اطلاعات تماس
  • 031366*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108196815119385
در دسترس نیست

۵ نکته اصلی برای رسیدگی و سرویس آسانسور

کد: 140108196815119385

، (اخبار رسمی): نحوه سرویس آسانسور به مجموعه دستورالعمل‌ ها و راهکارهایی اشاره می کند که کمک می کنند نگهداری آسانسور، راحت تر و سریع تر امکانپذیر باشد. حفظ و مراقبت از آسانسورها در ساختمان های مختلف به درست کار کردن آنها کمک می‌کند.

۵ نکته اصلی برای رسیدگی و سرویس آسانسور
سرویس آسانسور در اصفهان

نکته اول: بررسی عملکرد آسانسور
اولین نکته برای نحوه سرویس آسانسور این است که عملکرد آسانسور را بررسی کنید. در هر روز، تعداد دفعاتی که از آسانسور استفاده می‌کنید را یادداشت کنید و هر گونه نشانه، سر و صدا یا علائمی که نشان می دهد مشکلی وجود دارد را در جدولی بنویسید. توجه داشته باشید که در حین کار کردن آسانسور اگر صداهای عجیب و غریب به وجود بیاید، یا نشانه های غیر معمول مانند اختلال در باز و بسته شدن درب آسانسور مشاهده شود، نشان می دهد که حتماً باید نسبت به خدمات تعمیر آسانسور اقدام کنید. اگر این مشکلات را سریع تر برطرف نکنید، بزرگ و بزرگ تر می شوند و شما را با چالش بیشتری مواجه می کنند.

نکته: دوم بازرسی روزانه آسانسور
بهترین کار قبل از سرویس آسانسور این است که روزانه، عملکرد آسانسور خود را چک کنید. آسانسور را هر روز بازرسی کنید و مطمئن شوید که تمام قطعات و قسمت ها در شرایط مناسب کار می کنند.

نکته سوم: تعویض تجهیزات معیوب و از کار افتاده
سومین نکته در نحوه سرویس آسانسور این است که باید تجهیزات معیوب و از کار افتاده در آسانسور را تعویض کنید؛ مثلاً ممکن است لامپ های داخل کابین آسانسور سوخته باشند یا شکسته باشند که باید آنها را تعویض کنید. در قرارداد خدمات سرویس آسانسور و تعمیرات آسانسور نوشته شده است که در صورت بروز هرگونه مشکل، حادثه یا شکایت می‌توانید از شرکت های سرویس دهنده ی آسانسور کمک بگیرید. بهتر است تعویض قطعات معیوب آسانسور را به کارشناسان و تکنسین های ماهر و دوره دیده واگذار کنید.

نکته چهارم: عدم استفاده از شوینده های صنعتی
چهارمین نکته که در نحوه سرویس آسانسور بسیار اهمیت دارد و تمام سرویس کاران به آن واقف هستند، عدم استفاده از پاک کننده ها و شوینده های صنعتی است. داخل کابین آسانسور از مواد اولیه ای استفاده شده که نسبت به عوامل شدید شیمیایی مستعد خوردگی هستند. در حقیقت علت اصلی خرابی مکانیکی داخل قطعات آسانسور هم ناشی از همین پدیده های خوردگی است.  
زمانی که کارکنان، تعمیرکاران یا سرویس کاران آسانسور بدون اطلاع، از پاک کننده های صنعتی استفاده کنند، این شوینده ها به قطعات حساس آسانسور راه پیدا می کنند و زمینه را برای خرابی و خوردگی فراهم می سازند. برای سرویس آسانسور بهتر است از استفاده از پاک کننده های صنعتی در آسانسور جداً خودداری کنید؛ مگر آنکه پیمانکار آسانسور یا سرویس کار، خود، شخصاً پاک‌کننده استانداردی را برای این کار پیشنهاد دهد.

نکته پنجم: حمل استاندارد بار مطابق با ظرفیت آسان
پنجمین نکته مهم در اصول و نحوه سرویس آسانسور توجه به حداکثر ظرفیت حمل بار یا ساکنین با آسانسور است. متاسفانه اکثر آسانسورها به این علت خراب می ‌شوند که اضافه وزن و اضافه بار با آنها جابجا شده است. البته آسانسورهای امروزی دارای سیستم تشخیص اضافه بار هستند و اجازه حرکت به آسانسور با بار اضافه را نمی دهند ولی ممکن این سیستم خراب شده یا از مدار خارج شده باشد.اگر بیش از حد ظرفیت آسانسور، بارگیری کنید، قطعات مختلف زودتر فرسوده می شوند و هنگام حرکت می توانند خطری برای افراد داخل آسانسور ایجاد کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 031366*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان