اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108266825718027
در دسترس نیست

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت کانادا

کد: 140108266825718027

، تهران , (اخبار رسمی): کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای سرمایه گذاری شناخته می شود. کانادا کشوری توسعه یافته است و زندگی در این کشور با بالاترین سطح رفاه اجتماعی همراه است.ثبت شرکت در کانادا و محدودیت های ثبتی شرکت خیلی کم است. افراد سرمایه گذار در کانادا می توانند اقامت و شهروندی کانادا را به دست بیاورند.

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت کانادا
مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

مهاجرت به کانادا از شیوه‌های مختلفی امکان‌پذیر است که هر فرد باید نسبت به شرایط زندگی، کاری و تحصیلی خود کم ریسک‌ترین روش مهاجرتی را برای خود انتخاب کند.

این کشور هر چند دارای 10 ایالت بوده و هر یک از این ایالت ها در تصویب قوانین و مقررات داخلی خود به منظور سرمایه گذاری دارای استقلال هستند ولی در کل قوانین سرمایه گذاری در کانادا الگویی مشابه دارند و تنها موارد اختلافی اغلب در نوع سرمایه گذاری است. ثبت شرکت در کانادا بسیار راحت است و محدودیت های ثبتی شرکت خیلی کمتر است. افراد سرمایه گذار در کانادا می توانند اقامت و شهروندی کانادا را به دست بیاورند. دسترسی به بهترین بازارهای روز دنیا برای فروش و تبادلات اجاری بسیار راحت و بدون محدودیت است. مواد اولیه و مورد نیاز برای تولید در کانادا به وفور یافت می شود.

قوانین راجع به سرمایه گذاری در کانادا:

به طور کلی فرد بیگانه برای تجارت در کانادا بدواً باید از فدرال صنعت مجوز سرمایه گذاری را به موجب قانون 1974 کسب نماید اما در مورد پیمان های اقتصادی بین المللی و سرمایه گذاری برای اعضای کشورهای عضو سازمان جهانی تجارت (OMC) قوانین ویژه ای برای ایجاد تسهیلات و رفع محدودیت ها تدوین گردیده است علی الخصوص در ایالت کبک،محدودیت های اساسی در مورد بازرگانی بیگانگان وجود دارد و مقررات و آیین نامه های مخصوصی در این زمینه تدوین گردیده است.

اشخاص حقوقی خارج از اتحادیه کانادایی از جمله شرکت های شخص (شرکت تضامنی) تحت کنترل دولت کانادا می باشند و هویت صاحبان سهام و منافع و همچنین حق رای آنان طبق قانون مشخص گردیده است. اگر فرد خارجی در شرکت ها، اکثریت سهام را به تبع منافع و حق رای داشته باشد چنین سرمایه ای تحت کنترل می باشد.

در مورد خدمات مالی و بخش رادیویی و ارتباط از راه دور،قانونگذار، استثنایی بر قانون سرمایه گذاری در کانادا وارد کرده است.

تا سالهای اخیر، بیگانگان نمی توانستند جمعاً با داشتن سهام بیش از 25% حق رای در موسسات مالی فدرال داشته باشند، در حالی که یک فرد خارجی می توانست با داشتن 10% سهام حق رای داشته باشد. موافقت نامه های سازمان جهانی تجارت پارلمان فدرال کانادا را به این نتیجه رسانید که محدودیت مالکیت خارجیان را در موسسات مالی سیستم فدرال ملغی سازد و به همین ترتیب در مورد بانک های خارجی نیز محدودیت حق رای 12% کل سهام حذف گردید.

ورود بانک خارجی به کانادا

به موجب موافقت نامه سازمان جهانی تجارت و موافقت نامه ALENA کنترل ورود بانک خارجی به کانادا مستلزم دو شرط می باشد :

اول اینکه بانک بیگانه نمی تواند از طریق افتتاح شعبه فعالیت نماید و وزیر امور اقتصادی و دارایی اجازه تاسیس بانک خارجی را زمانی صادر می کند که برای سیستم مالی کانادا مفید بوده و کشور مقابل نیز در مورد بانک های کانادایی همان رفتار متقابل را داشته باشند. ضمناً بانک خارجی نمی تواند در کانادا بدون داشتن مجوز از وزارتخانه مذکور بیش از یک شعبه داشته باشد. این محدودیت در مورد اعضاء اتحادیه ی ALENA اعمال نمی گردد.

قانون بانک ها در کانادا نسبت به قانون سرمایه گذاری سخت تر می باشد و قانون سرمایه گذاری در کانادا کمتر برای سرمایه گذاری خارجی ایجاد مانع می کند و مالکیت وسایل ارتباط جمعی و پخش رادیویی باید در مالکیت و کنترل کانادایی ها باشد و نیز در مورد بهره برداری از منابع اورانیوم فرد خارجی نمی تواند بیش از 40% سهام را داشته باشد. همچنین مجوز حمل و نقل زمینی و هوایی و دریایی و صید بازرگانی توسط دولت به خارجیان داده می شود و خرید و فروش زمین های کشاورزی نیز برای غیر کانادایی ممنوع می باشد.

در مورد انتقال زمین، قوانین استانی محدودیت هایی قائل شده و انتقال دهنده باید 33% ارزش زمین را به عنوان مالیات بپردازد و در شرکت های سهامی به موجب بند 2 ماده 105 قانون شرکت های مزبور، اکثریت مدیران باید مقیم و تبعه کانادا باشند و مجامع عمومی و هیات مدیره نمی تواند بدون حضور مدیران مقیم در کانادا تشکیل گردد.

در خاتمه، فرد خارجی مانند یک فرد کانادایی می تواند در مراجع قضایی دعوی نماید اما در استان کبک از خواهان خارجی وثیقه مطالبه می نمایند که در صورت رد دادخواست از محل وثیقه هزینه دادرسی و خسارت وارده را جبران نمایند.

ثبت شرکت در کانادا چه مزایایی دارد؟

  • کانادا کشوری ثروتمند و توسعه یافته است و زندگی در این کشور با بالاترین سطح رفاه اجتماعی همراه است
  • ثبت شرکت در کانادا بسیار راحت است و محدودیت های ثبتی شرکت خیلی کمتر است
  • افراد سرمایه گذار در کانادا می توانند اقامت و شهروندی کانادا را به دست بیاورند
  • دسترسی به بهترین بازارهای روز دنیا برای فروش و تبادلات اجاری بسیار راحت و بدون محدودیت است
  • مواد اولیه و مورد نیاز برای تولید در کانادا به وفور یافت می شود

انواع شرکت در کانادا

در کانادا سه نوع شرکت وجود دارد:

شرکت مشارکتی یا Corporation

در این نوع شرکت هر فرد نسبت به آورده خود در شرکت مشارکت می کند و مسئولیت تمامی تعهدات شرکت در درجه اول با سرمایه گذارشرکت می باشد.  برای ثبت شرکت مشارکتی باید حداقل دو نفر با هم مشارکت نمایند. ورشکستگی شرکت مشارکتی به معنی ورشکستگی اعضا نیست. همچنین ثبت این شرکت نیاز به سرمایه و هزینه زیادی دارد.

شرکت مالکیت انحصاری یا Sole proprietorships

یک شرکت حقوقی معتبر است که مالکیت آن در اختیار یک فرد قرار دارد و تمامی درآمد او به عنوان درآمد شرکت تلقی می شود از این رو مالیات شرکت با مالیات فرد با هم تلاقی و پرداخت می شود که خیلی مقرون به صرفه نیست. مسئولیت این نوع شرکت ها تماما مانند شرکت تضامنی در اختیار خود فرد است و چنانچه شرکت ورشکست شود به نام فرد ثبت خواهد شد که به دلیل قوانین سخت تجاری در کانادا به ضرر فرد و در سوابق او ثبت خواهد شد.

شرکت سهامی و یا Partnership

در این نوع شرکت باید حداقل دو تا چند نفر با هم سهام شرکت را فراهم نمایند. این روش هم مانند روش ثبت شرکت انحصاری است با این تفاوت که ورشکستگی و یا تقسیم  ضرر در بین شرکا انجام می شود.

ثبت شرکت در کانادا و مراحل ثبت آن

به طور کلی ثبت شرکت در کانادا، مراحل پیچیده و سختی ندارد. در این قسمت با مراحل ثبت شرکت در کشور کانادا، آشنا خواهیم شد.

ابتدا باید اسمی مناسب برای شرکت انتخاب کنیم. این اسم باید مرتبط با نوع کسب و کار شرکت باشد و نباید شبیه شرکت های شناخته شده و بزرگ باشد بلکه وجود تمایز بین اسم شرکت با دیگر شرکت ها واجب است.  در کانادا این موضوع با سخت گیری زیادی انجام می شود و نباید بیشتر از 90 روز طول بکشد. شما می توانید برای راحت تر شدن کارتان، از سیستم آنلاین ثبت شرکت در کانادا استفاده کنید.

کامل کردن اساسنامه شرکت مرحله دوم ثبت شرکت می باشد. در این مرحله باید نام پیشنهادی شرکت، محل و قلمرو تاسیس شرکت، نوع ساختار شرکت، سهم خود و دیگر اشخاص در نوع نقل و انتقالات سهام در شرکت،  مقررات شرکت و همچنین تعداد شرکت های وابسته و اعضای هیئت مدیره در اساسنامه شرکت ذکر شود. اساسنامه باید معمولا به زبان فرانسه و همینطور انگلیسی ترجمه گردد. همچنین آدرس و شماره تلفن ها باید دقیق ثبت گردند

مدیرعامل این شرکت باید بالای 18 سال باشد، از طرف دادگاه برگه عدم داشتن سوء پیشینه گرفته باشد، در وضعیت ورشکستگی نباشد و همچنین یک شخص حقوقی نمی تواند مدیرعامل بشود و این مقام حتما باید توسط شخص حقیقی کسب شود.

در این مرحله باید فرم ثبت مشارکت را تکمیل نموده و هزینه های درخواست ثبت شرکت در کانادا را نیز پرداخت نمایید.

با رعایت قوانین سرمایه گذاری در این کشور می توانید شرکت خود را ثبت کرده و به توسعه ی کسب و کار خود مشغول شوید زیرا کانادا یکی از کشورهایی است که توجه زیاد سرمایه گذاران خارجی را به خود جلب کرده است.

بررسی مراحل ثبت شرکت در کانادا

تاسیس شرکت در کانادا از ابتدا ذکر می کنیم که شرکت یک شکل کسب و کار ترجیحی در کانادا است، درست مانند شرکت های با مسئولیت محدود برای ادغام در بسیاری از کشورهای جهان.

از آنجایی که تاسیس شرکت در کانادا به شکل LLC  در دسترس نیستند، سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند شرکت‌هایی را راه‌اندازی کنند که همان ویژگی‌های LLC را ارائه می‌دهند.

متخصصان ما در زمینه تشکیل شرکت در کانادا می‌توانند به همه کارآفرینانی که می‌خواهند شرکت در کانادا ثبت کنند، چه مقیم و چه غیر مقیم کانادا، کمک و دستورالعمل‌هایی ارائه دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی