اطلاعات تماس
  • 091318*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106026375019075

از FCA بیشتر بدانید

کد: 140106026375019075

https://bit.ly/3QQRilM

، اصفهان , (اخبار رسمی): در ابتدا، بهتر است با مفهوم FCA بیشتر آشنا شویم. FCA مخفف (Financial Conduct Authority) یا همان سازمان رفتارهای امروز مالی است.

از FCA بیشتر بدانید
از FCA بیشتر بدانید

FCA چیست؟

به عنوان تنظیم کننده صنعت خدمات مالی در بریتانیا، اداره رفتار مالی(FCA) مسئول عملکرد بازارهای مالی در بریتانیا است. هدف این سازمان، تضمین بازار صادقانه و منصفانه برای افراد، مشاغل و اقتصاد به عنوان یک مرجع کلی است. FCA، این کار را با حمایت از مصرف کنندگان، حمایت از بازارهای مالی و ترویج رقابت انجام می دهد.

پس تا اینجا چند نکته نکات کلیدی در رابطه با اداره رفتار مالی  فرا گرفتیم که:

1- FCA چیست؟  مسئول بررسی بازارهای مالی بریتانیا است.

2- هدف این سازمان، تضمین بازارهای صادقانه و منصفانه از طریق حمایت از مصرف کنندگان، حمایت از بازارهای مالی و ترویج رقابت است.

3- FCA یک نهاد عمومی است که زیر نظر وزارت خزانه داری و پارلمان بریتانیا فعالیت میکند.

4- FCA از شرکت هایی که تحت نظارت خود هستند هزینه نیز دریافت می کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با سقف انتقال پول در ایران

سازمان رفتار مالی، سه هدف عملیاتی در حمایت از هدف استراتژیک خود دارد:

1.حمایت از مصرف کنندگان، حفاظت و ارتقای یکپارچگی سیستم مالی بریتانیا، و ارتقای رقابت سالم بین ارائه دهندگان خدمات مالی به نفع مصرف کنندگان.

2. FCA در 1 آوریل 2013 تأسیس شد و مسئولیت رفتار و مقررات احتیاطی مربوطه را از سازمان خدمات مالی بر عهده گرفت.

3. اهداف قانونی FCA تحت قانون خدمات مالی و بازارها در سال 2000 تنظیم شد و توسط قانون خدمات مالی در سال 2012 اصلاح شد. قانون سال 2012، تغییرات عمده ای را در نحوه تنظیم شرکت های خدمات مالی در بریتانیا ایجاد کرد. پس از بحران مالی 2008 تا 2009، بخش مالی، ریسک‌ها را به‌طور مؤثرتری مدیریت می کند.

اختیارات اداره رفتار مالی

FCA دارای اختیارات گسترده ای برای اجرای دستورات خود است، از جمله اختیارات قانون گذاری و تحقیق و اجرا. همچنین این قدرت را دارد که هزینه های ارائه خدماتش را افزایش دهد و از آنجایی که یک نهاد مستقل است و هیچ بودجه دولتی دریافت نمی کند، این موضوع میتواند در برخی از برهه های زمانی، برای آنها ضروری باشد. بنابراین، FCA از شرکت های مجازی است که فعالیت های تنظیم و مشخص شده توسط این شرکت و سایر نهادها مانند بورس های سرمایه گذاری شناخته شده را انجام می دهند، هزینه هایی را دریافت می کند.
این سازمان همچنین، قدرت معرفی و اجرای قوانین حاکم بر صنعت خدمات مالی بریتانیا را دارد و ممکن است هم سازمان‌ها و هم افراد مظنون به نقض آنها را مورد بررسی قرار دهد. اختیارات FCA به طور گسترده تر شامل موارد زیر است:

نظارت اداره رفتار مالی

FCA حداقل استانداردهایی را تعیین می کند که محصولات خدمات مالی – مانند حقوق بازنشستگی، کارت های اعتباری، ISA ها و سرمایه گذاری ها باید برای ورود به بازار، آنها را رعایت کنند و ممکن است شرکت ها را مجبور به خروج یا تغییر محصولاتی کند که در اجرای این قوانین کوتاهی می کنند. در نهایت، FCA این اختیار را دارد که فعالیت خدمات مالی را در صورت نقض قوانین، تا یک سال ممنوع کند و تصمیم بگیرد که آیا ممنوعیت نامحدودی را پس از آن دوره اعمال کند یا خیر!

مقررات FCA چیست؟

FCA نقش نظارتی را با بانک‌ها و سایر مؤسسات پرداخت ایفا می‌کند و اطمینان می‌دهد که آنها با مشتریان خود منصفانه رفتار می‌کنند، ایمن عمل می‌کنند و به گونه‌ای رفتار نمی‌کنند که رقابت را نادیده گرفته یا خطرات غیرقابل قبولی برای اقتصاد بریتانیا ایجاد کند. پیشگیری از پولشویی، تمرکز ویژه FCA در این بخش می باشد و به طور جدی در این بخش در حال فعالیت و بازرسی است. بانک‌ها و سایر شرکت‌های مالی باید در اجرای مقررات مربوط به انطباق AML، از جمله نظارت بر فعالیت‌های مشکوک، انجام ارزیابی ریسک و انتصاب نمایندگان گزارش‌دهنده این شرکت، نهایت همکاری را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با روش‌ های انتقال پول در ایران

مجوز مرجع رفتار مالی

همه ارائه دهندگان خدمات مالی بریتانیا، شرکت های سرمایه گذاری و شرکت های اعتبار مصرف کننده باید توسط FCA ثبت شده و مجاز باشند. روند درخواست می تواند بین 6 تا 12 ماه طول بکشد و شامل هزینه است. شرکت ها باید نشان دهند که استانداردهای نظارتی را رعایت می کنند و با FCA به شیوه ای باز و فعال همکاری خواهند کرد.

ساختار

خط مشی  FCA توسط هیئت مدیره تعیین می شود و FCA در برابر خزانه داری و از طریق آنها به پارلمان پاسخگو است. هیئت مدیره FCA، متشکل از اعضای اجرایی و غیر اجرایی، دارای تعدادی کمیته به شرح زیر است:

  • کمیته حسابررسی
  • کمیته نامزدی
  • کمیته ریسک
  • کمیته تصمیمات تنظیمی
  • کمیته حقوق و دستمزد
  • کمیته نظارت

تصمیم گیری روزانه و مدیریت کارکنان بر عهده کمیته اجرایی است. تیم مدیریت اجرایی FCA  بر استراتژی، جهت‌گیری و فعالیت‌های کلی FCA، از جمله ارائه طرح تجاری سالانه نظارت می‌کند.

اما وظایف اداره رفتار مالی بریتانیا چیست؟

بر اساس اعلام وب سایت FCA، این مرجع، رفتار 59000 شرکت خدمات مالی و بازارهای مالی در بریتانیا را تنظیم و آن ها را بررسی می کند. هدف از این کار، تضمین بازارهای صادقانه و منصفانه برای افراد و مشاغل در هر اندازه تجاری و البته بررسی تاثیر آنها روی کل اقتصاد است. سازمان این کار را در راستای حمایت از مصرف کنندگان، حمایت از بازارهای مالی و ترویج رقابت انجام می دهد. FCA توسط خزانه داری و پارلمان بریتانیا به صورت دقیق و مستقیم نیز کنترل می شود.

تأمین مالی سازمان رفتار مالی بریتانیا

در بخش های قبلی به طور کلی به این موضوع اشاره داشتیم که FCA، یک نهاد عمومی مستقل است که هزینه‌هایی را از شرکت‌های تحت نظارت خود دریافت می‌کند. هزینه های دوره ای که از شرکت‌ها دریافت می‌شود، بیشتر بودجه مورد نیاز FCA برای انجام وظایف قانونی خود را تامین می کند. این هزینه ها بر اساس عواملی مانند نوع فعالیت های تنظیم شده توسط یک شرکت، مقیاس آن فعالیت ها و هزینه های نظارتی متحمل شده توسط FCA دسته بندی و از شرکت ها وصول خواهد شد.

FCA دارای قدرت های گسترده ای است، اما اگر بخواهیم سه هدف عملیاتی که این سازمان در حال دنبال کردن آنهاست را به طور مختصر برای شما بیان کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای تضمین درجه مناسبی از حمایت برای مصرف کنندگان
  • برای تقویت یکپارچگی بازار و محافظت از سیستم مالی بریتانیا
  • برای ترویج رقابت در جهت منافع مصرف کنندگان

قطعا بریتانیا می تواند با بررسی رفتار مالی در سطح گسترده، جلوی بسیاری از مشکلات مالی در زمینه خرید پوند یا فروش پوند را گرفته و به سمت رشد و پیشرفت امور مالی حرکت کند. منتظر مقالات بعدی نیز باشید تا بیشتر با فعالیت های این سازمان آشنا شوید.

صرافی انگلستان با دارا بودن مجوز FCA آماده ارائه خدمات مالی در زمینه انتقال پوند به انگلیس و ایران و خدمات صرافی در لندن با بهترین قیمت پوند می باشد. شما می توانید با ما تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس مارکتینگ آداس

مسیر موفقیت کسب و کار شما از آداس میگذرد! این یک شعار نیست، بلکه پیشنهادی است که از یک تیم خلاق و توانمند به شما ارائه میشود.تیم متخصصی که سال هاست با چالش های واقعی دنیای کسب و کار روبه رو شده است و در یافتن خلاقانه ترین و بهترین راه حل ها تخصص دارد.

اطلاعات تماس
  • 091318*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه