اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109066841619493
در دسترس نیست

پامپ هوشمند چیست؟

پامپ هوشمند چیست؟

کد: 140109066841619493

، (اخبار رسمی): در دنیای ارزهای دیجیتال، کلاه برداری به شیوه های متنوعی رواج پیدا کرده است. هر چند این دنیای نوین با هدف کم کردن مشکلات قانونی و کلاه برداری وارد عمل شده بود، اما در حال حاضر بعضی مشکلاتی امنیتی در آن دیده می شود.

پامپ هوشمند چیست؟
پامپ هوشمند چیست؟ در سایت BTCYAS

در دنیای ارزهای دیجیتال، کلاه برداری به شیوه های متنوعی رواج پیدا کرده است. هر چند این دنیای نوین با هدف کم کردن مشکلات قانونی و کلاه برداری وارد عمل شده بود، اما در حال حاضر بعضی مشکلاتی امنیتی در آن دیده می شود.
البته اکثر مشکلاتی که در دنیای بلاک چین از لحاظ  مالی برای افراد پیش می آید، به تکنولوژی بلاک چین ارتباطی ندارد و نداشتن آگاهی افراد فعال در این حوزه می‌تواند سبب از بین رفتن سرمایه آنها شود.
 پامپ و دامپ یکی از اعمالی است که بارها شاهد انجام آن در دنیای ارزهای دیجیتال بوده‌ایم و همیشه می‌تواند سرمایه افراد فعال در این حوزه را در معرض خطر قرار دهد. در ادامه به شما خواهیم گفت ارز پامپی چیست و چه استفاده ای دارد.


پامپ هوشمند چیست؟
پامپ منظور فرایندی است که  افراد با میزان  دارایی‌های گوناگون به خرید ارز دیجیتال می پردازند. شروع فرایند پامپ به طور معمول با خرید نهنگ‌های بازار صورت می گیرد.
 به منظور این که پامپ انجام شود، باید افرادی با سرمایه بسیار زیاد نظیر سرمایه داران بزرگ، بانک‌ها و افراد قدرتمند اقدام به خرید یک ارز دیجیتال کنند.
به افرادی  که از سرمایه زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال برخوردار می باشند، نهنگ گفته می‌شود. نهنگ‌ها به طور معمول، جهت انجام فرایند پامپ، ارزهای را انتخاب می‌کنند که در پایین ترین قیمت خود قرار دارند.
بعد از این که نهنگ‌ها مقدار زیادی از سرمایه خود را برای خرید ارزهای کم قیمت مورد استفاده قرار دادند، تیم دیگری وارد کار می‌شود. این تیم که تحت کنترل مدیریت نهنگ‌ها می باشد، مسئولیت تبلیغات گسترده و ایجاد هیجان در مردم را عهده دار می باشند.
چنین تیم‌های تبلیغاتی متخصصی وظیفه دارند تا کاربران تازه وارد یا بی تجربه دنیای ارزهای دیجیتال را به خرید همان ارز کم ارزش تشویق نمایند.
 دادن وعده های پوچ و دروغین و ارزشمند جلوه دادن یک رمزارز به دروغ سبب می‌شود تا افراد متددی به دام این تبلیغ ها بیوفتند.
 به طور معمول، به کارگیری از اینفلوئنسرهای نه چندان مورد اطمینان و رسانه‌های زرد، در صدر کار تیم‌های تبلیغاتی جای می‌گیرند.
به همین علت است که باید از اعتماد کردن به افراد در دنیای ارزهای دیجیتال، خودداری  کرد. چرا که این اینفلوئنسرها می‌توانند با تشویق شما، سبب شوند تمام سرمایه تان را از دست بدهید.
 هنگامی که کاربران دنیای ارزهای دیجیتال به یک ارز و آینده آن اعتماد کردند، به خرید و تشویق افراد دیگر نیز شروع می‌کنند.
این پروسه سبب می‌شود تا بر طبق قانون عرضه و تقاضا، قیمت رمزارز مورد نظر بالا رود. چون تقاضا به منظور خرید یک ارز به صورت هیجانی تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. در این بازه، قیمت توکن مورد نظر با شیب تیز افزایش پیدا می کند.

دامپ چیست؟
دامپ فرایندی است که بعد از پامپ به وجود می آید. بعد از خرید یک ارز دیجیتال که به نظر شما از آینده روشنی برخوردار است، باید هر لحظه منتظر اتفاقات ناگواری مانند پامپ باشید.
 هنگامی که ارزش یک ارز دیجیتال به بالاترین حد ممکن رسید، نهنگ‌ها یکباره سرمایه خود را از بازار بیرون می کشند.
با فروش ناگهانی ارزهای دیجیتال که ارزش زیادی به دست آورده اند، نهنگ‌ها سود بسیار زیادی کسب می‌کنند.
 به همین علت پامپ یکی از شیوه های رایج چند برابر کردن سرمایه به وسیله افراد ثروتمند است که به عنوان شیوه ای به منظور کلاه برداری نیز مطرح می‌شود.
بعد از این که نهنگ‌ها سرمایه خود را از بازار خارج کردند، بر طبق همان فرایند عرضه و تقاضا، عرضه در بازار به شدت افزایش پیدا می‌کنند.
بعد از به پایان زسیدن فروش توکن‌ یا کوین‌ها توسط نهنگ‌ها، عرضه زیاد شده و قیمت رمزارز مورد نظر به شدت کاهش پیدا می کند.
به پروسه ای که بعد از پامپ و فروش نهنگ‌ها رخ می دهد، دامپ گفته می‌شود. در چنین لحظاتی، قیمت یک ارز به طور ناگهانی کاهش پیدا می‌کند و افراد با تجربه و متحبر با مشاهده این اتفاق، به سرعت باید سرمایه خود را از بازار خارج کنند تا دچار شرر نشوند.
 در این پروسه، کاربرانی که تحت تاثیر تبلیغات دروغین قرار می گیرند، سرمایه خود را از دست می‌دهند و دچار ضررهای مالی زیادی می‌شوند.
 توصیه ما به شما این است که هیچ گاه به خرید هیجانی یک ارز دیجیتال اقدام نکنید. چرا که تصمیم عاقلانه‌تر خرید چند رمزارز قابل اطمینان به جای سرمایه گذاری تنها روی یک رمزارز است.
 به این معنی که بهتر است به جای خرید یک ارز دیجیتال، سرمایه خود را بین چند ارز دیجیتال مورد اطمینان پخش نمایید. این کار می‌تواند ریسک ضرر را کم کرده و سود شما را بالا ببرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه