اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108106802816118
در دسترس نیست

فلوسوئیچ پکیج چیست ؟

کد: 140108106802816118

، (اخبار رسمی): آشنایی با فلوسوئیچ پکیج و نحوه عملکرد آن در سیستم گرمایشی پکیج - برای تعمیر و خرید قطعات پکیج مانند فلوسوئیچ کافیست با یکی از شعب تهران سرویس آنلاین تماس حاصل نمایید.02166593368

فلوسوئیچ پکیج چیست ؟
تعمیرکار پکیج

آشنایی با فلوسوئیچ پکیج و نحوه عملکرد آن در سیستم گرمایشی پکیج - برای تعمیر و خرید قطعات پکیج مانند فلوسوئیچ کافیست با یکی از شعب تهران سرویس آنلاین تماس حاصل نمایید.02166593368

فلوسوئیچ پکیج : در طول شبانه‌روز، ما برای کارهای مختلفی، نیاز به آن گرم داریم. از جمله مهم‌ترین آن‌ها استحمام می‌باشد. حمام کردن با آب سرد، بسیار آزاردهنده و مشکل می‌باشد. از این رو، در گذشته افراد از سیستم هایی مثل آبگرمکن یا موتورخانه استفاده می‌کردنند. سیستم‌هایی که به دلایل مختلف، رقابت را باخته و جای خود را به پکیج‌ها داده‌اند. پکیج‌ها در کنار تأمین آب گرم مصرفی خانواده‌ها، نوعی سیستم گرمایشی نیز بوده که آب گرم لازم برای گردش در رادیاتورها را در فصل زمستان تأمین می‌کنند.

پکیج‌ها از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند که عدم شناخت آن‌ها سبب می‌شود تصور کنید که نحوه عملکرد و سیستم کاری آن‌ها پیچیده می‌باشد. از این رو امروز می‌خواهیم یکی‌ دیگر از قطعات آن‌ها را معرفی کرده و شما را با طرز کار آن‌ها، تعمیر و تعویض این قطعه آشنا کنیم. این قطعه ساده اما ضروری که نقش بسیار مهمی را در تأمین آب گرم ایفا می‌کند، فلوسوئیچ پکیج می‌باشد.

فلوسوئیچ پکیج چیست؟

فلوسوئیچ یا کلید جریان پکیج از قطعات مهم در عملکرد صحیح پکیج است. زمانی که شیر آب گرم را باز می‌کنیم فلوسوئیچ که در مسیر آب سرد ورودی قرار دارد از طریق اتصالی که به برد کنترل دستگاه دارد و جریان برقی که تولید می‌کند، نیاز به آب گرم را به سیستم اطلاع می‌دهد تا تمام قطعات پکیج در جهت تأمین آب گرم مصرفی عمل کنند.

انواع فلوسوئیچ

انواع فلوسوئیچ

مدل های متنوعی از فلوسوئیچ در بازار وجود دارند که بنابر نوع سیستمی که مورد استفاده قرار می گیرند قابل دسته بندی هستند. در ادامه به 3 مدل از آن ها اشاره می کنیم:

فلوسوئیچ پدالی

 فلوسوئیچ پدالی از جمله مدل هایی است که بیشتر از انواع دیگر فلوسوئیچ مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل دارای فنر برگشت به همراه سنسور می باشد که می تواند با کمک باز و بسته شدن آن ها جریان سیال را بررسی کند.

فلوسوئیچ پیستونی

فلوسوئیچ پیستونی یک مجرا و پیستونی درون مجرا دارد که همراه با جریان گاز یا مایع حرکت کرده و از این طریق میزان جریان در حال حرکت در سیستم را بررسی می کند. به همین دلیل است که در صورت استفاده از این نوع فلوسوئیچ در سیستم امکان مسدود شدن مسیر حرکت جریان سیال وجود دارد.

فلوسوئیچ مغناطیسی

فلوسوئیچ مغناطیسی بهترین نوع فلوسوئیچ برای جریان مایعات مانند آب در سیستم هایی همچون پکیج می باشد.

 این قطعه با کمک شناور تفلونی درون خود و آهنربایی که دارد، یک فضای مغناطیسی ایجاد می کنند که جریان مایع از طریق آن حرکت کرده و بررسی می شود.

فلوسوئیچ پکیج چیست؟

همانطور که در قسمت فوق نیز تا اندازه ای اشاره کردیم، فلوسوئیچ از طرق اجازه دادن یا متوقف کردن جریان گاز یا مایع در لوله کار خود را انجام می دهد.

فلوسوئیچ یکی از اجزای اساسی پکیج است. کار فلوسوئیچ در پکیج این است که نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در روشن شدن یا عدم تشکیل شعله در دستگاه بر عهده دارد. همچنین فلوسوئیچ باعث حفظ امنیت دستگاه در جلوگیری از روشن شدن پکیج در حالت بی آبی و آسیب رسیدن بیش از حد به قطعات داخلی دستگاه می شود.

عملکرد فلوسوئیچ پکیج به این صورت که چنانچه میزان جریان آب درون دستگاه به اندازه استاندارد تنظیم شده در سیستم پکیج نباشد، فلوسوئیچ جریان آب را توسط سنسور خود احساس نکرده و فرمانی مبنی بر روشن شدن دستگاه را به برد پکیج اعلام نمی کند. در نتیجه از آن جا که برد پکیج مغز الکتریکی سیستم به شمار می رود، با وجود برقرار بودن جریان گاز دستگاه قادر به روشن بودن نخواهد بود.

برخی می پرسند کار فلوسوئیچ چیست؟ در جواب این سوال باید گفت کار اصلی فلوسوئیچ پکیج همزمان با باز شدن شیر آب گرم مصرفی در ساختمان آغاز می شود، زیرا تنها در این حالت است که آب سرد برای گرم شدن و مورد استفاده قرار گرفتن در شیرآلات ساختمان مانند آشپزخانه، حمام و توالت شروع به گردش در سیستم پکیج می کند.

همزمان با آغاز ورود آب به داخل سیستم، فلوسوئیچ نیز فعال شده تا سایر قطعات دستگاه را برای انجام وظایف خود با خبر کند. این کار زمانی رخ می دهد که حجم آب در حال گردش در سیستم به اندازه کافی باشد تا فرمان روشن شدن پکیج را به برد مخابره کند.

با توجه به این توضیحات کاملاً مشخص می شود که محل نصب فلوسوئیچ پکیج باید بعد از ورودی آب سرد دستگاه و در مکانی قبل از مبدل پکیج باشد. برای اطلاع از نحوه تعمیر و تعویض فلوسوئیچ پکیج لینک مقاله مورد نظر را لمس کنید.

نحوه عمل کردن فلوسوئیچ پکیج

همانطور که در قسمت قبل نیز اشاره کردیم معمولاً از فلوسوئیچ مغناطیسی در درون سیستم پکیج استفاده می شود. این قطعه دارای دو عدد سیم متصل شده به برد پکیج است که به محض باز شدن شیر آب مصرفی در ساختمان، شناور تلفونی درون فلوسوئیچ به سمت بالا حرکت کرده و با کمک آهنربای روی آن سبب وصل شدن کنتاکتهای فلوسوئیچ به صورت مغناطیسی می شود.

نحوه وصل شدن کنتاکت های فلوسوییچ پکیج به این صورت است که بر روی بدنه آهنربای داخل فلوسوئیچ یک کلید حساس مغناطیس قرار دارد که در حالت عادی به صورت غیر فعال یا خاموش است.

این قطعه فقط زمانی فعال می شود که شیر آب گرم باز شده و عبور جریان آب سرد سبب وارد کردن نیرو به شناور شده و نتیجتاً آهنربای موجود بر روی آن به کلید حساس مغناطیسی نزدیک می شود.

همین عمل سبب وصل شدن کنتاکت های فلوسوئیچ و وصل شدن برق آن شده و با این کار پیغام باز شدن شیر آب به برد پکیج صادر می شود و نهایتاً کل سیستم به منظور گرم کردن آب سرد ورودی به مبدل آماده به کار خواهند شد.

توجه داشته باشید که فلوسوئیچ پکیج بوتان، فلوسوئیچ پکیج لورچ و فلوسوئیچ پکیج گلدیران دقیقاً شبیه به توضیحات فوق کار می کنند و عملکرد مشابه دارند.

نحوه عیب یابی فلوسویچ پکیج یا فلومتر پکیج چگونه است؟

تست فلوسوئیچ و نحوه عیب یابی فلوسویچ پکیج، به این صورته که باید شیر آبگرم پکیج را باز کرد؛ سپس باید روی پنل پکیج مشاهده کرد که چراغ سبز رنگ در حال چشمک زدن است یا نه، البته اگر پکیج ایران رادیاتور باشد چراغ‌ها جفت جفت چشمک می‌زنند ولی در پکیج بوتان آنالوگ یک چراغ چشمک می‌زند. در پکیج‌های دیجیتال عکس شیر آبگرم و یا دوش آب روی مانیتور ظاهر می‌شود.

در واقع اگر چراغ پنل پکیج با خطا مواجه شود، و آب مصرفی گرم پکیج نشود ممکن است؛ فلومتر پکیج خراب شده باشد. که معمولا برای مطمئن شدن تعمیرکار پکیج از بخش‌های مختلف پکیج تست می‌گیرد تا عیب‌یابی پکیج را با اطمینان خاطر انجام دهد. سپس در صورت خراب شدن فلومتر؛ به سراغتعویض فلومتر پکیج می‌رود. به همین خاطر است که هنگامخرابی پکیج گفته می‌شود از یک فرد ماهر و استادکار در زمینه عیب‌یابی پکیج کمک بگیرید.

تفاوت‌های فلوسوئیچ و فلومتر پکیج
دقت کاری در فلومترها بالاتر بوده که همین عامل سبب می‌شود نوسانات آن‌ها نسبت به فلوسوئیچ‌ها کاهش یابد.
این‌ دو قطعه از لحاظ ظاهری نیز با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. بدین صورت که فلوسوئیچ‌ها دو سیم و فلومترها سه سیم دارند.
فلومتر پکیج تمام وظایف‌ فلوسوئیچ که انتقال پیام به برد و باز کردن مسیر آب گرم می‌باشد را انجام داده و علاوه‌بر آن، دبی و‌ دمای آب عبوری را نیز اندازه می‌گیرند.
شما می‌توانید به جای فلومتر، از فلوسوئیچ در پکیج خود استفاده کنید اما قادر نخواهیدبود که فلومترها را جایگزین فلوسوئیچ کنید.
تعمیر فلوسوئیچ پکیج

گاهی مواقع فلوسوئیچ با مشکل مهمی روبه‌رو نشده و به سادگی می‌شود آن را تعمیر کرد اما در بعضی از موارد شما هیچ راهی جز تعویض آن‌ها نخواهید داشت.

وجود قطعی در سیم‌های ارتباطی فلوسوئیچ

همان طور که گفتیم، در این قطعه سیم‌هایی وجود دارد که قطعی در آن‌ها سبب عدم اتصال کنتاکت‌های رله فلوسوئیچ می‌شود و جریان الکتریکی به وجود نمی‌آید. در نتیجه با ایجاد نشدن جریان الکتریکی، پیامی‌ به برد منتقل نشده و ارتباطی بین آن‌ها برقرار نمی‌شود. این عدم ارتباط سبب می‌شود تا پیام روشن شدن پکیج به برد نرسد و آبی گرم نشود.

در صورت بروز این مشکل، شما باید سیم‌کشی فلوسوئیچ را بررسی کرده تا در صورت امکان قطعی را برطرف کنید.

عدم چرخش قطعه شناور داخل فلوسوئیچ

با توجه به مطالب گفته‌شده، با باز کردن شیر آب گرم، شناور تفلونی به سمت بالا در فلوسوئیچ حرکت می‌کند. بعضی مواقع گزارش شده که شلنگ‌های لوله آب سرد و گرم جا به جا وصل شده‌اند و شما تصور می‌کنید که شیر آب گرم را باز کرده‌اید اما در اصل شیر آب سرد باز شده. با باز شدن شیر آب سرد تغییری در شناور به وجود نیامده و فلوسوئیچ واکنشی نشان نخواهدداد و به دنبال آن مراحل بعدی برای تأمین آب گرم، طی نمی‌شود. برای رفع این مشکل، لازم است تا جای شلنگ های آب سرد و گرم را تغییر دهید.

کثیفی فیلتر فلوسوئیچ

فلوسوئیچ‌ها دارای فیلترهایی هستند که تمیزی آن‌ها در نحوه عملکرد این قطعه تأثیر مستقیمی دارد. اگر این فیلتر کثیف شده‌باشد، فعالیت فلوسوئیچ پکیج متوقف خواهدشد و لازم است تا آن‌ها را باز کرده و تمیز کنید. گاهی مواقع این فیلترها به قدری کثیف هستند که مجبور به تعویض آن‌ها خواهیدشد.

جمع شدن رسوبات در ورودی لوله آب پکیج

همان طور که متوجه شده‌اید، محل قرارگیری فلوسوئیچ‌ها، در مسیر آب سرد پکیج ‌می‌باشد. حال اگر در مسیر آب و قبل از فلوسوئیچ، موادی رسوب کرده‌باشند، فشار آب را گرفته و از دبی آب می‌کاهند. این کاهش دبی سبب می‌شود تا آب رسیده به فلوسوئیچ، نتواند شناور را حرکت داده و سبب ایجاد جریان الکتریکی شود. در این ‌مواقع لازم است تا رسوبات برطرف شده تا حجم آب درون لوله افزایش یابد.

گیر کردن فلوسوئیچ

در شرایط نرمال، هنگامی که شیر آب گرم را می‌بندید، باید پکیج خاموش شود اما در صورتی که این قطعه گیر کرده‌باشد، عملکرد آن متوقف نخواهدشد و همچنان پکیج روشن می‌ماند. این اتفاق مشکل ساده‌ای نخواهدبود و باید سریعاً دستگاه را خاموش کرده و برای رفع آن اقدام کنید. در صورت باقی ماندن این‌ مشکل ممکن است خسارت بیشتری به قسمت‌های دیگر پکیج وارد شود که مهم‌ترین آن‌ها، داغ شدن پکیج، آب‌ریزی از پکیج، سوراخ شدن پمپ پکیج، کاهش طول عمر دستگاه و… می‌باشد. در اکثر این مواقع، تنها با تعویض فلوسوئیچ این مشکل برطرف می‌شود.

تعویض فلوسوئیچ

قبل از باز کردن فلوسوئیچ پکیج خود، اقدام به تهیه یک قطعه نو کنید. فلوسوئیچ‌های موجود در بازار معمولاً از جنس پلاستیکی و برنجی هستند. پس از تهیه آن، مراحل زیر را به ترتیب پشت‌سر گذاشته تا قطعه نو با قطعه معیوب و قدیمی جایگزین شود.

در مرحله‌ی اول آب، برق، گاز ورودی به پکیج را قطع کنید.
سپس قاب دور پکیج را باز کرده و بعد از آن شیر پرکن را باز نمایید.
برای تخلیه آب درون پکیج، شیر آب دستگاه را باز کنید.
برای باز کردن کنترل پنل، آن را به سمت پایین بکشید.
فلوسوئیچ ‌توسط اتصالات و سیم‌هایی به برد وصل شده‌است. آن‌ها را از یکدیگر جدا کنید.
برای باز کردن مغزی داخل لوله از آچار کمک‌ بگیرید.
فلوسوئیچ توسط یک پین ثابت شده که با باز کردن آن و ‌کشیدن پین به سمت خودتان، به آرامی آن را می‌توانید باز کنید.
حال که فلوسوئیچ قدیمی جدا شده، می‌توانید قطعه نو‌ را جایگزین آن کنید. حتماً به جهت جریان آب ورودی به پکیج دقت کرده تا فلوسوئیچ را به درستی در جای خود قرار دهید.
سیم‌هایی که به فلوسوئیچ متصل هستند را به برد وصل کنید.
مغزی‌ فلوسوئیچ را با آچار چرخانده تا به خوبی سفت شود و پس از آن پنل جلوی پکیج را در جای خود قرار دهید.
قاب پکیج را بسته و آن را سفت کنید.
جریان‌های آب، برق و گاز را که در ابتدا قطع کرده بودید، مجدداً وصل کرده و سپس دستگاه را روشن کنید.
خرید فلوسوئیچ پکیج :

تهران سرویس آنلاین به صورت مستقیم و بدون واسطه اقدام به واردات قطعات پکیج نموده است، که این اتفاق سبب شده تمامی قطعات این مجموعه در کمترین نرخ به مشتریان عزیز عرضه شود .خرید قطعات پکیج از تهران سرویس آنلاین دارای ضمانتنامه معتبر بوده و ارسال به سراسر کشور در کمترین وقت صورت میگیرد.
فروش تک به قیمت عمده برای تعمیرکاران محترمو فروش عمده با کمترین سود به تمامی فروشگاه های قطعات پکیج انجام میشود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید