اطلاعات تماس
  • 091318*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106046376919075

هزینه تحصیل در انگلستان

کد: 140106046376919075

https://bit.ly/3dXuh28

، اصفهان , (اخبار رسمی): انگلیس به دلیل داشتن دانشگاه‌های سطح بالا و همچنین دارا بودن شرایط رفاه بالای زندگی دانشجویی همواره یکی از اصلی‌ترین مقاصد دانشجویان بین‌المللی برای مهاجرت تحصیلی بوده و هست.

هزینه تحصیل در انگلستان
هزینه تحصیل در انگلستان

البته این کشور علاوه بر داشتن دانشگاه‌های خوب، به بالا بودن هزینه تحصیل نیز معروف است! هزینه‌ای که قطعا به تضمین موقعیت شغلی آینده‌تان می‌ارزد. ما در این نوشته شما را با هزینه های تحصیل در انگلستان و هزینه زندگی دانشجویی در انگلیس آشنا خواهیم کرد تا اگر می‌خواهید این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود برگزینید، تمام شرایط و جوانب هزینه تجصیل در انگلستان را از پیش بدانید.

هزینه دانشگاه‌های انگلیس

قبل از برگزیت، یعنی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دو معیار برای هزینه دانشگاه های انگلیس موجود بود:
(1) هزینه Home status برای دانشجویانی که شهروندان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس و یا ایرلند بودند. این هزینه کمتر از هزینه‌ای است که دانشجویان بین‌المللی موظف به پرداخت آن هستند.
(2) هزینه international: هزینه‌ای حدود 2 یا 3 برابر هزینه‌ای که شهروندان اتحادیه پرداخت می‌کنند. این هزینه مختص دانشجویان بین‌المللی است.
اما بعد از برگزیت، تغییراتی در این قوانین رخ داد. پس از برگزیت دیگر این تفاوت معیار وجود ندارد و همه دانشجویان هزینه‌ای شبیه به هم را برای تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان پرداخت می‌کنند. البته لازم به ذکر است که این تغییر قوانین برای دانشجویان ایرلندی و یا کسانی که دوره تحصیلی خود را پیش از سیاست‌های جدید شروع کرده‌اند، اعمال نمی‌شود.


شهریه دانشگاه‌های دولتی انگلیس
هزینه های تحصیل در انگلستان در دانشگاه های دولتی متغیر است و گاهی حتی دانشگاه به دانشگاه، بسته به رشته و طول تحصیل شما فرق می‌کند. هزینه اولیه شهریه دانشگاه حدود 5500 تا 10200 یورو است و اگر دانشجوی بین‌المللی باشید باید به این هزینه اولیه، بین 3000 تا 8000 یورو نیز اضافه کنید.

شهریه دانشگاه های خصوصی انگلیس
به طور کلی آموزش عالی خصوصی در انگلیس گران‌تر از تحصیل در دانشگاه‌های دولتی خواهد بود. این دانشگاه‌ها معمولاً میان شهروندان اتحادیه اروپا با شهروندان بین‌المللی از منظر هزینه‌ها و شهریه تفاوتی قائل نمی‌شوند. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی بین 5000 تا 35000 یورو تمام می‌شود. گران‌ترین شهریه نیز برای رشته‌های بازرگانی و پزشکی هستند.

به طور کلی هرچه دانشگاه‌ شما معتبرتر باشد احتمالا گران‌تر نیز خواهد بود. علاوه بر این دانشگاه‌هایی که تجهیزات بیشتری دارند نیز معمولاً شهریه‌ای بیشتر نیز در نظر می‌گیرند. طول دوره نیز بر هزینه‌های شما مؤثر است. در بعضی از دانشگاه‌های انگلیس –البته نه همه آن‌ها- هزینه دوره فوق لیسانس و دکترا بیشتر از شهریه لیسانس است.
اگر بخواهیم هزینه شهریه دانشگاه‌های انگلیس را بر اساس مقطعی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید نیز طبقه‌بندی کنیم نتیجه چنین خواهد بود:
هزینه تحصیل در انگلستان در دوره کارشناسی: از حدود 12هزار تا 38هزار پوند. این میزان بسته به رشته و دانشگاه‌ شما متفاوت خواهد بود.
هزینه تحصیل در انگلستان در دوره‌های فوق لیسانس و دکترا: شهریه دانشگاه شما در این مقاطع بستگی به رشته‌ای دارد که انتخاب کرده‌اید، چرا که تحصیل در بعضی از رشته‌ها نظیر پزشکی معمولاً گران‌تر هستند. علاوه بر این، از آنجا که این دوره‌ها تخصصی‌تر هستند، ممکن است هزینه‌هایی اضافی نیز به شهریه اضافه شود که باید از آن‌ها نیز آگاهی کافی داشته باشید. این موارد را باید به صورت تک‌به‌تک از دانشگاه مقصدتان پیگیری کنید. هزینه تحصیل در انگلستان در دوره کارشناسی ارشد که معمولاً در انگلستان یک سال به طول می‌انجامد چیزی حدود 19هزار تا 27هزار پوند خواهد بود و برای دوره دکترا نیز چیزی حدود 20هزار تا 38هزار پوند.

بیشتر بخوانید: 3 روش حواله پوند از انگلستان به ایران و برعکس

مقرون به صرفه‌ترین دانشگاه های انگلیس

شما به عنوان دانشجویان بین‌المللی می‌توانید دانشگاه‌های اقتصادی‌تری نیز در انگلیس پیدا کنید، به نحوی که دوره لیسانس یا فوق لیسانس شما هزینه‌ای معادل 5000 یورو و یا کمتر داشته باشد. البته اکثر این دانشگاه‌ها این امکان تحصیل ارزان‌تر را فقط برای شهروندان اتحادیه اروپا در نظر می‌گیرند اما یافتن بعضی از این دانشگاه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی نیز امری غیرممکن نیست. دانشگاه استرلینگ و دانشگاه استون از این دانشگاه‌ها هستند.

 

هزینه زندگی دانشجویی در انگلیس
اینکه هزینه زندگی دانشجویی در انگلیس در چه حدی باشد بیشتر به محل زندگی‌تان بستگی دارد. در شهرهای بزرگی مانند لندن هزینه ماهانه زندگی شما بیشتر از 1500 یورو خواهد بود؛ اما در دیگر شهرها هزینه زندگی ماهانه می‌تواند بین حدود 500 تا 1200 یورو باشد. 
هزینه خوراک
دانشجویان در انگلیس چیزی حدود 150 تا 250 پوند در ماه را صرف هزینه خوراک خواهند کرد. البته اگر عادت دارید از بیرون غذا سفارش دهید و یا غذای خود را در کافه و رستوران می‌خورید، این هزینه بسیار بیشتر نیز خواهد شد. به طور کلی میانگین قیمت مواد اولیه غذایی در انگلیس چنین است:
•    1 قرص نان: 1 پوند
•    1 لیتر شیر: 0.90 پوند
•    12 تخم‌مرغ: 1.95 پوند
•    1 کیلوگرم پنیر: 5.60 پوند
•    1 کیلوگرم سیب: 1.80 پوند
•    1 کیلوگرم موز: 1.10 پوند
•    1 وعده غذایی در رستوران‌های مقرون به صرفه: 12 پوند
پوشاک 
هزینه پوشاک شما در انگلیس می‌تواند بسیار متغیر باشد چرا که بیشتر از همه به عادات شخصی شما و میلتان به خرید لباس برمی‌گردد. اما به طور میانگین ممکن است چیزی حدود 35 تا 55 پوند در ماه را برای خرید پوشاک خود صرف کنید. این میزان بسته به عادات خرید شما می‌تواند از این کمتر یا بیشتر باشد.
هزینه رفت و آمد
در انگلیس برای رفت و آمد روزانه‌تان بهتر است از وسایل نقلیه عمومی پیشرفته این کشور استفاده کنید. اکثر این وسایل نقلیه عمومی تخفیفی ویژه برای دانشجویان دارند. این تخفیف‌ها از شهر به شهر دیگر و یا حتی منطقه‌ای به منطقه‌ای دیگر ممکن است متفاوت باشد، اما به طور کلی بعضی از این تخفیف‌های ویژه را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:
•    قطار: 30 درصد تخفیف
•    مترو: 30 درصد تخفیف
•    اتوبوس: 1.5 تا 2.5 پوند
هزینه مسکن
بسیاری از دانشگاه‌های انگلیس کمپس و یا خوابگاه‌هایی دارند که با اجاره آن‌ها می‌توانید از هزینه مسکن و حتی رفت و آمد خود بکاهید، زیرا اکثر آن‌ها در نزدیکی دانشگاه شما واقع شده‌اند. این اقامتگاه‌های دانشجویی به خصوص برای دانشجویان سال اول بهترین گزینه برای اقامت هستند.
خانه‌های خصوصی بیشترین محبوبیت‌ را میان دانشجویان سال‌های بالاتر دارند و قیمت‌هایشان (به یورو) به طور ماهانه و به طور حدودی بدین شرح است:
•    آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 740 یورو
•    آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 610 یورو
•    آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 1255 یورو
•    آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر: 975 یورو
کتاب
بسته به دوره آموزشی و یا رشته خود، احتمالاً حداقل چیزی حدود 30 پوند در ماه را باید برای هزینه‌های کتاب یا دیگر ملزومات درسی کنار بگذارید.


بورسیه‌ها و کمک‌های مالی دانشگاه

در انگلستان، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در هر ترم و یا هر سال و یا هر دوره تحصیلی برای اخذ انواع بورسیه‌ها و دیگر حمایت‌های مالی اقدام کنند. برای اینکه بتوانید این حمایت‌ها را دریافت کنید، باید واجد شرایطی باشید. بورسیه‌ها معمولاً بر اساس معیارهای مختلفی اعطا می‌شوند:
•    نیاز مالی
•    ملیت
•    پیشرفت تحصیلی
شما همچنین می‌توانید فرصت‌های بورسیه را در سایت Study in UK مشاهده کنید و یا در سایت دانشگاه مورد نظرتان به دنبال شرایط بورسیه و حمایت مالی بگردید.

بیشتر بخوانید: صرافی در لندن و حواله پوند به انگلیس

کار دانشجویی
آن دسته از دانشجویان بین‌المللی که دوست دارند در حین تحصیل به کار پاره‌ وقت در انگلیس نیز بپردازند، می‌بایست شرایطی را داشته باشند و از قوانینی نیز پیروی کنند. به طور کلی دانشجویانی که بیشتر از شش ماه در انگلستان می‌مانند اجازه دارند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و این بدین معناست که صرف داشتن ویزای دانشجویی موجب می‌شود بتوانید حدود 20 ساعت در هفته کار کنید. ضمناً در دوران تعطیلات دانشگاه نیز می‌توانید برای اخذ مجوز کار تمام وقت اقدام کنید.

هزینه‌های تحصیل در انگلستان متغیر است. برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید و معتبرترین دانشگاه را با بهترین هزینه انتخاب کنید، احتمالاً نیاز به مشاوره کارشناسانی خبره در این زمینه خواهید داشت. کارشناسان صرافی برتر در این زمینه به یاری شما آمده و شما را برای بهترین راه مهاجرت تحصیلی به انگلیس، برآورد هزینه دانشگاه های انگلیس و دیگر انواع مهاجرت یاری خواهند کرد. ضمناً از آنجا که بانک‌های ایرانی تحریم هستند، برای پرداخت شهریه دانشگاه‌های انگلیس و یا هر نوع دیگری از انتقالات مالی به واسطه‌ای نیاز خواهید داشت. صرافی لندن برتر به عنوان یک صرافی قانونی و معتبر با بهرترین قیمت پوند می‌تواند در این زمینه نیز به یاری شما بیاید و در نقش واسطه عمل کند تا در سریع‌ترین حالت ممکن بتوانید انتقالات ارزی را نیز به انجام برسانید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس مارکتینگ آداس

مسیر موفقیت کسب و کار شما از آداس میگذرد! این یک شعار نیست، بلکه پیشنهادی است که از یک تیم خلاق و توانمند به شما ارائه میشود.تیم متخصصی که سال هاست با چالش های واقعی دنیای کسب و کار روبه رو شده است و در یافتن خلاقانه ترین و بهترین راه حل ها تخصص دارد.

اطلاعات تماس
  • 091318*****
[نمایش اطلاعات]