اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109166858821982
در دسترس نیست

مراحل ترخیص کالا از گمرک

کد: 140109166858821982

، (اخبار رسمی): انجام اظهار کالا در سامانه ELP احراز هویت تعیین مسیر کالا انجام اقدامات کنترل کالا اخذ مجوزهای لازم برای ترخیص بررسی هزینه ها و راستی آزمایی صدور سند ترخیص دریافت مجوز انبار برای بارگیری خروج و ترخیص کالا از گمرک

مراحل ترخیص کالا از گمرک
مراحل ترخیص کالا از گمرک

مراحل ترخیص کالا از گمرک ترخیص انواع کالا و اقلام مورد نیاز از جمله مهمترین فعالیت های بازرگانی در هر کشوری می باشد، لذا برای آن قوانین متعددی در نظر گرفته می شود تا در راستای نیاز های کشور و یا سیاست های کلی کشور باشد. برای منظور شدن این قوانین گمرکی، سعی شده تا ترخیص دریک فرآیند و به صورت مرحله به مرحله انجام شود.

در ادامه برخی مراحل ترخیص کالا را با هم بررسی می کنیم. لازم به ذکر است که صفر تا صد ترخیص کالا از گمرک را می توانید در مقاله " مراحل ترخیص کالا " در سایت شرکت ترخیص کار سلطان تجارت بازرگان مطاله نمایید.

  1. انجام اظهار کالا در سامانه ELP احراز هویت
  2. تعیین مسیر کالا
  3. انجام اقدامات کنترل کالا
  4. اخذ مجوزهای لازم برای ترخیص
  5. بررسی هزینه ها و راستی آزمایی
  6. صدور سند ترخیص
  7. دریافت مجوز انبار برای بارگیری خروج و ترخیص کالا از گمرک

قوانین ترخیص کالا از گمرک واردات و صادرات در ایران مانند هر کشور دیگری تابع قوانین و مقرراتی می باشد. همانطور که در بالا گفته شد همین قوانین موجب به وجود آمدن مراحل و گام های ترخیص می شوند. قطعا هر یک از مراحل دارای قوانین و نیازمند مدارک قانونی خاص خود می باشند.

پس از ورود محموله یا کالا به گمرک، تا زمانی که این محموله به طور کامل با قوانین مطابقت داده نشود و کلیه حقوق گمرکی و دیگر مواردی که در امور بازرگانی رایج است انجام نشده باشد باید در انبار گمرک بماند و اجازه ترخیص داده نخواهد شد.

رقابت تجاری در سطوح بین المللی و واردات کالا و صادرات کالا به دلیل تفاوت در قیمت تمام شده مواد اولیه و نیروی کار و دیگر عواملی که موجب قیمت تمام شده کمتر یک محصول می شوند، روز به روز درحال رشد می باشد.

استخدام کارشناس ترخیص کار گمرک

همان طور که در بالا مطالعه کردید مراحل و رندی که باید برای ترخیص کالا از گمرکات ایران طی شود نیازمند سال ها تجربه و تخصص می باشند. در غیر این صورت شاید بتوانید کالای خود را ترخیص کنید ولی قطعا در مدت زمان بیشتر و با هزینه بیشتر این کار صورت خواهد گرفت.

به منظور سرعت بیشتر و کاهش هزینه ترخیص کالا بهتر است از یک شرکت ترخیص کالا یا یک ترخیص کار با تجربه استفاده کنید. شرکت سلطان تجارت بازرگان با سالها تجربه در امور بازرگانی و دارا بودن ده ها ترخیص کار گمرگ در کلیه گمرکات ایران آماد ه خدمت رسانی به شما تاجران محترم می باشد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار