اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108286828019493
در دسترس نیست

انواع ارز دیجیتال چیست؟

کد: 140108286828019493

، (اخبار رسمی): امروزه می بینیم که به کارگیری از ارزهای دیجیتال بسیار گسترده و رواج پیدا کرده است وهمگام با رشد اقتصاد دیجیتال مورد استفاده قرار دادن و کاربرد ارزهای دیجیتال هم روبه افزایش است.

انواع ارز دیجیتال چیست؟
کانال VIP ارز دیجیتال در وب سایت BTCYAS

امروزه می بینیم که به کارگیری از ارزهای دیجیتال بسیار گسترده و رواج پیدا کرده است وهمگام با رشد اقتصاد دیجیتال مورد استفاده قرار دادن و کاربرد ارزهای دیجیتال هم روبه افزایش است.
مقصود از به کارگیری این ارزها، کنار گذاشتن  سیستم‌های سنتی مالی و بانکداری و جایگزینی تدریجی آنها با ارزهای فیزیکی است.

کانال VIP ارز دیجیتال یکی از روش های استفاده از تجربیات تریدرهای حوزه رمز ارزهاست که می تواند شما را در انجام معاملات ارز دیجیتال راهنمایی کند.

ارز دیجیتال چیست؟
اما بخواهیم تعریفی ساده و مفهوم از ارزهای دیجیتال داته باشیم باید بگویم؛ ارزهای دیجیتال را می توان نوع جدید از پول معرفی کرد که بر عکس ارزهای فیات، شکل ظاهری و فیزیکی ندارند و به  منظور خرید و فروش و یا مبادله کردن آنها بایستی از شبکه‌های پلتفرم مخصوص به آنها و کیف پول‌های دیجیتال را مورد استفاده  قرار داد.
مزایا و نقاط قوت ارزهای دیجیتال به شرح زیر می باشد:
همه گیر بودن 
سرعت
بالا بودن امنیت 
برخورداری از حریم خصوصی

از معایب ارزهای دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره کرد:
از بین رفتن سرمایه در صورت فراموش کردن کلیدهای خصوصی
احتمال سرقت ارزهای دیجیتال
عدم ثبات

انواع ارزهای دیجیتال چیست؟

رمز ارز یا ارز رمزنگاری‌شده
رمز ارز نوعی ارز دیجیتال به حساب می آید که تشکیل شده از دو واژه کریپتو گرافی و کارنسی  می باشد. احتمال دارد واژه کریپتوکارنسی را شنیده باشید، این واژه از ترکیب همین دو کلمه ایجاد شده است.
 رمز ارزها از کدهای بسیار پیچیده به کارگیری می‌کند تا منتقل کردن پول بین افراد را تا حد ممکن با امنیت بالایی صورت گیرد؛ چراکه از جعل کردن و یا خرج کردن دوباره آنها جلوگیری لازم انجام می شود. به بیانی دیگر، رمز ارزها به منظور تولید، نگهداری، ایمن‌سازی و به تایید رسیدن تراکنش‌ها بر روی یک شبکه خاص، استفاده می‌شوند. نمونه‌های بارز رمز ارزها می توان به بیت‌کوین و اتریوم اشاره کرد.
انواع ارز رمزنگاری‌شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:
رمز ارزهای پرداختی، رمز ارزهای زیرساختی، رمزارزهای حریم خصوصی، استیبل کوین‌ها، میم کوین‌ها، رمز ارزهای مالی و رمز ارزهای خدماتی.

ارز مجازی
ارزهای مجازی به آن دسته از ارزهای دیجیتال گفته می‌شود که قانون‌گذاری مشخصی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است.
به این معنی که نه تنها هیچ دولت و سازمانی نقشی در جهت قانون گذاری این ارزها ندارد بلکه ارزهای دیجیتال به وسیله تیم توسعه‌دهنده آن مورد کنترل و مدیریت قرار می گیرند.
 ارزهای مجازی را نیز می‌توان به صورت الگوریتمی به وسیله یک پروتکل شبکه تعریف شده تحت کنترل قرار داد.
به عنوان نمونه بازی کلش اف کلنز نوعی ارز مجازی محسوب می شود که به وسیله توسعه‌دهندگان پروژه تعریف و کنترل می‌شود.

ارز دیجیتال بانک مرکزی
ارز دیجیتال بانک مرکزی که به آن CBDC هم گفته می‌شود، کوتاه شده عبارت انگلیسی Central Bank Digital Currency است.
ارز دیجیتال بانک مرکزی نوع دیگر و در اصل نوع جدیدی از ارزهای دیجیتال به حساب می آیند  که هدف اصلی مورد استفاده قرار دادن انها به وجود آوردن تحولی نو در سیستم‌های پرداخت سنتی و قدیمی است.
به بیانی دیگر، ارز دیجیتال بانک مرکزی همانگونه که از نامش مشخص است به وسیله بانک مرکزی کشورها به وجود امده  و به نوعی دارای ارزش پول فیات آن کشور می باشد.
 این دسته از ارزها به طور معمول به وسیله دولت یا نهاد نظارتی کشور مربوطه تحت  نظارت و کنترل قرار می گیرند و به همین علت  می‌توان گفت دستیابی به حساب مشتریان هم در این سیستم امکان پذیر می باشد.
با گسترده شدن فناوری نوین بلاک‌چین و کاربرد و به کارگیری ان در صنایع مختلف، بسیاری از کشورها در تلاش بوده تا سیستم‌هی خود را با این فناوری بروز و مطابقت دهند.
در حال حاضر علاوه بر کشورهایی که ارز دیجیتال ملی خود را به راه انداخته اند، کشورهای زیادی در جهان هم وجود دارند که در مرحله جستجو و ارزیابی در این خصوص هستند تا با برآورده کردن شرایط و زیرساخت‌های لازم بتوانند ارز دیجیتال ملی خود را به وجود آورده و فعالیت آن را شروع نمایند.
جهت اطلاع بیشتر در تهیه ارز های دیجتال میتوانید به وب سایت معتبر بی تی سی یاس مراجعه کرده و از کارشناسان آن راهنمایی بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه