اطلاعات تماس
  • 091318*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108236821019075
در دسترس نیست

آشنایی با اولین ارز دیجیتال در جهان

کد: 140108236821019075

، اصفهان , (اخبار رسمی): اولین ارز دیجیتال eCash بود و توسط شرکت DigiCash در سال 1990 توسعه یافت که توسط رمزنگار، دیوید چاوم ایجاد شده بود. این فرد در سال 1983 مقاله‌ای با عنوان “امضا‌های کور برای پرداخت‌های غیرقابل ردیابی” نیز منتشر کرده بود.

آشنایی با اولین ارز دیجیتال در جهان
آشنایی با اولین ارز دیجیتال در جهان

چندین تلاش بعدی در ایجاد ارز دیجیتال، در نهایت منجر به ایجاد بیت‌کوین شد، اما بیش از 20 سال طول کشید تا بیت‌کوین، به ارز دیجیتال محبوب امروزی تبدیل شود.

eCash  اولین ارز دیجیتال

در سال 1983، دیوید چاوم رمزنگار آمریکایی، نوعی پول نقد الکترونیکی را پیشنهاد کرد. او یک ارز را تصور کرد که می‌تواند بین افراد به صورت ایمن و خصوصی منتقل شود. که می‌توان شباهت‌ آن دیدگاه را با ارزهای دیجیتال امروزی نیز مقایسه کرد. جایی که دقیقا همین اتفاق، در دنیای ارزهای دیجیتال در حال رخ دادن است.

چاوم، به اصطلاح “فرمول کور” را برای رمزگذاری اطلاعات ارسال شده بین افراد ایجاد کرد. بنابراین، با این سبک انتقال، منابع می‌توانستند به طور ایمن بین افراد منتقل شوند و امضای اصالت و قابلیت تغییر بدون قابلیت ردیابی را داشته باشند.

چاوم پس از مدتی DigiCash را تأسیس کرد تا چندین سال بعد با ایجاد اولین پول الکترونیک رمزنگاری به نام eCash، مفهوم ایده خود را به مرحله عمل برساند. اگرچه DigiCash در سال 1998 ورشکست شد، اما ایده‌های این شرکت و برخی از فرمول‌ها و ابزارهای رمزگذاری آن، نقش مهمی را در توسعه ارزهای دیجیتال بعدی ایفا کرد.

آشنایی با سایر ارزهای دیجیتال اولیه

E-Gold

در سال 1996، دکتر داگلاس جکسون و بری داونی، پول الکترونیکی را ایجاد کردند که به داشتن طلا گره خورده بود. این ارز دیجیتال به کاربران اجازه می‌داد تا مالکیت طلا را بین کاربران یک وب‌سایت منتقل کنند، که این ابزار به سرعت به ابزاری برای پول‌شویی‌ها و سایر افرادی که در فعالیت‌های غیرقانونی خود به دنبال ناشناس ماندن بودند، تبدیل شد و به همین دلیل نتوانست به موفقیتی در بازار ارز دیجیتال برسد.

Bit Gold

نیک سابو، یکی از پیشگامان اولیه ارزهای دیجیتال، با خلق مفاهیمی که در نهایت منجر به ایجاد بیت‌کوین شد، شناخته می‌شود. این مفهوم، Bit Gold نام داشت و از بسیاری تکنیک‌های مشابه بلاک چین، مانند شبکه همتا به همتا، استخراج، رجیستری و رمزنگاری استفاده می‌کرد.

شاید انقلابی‌ترین جنبه مفهوم بیت‌گلد مربوط به دور شدن آن از وضعیت متمرکز بود. هدف بیت‌گلد، اجتناب از اتکا به توزیع کنندگان و مقامات متمرکز ارز بود. هدف نیک سابو این بود که بیت‌گلد منعکس کننده خواص طلای واقعی باشد، در نتیجه کاربران را قادر می‌ساخت تا واسطه‌ها را حذف کنند. بیت گلد، مانند سایر تلاش‌ها در نهایت ناموفق بود.

B-Money

در سال 1998، توسعه دهنده وی دای، یک “سیستم نقدی الکترونیکی ناشناس و توزیع شده” به نام B-money را پیشنهاد کرد. وی دای دو پروتکل مختلف را برای اجرای این ایده ارائه کرد، از جمله اینکه کانال پخش، همزمان و غیرقابل پارازیت باشد. در نهایت، B-money  نیز هرگز موفق نبود. در واقع، از بسیاری جهات با بیت‌کوین تفاوت داشت. با این وجود، این نیز جزو اولین تلاش‌ها برای یک سیستم نقدی الکترونیکی ناشناس، خصوصی و ایمن بود.

در سیستم B-money، از نام مستعار دیجیتالی برای انتقال ارز از طریق یک شبکه غیرمتمرکز استفاده می‌شد. این سیستم حتی شامل ابزاری برای اجرای قرارداد در شبکه، بدون استفاده از شخص ثالث بود. اگرچه وی دای یک وایت پیپر برای B-money پیشنهاد کرد، اما در نهایت نتوانست توجه کافی را برای موفقیت در این پروژه به خود جلب کند.

Hashcash

هش‌کش که در اواسط دهه 1990 توسعه یافت، یکی از موفق‌ترین ارزهای دیجیتال قبل از بیت‌کوین بود. هش‌کش برای اهداف مختلفی از جمله به حداقل رساندن هرزنامه ایمیل و جلوگیری از حملات DDoS طراحی شده بود.

 این ارز دیجیتال، طیف وسیعی از احتمالات را مورد بررسی و فعالیت قرار می‌داد که تخمین زده می‌شد دو دهه بعد محقق شوند. هش‌کش از یک الگوریتم اثبات کننده برای کمک به تولید و توزیع سکه‌های جدید مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال معاصر استفاده کرد. در واقع، هش‌کش نیز با بسیاری از مشکلات مشابه ارزهای دیجیتال امروزی مواجه شد. در سال 1997، با افزایش نیاز به قدرت پردازش، تأثیر هش‌کش در نهایت کمتر و کمتر شد.

حتی با وجود اینکه هش‌کش در نهایت از بین رفت، این ارز دیجیتال درجه قابل توجهی از علاقه را در دوران اوج خود تجربه کرد. در نتیجه، بسیاری از عناصر سیستم هش کش، این بار به راه خود در پروژه توسعه بیت‌کوین ادامه دادند.

قدیمی ترین ارز دیجیتال کدام است؟

درحالی که بیت‌کوین، اولین ارز دیجیتال نیست، اما قدیمی‌ترین ارز دیجیتال باقی مانده است. همچنین به این موضوع نیز پرداختیم که اولین تلاش شناخته شده برای ایجاد یک ارز دیجیتال، eCash در دهه 1980 بود. دیوید چاوم اولین وایت پیپر را نوشت و شرکتی به نام DigiCash تأسیس نمود که در نهایت eCash را تولید می‌کرد.

شاید برای شما جالب باشد بدانید اولین چیزی که با ارز دیجیتال خریداری شد چه بود؟

اولین خرید با ارز دیجیتال برای دو پیتزا در سال 2010 بود. کاربر، 10000 بیت‌کوین یا آن زمان، یعنی چیزی در حدود 222 میلیون دلار به قیمت سال 2022 را برای خرید آن دو پیتزا پرداخت کرد.

سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال و پیشنهادات آن، نیاز به دانش و مهارت فراوان دارد و این مقاله، توصیه‌ای از سوی صرافی انگلستان یا برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت کرد.

منبع: قیمت پوند لندن

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس مارکتینگ آداس

مسیر موفقیت کسب و کار شما از آداس میگذرد! این یک شعار نیست، بلکه پیشنهادی است که از یک تیم خلاق و توانمند به شما ارائه میشود.تیم متخصصی که سال هاست با چالش های واقعی دنیای کسب و کار روبه رو شده است و در یافتن خلاقانه ترین و بهترین راه حل ها تخصص دارد.

اطلاعات تماس
  • 091318*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | بانک، بیمه و سرمایه