اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14010916686076066
در دسترس نیست

آقای رییس جمهور، نگذارید مافیا، زعفران ایران را نیست و نابود کند

حکم حکومتی، تنها راه درمان «درد» زعفران ایران

کد: 14010916686076066

، تهران , (اخبار رسمی): در نامه ای که به امضای نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرهای زعفران خیز ایران رسیده است، از رییس جمهور می خواهند ضمن پایان دادن به جولان مافیای زعفران ایران و رسوخ آن در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی؛ به دولت دستور دهد طبق توافق اولیه نسبت به خرید تضمینی زعفران کشاورزان اقدام نماید.

حکم حکومتی، تنها راه درمان "درد" زعفران ایران
حکم حکومتی، تنها راه درمان «درد» زعفران ایران

بر اساس این گزارش؛ طی چند روز گذشته و پس از عدم نتیجه گیری مناسب کشاورزان پس از برگزاری جلسات شورای مشورتی زعفران کاران شهرهای مختلف ایران و تجمعات گوناگون زعفران کاران معترض در مقابل فرمانداری های شهر های خود و حتی سخنان اعتراض آمیز نمایندگان ولی فقیه و امامان جمعه در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه ، اینبار تصمیم می گیرند برای دادخواهی از رییس محترم جمهور مدد بگیرند و در نامه ای که به امضای نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرهای زعفران خیز ایران رسیده است از رییس جمهور می خواهند ضمن پایان دادن به جولان مافیای زعفران ایران و رسوخ آن در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی؛ به دولت دستور دهد طبق توافق اولیه نسبت به خرید تضمینی زعفران کشاورزان اقدام نماید .

بازار زعفران ایران روزهای پرالتهابی را پشت سر می گذارد و کشاورزان خسته تر از همیشه و نا امید از وعده های سازمان مرکزی تعاون روستایی و وزارت جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی دسترنج خود اینبار برای دادخواهی از مافیای زعفران، دست به دامان رییس جمهور شده اند که شاید با دستور حکومتی جلوی نابودی صنعت زعفران ایران را بگیرد.

اخیرا فایل صوتی منتسب به یکی از اعضای شورای ملی و اتحادیه صادر کنندگان زعفران در بین زعفران کاران منتشر و دست به دست شد که نامبرده در آن ضمن توهین به کشاورزان زعفران کار ، آرزوی نابودی صنعت زعفران ایران را می نماید.

اما چند روز پس از انتشار این فایل و در حالیکه بازار زعفران ایران ، امسال بر خلاف سال های گذشته به دلیل حمایت های نمایندگان شهرهای زعفران خیز ایران در مجلس شورای اسلامی و جلب حمایت های دولت برای خرید تضمینی زعفران با رقم ۴۱/۳۵۰/۰۰۰ تومان و در عین حال بخاطر بالابودن هزینه های تولید، در ابتدا اعتراضاتی را به همراه داشت ولی نسبت به سال گذشته رقم بهتری بود، اوضاع آرامی را سپری می کرد، بازار به یکباره با بخش نامه جدید سازمان تعاون روستایی دگرگون شد.

در این بخشنامه جدید سازمان مرکزی تعاون روستایی با آنکه ۲۰ تن زعفران از کشاورزان تحویل گرفته بود شرایط آزمایشگاهی خرید زعفران را تغییر داد و با شرایط جدید که تنها ۳ صدم درصد زعفران های خریداری شده دارای آن شرایط بودند، دیگر کسی خریدار زعفران کشاورزان نبود و کشاورزان نا امید تر از همیشه نظاره گر بازار شدند.

نامه رئیس شورای ملی زعفران باعث تغییر شرایط خرید تضمینی زعفران توسط دولت شد. اما این تغییر شرایط از کجا شروع شد:

در تاریخ ۱۵ آبان ماه سال جاری، رئیس شورای ملی زعفران طی نامه نگاری با وزیر جهاد کشاورزی از ایشان می خواهد که سازمان مرکزی تعاون روستایی شرایط آزمایشگاه کروسین زعفران های خریداری شده را تغییر داده و این عدد را افزایش دهد و در کمال تعجب و برخلاف بیع و شرع و قانون، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی همچون عروسکی در دستان شورای ملی و مافیای زعفران ایران این پیشنهاد را پذیرفته و شرایط خرید تضمینی را تغییر می دهد و با اعلام عدد ۲۹۰ برای کروسین زعفران در شرایط اعلام شده، عملا تیشه بر ریشه صنعت زعفران ایران می زند.

در پایان لازم به ذکر است در حالیکه در شرایط خاص حال حاضر جامعه نیاز همبستگی مردم و دولت بیش از پیش احساس می شود و در حالیکه در سال جاری قراردادهای مهم و بین المللی در صنعت زعفران ایران با دیگر کشورهای جهان بسته شده است، از دولت و نهادهای وابسته انتظار می رود با حمایت همه جانبه خود از بخش خصوصی مشوقی برای انعقاد قرارداد های مشابه در جهت حمایت از کشاورزان و حفظ صنعت زعفران و رشد جایگاه ایران در تامین بازار جهان باشد.

از نهادهای نظارتی و امنیتی کشور درخواست می شود نگذارند مافیای زعفران طبق روش هرساله با نامه نگاری و مصاحبه های همیشگی خود جهت تضعیف بازار و پایین آوردن قیمت در فصل برداشت زعفران، ضمن جولان در بازار و پخش شایعات و نفوذ در ادرات و نهاد های مرتبط، کمر همت به نابودی صنعت زعفران ایران ببندد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز رویدادهای اخبار رسمی

مرکز رویدادهای اخبار رسمی یکی از دپارتمان های اخبار رسمی است که با هدف انتشار اخبار و وقایع مرتبط با همایش ها، جشنواره ها و رویدادهای مختلف در حوزه های متنوع (اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی )در دنیا و ایران ایجاد شده است. در این مرکز تلاش دائمی می شود تا مخاطبان نخستین نیوزوایر ایران(اخبار رسمی) از تحولات و رویدادهای مهم صنایع و حوزه های خدماتی مختلف با خبر باشند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]