اطلاعات تماس
  • 099009*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108266826419050
در دسترس نیست

کاریابی آنلاین

کاریابی آنلاین

کد: 140108266826419050

، (اخبار رسمی): کاریابی چیست ؟ کاریابی به مراحلی گفته می شود که کارجو برای پیدا کردن شغل مورد نظر خود نسبت به مهارت هایش و استخدام شدن طی می کند . و به فرایندی که موسسات  و سازمان ها و کارفرمایان برای پیدا کردن نیروی کار مورد نظر خود انجام می دهند نیز کارمند یابی گفته می شود . 

کاریابی ملی کار

کاریابی آنلاین
کاریابی چیست ؟ کاریابی به مراحلی گفته می شود که کارجو برای پیدا کردن شغل مورد نظر خود نسبت به مهارت هایش و استخدام شدن طی می کند . و به فرایندی که موسسات  و سازمان ها و کارفرمایان برای پیدا کردن نیروی کار مورد نظر خود انجام می دهند نیز کارمند یابی گفته می شود . 
موسسه ها و "سایت استخدام " مانند پلی ارتباطی بین کارجویان و کارفرمایان هستنند .


که سعی بر این دارند تا فرآیند جذب نیروی کار برای کارفرمایان و فرآیند پیدا کردن کار برای کارجویان را تسهیل کنند .
به عبارتی دیگر شرکت کاریابی ، موسسه و دفتری خصوصی یا دولتی است که نیازهایی که کارفرما ها مدنظر دارند را با مهارت هایی که کارجو ها دارند منطبق میسازد .
انواع کاریابی 
موسسات کاریابی را به طور کلی میتوان به دو دسته تقسیم کرد :
1. کاریابی سنتی 
2. کاریابی الکترونیک یا آنلاین
کاریابی سنتی  
به شکل قدیمی پیدا کردن کار (شغل) کاریابی سنتی گفته می شود . که توسط یک شرکت یا یک دفتر به صورت حضوری و فیزیکی انجام می گیرد و در آن کارجو ها با مراجعه به این دفاتر فرمی که حاوی اطلاعات و سوابق کاری انها می باشد را پر می کنند و مبلغی را نیز پرداخت می کنند تا در ازای آن موسسه برای آنها شغلی مناسب با توجه به مهارت ها و شرایط شان را پیدا کند و به آنها کمک کند تا هرچه سریع تر به شغل مورد نظر خود رسیده و مشغول کار شوند .
دفاتر این موسسات در نقاط مختلف شهر وجود دارند و این موسسات به دو گروه کاریابی دولتی و کاریابی خصوصی تقسیم می شوند .
کاریابی دولتی : به شرکت هایی گفته می شود که تحت پوشش : وزارت کار و رفاه اجتماعی ، وزارت تعاون فعالیت می کند . و خدمات اتخدام در کاریابی دولتی به صورت رایگان انجام می شود . 
کاریابی خصوصی : به شرکت های غیر دولتی گفته می شود که با گرفتن مجوز از وزارت تعاون با گرفتن مبلغ و هزینه ، خدمات کاریابی و شغل یابی را به کارجویان ارائه می دهد .
کاریابی آنلاین 
کاریابی سنتی اگر چه سال هاست که فعالیت می کند و این فعالیت نیز موثر بوده اما معایبی نیز دارد که به طور کامل جوابگوی کارجویان نیست . 
کارجویان در روش سنتی برای استخدام شدن باید به صورت حضوری به یکی از دفاتر مراجعه می کردند و هزینه ای نیز باید پرداخت می کردند . علاوه بر این ها در این روش کارجویان به تمام فرصت های شغلی دسترسی کامل نداشتند و فقط از طریق راهنما و مشاور از وجود چند شغل آگاه میشد . 
گسترش اینترنت و استفاده از آن و دیجیتالی شدن سبک زندگی ما یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت کاریابی آنلاین است . این موضوع را باید قبول کنیم که زندگی ما انسان ها به سمت آنلاین شدن می رود ! از تحصیل کردن گرفته تا خرید و . . . و روز به روز علاقه و تمایل مردم به مراجعه حضوری کمتر می شود . 
کاریابی آنلاین و مزایای آن 
کاریابی آنلاین نسبت به کاریابی سنتی مزایای زیادی دارد مثلا در کاریابی آنلاین نیازی به مراجعه حضوری شما به موسسه نیست و تنها کافی است که شما با یک سیستم مثل یک گوشی یا لپ تاپ خود نگاهی به این "سایت ها" بیندازید و هزاران آگهی  شغلی و فرصت شغلی را مرتبط با مهارت و مدرک و سابقه کاری خود را مشاهده کنید و در صورت علاقه داشتن و تمایل رزومه خود را برای آنها بفرستید . 
یکی از مزایای مهم دیگر کاریابی آنلاین این است که شما لازم نیست وقت زیادی را اتلاف کنید و علاوه بر آن در هزینه ها که یکی از دغدغه های امروز جامعه است ، صرفه جویی می شود. 
استفاده از سایت های کاریابی برای شرکت ها چه مزایایی دارد؟
1. یکی از مزایای استفاده از سایت کاریابی برای شرکت ها این است که به شناخته شدن شرکت و برند سازی آن کمک زیادی می کند . 
2. هزینه های جذب نیرو برای استخدام بسیار کاهش می یابد . 
3. کارفرمایان دسترسی بیشتری برای پیدا کردن کارجویان مورد نظر خود را دارند . برای کارفرمایان و شرکت ها استخدام نیروی متخصص و مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است و کارفرمایان بدون استفاده از کاریابی دسترسی زیادی برای پیدا کردن آن نیروی مورد نظر خود را ندارند .
4. در زمان و فرآیند جذب نیرو صرفه جویی می شود . 
فرآیند پیدا کردن نیرو گاهی وقت و انرژی زیادی را تلف می کند ولی چنان چه شرکت ها از کاریابی استفاده کنند در مدت کوتاه تری به نیروی کار خود می رسند . 
استفاده از سایت های کاریابی برای کارجویان چه مزایایی دارد ؟
1. به کارجو ها کمک می کند که دقیق تر و راحت تر به دنبال شغل مورد نظر خود بگردند و مشغول کار شوند .
2. بهره مندی کارجویان از توصیه های کاری و راهنمایی ها . 
3. اکثر خدمات کاریابی آنلاین برای کارجویان رایگان است .
4. کارجویان امکان این را دارند که بازخورد کارفرمایان را مشاهده کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 099009*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام