اطلاعات تماس
  • 099009*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107096646919050
در دسترس نیست

عقد قرارداد در سامانه قانون کار رایگان شد!

عقد قرارداد در سامانه قانون کار رایگان شد!

کد: 140107096646919050

، (اخبار رسمی): کارشناسان و مشاوران ما آماده ارائه مشاوره های تخصصی و پاسخگویی به سئوالات شما هستند، ما در تیم تلاشیم تا به روزترین اطلاعات را جهت تعالی کسب و کار و رشد سازمان شما در اختیار بگذاریم، با ما در ارتباط باشید.

عقد قرارداد در سامانه قانون کار رایگان شد!
سامانه قانون کار

تهیه انواع فرم و قراداد از سامانه قانون کار

عقد قرارداد در سامانه قانون کار  رایگان شد!

داشتن یک قرارداد معتبر بین کارفرما و کارجو همواره یک امر ضروی بوده و می تواند جلوی بسیاری از مشکلات را بگیرد.

قرارداد کتبی کار 
هر چند که کتبی بودن از جمله شرایط الزام آور صحت قراردادها نیست، اما حساسیت رابطه کار و آسیب پذیر بودن حقوق کارگران را در این رابطه نمی‌توان نادیده گرفت. در این باره، تبصره ماده 10 قانون کار چنین پیش بینی  کرده در اختیار نماینده کارگر قرار می‌گیرد. این تاکید قانونی را می‌توان مبنی بر کتبی بودن قرارداد کار تلقی کرد که از طریق آن، حقوق کارگر محفوظ بماند، چرا که وقوع اختلاف بین کارگر و کارفرما در رابطه با شرایط کار را هرگز نمی‌توان نادیده گرفت.

در اینگونه مواقع، قرارداد کتبی به عنوان نوعی سند، یعنی نوشته‌ای که در مقام دعوا یا دفاع قابل استناد خواهد بود، کاربرد خواهد داشت.  به همین دلیل، بند 1 ماده 41 قانون رفع موانع تولید کتبی بودن قرارداد کاری و شرایط مربوط به آن را مورد حکم قرار داده است که بر اساس آن، " قراردادهای مربوط به قانون کار در صورت کتبی بودن، باید در فرم مخصوصی باشد که توسط وزارت کار و امور اجتماعی در چارچوب قوانین و مقررات تهیه می شود و در اختیار طرفین قرار می‌گیرد " .

قرارداد شفاهی کار
در قسمت قبل به بررسی قرارداد کتبی کار به عنوان یکی از اشکال قرارداد کار پرداخته شد و همانگونه که مورد بررسی قرار گرفت، نوع اصلی و مورد حمایت از شکل قرارداد کار، قرارداد کتبی است؛ با این تفاوت که علیرغم قرارداد شفاهی، قابلیت استناد داشته و روی فرم ها و برگه‌های مخصوص قرارداد کار درج می گردند؛ با این حال این نکته را باید مد نظر قرار داد که امروزه در بسیاری از موارد، کارفرمایان قرارداد کاری کتبی با کارگران امضا نمی‌کنند که همین امر موجب تضییع بسیاری از حقوق کارگران خواهد شد .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 099009*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کار و استخدام | حقوقی و قانون