اطلاعات تماس
  • 028335*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109136855117387
در دسترس نیست

چرخ آهنی سایز بزرگ تیلر کولتیواتور بنزینی

چرخ آهنی سایز بزرگ تیلر کولتیواتور بنزینی

کد: 140109136855117387

، (اخبار رسمی): تیلر کلتیواتورها دارای دو چرخ لاستیکی برای حرکت می باشند که دستگاه را قادر می سازد که در زمین های هموار و یا ناهموار به راحتی حرکت کنند. چرخ آهنی همانگونه که از اسم آن پیداست چرخ های آهنی است که به جای چرخ لاستیکی فابریک تیلر قرار می گیرد.

چرخ آهنی سایز بزرگ تیلر کولتیواتور بنزینی
چرخ آهنی سایز بزرگ تیلر کولتیواتور بنزینی

در چه مواردی از چرخ آهنی استفاده می شود؟

از مهمترین وظایف تیلر کلتیواتورها می توان به شخم زدن با گاوآهن، ایجاد نهر جهت آبیاری، مرزکشی، صاف کردن زمین، خاکورزی با پنجه غازی، خاکورزی با تیغه کلتیواتور، سمپاشی و حمل بار با تریلی اشاره کرد.

از بین وظایف یاد شده خاکورزی با تیغه کلتیواتور با در آوردن چرخ لاستیکی و قرار دادن تیغه و محور به جای آن انجام می پذیرد و در موارد سمپاشی و حمل بار با تریلی از چرخ های لاستیکی فابریک استفاده می گردد.

در مواردی که ادوات خاکورزی به مالبند تیلر کلتیواتور بسته می شود مثل استفاده از گاوآهن، نهرکن، مرزکش، صاف کن و پنجه غازی می توان به جای چرخ لاستیکی از چرخ آهنی استفاده کرد.

چرا به جای چرخ لاستیکی از چرخ آهنی استفاده می کنند؟

به دلیل فشار زیادی که ادوات خاکورزی مثل گاوآهن، نهرکن، مرزکش، صاف کن و پنجه غازی حین استفاده بر روی تیلر وارد می کنند، این فشار به چرخ های لاستیکی منتقل می شود و در مواردی که خاک نرم یا گلی می باشد و یا قدرت تیلر کلتیواتور کم باشد حین حرکت چرخ های لاستیکی در خاک یا گل می چرخند بدون اینکه بتوانند به درستی دستگاه را به جلو حرکت دهند و به عبارتی درجا می چرخند به این عمل بکسوات گفته می شود. این مسئله به دلیل نرم بودن چرخ های لاستیکی و مناسب نبودن آنها برای این فعالیت و زمینهای این چنینی می باشد.

اگر عمل بکسوات زیاد اتفاق بیافتد باعث می شود که لاستیک ها خیلی سریع سایش پیدا کند و همچنین به موتور و گیربکس فشار مضاعفی وارد شود. برای حل این مشکل از چرخ های آهنی استفاده می کنند که به دلیل سفت بودن آن و نیز داشتن آج های درشت آهنی در خاک نرم و گل گیر نمی کند و تا حد زیادی از عمل بکسوات جلوگیری می کند.

چرخ آهنی تیلر کلتیواتورهای دیزلی و بنزینی چه تفاوتی با هم دارند؟

چرخ آهنی تیلر کلتیواتورهای دیزلی و بنزینی معمولاً از لحاظ شکل و ابعاد شبیه به هم می باشند و به شافت محور تیلر که شش گوش است بسته می شوند ولی از آنجا که قطر شافت محور تیلر کلتیواتورهای بنزینی و دیزلی متفاوت است و قطر شافت محور تیلر کلتیواتورهای دیزلی 7 اسب به بالا بزرگتر از قطر شافت محور تیلر کلتیواتورهای بنزینی می باشد تفاوت اصلی آن دو در محور وسط آنها می باشد و قطر شافت شش گوش چرخ آهنی دیزلی بزرگتر از مدل بنزینی می باشد.

در انتخاب چرخ آهنی برای تیلر کلتیواتور خود به چه نکاتی باید توجه کرد؟

چرخ آهنی سایز بزرگ بنزینی تقریباً در اندازه لاستیک 10-450 می باشد و باعث می شود که هنگام استفاده کردن از چرخ آهنی به جای چرخ لاستیکی ارتفاع تیلر پایین نیاید و بیشتر برای تیلرهای سایز بزرگ مناسب است.

توجه شود که قطر شافت محور همه تیلر کلتیواتورهای 7 اسب دیزلی و بالاتر یکسان بوده و چرخ آهنی آنها نیز مشترک می باشد.

قظر شافت محور تیلر کلتیواتورهای بنزینی تا 7 اسب بخار و تیلر کلتیواتورهای دیزلی 5/5 اسب نیز یکسان می باشد و لذا چرخ آهنی همه این موارد نیز یکسان می باشد.

چرخ آهنی بعضی از تیلر کلتیواتورهای بنزینی گیربکس بزرگ مثل تیلر کلتیواتور 9 اسب بنزینی معمولاً با مدلهای دیزلی یکسان می باشد.

چرخ آهنی تیلر کلتیواتورها مناسب برای تیلرهای قدیمی مثل تیلرهای میتسوبیشی، تراکتور دوچرخ ایتالیایی و تیلرهای شالیزاری نمی باشد.

هنگام خرید حتماً به قطر شافت حرکت دستگاه خود دقت نمایید و اندازه قطر شافت حرکت تیلر خود را به اطلاع کارشناسان فروش مجموعه آکاتولز برسانید.

چنانچه سایز استاندارد چرخ آهنی مناسب فعالیت مورد نظر شما نمی باشد لازم است که محصول مد نظر خود را بصورت ویژه سفارش دهید.

نحوه استفاده

برای استفاده از چرخ آهنی کافی است که پین های روی محور چرخ لاستیکی خارج شده تا چرخ ها آزاد شود و پس از خارج کردن آنها چرخ های آهنی را به جای چرخ های لاستیکی بر روی شافت حرکت سوار کرد و پین ها را در سوراخ مربوطه قرار داده شود. چرخ های آهنی بصورت قرینه هم می باشند و به گونه ای روی شافت حرکت وصل می شوند که آج آنها بصورت هشتی رو به جلو قرار بگیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 028335*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید