اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109216869214784
در دسترس نیست

اجزای بال اسکرو

اجزا و ساختار انواع واگن ریل و بال اسکرو

کد: 140109216869214784

، تهران , (اخبار رسمی): بال اسکرو Ball screw نوع خاصی از یاتاقان های صنعتی می باشد که برای تبدیل حرکت دورانی به حرکت خطی مورد استفاده قرار می گیرد. در داخل ساختمان بال اسکرو نیز مانند بلبرینگ ها از ساچمه های کروی شکل استفاده می شود. بال اسکرو از یک شافت مرکزی به شکل یک پیچ دنده کبریتی استفاده می کند.

اجزا و ساختار انواع واگن ریل و بال اسکرو
بال اسکرو

بال اسکرو و واگن ریل دو مورد خاص از یاتاقان ها با حرکت خطی هستند. بال اسکرو با دو برند شناخته شده HIWIN و INA دارای کاربری های صنعتی گسترده ای هستند.

واگن ریل و بال اسکرو در واقع دو مورد از یاتاقان های صنعتی می باشند که در شکل های مختلف و برای کاربری های صنعتی مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.  استفاده از شکل های مختلف رولر یا ساچمه متناسب با کاربری در انواع یاتاقان های صنعتی صورت می پذیرد. در ساختار واگن ریل ها که اغلب در اتصالات کشو ها بکار گرفته می شوند از ساچمه هایی به شکل غلتک استفاده می شود که در ایجاد حرکت خطی نقش موثری دارند.

این در حالی است که بال اسکرو ها مانند انواع بلبرینگ و رولبرینگ دارای ساچمه های کروی شکل می باشند اما مبنای عملکرد آنها دارای تفاوت هایی با بلبرینگ می باشد.

اجزای بال اسکرو Ball screw ها که در محور مرکزی خود بعنوان شافت از یک نوع شافت دنده شده با دنده های نوع کبریتی استفاده می کند نوعی از یاتاقان با قابلیت ایجاد حرکت خطی می باشد. بدین ترتیب که تنها امکان عملکرد بال اسکرو همراه با جابجایی نسبت به شافت مرکزی فراهم می باشد.

کاربری بال اسکرو ها خاص و متفاوت با دیکر انواع یاتاقان های صنعتی می باشد. ساختار بال اسکرو متشکل از 3 بخش اصلی یعنی بدنه بلوک بال اسکرو که از آلیاژ های فولادی و یا استتنلس استیل و به روش فورج گرم تولید می شود، ساچمه های بال اسکرو که از نوع ساچمه های کروی و دقیقا مانند ساچمه های بلبرینگ ها بصورت تو پر تولید می شوند و پیچ بال اسکرو می باشد که از نوع دنده کبریتی و از متریالی مشابه با بلوک بال اسکرو مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع ساچمه در اتصالات یاتاقان های صنعتی

ساچمه ها در واقع قلب انواع یاتاقان می باشند. با توجه به اینکه یاتاقان ها در هر شکلی که باشند یک مبنای یکسان یعنی کاهش اصطکاک در حرکت سطوح نسبت به یکدیگر دارند که این سطوح در مورد بلبرینگ و رولبرینگ از نوع حرکت دورانی، در مورد بال اسکرو یک حرکت ترکیبی خطی و دورانی و در مورد واگن ریل ها یک حرکت خطی است صورت می پذیرد. کاهش اصطکاک در یاتاقان ها با بکارگیری انواع مختلف ساچمه یاتاقان صورت می پذیرد.

منبع: ایلنا

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تجهیزات صنعتی نانو

اطلاعات عمومی، فنی و مهندسی تجهیزات صنعتی شامل انواع سیم بکسل ها، زنجیر صنعتی، بلبرینگ و رولبرینگ و کلیه ابزار آلات صنعتی. معرفی شرکت های خدماتی در زمینه های مختلف صنعتی و ساختمانی، خدمات تاسیسات ساختمان، برق ساختمان، نو سازی و بازسازی ساختمان. معرفی قطعات صنعتی و مشخصات مکانیکی قطعات مورد استفاده در ماشین آلات و تجهیزات صنعتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید