اطلاعات تماس
  • ۰۹۹۰۹۵*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110136904521932
در دسترس نیست

آشنایی با انواع دستکش‌ها، ایمنی و کاربرد‌ آنها

آشنایی با انواع دستکش‌ها، ایمنی و کاربرد‌ آنها

کد: 140110136904521932

، (اخبار رسمی): در دنیای امروز دستکش ها کاربردهای بسیاری دارند؛ از مصارف پزشکی تا استفاده های روزانه در منزل. با توجه به فعالیت مدنظرمان دستکش مناسب را باید انتخاب کنیم. اگر علاقه مند هستید درباره دستکش ها بدانید، در مطالب زیر در مورد آشنایی با انواع دستکش ها، ایمنی و کاربرد آنها به شما می گوییم.

آشنایی با انواع دستکش‌ها، ایمنی و کاربرد‌ آنها
آشنایی با انواع دستکش‌ها، ایمنی و کاربرد‌ آنها

انواع دستکش ها

دستکش ها با توجه به کاربردهایی که دارند، دارای انواع و مدل های گوناگون هستند که به بررسی آن ها می پردازیم.

دستکش لاتکس

این ارزان ترین و رایج ترین دستکش در صنایع شیمیایی است. البته دستکش لاتکس مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی ندارد و بیشتر برای صنایع غذایی و دارویی می باشد زیرا دستکش در برابر عوامل بیماری زا خون مقاوم است. این دستکش حساسیت زا بوده و در افراد دارای پوست حساس و صنایع پتروشیمی باعث ایجاد آلرژی می شود که اغلب از دستکش استفاده می کنند. نیتریل در کار آنها است زیرا نیتریل دستکش مقاومت خوبی در برابر بنزین، نفت و سایر حلال های پتروشیمی دارد.

دستکش نیتریل

نیتریل دستکش از اکریلونیتریل ساخته شده است و خاصیت ارتجاعی بسیار خوبی مانند لاتکس دستکش دارد. به علاوه نیتریل دستکش مقاومت بسیار بالایی دارد و برای مصارف صنعتی و عمومی استفاده می شود.

نیتریل دستکش به طور کلی نسبت به دو نوع دیگر دستکش لاتکس و وینیل مقاوم تر در برابر پارگی و سوراخ شدن است، اما نسبت به سایر دستکش ارزان تر و ضعیف تر است. همچنین نیتریل دستکش در مقایسه با وینیل انعطاف پذیرتر و ضخیم تر است.

دستکش هوبارت

چرم بلند دستکش که از کل ساعد کاربر در هنگام جوشکاری محافظت می کند. این دستکش با توجه به قیمت مقرون به صرفه خود گزینه مناسبی برای استفاده در فرآیندهای جوشکاری صنعتی و ساختمانی می باشد.

دستکش بوتیل

دستکش بوتیل بیشتر برای کار با گازهایی مانند هیدروژن، سیانید و کلر استفاده می شود، زیرا بوتیل دستکش در برابر نفوذ این گازها بسیار مقاوم است. این ویژگی حتی در ساخت لاستیک ها برای جلوگیری از ورود و خروج گاز و در لباس های نظامی برای جلوگیری از تماس گازهای سمی با بدن سربازان استفاده می شود. یکی از مشکلات استفاده از بوتیل دستکش هزینه بالای آن است. بوتیل یکی از گران ترین مواد در تولید دستکش صنعتی است، اما بسیار ایمن است.

دستکش مخصوص مکانیکی

بهترین دستکش برای مکانیک باید دستکش باشد که عایق حرارت باشد و از ورود روغن به دست جلوگیری کند و همچنین باید به موارد مختلفی مانند انعطاف پذیری، راحتی و … توجه شود. یافتن یک دستکش که بتواند به عنوان یک دستکش ایده آل برای یک مکانیک عمل کند تقریبا غیرممکن است. (از آنجایی که نمی توانید در یک نوع دستکش به طور همزمان تعداد زیادی ملک را پیدا کنید). به همین دلیل لازم است با توجه به راحتی خود و اینکه کدام ویژگی ها برای شما مهم تر است ، دستکش مناسب را انتخاب کنید. البته می توانید برای این کار از دستکش های یکبار مصرف نیز استفاده کنید که معمولا از وینیل ساخته شده اند و فقط برای محافظت از دست ها در برابر آلودگی عمل می کنند. (از دفاع بدنی ضعیف تری نسبت به دستکش دائمی برخوردار است).

دستکش برشکاری

ضد برش دستکش نوعی محافظ دستی در برابر بریدگی های شدید است و در هنگام کار با اجسام تیز استفاده می شود. این محصول دارای لایه ضخیم و فشرده لاتکس بر روی کف دست می باشد. بدنه این محصول معمولاً از پارچه های کشسانی ساخته می شود که به خوبی روی دست قرار می گیرد و انگشتان کاربر به خوبی با یکدیگر تماس دارند.

یکی از ویژگی های دستکش مقاوم برش این است که نباید در کار اختلال ایجاد کند و به راحتی در دست است. همچنین به راحتی نمی شکند و عمر و دوام بالایی دارد. باعث گرما و حساسیت نمی شود، مقاومت خوبی در برابر سایش دارد و از سر خوردن اجسام روی دستکش جلوگیری می کند. 

دستکش برای کار با اسید

دستکش یک دستکش ضد اسید است که به دلیل داشتن پوشش PVC در برابر مواد اسیدی، مواد قلیایی، مواد شیمیایی و بیولوژیکی مقاوم است. معمولا آستر داخلی دستکش از پنبه نرم (کتانی) ساخته شده است.

این دستکش ها مقاومت خوبی در برابر مشتقات نفتی، مواد شیمیایی خورنده، اسیدها، بازها، حلال ها، روغن های معدنی و صنعتی، چربی ها و روغن ها، دامپروری، دام، طیور، کشتارگاه ها و کشاورزی دارند. در پایان ایمنی دستکش، یعنی. میخ و کف دست، از لایه پی وی سی سمباده ای استفاده شده است

دستکش ضد حلال

این دستکش برای کار با مواد شوینده، مواد اسیدی، حلال ها و اکثر مواد شیمیایی مناسب است و توصیه می شود بدون دستکش مناسب به این مواد دست نزنید.

دستکش کار با فرآورده های نفتی

ماده ضد روغن دستکش (نیتریل) انواع مختلفی دارد که هر کدام برای کار و فعالیت خاصی ساخته می شوند.این ضد حلال دستکش به دلیل داشتن پوشش لاتکس در برابر نفوذ و خوردگی ناشی از کار با حلال ها مقاوم است و پلیمر متخلخل آن مانع از دست از گرم شدن دست و عرق نکردن دست، علاوه بر این این دستکش کمی ظرافت دارد و در کار اختلالی ایجاد نمی کند. مناسب برای استفاده در صنایع شیمیایی، پالایشگاه های نفت، صنایع غذایی، صنایع رنگ و چاپ، صنعت خودرو و غیره.

فروشگاه اینترنتی باندپیچی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۹۹۰۹۵*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید