اطلاعات تماس
  • 091318*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107046542519075

شش گام در استفاده از قابلیت ریلز اینستاگرام

کد: 140107046542519075

https://bit.ly/3LQKGCw

، اصفهان , (اخبار رسمی): استفاده از اینستاگرام به قدری طرفدار پیدا کرده است که هر روز شاهد تغییرات زیادی در آن هستیم. یکی از این تغییرات که اخیراً با آن زیاد مواجه شده‌ایم، قابلیت ریلز اینستاگرام است. اما این‌که اصلاً ریلز چیست؟

6 گام در استفاده از قابلیت ریلز اینستاگرام
شش گام در استفاده از قابلیت ریلز اینستاگرام

که اصلاً ریلز چیست؟ و چه ویژگی‌هایی دارد، موضوع قابل بحثی است که باید از آن اطلاع پیدا کنید. ما می‌خواهیم در راستای این مقاله، توضیحات بیشتری را به شما ارائه دهیم، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم. در ابتدا باید گفت قابلیت ریلز اینستاگرام به مخاطبین خود اجازه می‌دهد تا ویدئوهای کوتاهی را بسازند. اما تنها هدف ساخت، به نمایش در آوردن ویدئوها برای مخاطبین دیگر در اینستاگرام است.
در حقیقت کاربر ویدئوهای ساخته شده را به اشتراک می‌تواند قرار دهد تا بقیه از دیدن آن لذت ببرند. این مورد را نباید فراموش کرد که بهتر است ساختن ویدئو با عنصرهای صدا یعنی آهنگ، هشتگ و یا جلوه‌های خاصی باشد.
این ویدئوها در قسمت فیلد، استوری و یا دیسکاوری باید قرار گرفته ‌شود. البته برخی به قرار دادن ویدئو در بخش دیسکاوری ایراد گرفته‌اند. به دلیل آن‌که قرار دادن ویدئو در بخش دیسکاوری باعث دیده نشدن محتواهای دیگر می‌شود.
به زبان ساده می‌توان گفت کار ریلز کردن در این شبکه اجتماعی، مجموعه‌ای سرگرم کننده است که می‌تواند توسط هر شخصی انجام شود.

بیشتر بخوانید: طراحی اپلیکیشن و 7 گام از مراحل آن

نحوه استفاده قابلیت ریلز اینستاگرام در 6 گام

استفاده از قابلیت ریلز اینستاگرام، به قدری جذاب بوده که توصیه می‌شود با نحوه استفاده از آن آشنا شوید. نحوه استفاده گام به گام آن عبارت است از:
1. اولین کار وارد شدن به برنامه اینستاگرام است.
2. در قسمت برنامه اینستاگرام، گزینه دوربین را ضربه بزنید.
3. سپس قسمت پایین گزینه ریلز را خواهید دید که مجدداً باید ضربه بزنید.
4. حال در صفحه اینستاگرام، گزینه‌ و امکانات زیادی دیده می‌شود. هر کدام گزینه‌ها، این امکان را به شما می‌دهد تا بنا به سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال می‌توانید موسیقی و یا محتوای مورد نظر خود را انتخاب و در کلیپ قرار دهید.
5. در این مرحله نوبت به ضبط کردن ویدئو خود از سه طریق خواهد رسید. طریقه اول زدن دکمه ضبط و نگه داشتن آن است تا زمانی که دست خود را از روی دکمه بر ندارید، ضبط ادامه پیدا خواهد کرد. طریقه دوم، توسط دکمه تایمر انجام می‌شود. این دکمه، زمان ویدئو را مشخص می‌کند. طریقه سوم، ضبط کردن ویدئو با مدت زمان کوتاه پانزده ثانیه‌ای است.
6. پس از انتخاب یکی از گزینه‌های بالا، کپشن مورد نظر خود را نوشته و به اشتراک قرار خواهید داد.

بیشتر بخوانید: 8 ترفند تبلیغات در اینستاگرام

7 تفاوت اصلی قابلیت ریلز اینستاگرام با اپلیکیشن‌ تیک‌تاک

همان‌طور که متوجه شدید، جدیدترین ویژگی این شبکه اجتماعی به طرز قابل ملاحظه‌ای همانند اپلیکیشن تیک تاک عمل می‌کند. حال این سوال پیش می‌آید که آیا بین این دو تفاوتی نیز وجود دارد؟ پاسخ بله است. از ابزارهای ویرایش تا موارد دیگر تفاوت اصلی ایجاد شده است. این تفاوت‌ها شامل موارد زیر می‌شود.
1. طول ویدئو، یکی از تفاوت‌های اساسی است. با افزایش محبوبیت در تیک‌تاک، اینستاگرام راهی جدید برای ضبط ویدئو کاربر خود پیدا کرده است. بدین صورت که پانزده تا سی ثانیه می‌تواند، طول ویدئو ادامه داشته باشد.
2. یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی در پلتفرم موسیقی است. اکنون در اینستاگرام، بسیاری از پروفایل‌های تجاری توان دسترسی به ویژگی موسیقی اینستاگرام را ندارد. این بدان معنا است، اگر قصد دارید در یک حساب تجاری ریلز با موسیقی انجام و به اشتراک بگذارد، باید صدا و فیلم را خود تدوین و ویرایش کنید.
3. تفاوت دیگر، نقش دوربین است. در تیک‌تاک، امکان ذخیره عکس خود و یا دیگران با ویدئو و یا موسیقی وجود دارد. اما در اینستاگرام این امکان گذاشته نشده است.
4. ابزارها و ویژگی‌های ویرایش ویدئو در اینستاگرام نیز کاملاً متفاوت با تیک‌تاک است. در تیک‌تاک، فیلترهایی وجود دارد که مورد محبوب مخاطبین قرار گرفته است. در صورتی که اینستاگرام، جلوه‌های ویدئویی محدودی دارد.
5. از تفاوت‌های دیگر قابلیت ریلز اینستاگرام با تیک‌تاک در الگوریتم‌ها است. در تیک‌تاک سعی شده تا الگوریتم، با علایق مخاطبین مطابقت داشته باشد.
6. در اینستاگرام، برندها و کسب‌وکارهای تجاری برای دیده شدن از تبلیغات پولی نمی‌توانند استفاده کنند. البته با سازندگان و یا اینفلوئنسرها، می‌توانند همکاری داشته باشند.
7. با توجه به این‌که هر دو اپلیکیشن، یک نوع محتوا را تولید می‌کنند. به نظر می‌رسد که خلاقیت به کار رفته در تیک‌تاک بیشتر است.

بیشتر بخوانید: 13 مزیت اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ

مزیت‌های استفاده قابلیت ریلز اینستاگرام

شاید فکر کنید با توضیحاتی که در مورد تفاوت این دو اپلیکیشن داده شد، تیک‌تاک بهتر است. اما باید گفت استفاده از ریلز در این شبکه اجتماعی، مزیت‌های زیادی دارد. یکی از این مزیت‌ها به آگاهی از اپلیکیشن اینستاگرام بر می‌گردد. مخاطبین عادت دارند، اطلاعات کوتاه و مختصر به دست آورند. با توجه به این موضوع، برای جلب توجه مخاطبان هدف عالی محسوب می‌شود.
از مزیت مهم دیگر به نمایش در آوردن شخصیت برند است. هنگامی که ریلز ایجاد کنید، این امکان برای شما وجود دارد تا شخصیت برند شما بیشتر نشان داده شود. هر زمانی که احساس کردید ریلز شما قدیمی شده، مجدداً می‌توانید به اشتراک بگذارید تا مورد بازدید قرار و کاربر جدید پیدا کند.
مزیت بارز دیگر استفاده قابلیت ریلز اینستاگرام، ساخت آسان و راحت آن است. برای ساخت این برنامه به ادیت، ویرایش و یا تخصص خاصی نیاز ندارید. این کار به راحتی از افکت‌هایی که در کتابخانه اینستاگرام قرار گرفته، انجام می‌شود. حتی این امکان به شما داده می‌شود تا چند ویدئو را کنار هم قرار و از استیکر و یا متن مناسب استفاده کنید.
علاوه بر موارد بالا به صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز باید اشاره داشت. ساخت ریلز در این اپلیکیشن، کاملاً رایگان و بدون پرداخت هزینه انجام می‌شود. اشتراک گذاشتن این ویدئوها در فضای عمومی باعث می‌شود تا توسط جامعه، گسترده‌تر دیده و کشف شوید. همچنین، مهم است که بالاترین میانگین نرخ تعامل را در بین رسانه‌های اجتماعی دارد.
از طریق دوربین موبایل هوشمند، ویدئوهای کوتاه و یا قدیمی را به اشتراک می‌توان قرار دارد. ضمن آن‌که با استفاده از ویدئوهای از قبل ضبط شده، می‌توان ریلز منتشر کرد.

مطلب آخر

اگر می‌خواهید از یک فرصت طلایی استفاده و برند خود را معروف و یا دنبال کنندگان خود را افزایش دهید، قابلیت ریز اینستاگرام کمک زیادی به شما خواهد کرد. اما توجه داشته باشید که این کار کاملاً حرفه‌ای و با تخصص باید انجام شود. پس ما به شما دیجیتال مارکتینگ آداس را معرفی می‌کنیم. در آداس تیم حرفه‌ای وجود دارد که در این زمینه، بهترین ایده و خلاقیت را مشاوره می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس مارکتینگ آداس

مسیر موفقیت کسب و کار شما از آداس میگذرد! این یک شعار نیست، بلکه پیشنهادی است که از یک تیم خلاق و توانمند به شما ارائه میشود.تیم متخصصی که سال هاست با چالش های واقعی دنیای کسب و کار روبه رو شده است و در یافتن خلاقانه ترین و بهترین راه حل ها تخصص دارد.

اطلاعات تماس
  • 091318*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تبلیغات و روابط عمومی