اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109066842516287
در دسترس نیست

موارد اختلافی بین کارفرما و بازاریاب

موارد اختلافی بین کارفرما و بازاریاب

کد: 140109066842516287

، (اخبار رسمی): در روابط کاری ممکن است بین کارفرما و کارگر به دلایل مختلف اختلاف رخ دهد که البته وقوع چنین مسائلی یک امر بدیهی به شمار می‌رود.

موارد اختلافی بین کارفرما و بازاریاب
قانون کار ghanoonekar.com

قانون کار https://ghanoonekar.com/

موارد اختلافی بین کارفرما و بازاریاب

در روابط کاری ممکن است بین کارفرما و کارگر به دلایل مختلف اختلاف رخ دهد که البته وقوع چنین مسائلی یک امر بدیهی به شمار می‌رود. به همین جهت امکان بروز مشکل و اختلاف بین کارفرما و بازاریاب وجود دارد. منشا اصلی اختلاف بین طرفین به عدم انجام وظایف قانونی در قبال یکدیگر می‌باشد. در قرارداد کار صراحتا به شرح وظایف کارفرما و کارگر اشاره می‌شود و از این رو طرفین باید در اجرای تعهدات قرارداد اقدامات لازم را انجام دهند.

موارد اختلافی در قرارداد بازاریابی ممکن است به میزان دستمزد و حقوق بازاریاب ارتباط داشته باشد. همچنین دلیل اصلی ایجاد اختلاف بین آن‌ها می‌تواند به عدم برخورداری بازاریاب از حق بیمه مرتبط باشد. درواقع در این نوع قرارداد، بازاریاب از یک سری حق و حقوق قانونی برخوردار است کی از طرف کارفرما باید در اختیار بازاریابان قرار گیرد.

البته گاهی اوقات اختلافات پیش آمده در قرارداد ممکن است به دلیل اهمال بازاریاب در اجرای تعهدات خود در برابر کارفرما باشد. به طور مثال کارفرما از عملکرد چند ماهه بازاریاب رضایت کافی ندارد و این رو قصد ادامه همکاری با او را نداشته و در این زمینه بین طرفین اختلاف پیش می‌آید.

موضوع حق بیمه در قرارداد بازاریابی

یکی از مهم‌ترین وظایف کارفرما، اعطای به بیمه به کارگران است. تقریبا در تمامی مشاغل بیمه کردن اعضای کار جز وظایف اصلی هر کارفرما محسوب می‌شود که کارگر می تواند آن را مطالبه کند. به موجب قانون کار، تمامی کارفرمایان موظف‌اند تا اقدام به بیمه کردن کارگران نمایند. بنابراین در قرارداد بازاریابی نیز کارفرما باید بازاریابان را بیمه کند و این مورد جزو حقوق قانونی آن‌ها به شمار می‌رود که در قانون کار به آن اشاره شده است.

چنانچه کارفرما از بیمه کردن بازاریاب خودداری کند، مرتکب تخلف شده و امکان شکایت از به لحاظ قانونی وجود دارد. بیمه کردن کارگران از جمله مهم‌ترین وظیفه کارفرمایان به شمار می‌رود و تحت هیچ شرایطی امکان خودداری از آن وجود ندارد. در واقع بیمه حق قانونی هر کارگری است و می تواند برای مطالبه آن به مراجع قانونی مراجعه کند و موضوع مطرح شده را مورد پیگیری قرار دهد.

با توجه به ماده ۱۴۸قانون کار، کارفرمایان مشمول این قانون مکلف هستند بر اساس قانون تامین اجتماعی، نسبت به بیمه کردن کارگران واحد خود اقدام‌ کنند. بنابراین اعطای بیمه تامین اجتماعی به کارگران از جمله اصلی‌ترین وظایف کارفرما است.

هر کارفرما مکلف است با شروع کار بازاریاب در پایان هر ماه لیست بیمه را منطبق با حقوق تعیین شده به سازمان تامین اجتماعی ارسال کند. پرداخت حق بیمه برعهده کارفرما است و بازاریابان وظیفه‌ای بابت پرداخت آن ندارند. مگر آن که بین طرفین توافقاتی در این زمینه شده باشد. در صورت عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما، کارگر این حق را دارد تا به شعب بیمه تامین اجتماعی مراجعه کند و موضوع را با مسئولان شعب در میان بگذارند. بعد از آن شعب مربوطه کارفرما را مکلف به پرداخت حق بیمه کارگر می‌کند.

شرایط مرخصی فرستادن در قرارداد با بازاریابان

در مورد موضوع مرخصی همواره بین کارگر و کارفرما اختلاف نظر وجود دارد. مرخصی فرستادن کارگران توسط کارفرما شرایطی دارد که باید درستی اجرا شود. در مواقعی پیش می‌آید که کارفرما اقدام به فرستادن مرخصی کارگران می کند. در این صورت باید تمام حقوق و دستمزد کارگران به صورت کامل پرداخت شود.

گفتنی است که در متن قرارداد بازاریابی به شرایط مرخصی رفتن بازاریابان اشاره می‌شود که البته نحوه و چگونگی استفاده بازاریاب از مرخصی معمولا به صورت توافقی تعیین می‌شود.

تعطیل کردن محل کار و به مرخصی فرستادن اجباری کارگران بدون پرداخت کردن حق و حقوق آن‌ها درست نیست و با قانون منطبق نیست. در واقع در این شرایط کارگران به درخواست کارفرما مرخصی گرفته‌اند و باید مزایا و دستمزد روز‌های کاری آن‌ها پرداخت شود. ماده ۶۹قانون کار در این زمینه بیان می‌کند: تاریخ استفاده از مرخصی با توافق کارگر و کارفرما تعیین می‌شود و در صورت اختلاف بین کارگر و کارفرما نظر اداره کار و امور اجتماعی محل لازم ‌الاجراء است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ