اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107106751018027
در دسترس نیست

انواع شرکت ها در کانادا

کد: 140107106751018027

، تهران , (اخبار رسمی): ساختار انواع شرکت ها را با توجه به سیستم قانونی کشور کانادا می توانیم در سه گروه عمده دسته بندی کنیم. شما با دانستن معایب، مزایا و بررسی کاربرد هر کدام و همچنین با توجه به نوع تجارت مدنظر خودتان یکی از این انواع شرکت ها را انتخاب کرده و برای ثبت آن اقدام کنید.

انواع شرکت ها در کانادا
انواع ثبت شرکت کانادا
انواع شرکت ها در کانادا
انواع ثبت شرکت کانادا
انواع شرکت ها در کانادا
انواع ثبت شرکت کانادا

مهم ترین نکته برای ثبت شرکت در کانادا، قوانین هر استان برای کارهای ثبت است. هر فرد ابتدا باید از طریق روش های تجارت برای این کار اقدام کند، روش های مانند ویزای استارت آپ و خود حمایتی.

انواع شرکت ها در کانادا

1- شرکت با مالکیت شخصی، انفرادی یا یگانه (Sole proprietorships)

مالکیت تمام و صد در صد این نوع شرکت بر عهده یک شخص (مدیر عامل) است. ثبت این نوع شرکت ها، ساده ترین روند ثبت شرکت در کانادا و همچنین ساده ترین گزارش مالیاتی؛ اما باید توجه داشته باشید که تمام مسئولیت ها بر گردن یک نفر است. درآمد شرکت با درآمد شخصی فرد مدیر عامل جمع شده و باعث افزایش مالیات شخص میشود. در صورت ورشکستگی شرکت، ممکن است مدیر عامل تمام دارایی اش را از دست بدهد. همچنین سابقه ورشکستگی در سابقه تجاری فرد ثبت میشود. درصورت بدهکاری، ورشکستگی و … تمام بار بر دوش یک نفر بوده و در صورت افزایش درآمد تمام مالیات برای دارایی یک شخص بریده میشود. نکته قابل توجه دیگر با وجود ساده بودن مراحل ثبت، دشواری واگذار کردن شرکت است.

2- شرکت های مشارکتی (Corporation)

این روش را میتوان معادل سهامی خاص یا عام در ایران دانست. هر فرد نسبت به آورده خود در شرکت مشارکت میکند و مسئولیت تمامی تعهدات شرکت در درجه اول با سرمایه شرکت است. شرکت به عنوان فرد حقوقی شناخته شده و درصورت ورشکستگی صاحبان شرکت ورشکسته محسوب نمیشوند. در این روش حداقل به دو نفر عضو نیاز است و ثبت شرکت میتواند بسیار هزینه بر باشد.

3- شرکت های سهامی (Partnership)

مسائل حقوقی این شیوه از ثبت شرکت مقداری پیچیده اما تقریبا مشابه Sole proprietorships است. با این تفاوت که سود و زیان بین شرکا تقسیم میشود. در این حالت نیز حداقل به 2 عضو نیاز است.

محدوده ثبت شرکت

شما برای تعیین محدوده ثبت  و فعالیت شرکتتان در کانادا دو گزینه پیش رو دارید.

ثبت شرکت در سطح فدرال

در این صورت شما امکان فعالیت و تاسیس دفتر در تمام استان ها را داشته و کس دیگری اجازه ثبت شرکت با نام شرکت شما را در سطح کشور ندارد. اگر قصد ثبت شرکت در فدرال را داشته باشید، حتما یکی از مدیران شرکت باید ساکن کانادا باشد.

ثبت شرکت در سطح ایالت و استان

در این حالت شما اجازه فعالیت و تاسیس دفاتر خود را در استان را دارید؛ اما قانون داشتن مدیر ساکن کانادا در استان های مختلف متفاوت است.

در استان های بریتیش کلمبیا، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، کبک و جزیره پرنس ادوارد اجازه ثبت شرکت بدون مدیری که ساکن کانادا باشد را دارید. اما برای ثبت شرکت در استان های آلبرتا و انتاریو حتما باید یکی از مدیران ساکن کانادا باشد. (شهروند کانادا باشد.)

مراحل ثبت شرکت در کشور کانادا

با اینکه مراحل و شرایط ثبت شرکت در ایالت های مختلف کانادا متفاوت است، اما در ادامه به یک سری از قوانین کلی میپردازیم.

انتخاب نام شرکت

در ابتدا لازم است تا شما نامی برای کسب  و کار خود تعیین کنید. در انتخاب این نام باید مواردی را درنظر بگیرید:

  • باید مرتبط با کسب و کارتان باشد.
  • نباید شبیه به نام شرکت های شناخته شده بزرگ باشد.
  • ۹۰ روز مهلت انتخاب دارید
  • تکمیل و ارائه اساسنامه

در اساسنامه باید نام انتخاب شده، محدوده تاسیس شرکت، نوع ساختار شرکت، درصد سهام هرکدام از افراد و نحوه نقل و انتقالات، مقررات شرکت، اعضای هیئت مدیره و تعداد شرکت های وابسته ذکر شود. ترجمه رسمی انگلیسی و فرانسوی اساسنامه نیز از ملزومات است.

حتما توجه داشته باشید که مدیران انتخابی باید واجد شرایط زیر باشند:

  • سن بالای ۱۸ سال
  • عدم سو پیشینه
  • فرد حقیقی
  • عدم سابقه ورشکستگی در ۵-۷ سال گذشته
  • سابقه مدیریت ۳-۵ ساله در ۱۰ سال اخیر
  • تضمین مبلغ دارایی و سرمایه گذاری
  • تکمیل فرم ثبت شرکت
  • ارائه مدارک شناسایی شرکا و سهامداران
  • پرداخت هزینه های ثبت شرکت
  • کسب دیگر جوازهای در صورت نیاز (با توجه به زمینه کاری شرکت و ایالت مودرنظر)
  • بیمه شرکت، کارکنان، خدمات و کالا
  • مدرک زبان موردنیاز برای ویزا کاری و وثبت شرکت در کانادا، معمولا نمره ۴-۶ آیلتس جنرال است

هزینه های ثبت شرکت در کانادا

هزینه ثبت شرکت شما با توچه به فاکتورهای زیادی متغیر خواهد بود. نوع شرکت، ایالت مودرنظر، نوع تجارت و … نقش پر رنگی در تعیین هزینه های شما خواهند داشت. توجه داشته باشید علاوه بر هزینه های ثبت شرکت، در برخی ایالت ها نیاز است تا شما برای تمدید مجوز کار خود نیز هزینه ای پرداخت کنید.

هزینه ثبت شرکت در استان کبک کانادا

راه اندازی کسب و کار جدید برای شما در کبک حدود ۳۵۰ دلار هزینه خواهد داشت. (۲۲دلار برای جستجو نام های آزاد)

برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت رسمی ثبت کسب و کار در کبک مراجعه کنید.

هزینه ثبت شرکت در استان آنتاریو کانادا

برای ثبت شرکت در این استان میتوانید به صورت حضوری، از طریق ایمیل و یا اینرنتی اقدام کنید. هزینه ثبت شرکت حدود ۳۶۰ دلار است. (۷۵ دلار برای جتسجو نام)

هزینه ثبت شرکت در استان آلبرتا کانادا

هزینه ثبت شرکت توسط ارائه دهندگان رسمی و معتبر ۴۵۰ دلار به همراه ۳۰ دلار برای جتسجو نام خواهد بود.

هزینه ثبت شرکت در استان بریتیش کلمبیا کانادا

اگر قصد ثبت شرکت در استان بریتیش کلمبیا را داشته باشید، هزینه پایه در این ناحیه ۳۵۰ دلار است. اطلاعات، اسناد و گواهی های کسب و کار شما باید همراه با گواهی تایید نام معتبر همراه باشند. هزینه جست و جوی نام نیز در حال حاضر ۳۰ دلار است.

هزینه ثبت شرکت در استان نوا اسکوشیا کانادا

هزینه ثبت شرکت در این استان حدود ۳۳۵ دلار و پایه درخواست ۱۲۰ دلار است. اگر نیاز به جست و جو نام های آزاد باشد، باید حدود ۶۰ دلار هم برای جست و جو بپردازید.

نقش پر رنگ بیزنس پلن در ثبت شرکت در کانادا

هرگز نباید تاثیر یک بیزنس پلن قوی در روند ثبت شرکت در کانادا را دست کم بگیرید! بیزنس پلن یا همان طرح کسب و کار، بیان کننده اهداف و استراتژی های شما، بازار هدف، برنامه ریزی مالی و در کل، مسیر حرکت شما در سال های آتی ست. بیزنس پلن شما باید به قدری کامل و جذاب باشد تا بتواند دولت کانادا را برای انتخاب شما قانع کند و نشان دهد که کسب و کار شما میتواند برای اقتصاد این کشور مفید باشد. در برخی مواقع پس از تایید شدن بیزنس پلنتان به شما اقامت موقت اعطا میشود. 

ثبت شرکت برای غیرکانادایی ها

در کانادا هم مدیران غیرکانادایی که در شهر خود شرکت دارند و به دنبال ثبت شعبه شرکت در کانادا هستند و هم غیرکانادایی هایی که می خواهند در کانادا برای خود شرکت تازه ای برای اولین بار تاسیس کنند، اجازه این کار دارند.

مهم ترین نکته برای ثبت شرکت در کانادا، قوانین هر استان برای کارهای ثبت است. هر فرد ابتدا باید از طریق روش های تجارت برای این کار اقدام کند، روش های مانند ویزای استارت آپ و خود حمایتی.

10 قدم برای ثبت شرکت در کانادا

شاید در نگاه اول، ثبت شرکت در کانادا، سخت به نظر برسد اما اگر شرایط را درست و اصولی فراهم کرد می توان به موفقیت رسید. در ادامه چند قدم برای کمک به ثبت شرکت در کانادا آمده است.

1-ایده تجاری فوق العاده مناسبی داشته باشید. فرقی نمی کند در کجا می خواهید شرکت خود را ثبت کنید، مهم این است که ایده تجاری مناسبی داشته باشید. مهارت ها و استعدادهای خود را باور داشته باشید و سعی کنید آن ها را تقویت کنید.

2-برنامه تجاری مناسبی بنویسید. کانادایی ها به داشتن برنامه تجاری یا بیزنس پلن بسیار اهمیت می دهند.

3-نام مناسبی برای شرکت خود انتخاب کنید. نام تجاری شرکت باید از لحاظ قانونی و بازاریابی بهترین باشد.

4-نوع مالکیت شرکت را مشخص کنید.

5-برای شرکت سرمایه گذار انتخاب کنید. در صورت نیاز می توانید از سرمایه گذار های خصوصی و دولتی کانادا استفاده کنید.

6-گواهینامه تجاری دریافت کنید. بعضی از شرکت ها بسته ب نوع تجارتشان به گواهینامه وتاییدیه نیاز دارند.

7-برای GTS/HST ثبت نام کنید. در بیشتر موارد اگر درآمد ناخالص تجارت در یک سال زیر 30 هزار دلار باشد، باید برای مالیات کالا ها و خدمات (GTS) و مالیات فروش (HST) ثبت نام شود.

8-در صورت نیاز برای مالیات های فروش استانی (PST) ثبت نام کنید. بعضی از استان ها قانون مالیات خود را دارند. این قوانین ممکن است با مقررات دولت فدرال متفاوت باشد.

9-آماده استخدام نیرو باشید. برای این منظور برنامه بیمه، حقوق و … کارمندانی که قصد استخدام کردن آن ها را دارید را آماده کنید.

10-تحت پوشش بیمه تجاری اضافه بروید. علاوه بر بیمه شغلی مورد نیاز قانون، سعی کنید بیمه ای که سایر شرایط تجارتتان را پوشش می دهد، خریداری کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]