اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110076894317076
در دسترس نیست

مقایسه آسیاب پرل میل با هموژنایزر

همگن کردن رنگ توسط بیدمیل(پیرل میل) بهتر است یا هموژنایزر؟

کد: 140110076894317076

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله دو روش ساخت رنگ با استفاده از آسیاب Pearl mill و هموژنایزر را بررسی می کنیم و فرآیند تولید اقتصادی تر رنگ را به شما معرفی خواهیم کرد.

همگن کردن رنگ توسط بیدمیل(پیرل میل) بهتر است یا هموژنایزر؟
هموژنایزر رنگ بهترین جایگزین برای آسیاب پرل میل و بید میل است.

در روش های نوین با استفاده از هموژنایزر، فرآیند تولید رنگ با سرمایه گذاری اولیه نزدیک به یک سوم، توان مصرفی کمتر از 0.4 و هزینه نگهداری کمتر از نصف امکان پذیر است.

آشنایی با روش ساخت رنگ

تولید رنگ پروسه ای نسبتا پیچیده است. از فرمولاسیون رنگ که نیاز به دانش پلیمر دارد تا ترکیب و میکس مواد مختلف که یک پروسه مکانیکی است. رنگ دارای چهار عنصر اصلی است. مواد افزودنی، رزین، حلال و رنگدانه.
گاهی تعداد مواد مختلف برای ساخت رنگ به چند ده ماده نیز می رسد. تیکنر، سختی زدا، دیسپرسر نیز از دیگر عناصر مورد نیاز برای تولید رنگ هستند. دی اکسید تیتانیوم (تیتان) یکی از مواد پایه در تولید اکثر رنگ ها است. ماده ای که سایر رنگ دانه ها بعدا به آن اضافه می شوند. در ساخت رنگ مشکی از دوده استفاده می شود.
برای ساخت رنگ تمام این مواد باید ابتدا با درصد تعیین شده در آزمایشگاه در زمان های مشخص ترکیب شده، سپس با استفاده از میکسر کاملا یکدست و یکنواخت شوند. در اکثر موارد تولید رنگ علاوه بر یکدست شدن مواد، نیازمند کاهش سایز ذرات (پیگمنت) نیز است.
مقایسه انواع میکسر رنگ
در روش های قدیمی تولید رنگ، ابتدا با استفاده از میکسر هیدرولیکی، ابتدا رنگ را یکنواخت و یکدست میکردند و سپس در صورت نیاز به کاهش سایز رنگدانه ها و ذرات، با استفاده از تجهیزاتی مانند پرل میل، (آسیاب رنگ، بید میل) این پروسه انجام میشد.

این تجهیزات علاوه بر قیمت بسیار زیاد، هزینه تعمیرات بالا، نیاز به تجهیزات جانبی مانند چیلر، توان مصرفی بسیار زیادی نیز دارند.
برای مثال یک دستگاه میکسر هیدرولیکی با توان 75 اسب (55 کیلووات) برای تولید 2 تا 2.5 تن رنگ جوابگو است. وزن این دستگاه بیش از 400 کیلوگرم بوده و قیمتی بین 220 تا 300 میلیون تومان دارد. علاوه بر این، دستیابی به سایز ذرات زیر 50 میکرون با این تجهیز عملا غیر ممکن است و لذا برای دستیابی به سایز ذرات مطلوب (معمولا زیر 10 میکرومتر) باید از تجهیز دیگری مانند پرل میل یا آسیاب استفاده کرد. این تجهیز نیز به نوبه خود قیمتی بالای 300 میلیون تومان دارد. علاوه بر قیمت بالا، پرل های سرامیکی یا شیشه ای پرل میل باید بعد از مدتی تعویض شوند و به دلیل تولید حرارت بسیار زیاد، آسیاب یا پرل میل نیاز به چیلر برای خنک شدن دارد. تهیه این تجهیزات در کنار هم نیاز به سرمایه گذاری بیش از 700 میلیون تومان برای تولید 2 الی 2.5 تن رنگ در روز است.

اما در روش های نوین با استفاده از میکسر هموژنایزر، پروسه هموژنیزه کردن رنگ با سرمایه گذاری اولیه نزدیک به یک سوم، توان مصرفی کمتر از 0.4 و هزینه نگهداری کمتر از نصف امکان پذیر است.

علاوه بر این تجهیزات مدرن میکسر های با تنش برشی بالا، فضای کمتری اشغال می کنند و کیفیت، یکنواختی بهتری در مقایسه با تجهیزات بسیار گران تر از خود مانند میکسر هیدرولیکی و آسیاب رنگ یا پرل میل ارائه می نمایند.

بهترین و اقتصادی ترین میکسر رنگ در بازار، هموژنایزر روتور استاتور آراکو است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
09122786723
02166129745
02166561974

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت آراکو

تمرکز ما در شرکت آراکو بر روی خدمات مهندسی معکوس، بومی سازی، طراحی صنعتی و بهینه کردن ماشین آلات و خط تولید است. علاوه بر این موارد به صورت تخصصی هموژنایزر روتور استاتور برای صنعت رنگ، مواد غذایی، سم و کود، مواد دارویی و محصولات آریشی بهداشتی تولید می کنیم. ما در زمینه نرم افزار سالید ورک با سابقه ای بیش از 10 سال پروژه های مختلفی را انجام دادهایم که نمونه بعضی از این پروژه ها در وبسایت شرکت آراکو قابل مشاهده است. در زمینه طراحی و ساخت قالب های فایبرگلاس و کامپوزیت بخصوص فن نیز سوابق خوب و درخشانی داریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار