اطلاعات تماس
  • 031366*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107066546619385
در دسترس نیست

تفاوت موتور آسانسور گیربکس و گیرلس

کد: 140107066546619385

، (اخبار رسمی): یکی از مسائل بسیار مهمی که متخصصان می بایست به آن توجه ویژه ای داشته باشند، دانستن تفاوت موتور آسانسور گیربکس و گیرلس است.

تفاوت موتور آسانسور گیربکس و گیرلس
تفاوت موتور آسانسور گیربکس و گیرلس

امروزه آسانسور ها در زندگی روزمره ما نقش بسزایی دارند و قادر هستند افراد را در کمترین زمان ممکن بین طبقات مختلف جابجا کنند. آسانسور ها دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام از اجزای آن ها نیز دارای مدل های متنوعی است. به همین دلیل، می بایست در حین خرید آسانسور به نکات خاصی توجه نمود؛

مهم ترین قطعه در آسانسور، موتور آن محسوب می گردد. همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد آسانسور ها در انواع ساختمان های تجاری، مسکونی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل نمی توان برای هر سه مکان از یک نوع موتور استفاده نمود. خوشبختانه امروزه متخصصان توانسته اند با نصب گیربکس بر روی موتور آسانسور، قدرت آن را افزایش و مصرف و استهلاک موتور را کاهش دهند. البته در نظر داشته باشید که موتور آسانسور گیربکس دار مخصوص تمامی مکان ها نمی باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با تفاوت موتور آسانسور گیربکس و گیرلس بیشتر آشنا شوید.

موتور آسانسور گیربکس
گیربکس هایی که برای تقویت قدرت موتور آسانسور مورد استفاده قرار می گیرند، دارای چرخ دنده های کوچک و بزرگی هستند که با کاهش سرعت دور موتور، قدرت را چندین برابر افزایش می دهند. متخصصان برای استفاده از موتور آسانسور گیربکس دار، شفت ورودی موتور را درون گیربکس قرار می دهند و به کمک یک دنده ماردون ، انرژی موتور را به چرخ دنده حلزونی برنجی گیربکس منتقل می کنند؛ سپس فلکه کشش سیم بکسل را بر روی شفت خروجی گیربکس نصب می نمایند. لازم به ذکر است که اگر از آسانسوری استفاده می نمایید که موتور آن دارای گیربکس است، در سرویس های دوره ای حتما روغن گیربکس آن را تعویض نمایید تا بتوانید طول عمر آسانسور خود را چندین برابر افزایش دهید.

موتور آسانسور گیرلس
یکی از پر کاربرد ترین انواع موتور آسانسور، موتور گیرلس یا بدون گیربکس است. موتور آسانسور گیرلس به دلیل نداشتن گیربکس می بایست قدرت بسیار زیادی داشته باشد تا بتواند کابین را به خوبی جابجا کند؛ از این رو متخصصان با استفاده از سیم پیچ با قطب های مغناطیسی بیشتر گشتاور بسیار بزرگی ایجاد و قدرت موتور آسانسور گیرلس را چندین برابر افزایش داده اند. لازم به ذکر است که موتور آسانسور گیرلس بیشتر برای آسانسور ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت موتور آسانسور گیربکس و گیرلس در کاربرد
همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، موتور آسانسور گیربکس به دلیل دارا بودن قدرت بسیار بالا و استهلاک کم، برای حمل کابین های سنگین صنعتی و بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که مصرف برق موتور آسانسور گیربکس نسبت به گیرلس بیشتر  است. اما به دلیل سایز بزرگ و راندمان کم آن ، بهتر است از موتور های گیربکس دار برای آسانسور مسکونی استفاده نشود. از این رو متخصصان از موتور های گیرلس برای آسانسور ساختمان های مسکونی استفاده می نمایند.

برای آن که بتوانید آسانسور ساختمان خود را با خیالی آسوده خریداری کنید، در ابتدا می بایست به اصلی ترین نکات از جمله تفاوت موتور آسانسور گیربکس و گیرلس توجه ویژه ای داشته باشید. اگر از تفاوت این دو موتور اطلاعات بخصوصی ندارید، می توانید از مشاوران شرکت های آسانسوری در این زمینه کمک بگیرید. برای مطالعه سایر مقالات و اطلاع از قیمت ها به سایت آسانسور فعال مراجعه نمایید.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 031366*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان