اطلاعات تماس
  • 031523*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108036788721785
در دسترس نیست

مقایسه کاربردها گروت اپوکسی و گروت سیمانی به صورت جامع

گروت اپوکسی یا سیمانی؛ کدام محصول بهتر است؟

کد: 140108036788721785

، (اخبار رسمی): گروت‌ها از جمله محصولاتی هستند که کاربردهای مختلفی دارند و اغلب در تعمیر سازه و بتن از آنها استفاده می‎شود. انواع مختلفی از این محصولات در بازار موجود است که از جمله آنها می‌توان به گروت سیمانی و اپوکسی اشاره کرد.در این مطلب شما را با این دو نوع گروت آشنا کردیم.

گروت اپوکسی یا سیمانی؛ کدام محصول بهتر است؟
گروت اپوکسی یا سیمانی؛ کدام محصول بهتر است؟

گروت اپوکسی یا سیمانی؛ کدام محصول بهتر است؟ در دنیای امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی ابزارهای جدیدی در صنایع مختلف ابداع شده است تا کارها به سادگی و البته با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود. یکی از صنایع مهمی که در جهان همیشه تمرکز خاصی بر روی آن وجود دارد، ساختمان سازی است. بدون شک پیشرفت در این صنعت چشمگیر بوده و ساختمان‌های بزرگ و کوچک با ویژگی‌های منحصر به فرد در حال ساخت است. گاهی نیاز است تا رفع ترک‌های عمیق و زیرسازی تجهیزات سنگین انجام شود تا از هزینه‌های اضافی و سرسام‌آور جلوگیری شود. در این مطلب شما با گروت و انواع آن آشنا شوید.

گروت چیست؟ شاید تا به حال با این واژه آشنا نشده‌اید و مایلید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید. گروت نوعی ملات نرم است که انواع مختلفی دارد. این ملات از سیمان، ماسه، آب و ... تشکیل می‌شود. ویژگی بسیار بارز آن مقاومت بسیار بالای آن است که به همین دلیل در ترمیم ترک‌های عمیق و زیرسازی‌های مهم به کار گرفته می‌شوند. یکی از دلایلی که باعث شده تا مقاومت این ترکیب بالا باشد، نسبت کم آب به سیمان آن می‌باشد.

همه افرادی که در این حوزه فعالیت دارند می‌دانند که شاخص‌ترین ویژگی گروت افزایش حجم آن و انتقال بار از صفخات فلزی به فوندانسیون است. انواع مختلفی از این محصول در بازار موجود است و در پروژه‌های مختلف از آنها استفاده می‌شود. ما سعی داریم در این مطلب شما را با تفاوت‌های گروت‌های اپوکسی و سیمانی آشنا کنیم.

گروت سیمانی از انواع گروت، محصولاتی بر پایه سیمان هستند که به شکل پودر در بسته‌بندی‌های مشخص در بازار عرضه می‌شوند. برای استفاده از این محصولات تنها نیاز است تا آنها را کمی با آب مخلوط کرد. حداکثر میزان آبی که باید به این ترکیب اضافه کرد، مشخص شده است و نباید بیش از آن اضافه نمود. در صورتی که میزان آب بیشتر باشد، تاثیر و کیفیت ترکیب پایین می‌آید.

گروت بر پایه سیمان ترکیبی از مواد سیمانی می‎‌باشد. سیمان بسیار ریز یا سیمان پرتلند مهم‌ترین عنصر آن است. تزریق این مخلوط به نواحی مورد نیاز از طریق ترک‌ها یا سوراخ‌های دریل‌ شده انجام می‌شود. این محصول به صورت یک سیال به سوراخ‌ها و درزها نفوذ می‌کند و پس از مدت زمان مشخصی منبسط و منجمد می‌شوند. اولین انبساط از تصید گاز رخ می‌دهد که حدود دو ساعت پس از تزریق انجام می‌شود. برای انبساط ثانویه حدود دو روز زمان لازم است تا اتصالات به طور کامل انجام شود.

گروت اپوکسی بسیاری از پیمانکاران از گروت اپوکسی در پروژه‌های بزرگ و کوچک خود استفاده می‌کنند. این محصولات بسیار محبوب هستند و دلیل آن ویژگی‌های منحصر به فردی است که گروت‌های اپوکسی دارند. در تولید این محصولات از پودر فیلر یا پرکننده و همچنین رزین‌های اپوکسی بهره گرفته می‌شود. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به دوام بسیار بالا، سطحی صاف و بدون لکه پس از کار اشاره کرد. این ویژگی‌ها آنها را از گروت‌های سیمانی متمایز ساخته و باعث شده تا طرفداران زیادی به خود جذب کنند.

گروت‌های اپوکسی برخی‌ها دو جزئی و برخی سه جزئی می‌باشند که نوع سه جزئی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این گروه نیاز به حلال ندارند و شکل‌پذیری بالایی دارند. برای استفاده از آنها باید این سه جزء باهم ترکیب شوند. سخت کننده، رزین اپوکسی و عمل آورنده آمین سیلیسی اجزای این محصول هستند که افراد ماهر میزان کافی از هر کدام را برای تهیه گروت می‌دانند و در هر مورد باید ترکیب خاصی از آنها استفاده شود.

گروت اپوکسی بهتر است یا سیمانی؟ با شناخت این محصولات، حتما این سوال به ذهن شما نیز خطور کرده است که کدام یک از گروت‌ها بهتر است و باید از کدام در پروژه‌ها استفاده کرد. به کمک گروت‌ها شما امکان بهره‌برداری سریع از کار خواهید داشت و مقاومت آنها به نوعی است که خیال شما از هر نظر آسوده خواهد بود. بهتر است به تفاوت این محصولات از دید حرفه‌ای نگاه کنید تا پاسخ صحیحی به سوال خود پیدا کنید.

این دو محصول در برخی از پروژه‌های صنعتی و ساختمانی کاربردهای خاص و در برخی با یکدیگر همپوشانی دارند. در ساختار این دو محصول از ساختار و مواد شیمیایی مختلفی استفاده می‌شود و به طور کلی روش‌های تولید آنها متفاوت است و اجرای آنها نیز تفاوت زیادی باهم دارند.

به همین دلیل لازم است در هر پروژه بررسی‌های لازم صورت گیرد تا مشخص شود که کدام محصول کارایی بهتری خواهد داشت. گروت سیمانی در مواقعی که اولویت صرفه اقتصادی و نیروی استاتیکی وجود دارد می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در طرف مقابل از گروت اپوکسی نیز می‌توان در مهار نیروی دینامیکی، نصب تجهیزات صنعتی و سرعت دادن به پروژه استفاده نمود. با این حال شما نیز با کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید خودتان تعیین کنید که کدام محصول برایتان مناسب تر است.

موارد استفاده گروت اپوکسی در قسمت قبل دانستید که هر گروت کاربرد خاصی دارد و باید از ویژگی‌های هر کدام برای موارد خاصی استفاده کرد. گروت اپوکسی در سازه‌هایی که نیاز به مقاوم سازی سریع دارند، کاربرد ویژه‌ای دارند. گاهی نیاز است مقاوم سازی در آخرین حد خود باشد که باز این محصول گزینه مناسبی است. اگر سازه دارای لرزش باشد، پیمانکاران ناچارند که از این گروت استفاده کنند. در صنایع مختلفی می‌توان از آن بهره برد، چنانچه در پمپ‌ها و کمپرسورهای دوار می‌توان از آنها استفاده کرد.

در برخی از انکرها، بولت‌ها یا پیچ و مهره‎هایی که لازم است بار کششی زیادی را تحمل کنند، بهتر است از گروت  اپوکسی در کنار آنها اسفاده گردد. در تعمیر بتن می‌توان از این محصول بدون ترکیب جزء سوم بهره برد. اگر قرار است بار دینامیکی بالایی را کنترل کنید، اپوکسی گزینه درستی است. برای مانع از شدن از خوردگی و بالا بردن مقاومت شیمیایی هیچ محصولی نمی‌تواند جایگزین این گروت شود.

موارد استفاده گروت سیمانی گروت سیمانی نیز توسط برنذهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود و موارد استفاده زیادی دارد. به عنوان مثال در ساخت و سازهای عمومی برای کاهش هزینه‌ها از این مورد می‌توان بهره مند شد. سازه‌هایی که بار استاتیکی در آنها حائز اهمیت است، استاده از گروت سیمانی بهتر خواهد بود.

یکی از موارد بسیار مهم در استفاده این محصولات توجه به دمای بهره برداری است. در محیط‌هایی که این دما به بالای 200 درجه سانتی گراد می‌رسد، همه مهندسان توصیه می‌کنند که از گروت‌های سیمانی استفاده شود، چرا که عملکرد مناسبی در این شرایط از خود نشان می‌دهند.

اگر انکرها و بولت‌ها بارهای کششی زیادی را تحمل نخواهند کرد، می‌توان برای آنها نیز از این محصول استفاده نمود.

موارد استفاده مشترک در برخی شرایط می‌توان از هر کدام از گروت‌ها استفاده کرد و این کار به سلیقه شما بستگی دارد. در بهره برداری از تجهیزاتی که اطمینان بالایی از جهات مختلف دارند و اهمیت خاصی به ویژگی‌ها داده نمی‌شود، می‌توان هم از گروت اپوکسی و هم از نوع سیمانی بهره برد. در چنین مواردی بهتر است با متخصصان مشورت کنید تا آنها راهنمایی‌های لازم را به شما بکنند. به هر حال استفاده از نوع سیمانی مقرون به صرفه تر خواهد بود.

در دنیای امروز همه کارها باید به متخصصان سپرده شود تا همه چیز اصولی و طبق قاعده پیش رود. توصیه می‌کنیم که شما نیز برای استفاده از این محصولات با متخصصان مشورت کنید و از هر کدام در موارد نیاز استفاده بهینه شود.

در استفاده گروت‌ها به نکاتی مانند مقاومت فشاری و استحکام اولیه، کمترین تخریب، تغییر حجم، مقاومت شیمیایی، ضریب انبساط حرارتی، هزینه‌ها و ... توجه داشت. محدویت‌های ضخامت، مدول الاستیسیته، دامنه محدودیت دما، دمپ نیرو یا میرایی کیورینگ و عمل آوری و حمل و انبارش از دیگر نکات مهم در انتخاب نوع گروت است که کاری تخصصی است و نیاز به دانش حرفه ای دارد. شما می‌توانید با ما در ارتباط باشید تا راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهیم.

قیمت گروت یکی از فاکتورهای مهم برای خریداران هر محصولی، فاکتور قیمت است. قیمت گروت به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن می‌توان به نوع گروت، مواد اولیه به کار رفته، کارخانه تولیدی و ... اشاره کرد. نکته قابل توجه این است که همیشه به اران بودن محصول اهمیت ندهید و گاهی ممکن است یک محصول ارزان و بی‌کیفیت کل تلاش شما را زیر سوال ببرد. قبل از قیمت، کیفیت محصول را بسنجید و پس از آن که مطمئن شدید محصول به درد شما می‌خورد، به دنبال محصول اصل و با قیمت مناسب باشید.

انتخاب یک مرجع معتبر و مطمئن برای خرید گروت می‌تواند خیال شما را از هر نظر آسوده کند. این که محصول باکیفیت را با بهترین قیمت تهیه کنید.

خرید آنلاین گروت اپوکسی و سیمانی به کمک فضای مجازی این روزها دایره اطلاعات افراد به سرعت در حال افزایش است. خیلی طول نکشید که خرید و فروش آنلاین نیز در کشور رواج یافت و مردم به این شیوه از خرید اعتماد کردند. مزایای خرید آنلاین محصولات مختلف باعث شده است تا هر فرد در خانه بنشیند و مزایا و معایب اجناس مختلف را بررسی کند و از یک مرجع معتبر اقدام به خرید کند. در مورد گروت‌ها نیز این امر صادق است و شما به راحتی می‌توانید با بررسی مراجع مختلف خرد آنلاین را از یک مرجع معتبر و مطمئن انجام دهید.

جمع بندی این روزها ابزار جدیدی برای تعمیر و مقاوم سازی سازه‌ها و ابزار آلات دیگر به بازار معرفی شده است. خوشبختانه در کشور نیز افراد زیادی تعلیم دیده‌اند تا کارها به صورت حرفه‌ای انجام شوند. گروت‌ها از جمله محصولاتی هستند که کاربردهای مختلفی دارند و اغلب در تعمیر سازه و بتن از آنها استفاده می‎شود. انواع مختلفی از این محصولات در بازار موجود است که از جمله آنها می‌توان به گروت سیمانی و اپوکسی اشاره کرد. ما در این مطلب شما را با این دو نوع گروت آشنا کردیم. تفاوت‌ها و کاربردهای این دو محصول برای شنا معرفی شد و دانستید که هر محصول در چه مواقعی بهتر است به کار برده شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 031523*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان