اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109126852316118
در دسترس نیست

کولر گازی پنجره ای

کولر گازی پنجره ای

کد: 140109126852316118

، (اخبار رسمی): بررسی کولر گازی پنجره ای و نحوه ی عملکرد ان -بررسی مزایا و معایب این مدل کولر گازی به همراه نظرات کاربران درباره این سیستم تهویه مطبوع مشاوره و خرید کولر گازی پنجره ای 02166593368

کولر گازی پنجره ای
کولر گازی پنجره ای

بررسی کولر گازی پنجره ای و نحوه ی عملکرد ان -بررسی مزایا و معایب این مدل کولر گازی به همراه نظرات کاربران درباره این سیستم تهویه مطبوع مشاوره و خرید کولر گازی پنجره ای 02166593368

در ادامه نقد و بررسی انواع کولر گازی در این قسمت به سراغ کولر گازی های پنجره ای رفته ایم و قصد داریم شما را با مزایا و معایب این نوع کولر گازی بیشتر آشنا کنیم، چرا که هنوز بسیاری از عزیزان از کارشناسان ما درباره نحوه عملکرد و سرمایش این نوع کولرهی گازی سوالات زیادی دارند .این مقاله تهران سرویس را از دست ندهید.

کولر گازی پنجره ای :

کولر گازی پنجره ای یاWindow Air Conditioner   این نوع کولر گازی جزء ساده ترین   مدل های کولر گازی محسوب میشود چرا که همانند کولر گازی های پرتابل یک تکه بوده و از دو یونیت مجزا ساخته نشده است ، دلیل نام گذاری این کولر گازی به کولر گازی پنجره ای به این خاطر است که محل نصب آن باید در پشت پنجره ی مکان مورد نظر باشد.
کولر گازی های پنجره ای به دلیل ساختار یک تکه خود فضای کمی را اشغال میکنند و نصب آنها بسیار ساده است.

اجزای سازنده کولر گازی پنجره ای :

۱) موتور فن (Fan Motor) :

موتور فن کولرهای پنجره ای از دو شفت (Double Shaft Motor Fan) تشکیل شده که در دو طرف موتور تعبیه شده اند. به هر یک از این شفت ها فن هایی نصب شده که عملا یکی در سمت تبخیر کننده (Evaporator) و دیگری در سمت کندانسور (Condenser) قرار گرفته است.

۲) تبخیر کننده یا اپراتور (Evaporator) :

این جز در قسمت داخلی یونیت قرار می گیرد تا با خنک سازی محیط را انجام دهد. در حقیقت، این جز دقیقا معادل با یونیت داخلی کولرهای گازی اسپلیت است که آن را در داخل ساختمان نصب کرده و به یونیت خارجی اتصال می دهیم.

۳) پنل کولر (Operation Panel) :

پنل کولر گازی پنجره ای در سمت داخلی آن قرار گرفته و توسط کاربران قابل رویت است. سیستم کنترلی دستگاه که می تواند به دو صورت:

  • الکترونیکی (Electronically)
  •  مکانیکی (Mechanically)

باشد در این پنل تعبیه شده است. در سیستم های سابق معمولا این سیستم به صورت مکانیکی و دارای ولوم چرخش برای تغییر سرعت فن بود ولی سیستم های مدرن می توانند از طریق ریموت کنترل یا حتی به صورت اتومات با گوشی های هوشمند نیز کنترل شوند. با وجود اینکه اغلب این پنل ها به شکل افقی هستند ولی در برخی مدل ها حالت عمودی آن ها نیز وجود دارد. پنل قابلیت جداسازی و نصب مجدد را دارد. همچنین می توان با تنظیم دریچه های آن در برخی از مدل ها، جریان خروجی و ورودی سیستم را کنترل نمود.

۴) کویل های برودتی (Cooling Coils) :

کویل های برودتی از اجزای ساید داخلی هستند که فیلترهای هوا (Air Filters) نیز روی آن ها تعبیه شده است. در حقیقتریال این کویل های برودتی بستر انتقال حرارت بین جریان هوا و سیال مبرد هستند و به عنوان مبدل حرارتی سیستم در نظر گرفته می شوند.

۵) فن دمنده (Fan Blower) :

این فن که از نوع فن های گریز از مرکز یا سانتری فیوژ (Centrifugal Fan) است وظیفه انتقال و دمیدن جریان هوای خنک شده در تبخیر کننده به محیط بیرون از سیستم را بر عهده دارد.

۶) کمپرسور (Compressor):

سیال مبرد برای اینکه بتواند در سیکل برودتی سیستم حرکت کرده و دقیقا مطابق با حالت کولرهای گازی اسپلیت خنک سازی را انجام دهد ابتدا توسط کمپرسور کمپرس یا فشرده شده و سپس وارد سیکل می گردد. این قسمت در ساید خارجی کولر تعبیه شده است.

۷) کندانسور (Condenser) :

کندانسور که باز هم به صورت یک کویل یا مبدل ساخته شده است گرمای سیال مبرد را دریافت کرده و به جریان هوای محیط خارجی (تعبیه شده در ساید خارجی) انتقال می دهد.

۸) فن پروپلر (Propeller Fan) :

که برای دفع و انتقال مولکول های هوای روی سطح کندانسور به خارج از سیستم و هوای محیط خارجی استفاده می گردد و روی رویه ساید خارجی متور فن تعبیه شده است.

برای مطالعه مقاله راهنمای خرید کولر گازی اینجا کلیک کنید.

خرید کولر گازی پنجره ای :

در خرید کولر گازی های پنجره ای نیز باید مانند سایر مدل های کولر گازی به ظرفیت خنک کنندگی آنها بسیار دقت نمود ،این نوع کولر گازی در ظرفیت های 9000 الی 24000 در برندهای مختلفی به بازار ارائه شده است.

عملکرد کولر گازی پنجره ای :

نحوه ی کار کولر گازی پنجره ای به گونه ای است که با استفاده از چرخه خنک کننده و گرم کننده، هوا را خنک کرده و در محیط به گردش در می آورد. در این مدل گاز مایع موجود در سیستم از سیم پیچ عبور می کند و اپراتور راخنک می کند. کولرگازی پنجره ای در قسمت داخلی خود دارای یک فن می باشد که با حرکات خود هوای محیط را با انجام مکش وارد سیستم می کند و با توجه به شرایط آب و هوایی حاکم، هوای محیط را گرم و یا سرد می کند.

قسمت خنک کننده کولر گازی پنجره ای از یک سوپاپ انبساط و یک سیم پیچ سرد تشکیل شده است. مکانیزم خنک سازی به گونه ای است که واحد کنترل هوا، از طریق لوله های مسی اپراتور که جریان خنک کننده را حمل می کنند، هوا را به محیط اطراف وارد می کند.
برای مطالعه مقاله تعمیر کولر گازی شارپ اینجا کلیک کنید.

کولر گازی پنجره ای بخریم یا اسپلیت ؟

در پاسخ به این سوال پرتکرار مشتریان عزیز  تهران سرویس باید عرض کنم ، این موضوع بسیار به وضعیت نوع کاربری و توقع شما از یک کولر گازی دارد ، به صورت کلی باید بیان کرد کولر گازی های اسپلیت به عنوان جدیدترین مدل کولر گازی دارای بیشترین کارایی کم ترین مصرف و در نگاهی اقتصادی قیمت بالاتر نسبت به کولر گازی پنجره ای ایستاده است ، حال کولر گازی پنجره ای بهترین گزینه برای مستاجران و کسانی که امکان لوله کشی و قرار دادن یونیت خارجی را ندارند محسوب میشود ، با تمامی این توضیحات در ادامه به مزایا و معایب کولر گازی پنجره ای پرداختیم تا با دیدی بهتر اقدام به خرید کولر گازی خود نمایید.
برای مطالعه مقاله تفاوت کولر گازی با اسپلیت اینجا کلیک کنید.

مزایای کولر گازی پنجره ای :

1-نصب بسیار آسان نصبت به اسپلیت
2-اشغال فضای نسبتا کم
3-بدون نیاز به لوله کشی
4-یکپارچه بودن و نداشتن یونیت خارجی
5-حمل بسیار آسان و مناسب مستاجران عزیز
6-قیمت بسیار کمتر از اسپلیت
7-تایمر قابل برنامه ریزی
8-کنترل از راه دور
9-تنظیم جهت باد
10-تنظیم سرعت باد

مطالعه مقاله تعمیر کولر گازی دوو

معایب کولر گازی پنجره ای :

1-نیاز به قرار گیری در پشت پنجره
2-اشغال فضای بیرونی ساختمان
3-ظرفیت خنندگی کمتر نسبت به اسپلیت
4-ایجاد سرو صدای بیشتر نسبت به کولرهای اسپلیت
6-مصرف بیشتر برق
7-دارای وزن زیاد با توجه به قابل حمل بودن دستگاه
8-عدم قابلیت تنظیم دقیق دما
9-عدم تناسب با معماری داخلی و آسیب به نما و دکوراسیون ساختمان
10-نداشتن اینورتر و وجود کمپرسور رفت و برگشتی پر مصرف در بیشتر موارد
11-عدم وجود سیستم سرد و گرم و هیت پمپ
12-قابلیت اسفاده تنها برای سرمایش
13-استفاده از گاز R22 در اکثر مدل ها

نصب کولر گازی پنجره ای :

انتخاب یکی از پنجره ها و ایجاد مکان مناسب برای قرارگیری کولر گازی

این کولر به جریان برق امنی نیاز دارد. اگر می دانید که جریان برق مصرفی برای کولر امن نیست و مورد استفاده دیگر وسایل پر مصرف قرار می گیرد، بهتر است محل گرفتن برق را عوض کنید یا از طریق سیم کشی به جریان امن دست یابید. چرا که تغییر در جریان ممکن است منجر به پریدن فیوز شود.

مکان نصب کولر گازی باید از 4 طرف باز باشد و هیچ وسیله ی مزاحمی در آن اطراف نباشد.

سعی کنید کولر را برای اتاق یا محلی قرار دهید که اولویت بیشتری دارد و می تواند سرما را به تمام خانه انتقال دهد. این مکان بهتر است نزدیک به مرکز خانه باشد.

بهتر است که محل نصب، سایه باشد، چرا که عملکرد کولر در مکان آفتابی و گرم پایین می آید و در این شرایط فشار زیادی برای سرد کردن به کولر می آید.

مطمئن شوید محلی که کولر در آن نصب می شود دارای تهویه باشد و هوا در آن جریان پیدا کند و جلوی حرکت هوا گرفته نشود. (برای نتیجه ی بهتر باشد هوا چه در بیرون و چه در داخل ساختمان باید در جریان باشد.)

محل نصب کولر باید از نظر تحمل وزن و تحمل لرزش کولر بررسی شود. زیرا در غیر این صورت احتمال سقوط کولر وجود دارد.

کولر را جایی نصب کنید که در معرض بارش باران و برف قرار نداشته باشد و یا برای قسمت خارجی سایبان نصب کنید.

و در پایان محلی را برای نصب کولر انتخاب کنید که صدای ناشی از کولر باعث آزار همسایه ها نشود.

معرفی بهترین برندهای کولر گازی پنجر های :

  • -کولر گازی پنجره ای گری (GREE)
  • -کولر گازی سامسونگ (SAMAUNG)
  • -کولر پنجره ای گازی جنرال
  • -کولر گازی ایران رادیاتور
  • -کولر پنجره ای ال جی (LG)

سوالات رایج درباره کولر گازی پنجره ای :

  • علت صدای زیاد کولر گازی پنجره ای چیست ؟
  • خرابی موتور فن باعث ایجاد صدای زیاد میشود.
  • خرابی بلیور فن باعث ایجاد صدای زیاد میشود.
  • شکستن پروانه فن باعث ایجاد صدای زیاد میشود.
  • معیوب بودن کمپرسور ( موتور ) باعث ایجاد صدای زیاد میشود.
  • خرابی موتور دمپر و از بین رفتن چرخ دنده های دمپر دلیل صدای زیاد کولر گازیست.
  • خرابی رله برد الکترونیکی کولر گازی.
  • تراز نبودن پایه ساپورت موتور کولر گازی صدای زیادی تولید میکند.
  • کولر گازی پنجره ای کل خانه را خنک می کند؟

کولر گازی پنجره ای یک راه حل کلی برای خنک کردن محیط خانگی نیست. اگر می‌خواهید بیش از یک منطقه یا اتاق را خنک کنید،باید تعداد بیشری از این کولر گازی ها را تهیه کنید و یا سیستم سرمایشی خود را تغییر دهید.

قیمت کولر گازی پنجره ای ایران رادیاتور :

مشخصات فنی کولر گازی پنجره ای ایران رادیاتور :

  • دارای بدنه ای محکم و استوار
  • ظاهر شیک و منحصر به فرد
  • دارای کمپرسور قدرتمند توشیبا ژاپن
  • حجم کم و ابعاد کوچک
  • دارای کندانسور با کیفیت و معتبر
  • بهره مندی از یک فن قدرتمند
  • دارای قیمت مقرون به صرفه
  • دارای دو دسته دمپر در خروجی دستگاه
  • برخورداری از اواپراتور با قدرت انتقال حرارت بالا
  • دارای دو کلید ترموستات و فن برای کنترل دستگاه
  • بهره مندی از ریموت کنترل از راه دور
  • استفاده از گاز مبرد R410
  • مصرف پایین انرژی الکتریکی
  • صدای عملکرد پایین و لرزش بسیار کم
  • دارای فین های مقاوم در برابر خوردگی

برای اطلاع از قیمت کولر گازی پنجره ای ایران رادیاتور با یکی از شعب تهران سرویس تماس حاصل نمایید.

قیمت کولر گازی پنجره ای :

برای کولر گازی پنجره ای نمیتوان قیمت ثابتی در نظر گرفت چرا که میزان هزینه شما برای خرید کولر گازی پنجره ای با توجه به برند و ظرفیت آن متفاوت خواهد بود.برای اطلاع دقیق از قیمت ها با کارشناسان تهران سرویس در تماس باشید.

مرکز تعمیر کولر گازی پنجره ای :

برای رفع تمامی مشکلات کولر گازی خود کافیست با نزدیکترین شعبه تهران سرویس به محل مورد نظر خود تماس حاصل نمایید ،کلیه خدمات تعمیر کولر گازی پنجره ای برای تمامی مدل ها و برند ها توسط کارشناس مرتبط با 6 ماه گارانتی معتبر انجام میگیرد.

نصب کولر گازی پنجره ای:

برای نصب کولر گازی ما به شما توصیه میکنیم در صورت نداشتن  تخصص فنی مربوط از اقدام به نصب کولر گازی خود جدا خودداری نمایید ، چرا که نصب کول رگازی دارای نکات و ملزومات زیادی است که فقط با دانش فنی مربوط امکان پذیر است.

سرویس کولر گازی پنجره ای :

کولر گازی پنجره ای نیز مانند سایر کولر های گازی باید هر سال قبل از استفاده مورد بازبینی و سرویس دوره ای قرار بگیرد ، تا تمامی موارد از جمله میزان شارژ گاز و خرابی قطعات و تمیزی فیلترهای هوا انجام گیرد.برای سرویس کولر گازی خو.د کافیست با ما تماس حاصل نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید