اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109126851819493
در دسترس نیست

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

کد: 140109126851819493

، (اخبار رسمی): به منطور خرید، فروش و به‌طور کلی انجام معامله ارزهای دیجیتال بایستی به یک صرافی ارز دیجیتال مراجعه نمایید؛ صرافی‌هایی که نحوه عملکرد آن ها به صورت مجازی می باشد و در قالب وب سایت یا اپلیکیشن موبایل به فعالیت می پردازند.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟
صرافی ارز دیجیتال چیست؟ در سایت BTCYAS

به منظور خرید، فروش و به‌طور کلی انجام معامله ارزهای دیجیتال بایستی به یک صرافی ارز دیجیتال مراجعه نمایید؛ صرافی‌هایی که نحوه عملکرد آن ها به صورت مجازی است و در قالب وب سایت یا اپلیکیشن موبایل به فعالیت می پردازند.
منظور از صرافی ارز دیجیتال چیست؟
 صرافی ارز دیجیتال یا به عبارتی اکسچنج، فضایی است که افراد می توانند در آن به انجام معامله بپردازند و آنها را به یک ارز دیجیتال دیگر یا پول ملی دیگری تبدیل نمایند.
شیوه فعالیت صرافی ها هم می تواند در قالب وب سایت باشد و هم در قالب اپلیکیشن که به راحتی می توان آن را بر روی گوشی استفاده کرد. با ثبت نام کردن در صرافی ها ارز دیجیتال می توانید، ارز دیجیتال خریداری نمایید به عنوان مثال خرید سیگنال کریپتو ، یا ارزدیجیتال خود را بفروشید.
به منظور ثبت نام در صرافی های ارز دیجیتال یا انجام معامله، لازم نسیت که به صورت فیزیکی مراجعه کنید و فقط کافیست از راه وب سایت و یا اپلیکیشن اقدام نمایید.

شیوه عملکرد صرافی ارز دیجیتال
شیوه عملکرد صرافی به نوع آن بستگی دارد. هر صرافی به دو شیوه ای که در زیر به آنها می پردازیم، عمل می کنند:
حالت اول: معامله کردن با خود صرافی؛ به این معنی که از خود صرافی می خرید یا به همان صرافی به فروش می رسانید.
حالت دوم: به این صورت که خود صرافی طرف معامله ناست و به عنوان یک واسط میان خریداران و فروشندگان ایفای نقش و از انجام معاملات مقداری کارمز دریافت می کند.
در تعداد کمی از صرافی (البته در بین صرافی های ایرانی زیاد به چشم می خورد)، طرف معامله خود صرافی است؛ به این معنی که فرد برای خرید ارز دیجیتال به همان صرافی رجوع می کند و در صورت فروش ارز دیجیتال نیز مجدد به سراغ آن می رود.
نکته ای که وجود دارد این است که درآمد صرافی از تفاوت قیمت خرید و فروش است؛ یعنی قیمت خرید ارز دیجیتال از صرافی در مقایسه با قیمت فروش آن به صرافی بالاتر است.
در حالت دوم همانطور که گفته شد طرف معامله شما صرافی ها نمی باشند، بلکه صرافی میان خریداران و فروشندگان به عنوان یک واسط است و از هر معامله مقداری کمیسیون اخذ می نمیاند.
از لحاظ جهانی، اکثر صرافی ها شیوه دوم را مورد استفاده قرار می دهند، اما در ایران بیشتر شیوه اول مورد توجه است.
انواع صرافی ارز دیجیتال
دسته بندی صرافی های ارز دیجتال هم به صورت تقریبی است و بر اساس قابلیت های هر صرافی می توان آنها را در دسته بندی های گوناگونی جای داد، صرافی به صورت کلی به دو دسته صرافی متمرکز و صرافی غیرمتمرکز تقسیم بندی می شوند.

صرافی متمرکز
این صرافی همانگومه که از نامش مشخص است، اداره آن به وسیله یک نهاد یا شرکت خاص صورت می گیرد و کنترل و نظارت کامل صرافی و دارایی های داخل آن صرافی به عهده چند شخص یا نهاد است.
صرافی های ارز دیجیتال از نوع متمرکز به شرح زیر است:
بایننس، کوین بیس، کراکن، هوبی و بیتفینکس.
در این صرافی ها نظارت و کنترل بر دارایی های دیجیتال افراد، به طور کامل توسط صرافی صورت می گیرد و کیف پول صرافی محل نگهداری دارایی ها است.
یکی از بزرگترین ضعف‌های صرافی متمرکز که می توان به آن اشاره کرد، همین مترکز بودن آن است که عده ای از فعالان در این زمینه بر این باورند که برعکس  ذات غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال است. این ضعف، به ویژه در بین کاربران ایرانی که به علت وجود تحریم ها در معرض مسدود شدن حساب قرار دارند، بیشتر خودش را نشان می دهد.
صرافی غیرمتمرکز
صرافی های غیر متمرکز رامی توان نوع جدید صرافی ارز دیجیتال معرفی کرد و می توان اینطورپیش بینی کرد که در سال های آینده بخش بزرگی از بازار را از آن خود خواهد کرد. مهمترین چیزی که باعث تفاوت در بین صرافی غیرمتمرکز و متمرکز می شود، شیوه مدیریت و کنترل دارایی‌ها است.
در صرافی های غیر متمرکز شیوه عملکرد به این صورت است که اداره‌کنندگان صرافی بر دارایی افراد هیچ گونه کنترلی ندارند.
هر چند که این صرافی ها برتری مهمی در مقایسه با نوع متمرکز دارند، به علت وجود چالش‌های فنی و ساختاری هنوز نمی‌توانند آن‌طور که باید جانشینی برای صرافی‌های متمرکز باشند.
در نتیجه صرافی های ارز دیجیتال یک فضای مجازی است که افراد در آن میتوانند به انجام معامله مشغول شوند.
صرافی‌ها یا به این صورت هستند که خودشان طرف معامله مشتریان هستند و از اختلاف بین قیمت خرید و فروش سود به دست می آورند و یا فقط به‌عنوان یک واسط بین معامله‌گران ایفای نقش می‌کنند و تنها کارمزد معاملات را دریافت می کنند.
توصیه ما به معامله گرانی که به تازگی می خواهند در این عرصه مشغول به فعالیت شوند، انتخاب صرافی‌های ایرانی است.
در سایت‌های صرافی ایرانی می‌توان ریال را ارز های دیجیتالی از جمله بیت کوین، اتر، تتر و دیگر ارزهای دیجیتال شناخته شده تبدیل کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه