اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106076385918707

با استفاده از این 2 قانون کاملا عملی انگیزه خود را افزایش دهید

کد: 140106076385918707

https://bit.ly/3RkSwGm

، (اخبار رسمی): حالا که اینجا هستید، می دانم که روزهای زیادی را از جایی شروع کرده‌اید که می خواستید به اهداف خود برسید، می خواستید رویاهای بزرگ خود را دنبال کنید، اما هیچ کاری نمی توانستید انجام دهید

با استفاده از این 2 قانون کاملا عملی انگیزه خود را افزایش دهید
با استفاده از این 2 قانون کاملا عملی انگیزه خود را افزایش دهید

حالا که اینجا هستید، می دانم که روزهای زیادی را از جایی شروع کرده اید که می خواستید به اهداف خود برسید، می خواستید رویاهای بزرگ خود را دنبال کنید، اما هیچ کاری نمی توانستید انجام دهید. چند روز گذشته است و شما نتوانسته اید به عادت های جدیدی که برای خود برنامه ریزی کرده اید متعهد شوید. امروز می خواهیم دو روش برای افزایش انگیزه به شما معرفی کنیم تا بتوانید هر مسیر سختی را به راحتی پشت سر بگذارید.

سادگی این روش‌ها را دست کم نگیرید، مدتی از این دو روش استفاده کنید و نتیجه را ببینید. اگرچه هیچ روش، تکنیک یا قانونی وجود ندارد که همیشه به شما انگیزه دهد و همیشه شما را در مسیر درست نگه دارد، اما می توانید با کمک این دو روش از مسیرهای سختی که در انتظار شماست عبور کنید. » روش اول افزایش انگیزه: تکنیک دو دقیقه ای! فرض کنید می خواهید پایان نامه فارغ التحصیلی خود را بنویسید یا می خواهید شروع به ورزش کنید یا می خواهید کارهایی را که باید در طول روز انجام دهید، برای هر یک از این کارها احتمالاً تا این لحظه از زندگی خود متوجه شده اید که سخت ترین کار بخش مبانی است. اگر می توانید شروع کنید، به این معنی است که قسمت سخت جاده را پشت سر گذاشته اید.

مطالب مرتبط: دارن هاردی

چرا این تکنیک کار می کند؟

اگر درس‌های فیزیک مدرسه خود را به خوبی به خاطر دارید، یکی از قوانین حرکت نیوتن این بود که جسمی که در حال حرکت یا در حال سکون است به طور طبیعی به حرکت خود ادامه می‌دهد یا می‌ایستد مگر اینکه نیروی خارجی به آن وارد شود. صبر کنید، تمام روح، ذهن و بدن شما می خواهند در این حالت بمانند و نمی خواهند شما تغییر کنید.

به محض شروع و جرقه اولیه حرکتت را در این دو دقیقه زدی

سپس ادامه کار بسیار آسان تر خواهد بود.

 نمونه هایی از استفاده از تکنیک دو دقیقه ای  

فرض کنید می خواهید یک سنگ بزرگ و گرد را جابجا کنید. در ابتدا حرکت سنگ نیاز به فشار زیادی دارد، برای اینکه سنگ حرکت کند باید فشار زیادی بکشید، اما پس از حرکت و شروع به حرکت، ادامه هل دادن آن برای شما بسیار راحت تر خواهد بود.

بنابراین دفعه بعد که برای انجام کاری که باید انجام دهید مشکل دارید، قانون دو دقیقه را به خاطر بسپارید و شروع کنید. اصلا به ادامه فکر هم نکن حتی اگر بعد از این دو دقیقه دیگر نخواهید به کار ادامه دهید، مشکلی نیست. حداقل برای شروع این دو دقیقه به خودتان افتخار کنید. این کار باعث افزایش عزت نفس شما می شود، زیرا با این روش ساده، احتمال انجام کارتان بسیار افزایش می یابد.

مطالب مرتبط: موفقیت مالی  ارل نایتینگل

مثال دوم: مطالعه  

فرض کنید می خواهید مطالعه کنید و به خودتان قول داده اید که هر روز چهار ساعت مطالعه کنید. یک هفته به قولت می مانی و یک روز حوصله درس خواندن را هم نداری و چیزی نمی خوانی. احتمالاً در پایان روز احساس بیماری خواهید کرد. چون به قولی که به خودت دادی عمل نکردی، اما اینجاست که تفاوت بین مردم پیدا می شود.

لازم نیست از ابتدا به پایان کار فکر کنید.

لازم نیست به این فکر کنید که چند ساعت کار در انتظار شماست.

لازم نیست به این فکر کنید که چقدر خسته خواهید شد.

فقط به خود قول دهید که تا دو دقیقه دیگر کار را شروع خواهید کرد!

به اندازه کافی عجیب، متوجه خواهید شد که پس از این دو دقیقه ادامه کار بسیار آسان تر خواهد بود. اکنون که همه چیز را آماده کرده اید، کاری را که باید انجام دهید شروع کرده اید، در بیشتر موارد برای خود متاسف خواهید شد!

به یاد داشته باشید که هیچ تضمینی وجود ندارد که همیشه بتوانید هر کاری را که می خواهید به راحتی انجام دهید.

قدرت اراده ما محدود است و هر زمان که بخواهیم نمی توانیم خودمان را مجبور کنیم. تنها تلاش ما این است که احتمال انجام کاری را که انجام می‌دهیم افزایش دهیم، نه اینکه عادتی را که ایجاد کرده‌ایم کاملاً ترک کنیم.

مطالب مرتبط: کوین ترودو

روش دوم افزایش انگیزه: قانون دو روزه را انجام ندهید!  

قانون قبلی که در مورد آن صحبت کردم، شروع کار بود. اگر یادتان باشد گفتم شروع کار سخت ترین قسمت کار است. اما آیا راهی وجود دارد که ادامه دادن را برای ما آسان‌تر کند و به احتمال زیاد عادت‌هایمان را در درازمدت حفظ کنیم؟ آره!

قانون «دو روز این کار را نکنید» می گوید:

اشکالی ندارد که عادت خود را برای یک روز (یا یک بار) ترک کنید.

فقط ترک عادت را دو روز متوالی تکرار نکنید!

چرا این تکنیک کار می کند؟  

وقتی شروع به حرکت در مسیری می کنید و تا کنار مسیر ادامه می دهید، نیروی حرکتی در درون شما وارد می شود و ادامه کار را آسان تر می کند. اما وقتی به هر دلیلی عادت خود را برای چند روز یا بیشتر کنار بگذارید، به انگیزه بیشتری برای ادامه دادن نیاز دارید. وقتی چرخه کارهایی که باید انجام دهید یا نباید انجام دهید را شکستید، سریع حرکت نکنید و روز بعد ادامه دهید.

مطالب مرتبط: دیپاک چوپرا  آرامش درون

دلایل اصلی تسلیم شدن چیست و برای تسلیم نشدن چه باید کرد؟  

افرادی که در مورد عادات خود جدی هستند اجازه نمی دهند یک یا چند شکست در ایجاد یا شکستن عادات آنها را از ادامه دادن منصرف کند. مهم نیست که یک روز از عادت خود را از دست بدهید، فقط یادتان باشد که به خودتان اجازه ندهید آن را دو روز متوالی تکرار کنید.

هنگامی که عادت خود را ترک کردید و می خواهید آن را ترک کنید، به یاد داشته باشید که:

ماه بعد یا سال بعد، اصلاً مهم نیست که روزهای خاصی را آنطور که باید طی نکرده باشید، مهم این است که در نهایت آنچه را که می خواستید انجام داده اید.

مثال برای این روش:  

فرض کنید تصمیم گرفتید بستنی نخورید. آزمایش شما نشان داد که قند خون شما به شدت بالا است و حالا خودتان می دانید که باید از خوردن بستنی های خوشمزه ای که هر شب می نوشید دست بردارید. شما قول می دهید و چند روز به آن عمل می کنید.

تا زمانی که با هوس غیرقابل کنترل بستنی با دوستت بیرون بروی. شما نمی توانید متوقف شوید و یک بستنی غول پیکر بخورید. احتمالاً بعد از آن احساس بدی نسبت به خودتان دارید. احتمالاً احساس می کنید این چند روز تلاش خود را هدر داده اید. احساس می کنید دیگر نمی توانید به قول هایی که به خودتان می دهید اعتماد کنید. اما صبر کنید، همیشه یک چیز را به خاطر بسپارید:

مطالب مرتبط: جول اوستین | حال خوب

هیچکس بی عیب نیست

آنها نمی توانند به هیچ عادتی پایبند باشند.

فقط باید چرخه عادت خود را ثابت نگه دارید. هیچ یک از ما روباتی نیستیم که هر روز کاری را که می‌خواهیم انجام دهیم و از کارهایی که نمی‌خواهیم اجتناب کنیم. کاملا طبیعی است که ما نمی توانیم به طور کامل به عادات خود پایبند باشیم.

نکته مهمی که باید با این روش ها به خاطر بسپارید:  

سخت گرفتن به خود نتیجه می دهد!  

بسیاری از ما بر این باوریم که با سرزنش و احساس بدی نسبت به خود به خاطر ترک عادت هایمان، افراد مصمم تر و جدی تری تبدیل می شویم و بیشتر مراقب زندگی خود خواهیم بود. اما صادقانه بگویم، تحقیقات چیز دیگری می گوید.

اگر نسبت به خود احساس بدی دارید، احساس بی لیاقتی و تنبلی می کنید، احساس می کنید نمی توانید چیزی را نگه دارید. شما ارزش خود را به دست خود می گیرید. حالا، بعد از این همه جنگیدن، وجودی دارید که در آن احساس می‌کنید بازنده هستید، و اتفاقی که می‌افتد این است که می‌خواهید بازنده باشید.

اینجا یه زنگ از ضمیر ناخودآگاهت بهت میگه خب تو که هیچ غلطی نمیتونی بکنی تو که نمیتونی به هیچ عادتی پایبند نباشی برو شاد باش بابا هر کاری میخوای بکن لیاقت این حرفا رو نداری برو یه لیوان بستنی بخور برو و درس را رها کن، این همه مطالعه را از کجا آوردی؟ ورزش من کجا بود پدر، این حرف ها مالش نیست.

مطالب مرتبط: رابرت کیوساکی | هوش مالی

اما وقتی احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید، هیچ مشکلی با طبیعت خود نخواهید داشت. شما خود را فردی شایسته و ارزشمند می بینید و به خود اجازه نمی دهید فکر کنید که بازنده هستید. شما نمی توانید هیچ کار بدی در زندگی خود انجام دهید. شما مسئولیت زندگی خود را بر عهده خواهید گرفت و مسیر درست را دنبال خواهید کرد.

علاوه بر اینکه احساس خوبی نسبت به خود دارید، به یاد داشته باشید که:

از هر کاری که انجام می دهید راضی نخواهید بود.

نارضایتی اغلب شما را به جلو می راند

احساس خوب نسبت به خودتان به معنای پذیرش کامل اعمالتان نیست

اگر کار بدی انجام داده اید و از آن پشیمان هستید، این حس پشیمانی ابزار خوبی برای اصلاح اعمال شماست.

احساس خوب به این معنا نیست که به خود اجازه تنبلی بدهید

شما باید مسئولیت زندگی خود را بپذیرید و در کار خود جدی باشید

در نهایت، به یاد داشته باشید که انگیزه همیشه یک چیز نیست. می توانید از این روش ها برای غلبه بر بی انگیزگی استفاده کنید. اما شما نباید منتظر ایده برای انجام کاری باشید، اغلب فقط باید آن را شروع کنید و انگیزه خود را پیدا می کند.

ما دوست داریم نظرات شما را در مورد افزایش انگیزه بشنویم. اگر از این روش ها یا روش های مشابه استفاده کرده اید، آنها را با ما و سایر دوستان در زیر به اشتراک بگذارید.

منبع مقاله: سوخت جت

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]