اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108016784421765
در دسترس نیست

نحوه خرید بازی های کامپیوتری روز دنیا و معرفی پلتفرم‌های موجود

چگونگی خرید بازی های کامپیوتری اورجینال برای PS، PC و XBOX

کد: 140108016784421765

، (اخبار رسمی): در این مطلب شما را با انواع پلتفرم‌های بازی‌های ویدیویی نظیر استیم، اوریجین، پی‌اس، ایکس باکس و ... آشنا کرده و بازی‌های انحصاری آنها را معرفی می‌کنیم. و در نهایت به نحوه خرید از آنها پرداخته و بهترین شیوه خرید را معرفی می‌کنیم.

چگونگی خرید بازی های کامپیوتری اورجینال برای PS، PC و XBOX
چگونگی خرید بازی های کامپیوتری اورجینال برای PS، PC و XBOX

در سال‌های اخیر خرید بازی های کامپیوتری در بین خانواده‌ها رونق خاصی پیدا کرده است. مخصوصا در دوره‌ای که به علت شیوع کرونا، اغلب خانواده‌ها در قرنطینه بودند و سرگرمی خاصی به جز بازی کردن با بازی های کامپیوتری وجود نداشت. اما مهمترین مسئله‌ای که در این میان وجود دارد، این است که چطور می‌توانیم یک بازی خوب کامپیوتری را از پلتفرم‌های موجود مثل PS، PC و XBOX خریداری کنیم.

به علت وجود محدودیت های موجود، امکان خرید مستقیم بازی‌ها برای هموطنان ساکن در کشور وجود ندارد. بنابراین باید از سایت‌های واسطی که در این زمینه فعال هستند استفاده کرد. که خرید این بازی‌ها، می‌توان از روش خرید مستقیم از استور آن پلتفرم، که توسط سایت‌های ایرانی انجام می‌شود استفاده کرد و یا با خرید گیفت کارت آن پلتفرم، از سایت‌های فروش گیفت کارت، خرید بازی را انجام داد.

از بهترین سایت‌هایی که در حوزه خرید بازی های کامپیوتری اورجینال و گیفت کارت فعالیت می‌کنند، می‌توان به ایگارا، سی‌دی‌کی شیر، گیم کی 98 و گیفت کارت استور اشاره کرد. اما در بین سایت‌های مذکور، به واسطه عملکرد درخشان در زمینه پشتیبانی و عرضه بازی‌های روز دنیا با قیمت بسیار مناسب، می‌توان از فروشگاه ایگارا برای خرید بازی های کامپیوتری و گیفت کارت نام برد. ایگارا توانسته نام خود را در این حوزه متمایز و به برندی معتبر تبدیل شود.

در ادامه مقاله به معرفی مختصری از پلتفرم‌های موجود خواهیم پرداخت. اگر از جمله کسانی هستید که علاقه دارید از PC برای بازی استفاده کنید، می‌توانید از پلتفرم‌های استیم، اوریجین، یوبی سافت، اپیک گیمز، بتل‌نت و ... برای خرید بازی استفاده کنید. هر کدام از این پلتفرم‌ها علاوه بر اینکه دارای بازی‌های مشترک هستند، دارای بازی‌های اختصاصی نیز هستند. برای خرید از هر پلتفرم باید به فروشگاه آن مراجعه کنید.

استیم (Steam)

 یک پلتفرم انتشار بازی‌های ویدیویی است که توسط Valve ارائه شده است. استیم اکنون برای ویندوز، مک‌بوک، لینوکس، تلویزیون و دستگاه‌های تلفن همراه در دسترس است. ثبت نام در استیم رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای استفاده از این سرویس وجود ندارد. با ساخت اکانت در استیم می‌توانید از بازی‌های رایگان آن، بدون پرداخت هزینه‌ای استفاده کنید. برای خرید از استیم باید به استور (فروشگاه) آن مراجعه کنید.

اوریجین (ORIGIN)

 یک پلتفرم انتشار دیجیتال است که توسط الکترونیک آرتز (Electronic Arts) برای خرید و اجرای بازی‌های ویدیویی توسعه یافته است. کلاینت نرم‌افزاری این پلتفرم برای کامپیوترهای خانگی و موبایل در دسترس است. الکترونیک آرتز به تازگی از پلتفرم جدید خود که جایگزین اوریجین خواهد شد رونمایی کرده است، که این اپلیکیشن جدید EA app نام دارد. از معروف‌ترین بازی‌های الکترونیک آرتز می‌توان به سری بازی‌های فیفا اشاره کرد.

یوبی سافت (Ubisoft)

یک شرکت فرانسوی است که بازی‌های ویدیویی را منتشر می‌کند و با استودیوهای توسعه بازی‌های دیجیتال در سراسر جهان قرارداد دارد. یوبی‌سافت طبق رتبه‌بندی مشتریان، در فهرست ۱۰۰ برند برتر جهانی، در رتبه ۸۰ قرار دارد.

اپیک گیمز (Epic Games)

 اپیک گیمز، یک توسعه‌دهنده و ناشر بازی‌های ویدئویی و نرم‌افزار است. در حال حاضر اپیک یک شرکت سرگرمی تعاملی پیشرو و ارائه‌دهنده فناوری موتورهای سه بعدی است. اپیک گیمز بازی معروف فورت نایت را مدیریت می‌کند، که یکی از بزرگترین بازی‌های جهان با بیش از 350 میلیون حساب کاربری است.

بتل‌نت (Battle.net)

که توسط بلیزارد انترتینمنت توسعه یافته است، خدمات شبکه‌های اجتماعی، توزیع دیجیتال و پلتفرم مدیریت حقوق دیجیتال و بازی‌های آنلاین را ارائه می‌کند.

اما در حوزه کنسول‌های بازی می‌توان به پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو اشاره کرد. اگر از نسل دهه 60 باشید حتما کنسول‌های خاطره ساز همچون آتاری و سگا را به یاد دارید.

پلی استیشن (Playstation)

یک کنسول بازی ویدئویی خانگی است که توسط Sony Computer Entertainment ساخته و به بازار عرضه شده است. جدیدترین نسل آن، یعنی پلی‌استیشن 5 (PS5) در 12 نوامبر 2020 در سراسر جهان منتشر شده است. پلی‌استیشن 5 دارای یک رابط کاربری اصلاح شده و با اکثر بازی‌های پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن VR سازگاری دارد.

از بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن می‌توان به God of War ،Last of Us Part 2 ،Marvel's Spider-Man ،Uncharted 4: A Thief's End و Horizon Zero Dawn اشاره کرد.

ایکس باکس (Xbox)

که قبلا ایکس باکس لایو نام داشت، یک سرویس پخش آنلاین چند نفره و ارائه رسانه دیجیتال است که توسط مایکروسافت ایجاد و اداره می‌شود. کنسول Xbox در تاریخ‌های 15 نوامبر 2001 در آمریکای شمالی، 22 فوریه 2002 در ژاپن و 14 مارس 2002 در استرالیا و اروپا ارائه شد. ایکس باکس اولین کنسولی بود که پس از توقف فروش آتاری در سال 1996 توسط یک شرکت آمریکایی ارائه شد.

از بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس می‌توان به Forza Motorsport 7 ،Psychonauts 2 ،Sea of Thieves ،Gears 5 ،Forza Horizon 5 ،Halo Infinite و Microsoft Flight Simulator اشاره کرد.

در این مقاله سعی بر این شد تا شما را با معروف‌ترین پلتفرم‌های بازی‌های دیجیتال آشنا کنیم. برای خرید بازی از این پلتفرم‌ها، باید به سایت‌هایی مثل ایگارا، که در حوزه خرید بازی های کامپیوتری فعالیت می‌کنند مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | سرگرمی و تفریح