم.

فناوری اطلاعات چیست؟
به زبان ساده می‌توان فناوری اطلاعات را یک گرایش میان‌رشته‌ای معرفی کرد، یک فرد آشنا به آی‌تی یعنی فردی که با علم برنامه‌نویسی، نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه‌های کامپیوتری، مباحث نوین تکنولوژی، تجارت الکترونیک و مدیریت آشنا بوده و قادر است آن‌ها را در راستای دستیابی به اهداف خود یا سازمان محل کارش به کار بگیرد؛ فناوری اطلاعات زیر مجموعه‌های مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

دانش پایه
یکی از بخش‌های مهم در صنعتی، آشنایی با مفاهیم عمومی و پایه‌ی آن است، مثلا اینکه کامپیوترها چگونه محاسبات و پردازش‌های خود را انجام می‌دهند یا مثلا هوش مصنوعی چیست و چه کاربردی دارد؟ به طور کلی هرچیزی که به نوعی به فناوری اطلاعات مرتبط است و یک دانشجو یا فرد علاقه‌مند به آی‌تی باید آن‌ها را بداند، در این بخش قرار می‌گیرند؛ با مراجعه به وبسایت همیار آی‌تی می‌توانید به منبع کاملی از این نوع آموزش‌ها دسترسی داشته باشید.

مدیریت کسب‌وکار
خیلی از افراد فکر می‌کنند، آی‌تی فقط به معنای کامپیوتر است، اما اینطور نیست، بخش زیادی از رشته‌ی آی‌تی یعنی دانش و مهارت ارتباط با افراد و کسب‌وکارها، اینکه شما بتوانید به رشد یک کسب‌وکار کمک کنید، به سازمان‌ها مشاوره بدهید یا پروژه‌های مختلف را مدیریت کنید، همه‌وهمه در این بخش قرار می‌گیرند، بنابراین مدیریت کسب‌وکار را در فناوری اطلاعات جدی بگیرید و سعی کنید به خوبی آن را فرا بگیرید.

دانش برنامه‌نویسی
مگر می‌شود از فناوری صحبت کنیم و حرفی از برنامه‌نویسی نزنیم، یکی از موارد مهمی که یک مهندس آی‌تی باید با آن آشنایی داشته باشد، برنامه‌نویسی است، البته این به آن معنا نیست که حتما در آینده برنامه‌نویس شوید، انتخاب حرفه‌ی برنامه‌نویسی به عنوان شغل، یکی از انتخاب‌های شماست.

امنیت و شبکه
یکی از جذاب‌ترین بخش‌های فناوری اطلاعات برای هرکسی آشنایی با مفاهیم امنیت و مدیریت شبکه‌های کامپیوتری است، اینکه شما بتوانید چندین کامپیوتر را به هم متصل کنید، داده‌ها را رد و بدل کنید و امنیت شبکه را تامین کنید، می‌تواند یکی از زمینه‌های مهم کاری در این رشته به حساب بیاید.

همچنین مفاهیمی مثل آدرس آی‌پی‌ها، سیستم‌های DNS و مدیریت سرورها، نحوه‌ی کار DHCP یا سایر بخش‌های یک شبکه‌ی کامپیوتری و همچنین آشنایی با توپولوژی و معماری شبکه‌ها، همه‌وهمه در این زیر مجموعه قرار می‌گیرند؛ به عنوان یک مهندس کامپیوتر و فناوری اطلاعات، لازم است تا اطلاعاتی نسبتا جامع نیز در این خصوص داشته باشید.

آموزش آفیس
شاید خیلی ساده و ابتدایی به نظر برسد، اما هر متخصص کامپیوتری باید بتواند به راحتی با نرم‌افزار اکسل کار کند و داده‌های خود را به کمک این نرم‌افزار مدیریت و تحلیل کند، علاوه‌بر اکسل یکی دیگر از برنامه‌هایی که حتما به آن احتیاج خواهید داشت، نحوه‌ی ساخت پاورپوینت‌های حرفه‌ای با نرم‌افزار مایکروسافت پاورپوینت است؛ پس یادتان نرود که مجموعه برنامه‌های آفیس را دست کم نگیرید!

مفاهیم کلی سخت‌افزار
یک مهندس کامپیوتر حرفه‌ای باید به نحوه‌ی عملکرد ابزار کارش مسلط باشد، اینکه شما بدانید یک کامپیوتر از چه اجزایی ساخته شده، چطور کار می‌کند و اگر مشکلی برای دستگاه‌تان پیش آمد، چطور آن را برطرف کنید، می‌تواند شما را به یک متخصص حرفه‌ای‌تر تبدیل کند، بنابراین اگر علاقه‌مندید در این زمینه هم حرفی برای گفتن داشته باشید، بد نیست سری به دسته‌بندی آموزش سخت‌افزار در سایت همیار آی‌تی نیز بزنید!

اینترنت و وب
اینترنت یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر زندگی‌های ما محسوب می‌شود، اینکه مفاهیم آن را درک کنید و بتوانید تا حدودی روی آن تاثیرگذار باشد، بسیار مهم است؛ شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چگونه سایت بسازیم ولی ندانید باید از کجا و چطور این فرایند را شروع کنید؛ طراحی وب‌سایت یکی از جذاب‌ترین و در عین حال پرسودترین زمینه‌هایی است که این روزها بین افراد رواج یافته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]